ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: من و نه کاخ سفید شخصا مسئولیت رخدادهای بنغازی لیبی و حمله 11 سپتامبر به کنسولگری آمریکا در این شهر را برعهده می‌گیرم.

 این اظهارات هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در پرو و پیش از آغاز دور دوم مناظره‌های تلویزیونی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و میت رامنی، رقیب جمهوری‌خواه وی مطرح شد.

کلینتون تصریح کرد: من مسئولیت وقوع این حمله را که منجر به کشته شدن سفیر آمریکا و سه دیپلمات دیگر شد می‌پذیرم. می‌خواهم که از برخی کشمکش‌های سیاسی بپرهیزم.

وی در ادامه عنوان داشت که شخص خودش تصمیم نهایی را در خصوص موارد امنیتی برای مکان‌های دیپلماتیک در خارج از آمریکا اتخاذ می‌کند و این تصمیم ارتباطی به اوباما و یا جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا ندارد.

کاخ سفید پس از حمله 11 سپتامبر به کنسولگری آمریکا در بنغازی مورد انتقاد شدید جمهوری‌خواهان قرار گرفت.

جو بایدن نیز در مناظره تلویزیونی با پل رایان، معاون میت رامنی تصریح کرد که گزارش‌های منتشر شده در خصوص اینکه آمریکا پیش از این حمله از شرایط امنیتی کنسولگری آمریکا مطلع بوده‌، رد کرد.

هیلاری کلینتون در مصاحبه خود با شبکه خبری سی.ان.ان اذعان داشت: پس از این حمله تمرکزها بر تظاهرات‌های سراسری در جهان اسلام معطوف شد و سردرگمی‌هایی به وجود آمد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا هیچگاه تظاهرات‌ها را عامل حمله در بنغازی اعلام نکرده است.

کلینتون افزود: به اقدامات خود برای ارتقای شرایط امنیتی دیپلمات‌ها ادامه می‌دهم چرا که ما نمی‌توانیم از جهان عقب‌نشینی کنیم و در امور بین‌المللی مشارکت نداشته باشیم.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251299

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    عجب مسئولیت پذیریه فوق العاده ای