+ A - یکشنبه 12 آذر 1391 - 14:38:00 چاپ
امتیاز به مطلب 61 نفر

تمام محدوده طرح زوج و فرد طرح ترافیک می شود/احتمال تعطیلی مدارس ابتدایی

جامعه > محیط زیست - پیش بینی هوا‌شناسی مبنی بر سکون و پایداری هوا تا روز چهارشنبه و افزایش غلظت آلاینده‌ها سبب شد تا روز گذشته کمیته هشدار آلودگی هوا تشکیل جلسه دهد.

زهرا تالانی:در این جلسه برای روزهای دوشنبه و سه شنبه که اوج این آلودگی پیش بینی می شود تصمیم گیری کند.
درباره مصوبات این جلسه رسول علی اشرفی‌پور مدیرکل محیط زیست استان تهران به خبرآنلاین می گوید: 8 اتوبوس آمبولانس توسط اورژانس و هلال احمر در میادین اصلی شهر مستقر می شود تا اگر مشکلی پیش آمد بتواند امداد رسانی کند.
وی ادامه می دهد:همچنین از نمایندگان نیرو و گاز خواسته شد تا ضمن اعلام تذکر به این واحد‌ها از آن‌ها بخواهد که از انرژی پاک همچون گاز استفاده شود تا شهر تهران به مرحله اضطرار نرسد.
وی تاکید کرد: تمامی واحدهای تولیدی که پتانسیل آلودکی دارند باید در چند روز آینده خط تولید خود را متوقف کنند و در صورت نیاز تنها باید حداقل تولید را داشته باشند و شهرداری هم فعالیتهای عمرانی خود را متوقف می کند.
با اشاره به استفاده برخی از ادارات دولتی از سرویس‌های عمومی برای کارکنان خود، ادامه می دهد: متاسفانه سرویس‌های طرف قرارداد قدیمی و فرسوده هستند و در افزایش آلودگی هوا تاثیر بسزایی دارند از این رو از وزارت کشور خواسته شد تا نسبت به این مساله نظارت بیشتری داشته باشند و نتایج را برای جلسات آینده کمیته ارائه دهد چراکه این خودرو‌ها علاوه بر افزایش آلودگی خطری برای سلامت کارکنان است.


احتمال تعطیلی مدارس ابتدایی
وی در مورد احتمال تعطیلی می گوید: تعطیلی مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی و همچنین ادارات امروز بررسی می‌شود و احتمال تعطیلی در دو روز آینده وجود دارد.
وی درباره تعطیلی و یا کاهش ساعات اداری پایتخت می گوید: ساعت کاری ادارات کاهش پیدا نمی کند اما امروز تعطیلی ادارات نیز مورد بررسی قرار می گیرد و احتمال تعطیلی ادارات نیز وجود دارد اما در حال حاضر برنامه ای برای تعطیلی ادارات وجود ندارد.


افزایش محدوده طرح ترافیک
همچنین وحید نوروزی معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به خبرآنلاین می گوید: با توجه به پیش بینی هوا‌شناسی مبنی بر سکون و پایداری هوا تا روز چهارشنبه و افزایش غلظت آلاینده‌ها در رزوهای دوشنبه و سه شنبه فروش ارم ترافیک روزانه ممنوع شد.
وی می افزاید: روزهای دوشنبه و سه شنبه محدوده زوج و فرد به محدوده طرح ترافیک گسترش می یابد و تنها خودروهایی که طرح ترافیک دارند امکان تردد دارند.
45232
 

 


 

نظرات 64
  • علی یکشنبه 12 آذر 1391 - 14:58:19
    36 255 پاسخ به این نظر
    به نظر من باید طرح زوج وفرد خودروها از درب منزل تا پایان سال اجرا شود تا از آلودگی هوا در زمستان حل شود.
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 15:15:27
      248 9
      شما اگه جایی زندگی میکردی که دسترسی به مترو ویا وسایل حمل و نقل عمومی برات مشکل بود و بچه کوچک یا مشکلات دیگه داشتی و تو پارکینگ خونت هم چند ملیون پول ماشینت خوابیده بود از این پیشنهادا نمیدادی .مردم با هزلر و یک زحمت زندگیشونو میگذرونن و هزینه های زیادی رو برای آسایش و راحتی به دولت و .. پرداخت میکنن اونوقت به علت بی فکری مسوولین اونا باید تاوان بدن ؟؟؟؟؟
    • خلیل یکشنبه 12 آذر 1391 - 15:20:50
      198 7
      علی آقا شما صدات از جای گرم درمیاد داداش. شما کلا اصلا بیرون نیا.......
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 16:32:43
      97 8
      ببخشید من ناراحتی قلبی دارم اگه نتونم ماشین رو وارد طرح زوج و فرد کنم وقتی مجبور هم هستم وارد اون منطقه بشم یعنی اینکه رسما برم بمیرم
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 16:51:34
      61 13
      این هوا برای قلبت ضرر داره نرو بیرون
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 17:32:08
      62 3
      چرا از دم در منزل بد می باشد ازتو منزل شروع کنیم.
    • بي نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 19:36:32
      54 1
      به نظر من اگه توي خونه بشينيم سر ماه هم حقوق بهمون بدن من ديگه بيرون بيا نيستم
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 21:14:54
      31 4
      توروخدا تعطیل کنین.داریم خفه می شیم
    • بدون نام دوشنبه 13 آذر 1391 - 12:30:09
      12 1
      کسی که به نام علی نظر نوشته احتمالا طرح ترافیک اونم از نوع مجانی داره که از این حرفا میزنه خیلی مردین بگین طرح ترافیک برای همه مردم. یعنی آرم بی آرم مسئول و غیر مسئول فرق نداشته باشه!!
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 15:12:02
    198 2 پاسخ به این نظر
    طرح زوج و فرد و طرح ترافیک و تعطیلی به هیچ دردی نمیخوره!! باید سوخت و ساز وسایل نقلیه و کارخانه ها رو سالم کرد! مگه همه کشورهای و شهرهای پرجمعیت آلودگی دارن؟؟؟
    • ایمان یکشنبه 12 آذر 1391 - 17:20:20
      51 4
      تا وقتی به جای ساخت پل روگذر از دوربرگردان و چراغ قرمز استفاده کنیم وضع همین است چرا از شهردار نمیپرسند بهتر نبود به جای ساخت بزرگراه دو طبقه شش کیلومتری که حداکثر مشکل یک خیابان را حل میکند سی پل میساخت وسی چهار راه را مثل چهار راه استانبول .ولیعصر و..را ازشر این چراغها و بلای دور برگردانها نجات میداد..
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 18:13:14
      53 4
      فقط زحمت برای مردم هست وگرنه خودروسازها تا دلشان بخواهد ماشین آلوده کننده بسازند که مصرفشان هم بالاست. معاینه فنی رو به جای اینکه هر 6 ماه یکبار بکنند، 3 سال یکبار کرده اند. از آن طرف نمایندگان مجلس و وزیران به خود زحمت نمیدهند که تعرفه و مالیات خودروهای الکتریکی و نیمه الکتریکی را صفر کنند. مینی بوس ها و اتوبوس ها و کامیون ها هم سهم زیادی در آلودگی دارند. همیشه هنگام عبور از کنار یکی از این ها موج دود و آلودگی را حس خواهید کرد. مشاغل آلودگی زای دیگری هم وجود دارد که عمدتا در مرکز تهران واقع شده اند. واقعا مسئولان مربوطه که از خزانه کشور حقوق میگیرند چه کار میکنند. هر سال همین موقع یادشان میافته کل تهران را زوج و فرد کنند.
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 20:32:40
      30 0
      خیلی جالبه روزی که هوا خوبه و یه نمه بارونی میزنه، خیابونا میشه قفل و جوی خیابونا سرازیر تو جل و پلاس مردم.وقتی هم که هوا صاف و آفتابیه، میشه وضعیت فعلی که ندونیم از زور آلودگی هوا به کار روزمره برسیم یا تو خونه خودمونو حبس کنیم.بخدا ما مردم دوسر باختیم و خودمون خبر نداریم....هیچ میدونین همین بنزینی که مصرف میکنیم چقدر درجه آلودگی اش نسبت به بنزین سایر کشورها بالاتره/؟میدونین یک خودرو داخلی نداریم که میزان احتراق و سوخت وسازش درست باشه؟میدونین با توجه به میزان درخواست گواهینامه و ورود خودرو شخصی به شبکه حمل و نقل تا چند سال دیگه جای حرکت تو تهران پیدا نمیشه؟؟؟؟اصلا" ولش کن بابا انگار محکوم شدیم به این شکل زندگی
    • بدون نام دوشنبه 13 آذر 1391 - 18:35:26
      0 0
      البته ایمان شما تا حدی درست میگی ولی نه کاملا چون اول اینکه خرج ساخت 30 پل در 30 تقاطع خیلی از خرج بزرگراه 2 طبقه صدر بیشتر میشه. دوم اینکه طرح پل صدر و تونل نیایش مشکل ترافیک تمام محورهای شرقی و غربی موازی با بزرگراه صدر را هم حل میکنه ضمن اینکه گره نقطه ای بزرگراه های شمالی جنوبی را هم رفع میکنه.
  • ناشناس یکشنبه 12 آذر 1391 - 15:18:14
    56 36 پاسخ به این نظر
    توی اين مملکت که همه طرحها با آزمون و خطا پيش ميره و باعث بدبختی مردم می شه، پس چرا يک بار دولت نمی آد خودروهای تک سرنشين، قديمی، دودزا و... که باعث آلودگی هوا ميشه را متوقف کنه. قطعاً اجرای اين طرح لااقل در چند منطقه تهران به نفع مردم است . و يا اينکه خودروهایی با نمره شهرستان(حتی نمره کرج) اجازه تردد در تهران را نداشته باشند.
  • پای ثابت یکشنبه 12 آذر 1391 - 15:24:26
    96 3 پاسخ به این نظر
    شما فکر کنم خونت شمرونه محل کارت اقدسیه... ما که خونمون وسط آلودگیهاس و محل کارمون 1 جای کثیفتر...فقط هم هی پول عوارض و پارکینگ میدیم...ماشین خریدیم که بذاریم تو پارکینگ بعد شما ماشینتو سوار بشی ویژی از کنار ما رد بشی...این چه وضعیه این که نشد راه چاره..هر سال همین مکافات و بدبختی..چه گناهی کردیم ا
  • احمد یکشنبه 12 آذر 1391 - 15:37:37
    61 38 پاسخ به این نظر
    استانهای ایران بخصوص خوزستان این همه گرد و غبار سرتاسر شهرها را فرا میگیره دولت هیچ طرحی برای مهار آلودگی ها نداره بابا اینقدر به فکر تهران هستید به فکر استان های دیگر ایران باشید
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 17:45:31
      52 2
      آخی.چقدرم همش به فکر تهران هستند.مردیم از این همه خوشی.بابا تورو خدا اینقدر به فکر ما تهرانیها نباشید.
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 18:28:58
      28 2
      كاش دولت از اين فكرها كه براي ما ميكند براي شما هم بكند ما عطاي دولت را به لقاي آن بخشيديم و كلاً به شما واگذار ميكنيم ماكه از اين طرحها چيزي جز بدبختي و سخت ترشدن زندگيمان نديديم خدا قسمت شما شهرستانيها هم بكند....
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 15:39:05
    77 6 پاسخ به این نظر
    تهران کلا خیلی مزخرفه ( یعنی مزخرف شده) اگه یه کار توی یه شهرستان داشتم به کله میرفتم!!!
    • فرشاد یکشنبه 12 آذر 1391 - 17:08:49
      11 26
      شهرستانها هم آلودگي بهداشتي خيلي زياد دارن ، سيستم فاضلاب ندارن ، آب خوب ندارن سيستم جمع آوري زباله ندارن در هر گوشه در حال سوزاندن زباله هستند و الودگي صوتي هم زياده موتورسيكلت ها با صداي وحشتناك ، اتومبيل ها با بوق هاي بنزي پنجاه سال پيش مغازه دارها هم كه اجناسشونو هر قيمتي بخوان ميفروشن و از احترام به همديگه هم كه خبري نيست ، پس بمون همينجا و كنار بيا
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 21:01:35
      14 3
      همه شهرستان ها چنین معایبی ندارند... شما حتما شهرستان خودتون رو میگید
  • منیر یکشنبه 12 آذر 1391 - 15:39:19
    120 6 پاسخ به این نظر
    بازم مدارس تعطیل می شن، بازم آموزش و پرورشی ها تعطیل می شن، بازم ادارات دولتی تعطیل می شن، بابا به خدا ما بخش خصوصی ها هم آدمیم، ما هم ریه داریم، ما هم تنفس می کنیم، ما هم بچه کوچیک داریم که باید بره مهدکودک. خدایا ما چه گناهی کردیم که تعطیل نمی شیم؟؟؟؟ ما تا کی باید جور کار نکردن شرکت های دولتی رو بکشیم؟؟؟؟؟ یا تعطیل عمومی بشه و یا هیچکس تعطیل نشه..... البته اگه عدالتی وجود داره!!!!!!!!!
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 15:55:41
      65 0
      باش تا عدالت اجرا شه
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 17:26:59
      49 0
      عدالت را خدایش بیامرزاد
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 18:08:27
      34 0
      منیر جان من هم با نظر شما موافق هستم ما اون دنیا از خدا طلبکار هستیم بابت بی عدالتی این دنیا
    • ندا یکشنبه 12 آذر 1391 - 18:37:15
      24 2
      گل گفتی ... خیلی باهات موافقم بیچاره بچه هامون که تو این هوای کثیف تنفس می کنند.
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 15:42:34
    67 1 پاسخ به این نظر
    همش منتظرید یه بهانه پیدا کنید که از مردم پول بگیرید، منی که خونم تو محدوده طرح زوج و فرده و محل کار و تحصیلم تو یکی از توابع شهر تهران هست و تاکسی هم به به زور تا اونجا میره تکلیفم چیه؟ تازه تعطیلم اگر کنند که توابع تهران که هواش بدتر از تهران که تعطیل نمیشه همش زور زور زور
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 17:03:01
      14 34
      خالی بند تو که ساکن ایران نیستی . فکر کنم در فرانسه زندگی می کنی اون پرچم فرانسه است !
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 18:58:06
      20 4
      نه عزيزم هلنده...
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 19:10:37
      32 1
      برادر یا خواهر بدون نام دومی،VPN میدونی چیه؟
    • بدون نام دوشنبه 13 آذر 1391 - 02:43:23
      2 3
      بدون نام سومی !!! دانستن این که VPNچیست چه ربطی به موضوع داشت یعنی می فرمایید از طریق اینترنت هوای تهران را استنشاق می کنند
    • بدون نام دوشنبه 13 آذر 1391 - 16:43:58
      3 0
      نه آیکیو هوا استنشاق نمیکنی. با VPN که به اینترنت وصل شی آدرست IP یه شرکت اروپایی یا امریکایی میشه و انگار از اونجا به اینترنت وصلی
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 15:47:33
    76 3 پاسخ به این نظر
    مديران و مسئولين كه مشكلي ندارند همه آرم ترح ترافيك مجاني دارند و به راحتي تصميم مي گيرند كل كشور طرح زوج و فرد بشود اصلا مردم ماشين رو با پول خون بخرن بعد بزار تو پاركينگ خاك بخوره و به هزار بدبختي به كار وزندگيشون برسن خدا براي كسي كه اين طرح زوج و فرد را جا انداخت در روز جزا جزاي خير نده كه فقط باعث دردسر مردم و هزينه هاي اضافي براي آنها شد و خودش هم بي دردسر با آرم طرح ترافيك و ماشين دولتي به امور زندگيش مي پردازد
  • چه فرقی می کنه یکشنبه 12 آذر 1391 - 15:48:29
    77 1 پاسخ به این نظر
    آیا مسئولینی که این طرح ها را میدند در این روزها از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنند ؟ یا چون به شکرانه داشتن اتومبیل دولتی ؛ آرم یا کارت ورود به طرح ترافیک ؛راننده شخصی و محافظ و...خودشان ؛ خانواده محترمشان که یک سر و گردن از همه بالاتر هستند و......اختیار دارند از درب منزل شخصی تا پاشنه درب محل کار یا مدرسه و غیره با اتومبیل تردد کنند !؟ آیا درد مردم را تا زمانی که در اطاق های در بسته و با داشتن همه امکانات و اختیارات نشسته اند درک می کنند ؟ آیا میدانند که در اکثر مناطق در روز های عادی هم وسیله نقلیه عمومی غیر قابل دستیابی است چه رسد به روزهایی که ممنوعیت تردد سایر وسایل نقلیه ابلاغ شود!؟یک سوزن به خودتان بزنید و یک میله گرد یا هر چیز دیگری که خواستید به مردم .
    • بدون نام دوشنبه 13 آذر 1391 - 16:26:54
      2 0
      احسنت...............
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 15:54:12
    49 0 پاسخ به این نظر
    بنظرم بايد فكري هم بحال بنزين هاي آلوده كرد . بنزين هاي توليد داخل به علت تغيير فرآيند توليد و افزايش حجم توليد ، داراي كيفيت بسيار نازل و آلودگي شديد مي باشند
  • علی یکشنبه 12 آذر 1391 - 15:57:53
    15 25 پاسخ به این نظر
    1-احداث نیروگاه جهت تولید برق با سوخت گاز 2-قطع گاز منازل مسکونی وامکان استفاده از انرزی پاک برق 3-کلیه خودروهایی که در تهران تردد میکنند با سوخت برق کار کنند
    • یه نفر یکشنبه 12 آذر 1391 - 16:52:35
      43 0
      شما مثکه تو این مملکت زندگی نمی کنی؟؟؟؟ توی مریخ هم اینترنت دارین؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 16:01:55
    34 0 پاسخ به این نظر
    والا به خدا، هم چشمامون مي سوزه، هم سر درد داريم، هم پوستمون به خارش افتاده، بد نيست فكري به حال اين ملت بشه.
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 16:04:37
    12 17 پاسخ به این نظر
    مديريت درست وجود نداره از اون طرف مردم هم به فكر خودشون نيستن آقا يا خانم محترم كه ماشين داري و فكر مي كني حالا كه ماشين خريدي و بايد با ماشينت بري بيرون و سركار فكرت اشتباه بايد از امكانت وجو درست استفاده كرد خودرو شخصي براي مسافرت و تفريح رفتن است ما مردم بايد يك دل و يك دست بشيم و بخواهيم كه وسايل عمومي تو كشور اضافه بشه به شكلي كه توس اتوبوسها مردم مثل گوشت آويزان سرپا نباشن و همه توي هر ايستگاهي هستن با امدن اتوبوس صندلي خالي باشد و بنشينند كه اين نياز به يك مديريت جامعه در كل كشور نه فقط تهران اون دوستي كه مي گه چرا فقط تهران راست مي گه مديريت براي كل كشور و امكانات براي كل كشور اگر ما با هم باشيم و مديران را مجاب به تامين وسايل عمومي بكنيم تا مردم از ايجاد آلودگي...
    • امیر یکشنبه 12 آذر 1391 - 16:51:06
      23 0
      باش تا صبح دولتت بدمد......
    • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 16:55:29
      21 0
      اول باید حمل و نقل عمومی سامان بیابد بعد من و شما همکاری کنیم و ماشین شخصی نیاوریم. شما ساعت 5 تا 8 بعد از ظهر بیا چهارراه جهان کودک ببین چه خبر می شه. مگه اتوبوس و مترو برای همه مسیرها داریم. به خدا اگه وسایل حمل و نقل عمومی درست باشه و شما برای سوار شدن به اتوبوس یا تاکسی مجبور نباشی 1 ساعت تو سرما تو خیابون بایستی، هیچ کس دیوانه نیست که خودرو شخصی به سر کار ببرد.
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 16:27:16
    26 0 پاسخ به این نظر
    هوای امروز کرجم دست کمی از تهران نداره بشدت آلودس
  • سهراب یکشنبه 12 آذر 1391 - 16:28:49
    37 0 پاسخ به این نظر
    مسئولین و مدیران عزیز اگه خودتون هم زن وبچه تون گشنه باشه و اقساد وامتون عقب افتاده باشه دارو ندارت هم یه پراید مسافر کش باشه باز هم همین تصمیمها رو می گفتید دمتون گرم .
  • Sal یکشنبه 12 آذر 1391 - 16:37:05
    10 2 پاسخ به این نظر
    مشکل آلودگی تهران، مسئله امروز و دیروز نیست. متاسفانه تنها وقتی به یاد همه میفته که در حد بحرانی میرسه. همه ما هرکدوم اگر به تنهایی یه کار کوچیک برای کم کردن یا حداقل کنترلش بکنیم، وضع به این شکل در نمیاد. همه ما چه اونی که ماشین نداره، چه اونی که ماشین چند صد میلیونی داره، هرکس به اندازه خودش یه قدم کوچیک برداره. گیریم که هیچ کس جز خودمون دلش به حال ما نمیسوزه... یعنی ما هم دست رو دست بگذاریم و به تلافی همه مشکلاتی که هست از سلامتی خودمون مایه بگذاریم؟؟؟ اگه الان نمیتونیم این آلودگی رو کم بکنیم به خاطر خودمون و همه کسایی که دوستشون داریم آلوده ترش نکنیم.
  • مرتضی یکشنبه 12 آذر 1391 - 16:57:40
    18 0 پاسخ به این نظر
    والله به خدا این طرحهای زوج وفرد وطرح ترافیک یک مسکن برای این مشکله.چندین ساله همین طرحهای کم تاثیر داره اجرا میشه.خدا شاهده خیلی وضع هوا خرابه.از خراب گذشته.باید یک فکر اساسی کرد.چرا دولت یا شهرداری از کشورهای متخصص وصاحب تکنولوژی وطرح در این زمینه کمک نمیخواهند.دیر میشه ها.تهران شده.من نمیدونم چرا مسوولین برای مشکل به این خطرناکی فکراساسی نمیکنند.من یادمه چند سال پیش یک شرکت ژاپنی یک طرحی برای این موضوع داد ولی معلوم نیست سرنوشتش چی شد.
  • ناهیدی یکشنبه 12 آذر 1391 - 17:05:41
    15 0 پاسخ به این نظر
    ما خونمون طبقه دهم از ساختمانیه که در اون زندگی میکنیم.اگر از بالا تهران رو می دیدید افسردگی میگرفتید.مطمئن باشید خطر این قضیه خیلی جدیه ودر حال ضربات پنهانی به مردم واکوسیستم تهران میباشد.دقیقا وقتی از اینجا نگاه میکنی مثل اینکه یک مه غلیظ شهر را پوشانده.یک چیزی میگم یک چیزی میشنوید.من یکی که صبحها با دیدن این منظره دل و دماغی برای بیرون رفتن از خونه ندارم.راستیتش منظره ترسناکیه.
  • لاهیجانی یکشنبه 12 آذر 1391 - 17:21:59
    36 8 پاسخ به این نظر
    از کامنتها که مردم در اون به ممنوعیت ورود اتومبیلهایشان به خیابانها اعتراض کرده اند وبسیار هم در جای خود درست میباشد معلوم میشود عمق فاجعه هنوز برای مردم مکشوف نشده.این قضیه مثل این میمونه که بگویند یک مار در خانه شما لانه کرده وفعلا مواظب باشید وداخل نروید وصاحب خانه بگوید اینجا خانه منه ومن حق دارم بروم داخل خانه ام.تازه کثیف هم هستم ومیخواهم در خانه خودم دوش بگیرم.بازهم تاکید میکنم این هیچ مسوولیتی از دولت وشهرداری ان در حل این معضل کم نمیکند بلکه باید بخاطر این وضع از مردم هزاران بار عذرخواهی وطلب حلالیت کنند.
    • محمد یکشنبه 12 آذر 1391 - 17:43:52
      28 6
      آقا یا خانم لاهیجانی. فکر می کنم شما در تهران زندگی نمی کنی که عمق فاجعه واقعی رو با پوست و استخونت درک کنی. عمق فاجعه اونجاییه که تو نتونی کار و زندگیت رو تعطیل کنی (تعطیلت هم نکنن!!!!!) و مجبور باشی حتما با وسیله خودت بری سرکار چون وسیله دیگه ای عملا وجود نداره!!!!!! ضمنا بخاطر یه مار که نمی شه بیخیال خونمون بشیم. تهران خونه ماست، شهر ماست و زندگی تو تهران هم اتفاقا حق ماست...
    • مجید یکشنبه 12 آذر 1391 - 19:27:10
      30 0
      لاهیجانی جان خدای نکرده مریض سرطانی روی ویلچر نداری که بفهمی وقتی باید هر روز ببریش برای شیمی درمانی و رادیو تراپی و نتوانی با ماشین شخصیت ببری چه مزه ای داره. به نظر جنابعالی با اتوبوس ببرمش یا مترو یا هر روز با آژانس؟ یا اینکه پیاده قدم زنان تا بیمارستان بریم؟
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 17:55:45
    8 19 پاسخ به این نظر
    90 درصد آلودگي مربوط به سوخت منازله .... وقتي تراكم ميفروختيد بايد علما و فضلا كامنت ميگذاشتن
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 19:03:57
    7 6 پاسخ به این نظر
    تعداد بسیاری از خودروهایی که در حال تردد در تهران هستند نمره شهرستانند.بنظر بنده اگر از تردد این خودرو ها بویژه در نقاط مرکزی شهر جلوگیری شود،در کاهش ترافیک و آلودگی هوا بی تاثیر نخواهد بود.
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 19:07:50
    17 0 پاسخ به این نظر
    لطفا تعطیل کنید داریم میمیریم
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 19:14:02
    10 1 پاسخ به این نظر
    ما تو اصفهان توی خیابان امام خمینی زندگی میکنیم نزدیک پالایشگاه. الان که آلودگی هوا غوغا میکنه نزدیکیه نیمه شب آنچنان بوی تعفن انگیزی از پالایشگاه میاد که نمیشه نفس کشید. نمیدونم دارن چیکار میکنن
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 19:15:05
    12 5 پاسخ به این نظر
    اکثرا تو این شهر خودخواه هست! تا نونوایی هم میرن باماشینشون میرن! فقطم فکر پول و کار!! اما سلامتی..!! ؟؟ (البته باقبوله وجود مشکلات ذکر شده در بالا.. عدم حمل و نقل عمومی.. وضعیت مالی و...)
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 19:15:42
    12 2 پاسخ به این نظر
    به خدا اون هوایی که ایتدایی هام تنفس می کنند ما راهنمایی هام تنفس می کنیم تازه ما که تو منطقه 2 هستیم به خدا بی انصافی
  • mehdi یکشنبه 12 آذر 1391 - 20:13:28
    12 1 پاسخ به این نظر
    کاشکی تعطیل بشه
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 20:24:51
    12 0 پاسخ به این نظر
    این چه وضعیه آخه؟؟ بابا برگردیم دوباره با اسب و قاطر اینور اونور بریم که به زندگی عادیمون بهتر میرسیم که! آلودگی و ترافیک و جریمه و 60 جور طرح ترافیکی و جای پارک و تصادف و بنزین و تعویض روغنم نداره !خرجش یونجه و آب و یه ست نعله که مفته!!! 100% سریع ترم میرسیم!
  • بدون نام یکشنبه 12 آذر 1391 - 20:54:48
    18 1 پاسخ به این نظر
    بهتر نیست که این دو روز تهران و حتی دیگر شهرهای آلوده رو تعطیل کنید؟
  • جعفری یکشنبه 12 آذر 1391 - 23:04:17
    3 6 پاسخ به این نظر
    از متوی که ما خیلی راحت سوار می شیم بون اینکه کسی زیر فشار .یا اتوبوس ای که ثانیه به ثانیه میان باید حتما از حمل ونقل عمومی استفاده کرد
    • زهرا دوشنبه 13 آذر 1391 - 13:20:04
      6 0
      آقا یا خانم جعفری. همه مردم مثل شما خونه شون دم ایستگاه اتوبوس و مترو نیست. خیلی ها سه کورس باید سوار بشن تا به ایستگاه مترو برسن!!!!!!!! و تازه اگه جایی پیدا بشه و بتونن شرافتمندانه (نه با فشار و تماس های نزدیک و...) سوار بشن.... پس این همه آدم که پول دادن ماشین خریدن، بیمه کردن، عوارض شهرداری دادن،.... واسه اینه که تو پارکینگ خاک بخوره؟؟؟؟؟
    • بدون نام دوشنبه 13 آذر 1391 - 15:04:09
      4 0
      شما اول یک کلاس املا و دستور زبان برو اصلا مفهوم اینی که نوشتی چی بود؟!
  • مهدی چهارشنبه 13 دی 1391 - 15:04:03
    0 0 پاسخ به این نظر
    بنزین بی کیفیت عامل اصلی آلودگیه هواست.چرا کسی به کیفیت بنزین اعتراض نمی کنه؟ فقط بلدن تا یکم هوا آلوده میشه همه رو جریمه کنن.آخه این جریمه چه تاثیری رو سلامت هوا داره؟ چطور ما نمی تونیم دولت و که بنزینه بی کیفیت میده رو جریمه کنیم؟ مشکل از خودمونه که منتظریم یکی مشکل و حل کنه.
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.