+ A - یکشنبه 26 آذر 1391 - 21:54:00 چاپ
امتیاز به مطلب 63 نفر

ادامه حاشیه‌های دوبله سریال «حریم سلطان» در ایران / انجمن گویندگان فیلم: دستگیرشدگان هیچ ارتباطی با ما ندارند

فرهنگ > تلویزیون - انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ یک از دوبلورهای دستگیرشده از سوی وزارت اطلاعات عضو این انجمن نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، بعد از آنکه در خبر‌ها آمد صداپیشگان مجموعه تلویزیونی «حریم سلطان» که در ایران این سریال را دوبله می‌کرده‌اند، دستگیر شده‌اند، انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم در بیانیه‌ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.


در اطلاعیه رسمی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم (دوبلاژ ایران) آمده است: «به عنوان تنها تشکل صنفی رسمی و قانونی دوبله ایران به اطلاع علاقه‌مندان می‌رساند، هیچ یک از اعضای این انجمن در بین افرادی که از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند، حضور ندارند.»


در ادامه این بیانیه تاکید شده است: «اعضای این انجمن همواره مخالفت خود را با هر گونه فعالیت زیرزمینی و غیرقانونی که لطمات جدی به فرهنگ و ادبیات کلامی این مرز و بوم وارد آورده است اعلام داشته‌ و از آن پرهیز کرده‌اند.»


چند ساعت پیش از انتشار این بیانیه، سینما پرس گزارش داده بود که تعدادی از صداپیشگان مجموعه «حریم سلطان» و به خصوص دوبلور شخصیت سلطان سلیمان، مدتی پیش در ایران دستگیر شده و برای انجام مراحل قضایی به زندان منتقل شده‌اند.


«حریم سلطان»، یکی از سریال‌های ماهواره‌ای است که از نظر دوبله فارسی از سطح بهتری نسبت به دیگر مجموعه‌های مشابه خود قرار دارد و داستان حکومت سلطان سلیمان عثمانی را روایت می‌کند.

58245

کلید واژه ها: تلویزیون - ماهواره - دوبله -
نظرات 37
  • اشکان یکشنبه 26 آذر 1391 - 22:04:47
    126 250 پاسخ به این نظر
    حالا مگه این سریال چی هست؟ یک کار ضعیف و مشتی دروغ! دوبله بسیار بسیار ضعیفی هم داره!
    • امید دوشنبه 27 آذر 1391 - 01:21:50
      214 20
      همین دروغها از نظر جناب اشکان،بیشترین مخاطب را دارد...اگر صدا و سیما بجاب سریال های بی محتوایش، فیلمی از پادشاهان ایرانی مثل کوروش،داریوش و نادرشاه و ... میساخت مردم هم جذب میشدند اما امن از تعصب...
    • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 03:26:57
      91 23
      که همه قسمتهاشم نشستی نگاه میکنی
    • اشکان دوشنبه 27 آذر 1391 - 20:03:44
      69 16
      بله امید جان، این از کوتاهی صدا و سیمای خودمان است. تولیدات سیما به لحاظ کیفی آنقدر افت کرده که مردم روی آوردن به سریال مهملی همچون "حریم سلطان". اون داستان درنده ی خونخواری که جنایت هاش در حق ایرانی ها و مردم منطقه روی چنگیز رو سفید کرده. این خونخوار میشه محبوب مردم. بخش زیادیش به دلیل عملکرد ضعیف دستگاه های فرهنگی بخصوص صداوسیماست، و بخش دیگه اون هم عدم اطلاع مردم درباره آنچه که می بینند. پسر خوب وقتی نام پادشاهان رو از کتاب های درسی حذف می کنند انتظار داری دربارشون فیلم و سریال بسازن؟ و دوست بدون نام، شما از کجا می دونی که من به تماشای این سریال نشستم؟ واقعیتش اینه که خانواده نگاه می کنند و من نتونستم منصرفشون کنم، و فقط حِرص می خورم. یک قسمت "هزار دستان" رو با 1000 این سریال عوض نمیکنم
  • آقايي یکشنبه 26 آذر 1391 - 22:40:05
    307 58 پاسخ به این نظر
    سريال تفريحي و تاريخي جذابي است. در نبود فيلمهاي جذاب وطني چاره اي جز تماشاي اين گونه محصولات نداريم.
  • آمن یکشنبه 26 آذر 1391 - 22:41:43
    77 201 پاسخ به این نظر
    حیف این دوبلورهای خوب برای این سریال بی محتوا و ضعیف و ضد ایرانی
  • بدون نام یکشنبه 26 آذر 1391 - 22:51:24
    235 14 پاسخ به این نظر
    اگر از نظر مالی مشکلی نداشته باشند،مریض نیستند برای حریم سلطان کار دوبلاژ رو انجام بدن...برخوردی قهری در این زمینه ها جوابگو نیست.غیرمستقیم فرار رو به جلوست.
  • بدون نام یکشنبه 26 آذر 1391 - 22:58:05
    150 57 پاسخ به این نظر
    وداستان حمله به ایران توسط سفاک ترین پادشاهان عثمانی (که اعتقاداتی شبیه چنگیز خان مغول داشته)که این پادشاه گرگ خو را در لباس میش در این سریال نشان میدهند وجالب ان را فرهنگ دوست نشان میدهد درصورتی که در تارخ نقل دیگر روایت شده
    • پرسپولیسی پنجشنبه 14 دی 1391 - 22:36:06
      0 4
      این تاریخ مورد علاقه شماست که این طور نقل می کنه
  • محمدرضا یکشنبه 26 آذر 1391 - 23:18:41
    200 14 پاسخ به این نظر
    انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم که راست میگه! الان مجبورن انکار کنن که پای خودشون وسط کشیده نشه. ولی کلا من نمیدونم دوبله سریال هم جرمه؟!!!!!!! همین کارا رو می کنن مردم نه سینما میرن نه سی دی می خرن نه تلویزیون ایران رو می بینن.
  • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 00:25:35
    198 5 پاسخ به این نظر
    به چه دلیلی دستگیر شده اند؟
  • مهزیار دوشنبه 27 آذر 1391 - 00:25:36
    45 109 پاسخ به این نظر
    این طوری ادامه سریال خیلی ضایع میشه چون بیینده به تن صدای طرف عادت کرده البته من که نگاه نمیکردم و مخالفش بودم اما کسایی که دیده بودن میگفتن جالب بوده اما مشکلاتی اخلاقی داشته مخصوصا واسه بچه ها
    • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 11:41:53
      44 6
      مگه بچه شما اون ساعت بیداره
    • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 16:42:39
      53 3
      خوب بچه ها نبینن
  • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 01:00:15
    45 15 پاسخ به این نظر
    حالا تکلیف بقیه سریال چی می شه؟
  • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 01:21:09
    77 2 پاسخ به این نظر
    با دیش جم کردن و پارازیت انداختن به جنگ ماهواره ها رفتن، نتیجه هم که معلومه. حالا رفتن دوبلور دستگیر کنن. شبکه ای که چندین کانال اچ دی در حال پخش داره مشکل دوبلور رو مثل اب خوردن حل می کنه. راهش اینها نیست. در ضمن دقیقا جرم این دوبلورها چیه؟
  • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 01:36:33
    50 33 پاسخ به این نظر
    جالبه بنده های خدا خواستن از شاهشون تو سریال تمجید کنن ولی در عمل یک موجود روانی عقده ای دزدپرور و عقب مانده زنباره رو به تصویر کشیدن اینم از هنرمندی ترکیه است واقعا که حتی نمی دونن چطوری حتی تعریف و تمجید کنن.مثلا نشون میدن یه زنو از دزدهای تحت الحمایه اش می خره بعد اونو زجر میده ، گروگانش می گیره، شوهرشو آزاد میکنه ولی زن رو گروگان می گیره....آخرشه این سلطان پر افتخار ترکیه و هنرمندان همسایه از کارگردان تا نویسنده
  • یک ایرانی دوشنبه 27 آذر 1391 - 01:40:34
    65 37 پاسخ به این نظر
    چه بلایی سر مردم با تمدن و با فرهنگمان امده که می نشینند و سریالی سطح پایین و تحریف شده تاریخی را اینگونه میبنند در صورتی که میتوان با ساختن سریال در مورد اساطیر و قهرمانان تاریخ ایران هم مردم را سرگرم کرد هم تاریخ تمدن کشورمان ایران را به جهانیان نشان داد
    • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 18:57:35
      71 7
      خب شما بفرمایید چی ببنیم کلاه پهلوی؟!؟!؟! نه واقعا من نمیدونم چرا هر بار خودم مجاب به تماشاش می کنم بیش از 5 دقیقه دووم نمیارم !!!
  • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 01:41:57
    92 2 پاسخ به این نظر
    صدا و سیما یکی مثل این سریال بسازه و اینقدر خوب و درست و جذاب بسازه که دست کم و تقریباً هم زمان از چند شبکه معتبر عربی هم پخش بشه! من دبی که بودم بیلبورد این سریال رو نزدیک میدان اتصالات دیدم. اگر توانایی و ظرفیتش رو واقعاً دارند بروند و سریالی در این حد بسازند و خارجی ها برای تماشای آن مغازه و کار خود را تعطیل کنند. این را در شرایطی میگویم که ظاهراً بناست از ادامه پخش مجموعه کلاه پهلوی جلوگیری شوذ!
    • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 06:04:40
      63 2
      تو کلاه پهلوی مثلا برای نشون دادن یه رابطه مرد با چند زن را مجبورن توی دیالوگ له ولورده کنند بلکه منظورشون برسن اونوقت اانتظار داری سریال جذاب بسازن... همینشو میخوان جلوشو بگیرن چه عنصر جذابیتی باید استفاده کنند
    • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 11:43:36
      34 1
      در همه سریالهای ایرانی یا یکی عاشق یکی میشه یا پول ندارن و یامعتادن شخصیت جوانهای ایرانی هم اینطوری معرفی میشه توسط این آقایان
    • اشکان دوشنبه 27 آذر 1391 - 22:16:13
      54 5
      کلاه پهلوی رو من هم نتونستم تحمل کنم و قیدش رو زدم!
  • فيروز دوشنبه 27 آذر 1391 - 01:57:52
    44 42 پاسخ به این نظر
    باسلام، لطفا اينقدر موضوع را بزرگ ومهم نكنيد. كسانيكه از تاريخ اين مرز و بوم اطلاع دارند، از جنايتهاي اين خونخوار در حق ايران ومنطه بالكان خبر دارند.كسانيكه به اين مجموعه علاقه مندند يا بي اطلاعند يا حب وطن ندارند.
    • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 18:58:48
      36 1
      حب وطن به تماشا یا عدم تماشای یه سریال نیست ...حب وطن اگر داشتیم ......
  • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 02:52:31
    33 4 پاسخ به این نظر
    میگم چقد این صداها آشناست
  • مهدی دوشنبه 27 آذر 1391 - 03:11:16
    110 20 پاسخ به این نظر
    سریال ضعیفی است. اما دلیل نمی شود دوبلورهای آن دستگیر شوند. مگر قتل و جنایت کرده اند؟
  • نوید دوشنبه 27 آذر 1391 - 04:14:49
    50 0 پاسخ به این نظر
    اخیرا دوبله هم به جرایم اضافه شد!!!!! عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! راستی، دوبلور ابراهیم پاشا هم تقلیدی بود. مثلا میخواست ادای باشکندی رو دربیاره
  • محمد دوشنبه 27 آذر 1391 - 11:48:06
    49 3 پاسخ به این نظر
    صدا و سیمای ضعیف و بی انگیزه نسبت به تاریخ ایران زمین باید به خود بیاید تا مورد ملامت قرار نگیرد .
  • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 12:26:24
    44 2 پاسخ به این نظر
    نگران نباشید ابراهیم پاشا خودش مشکل رو حل میکنه ؟!
  • بدون نام دوشنبه 27 آذر 1391 - 19:19:53
    19 42 پاسخ به این نظر
    سریال ضعیفی بود این همه بیننده نداشت
  • امير سه شنبه 28 آذر 1391 - 03:02:05
    36 8 پاسخ به این نظر
    دوستان شما چرا با واقعيت مشكل داريد؟ اوني كه به ايران حمله كرده پدرش بوده نه سلطان سليمان جناب بودن نام كسي نخواسته از شاه تمجيد كنه فقط واقعيت ها رو ساختن شما در مقابل فهميدن وقايع مقاومت ميكني كي گفته ديدن سريال كشور و تاريخ ديگه توهين به كشور و حب وطنمونه پس عين عقب مونده ها بشينيم خودمونو نگاه كنيم
  • محمدجواد سه شنبه 28 آذر 1391 - 19:57:04
    26 0 پاسخ به این نظر
    با این بگیر و ببندها کار از بنیان درست می شود؟
  • آیلین چهارشنبه 29 آذر 1391 - 04:51:11
    30 12 پاسخ به این نظر
    ای کاش دوستان این فیلم رو به زبان اصلیش تماشا میکردن بعد راجبش نظرمیدادن! یه خورده منصف باشید این سریال تاریخی اونقدر ها هم بی ارزش نیست جذابیت های خودش رو داره
  • آیلا پنجشنبه 7 دی 1391 - 19:12:43
    21 5 پاسخ به این نظر
    نمی دونم چرا خیلی ها اصرار دارند بگن سریال ضعیفیه. به نظر من اصلاً هم ضعیف نیست و خیلی هنرمندانه ساخته شده.
  • محمد علی قاسمی دوشنبه 11 دی 1391 - 23:51:40
    11 2 پاسخ به این نظر
    راستی گفتید ضعیف؛ هه، تو اگه خیلی ادعا داری و میتونی، یکی بهتر که نه اما در همین حد ضعف این سریال بساز! اگر هم که نمیتونی پس لطفا صحبت نکن، بذار دوبلورها به کارشون برسن :|
  • محمد جمعه 22 دی 1391 - 03:38:39
    8 0 پاسخ به این نظر
    سلام سلطان سلیمان آخرین فرمانروای مقتدر عثمانی در بلگراد 150000 نفر را قتل عام کرد حتی صربها به انتقام اون جنایتها در جنگ بالکان با بوسنیاییها چنین کردند او در بوداپست مرد 3 بار به ایران شخصا" لشکر کشید 2 بار تبریز را گرفت اما هر بار شهر را تخلیه و عقب نشینی کرده یک بار دستور قتل عام شهر را می دهد که با وساطت فرزند اولش مصطفی که دل در گرو فرهنگ و ادب ایران داشت منصرف می شود شخصا" در تمام جنگها شرکت داشته در دربار عثمانی به فارسی صحبت می شده و حتی سلا طین عثمانی از جمله پدرش به فارسی شعر میگفته حتی شعر نقل شده در فیلم از قول سلیم اول فارسی است ترجمه شده به استامبولی وزرا تا زمان سلیمان قانونی به جنگ نمی رفتند اصلا" این بدبخت زنباره نبوده رکسلان یا خرم سلطان باعث مرگ مصطفی می شود البته بعد ا
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.