تئو بوکر سرمربی و تئوریسین فوتبال نوین لبنان می گوید برای فوتبال بزرگ ایران بازی برابر لبنان با هدف انتقام گیری خوب نیست.

به گزارش خبرآنلاین ؛ تئو بوکر سرمربی آلمانی تیم ملی فوتبال لبنان شب قبل از بازی با تیم ملی ایران در گفت و گویی با خبرآنلاین به تشریح دلایل پیشرفت فوتبال این کشور پرداخت و گفت آنها در یک بازی فوتبال ایران را بردند اما این دلیل نمی شود فوتبال شان برتر از ایران باشد. آن بازی یک حادثه بوده برای ایران و یک اتفاق بزرگ برای لبنانی ها. جالب اینجاست که او برتری مطلق ایران در بازی بیروت را قبول دارد اما می گوید نباید سرمربی بزرگ تیم ملی ایران از زمین بازی بهانه می گرفت :«ببينيد كاملا مشخص است كه كروش اين حرف ها را از روي احساسات مطرح كرده. چمن ورزشگاه بيروت نسبت به خيلي از ورزشگاه هاي ايران شرايط به مراتب بهتري دارد. به نظر من اين چيزها بهانه است. كروش مربي بسيار بزرگي است و براي من جاي تعجب دارد كه چرا تا اين حد سطخ بحث را پايين مي آورد. هر مربي مي تواند بازنده باشد اما چرا او اينقدر بهانه مي آورد و همه چيز را مقصر مي داند؟ او یک بازی را باخته در شرایطی که تیمش بهتر بازی می کرده. اما فوتبال است دیگر.»

 او درباره حس انتقام که بازیکنان ایرانی برای این بازی از آن صحبت می کنند گفت:« اين براي تيم ملي ايران خطرناك است. ايراني ها نبايد به اين بازي به شكل يك انتقام نگاه كنند به اين دليل كه اگر فقط براي تلافي ديدار قبلي پا به ميدان بگذارند بدون شك تمركز خود را از دست خواهند داد. ايراني ها نيازي به انتقام ندارند چرا كه شما يك كشور بي نظير و يك فوتبال با كيفيت داريد، بنابراين اگر تنها روي قدرت خود تمركز كنيد مشكلي براي شكست دادن تيمي مثل لبنان نخواهيد داشت. اگر بخواهم صادقانه باشم، مي گويم لبنان چه تيمي است؟ از چه کشوری می خواهید انتقام بگیرید؟ از لبنان؟ لبنان در برابر فوتبال ایران کجا فوتبال است؟ شما در یک بازی فوتبال باختید اما این همه حقیقت فوتبال نبوده. آن یک بازی بوده که تمام شده. ممکن است امروز شما یک بازی را ببرید یا ببازید اما این هم فقط یک بازی است. تمام می شود. نیازی به حس انتقامی نیست. اگر بخواهيم فوتبالي نگاه كنيم، لبنان قابل مقايسه با ايران نيست. ما ليگ برتر با 18 تيم فعال نداريم. اگر به فدراسيون فوتبال يا كميته ملي المپيك لبنان بياييد مي بينيد كه چيز خاصي در آنجا وجود ندارد، حتي ساختمان آنها هم اجاره اي است. لبنان حتي يك استاديوم مستقل هم براي تيم ملي خود ندارد. با تمام احترامي كه براي باشگاه هاي لبناني قائلم اما آنها هيچ تاثيري در روند پيشرفت فوتبال اين كشور ندارند. نه بازيكن سازي مي كنند، نه مربي هايي در سطح بالا استخدام مي كنند.»

مشروح این گفت و گو را می توانید بزودی در خبرآنلاین بخوانید.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    65 5
    ســـيــــب زمـــــــيــــــنــــــي
  • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    76 5
    آی گل گفتی!
  • adv@navad.net IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    70 6
    به به توهين از اين بهتر چي ميخواستي؟چقدر با فرهنگ توهين ميكنه
  • حامد IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    77 5
    انصافا با طمانینه و حق صحبت کرده. مربیان داخلی یاد بگیرن.
  • بیطرف IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    97 6
    انصافا خیلی منطقی صحبت کرده است مربی آلمانی لبنان
    • بدون نام US ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
      13 48
      نه بابا ترسیده
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    75 5
    حرف راست را از غریبه بشنو حرف حق
  • S.MOSTAFA IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    85 7
    احسنت به این مربی فهیم من لذت بردم از صحبتها و نظرات ایشان ! آفرین بر ایشان کاش مربیان ما هم همچین نظراتی داشتند