<BR> ترک اردوی تیم ملی از سوی هادی عقیلی ، پنجمین خداحافظی بازیکنان ملی است. او اما چون سرزده از اردو رفته از سوی کمیته انضباطی مواجه می شود.

مهدیه جباری / خبرآنلاین : ترک اردوی تیم ملی از سوی هادی عقیلی سبب می شود تا این بازیکن با ارجاع پرونده اش به کمیته انضباطی ، برخوردی جدی را تجربه کند. عقیلی که سال ها مدافع ثابت تیم ملی بود ، با روی کار آمدن کارلوس کروش جایگاهش را کم کم در این تیم از دست داد. کروش به منتظری بیش از عقیلی اعتقاد داشت. او در بازی با ازبکستان در اولین بازی دور انتخابی جام جهانی در تاشکند ، پژمان را فیکس کرد تا همان جا عقیلی به این تغییر اعتراض کند. کروش هم پس از این کار برای 4 بازی بعدی روی عقیلی چشم بست. او اما دوباره برای این بازی به اردو دعوت شد . درست در زمانی که تیم ملی با شوک رفتار مهدی رحمتی و برخورد قاطع کروش ، همراه بود ، عقیلی یک هفته ای را در تمرینات بود و وقتی دید جایی در ترکیب 11 نفره ندارد ساکش را برداشت و بی صدا از اردو بیرون رفت. مهدی محمد نبی در این باره می گوید:« بازیکن تیم ملی باید بداند که پیراهن تیم ملی را مفت از دست ندهد. او اردو را به هر دلیلی چون در ترکیب نبوده ، بی خبر ترک کرده و ما پرونده اش را در اختیار کمیته انضباطی می گذاریم تا بر اساس قوانین با او برخورد شود. فرقی ندارد مربی تیم ملی کارلوس کروش باشد یا خود فرگوسن ، بازیکن باید به تصمیم مربی احترام بگذارد. باید کاری کنیم که بدعت گذاری نشود. یعنی 2 روز دیگر این اتفاق در استقلال یا پرسپولیس نیفتد.کروش که نمی تواند 10 مدافع در زمین بگذارد ، او از کسی استفاده می کند که بیشترین هماهنگی را با ترکیب تیمی اش داشته باشد.»
قبل از عقیلی در 2 سال گذشته 4 بازیکن دیگر هم بودند که دعوت تیم ملی را رد کردند. آیا این مشکل فضای تیم ملی است که چنین اتفاقاتی می افتد؟ مهدی محمد نبی سرپرست تیم ملی در این باره در برنامه ورزش و مردم گفت:« دفعات قبلی شرایط فرق می کرد اما بازیکن باید بداند پیراهن تیم ملی را نباید مفت از دست داد.»
این 4 بازیکن ، کدام بازیکنان بودند؟ اولین نفر که اردوی تیم ملی را ترک کرد ، فرهاد مجیدی بود. بازیکنی که در 36 سالگی به اردو دعوت شد و کروش روی او حساب باز کرده بود . او اما در نامه ای از تیم ملی خداحافظی کرد و گفت این حق جوانترهاست که در اردو باشند و او جایی در تیم ملی ندارد. مجیدی مشکلی با کروش نداشت اما یکی از اعضای کادرفنی ، که پیشتر بهانه جدایی فرهاد از اردوی تیم قطبی هم بود ، دلیل اصلی این کناره گیری می توانست باشد. اینکه از دیرباز روی سکوهای ورزشگاه آزادی اختلاف بر سر محبوبیت شماره 7 و شماره 10 وجود داشت. دو پیراهنی که صاحبان شان اگرچه خیلی با هم خوب نیستند اما هر دو محبوبیت زیادی روی سکوهای آبی دارند.
کارلوس کروش درباره خداحافظی فرهاد مجیدی گفته بود:« من واقعا از آن اتفاق سر در نیاوردم. نام او را در فهرست قرار داده بودم که به من گفتند اسمش را خط بزن چون در نامه ای از تیم ملی خداحافظی کرده است.»
بعد از او و دومین نفری که از تیم ملی کنار رفت ، فریدون زندی بود. او سال قبل و در اردوی تیم ملی در ترکیه با کارلوس کروش حرف زد و برای همیشه از تیم ملی رفت. آنجا مشکل این بود که زندی فکر می کرد می تواند با توجه به مصدومیت مجتبی جباری فیکس بازی کند اما انگار جایی در برنامه های سرمربی تیم نداشت. این جدایی خیلی بی سر و صدا اتفاق افتاد و زندی هم مدتی بعد از لیگ ایران رفت تا پرونده او هم بسته شود.
محرم نویدکیا دیگر بازیکنی بود که دعوت تیم ملی را رد کرد. او بازیکنی بود که دو بار برای حضور در تیم ملی با کارلوس کروش جلسه گذاشت. محرم برای شرکت در اردوها یک مشکل داشت که کارلوس آن را به این صورت تشریح کرد:« محرم یک بازیکن بزرگ و با اخلاق است . حیف شد که فوتبال ایران چنین بازیکنی را در حد تیم ملی از دست داده است. او دلایلی دارد که برای من هم محترم بود. می گوید با مصدومیتی که دارد ، نمی تواند تمرین کند. سفرهای طولانی و فشار بازی های نزدیک به هم ، سلامت او را به خطر می اندازد. دلایل محرم و نوع برخورد صادقانه اش برایم محترم است و چاره ای غیر از این نداشتم که حرفش را بپذیرم.»
آخرین و جنجالی ترین جدایی از تیم ملی اما مهدی رحمتی بود. بازیکنی که جدایی اش به دلیل اختلاف با جواد نکونام بود و در این مدت حرف های زیادی در این باره مطرح شده است. رحمتی بیرون از اردو خواسته تا استراحت کند و کارلوس کروش هم او را تا زمان حضورش در تیم ملی به مرخصی فرستاده است.
هادی عقیلی هم که به قطر برگشته. شاید این برخورد قاطع از سوی سرمربی تیم ملی سبب شود تا از این پس شان پیراهن تیم ملی افزایش پیدا کند. تا دیگر شاید بازیکنانی حتی به بزرگی علی کریمی به دلیل اختلاف با یک سرمربی از اردوی تیم ملی کنار نروند.
4141
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    پول مفت نمی داید شاهد این رفتارها نبودیم ریشه این کارها را بخشکانید
  • خوب IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    30 84
    سر مربي تيم ملي در دوسال اول حضور بسيار تحت تاثير اطرافيان و البته سفر نكردن براي ديدن بازي تيمهاي ديگر استقلالي و پرسپوليسي شده و مسبب همه مشكلات اخير تيم ملي هم همين مسئله است
  • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    بیخود بازیکن بزرگی مثل علی کریمی رو با این بازیکنا مقایسه نکنید چون داش علی امتحانشو قبلا موقعی که کیروش کاپیتانی تیم ملی رو ازش گرفت و به نکونام داد یا تو بازی با کره که تو ترکیب نگذاشتش پس داده امیدوارم که پخشش کنید
    • 2Star IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
      70 50
      همین کریمی زمان دایی نیومد تیم ملی. بدتر از همه نباشه، بهتر نیست...
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    فرهاد موقع برگشتن به استقلال گفت اگه نیاز شد به تیم ملی خدمت میکنم...........
    • آرش IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
      جوک نگو بابا... به همین اس تق لال خدمت کنه کافیه ...
    • ناذر IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
      مجیدی 10 سال برای تیم های عربی بازی کرده و خدمت کرده بشهون .
    • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
      35 34
      متاسفم واسه خبر آنلاین که نظر یه شخصی مثل آرش رو که به استقلال توهین میکنه خیلی راحت تایید میکنه
  • نیما آرین GB ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    97 88
    خبرآنلاین پرسپولیسی ، کی گفته دلیل جدایی رحمتی نکونامه؟ اینقدر صدرنشینی استقلال شماها رو میسوزونه که هر روز یه تیتر میزنین تا برای استقلال حاشیه سازی کنین ، این دوست بدون نام خوبمون گویا فراموش کرده 4 سال پیش کی برای تیم ملی ناز میکرد و دعوت تیم ملی رو رد میکرد ، توی جام جهانی کشید زیر ساک ورزشی ، باند درست کرده بودن به دایی پاس ندن توی جام جهانی.
    • موسی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
      1 - علی کریمی بهترین بازیکن آسیا شده .... 2 - علی کریمی 120 بازی ملی دازه ... 3 - علی کریمی قهرمان بوندسلیگا شده .... 4 - علی کریمی 40 گل ملی داره .... 5 - علی کریمی با ایران قهرمان بازی های آسیایی شده ... 6 - علی کریمی با ایران سوم جام ملت ها شده .... ( رحمتی و مجیدی چه افتخاری دارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ )
    • بدون نام SE ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
      45 31
      موسوی جان بحث سر اخلاقه نه افتخار. کریمی از نظر اخلاقی یکی از بدتیرین های تاریخ تیم ملی بوده. 1- علی کریمی داور را در یک بازی بین المللی کتک زد و 2 سال محروم شد!!!! 2- علی کریمی توی جام جهانی، جایی که میلیون ها بیننده تلوزیونی داره لگد محکمی به ساک دکتر تیم در اعتراض به تعویض میزنه. 3- توی جام جهانی 2006 حاشیه های زیادی برای تیم ملی درست کرد. 3 - وقتی دایی دعوتش کرد به تیم ملی، قبول نکرد و به تیم ملی پشت کرد....
  • احسان IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    بعد از حاجي مايلي اين برخورد قاطع را در تيم ملي ديگه شاهد نبوديم...بلكه با حضور كيروش و قاطعيتش، اين ميلياردرها ارزش پيراهن تيم ملي بياد دستشون.
    • حمید IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
      41 22
      حاجی مایلی همونی نیست که پاشازاده و زرینچه رو در اوج آمادگی به تیم ملی دعوت نمی‌کرد؟
  • sardar IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    22 1
    ارزش پیراهن تیم ملی نسبت به چند سال قبل خیلی اومده پایین.قبلا بازیکنها برای تیم ملی جونشون را میدادند.همین دایی یا بازی پای آف با ژاپن جام جهانی که عابدزاده با شکم رفت تو تیر دروازه .الان از ترس مصدومیت بعضی هاشون (نه همه) آسته میرن آسته میان.
  • محمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    5 10
    بيش از 50 پيام گذاشته ام اما معمولا تاييد نميكنيد .من يك سوال دارم فقط دوست دارم صادقانه جواب بشنوم .چرا تمام اين مسائل براي استقلاليها بيفتد .افقط چند نفرشون رو نام ميبرم كه بايد بالاي 50 بازي ملي داشته باشن .سامره .ورمزيار .همين قلعه نوعي داريوش يزداني پاشا زاده محمد تقوي ..برادر سالهاست استقلال تيم غير مردمي معرفي شده !!!!!!!! والبته مشكل همين جاست . يك نگاهي به روساي قرمز فدراسون فوتبال كنيد تا متوجه شويد صفي زاده عابديني .دادكان .مصطفوي ووووو .