معاون اول رئیس قوه قضاییه گفت: امروز سوریه مرز ما است چرا که سخن از هویت و امنیت جمهوری اسلامی است.

 به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه، در همایش "دفاع ملی؛ دفاع همه جانبه" با اشاره به تحولات منطقه، گفت:« وقتی در خصوص سوریه صحبت می کنیم، اگرچه سوریه کشور دیگری محسوب می شود، اما در حقیقت مرز جمهوری اسلامی برای دفاع از امنیت و هویت خود به حساب می آید.»
وی افزود: درباره تحولات سوریه، سخن اصلی امنیت اندیشه انقلاب اسلامی است چرا که اندیشه انقلاب اسلامی، مبارزه با صهیونیسم و استکبار جهانی بوده و این امروز در سوریه مورد خطر واقع شده است.
معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه سوریه نقطه آفند و پدافند ایران است، تصریح کرد: ما به هیچ وجه قصد دخالت درباره تحولات این کشور را نداریم، بلکه هر جا هویت انقلاب اسلامی مطرح است، آنجا مرز ما نیز به شمار می رود و باید نسبت به دفاع همه جانبه از آن فکر کنیم.
 معاون اول قوه قضائیه: علنی شدن پرونده کهریزک بستگی به قاضی پرونده دارد
معاون اول قوه قضائیه در جمع خبرنگاران نیز گفت: قاضی پرونده کهریزک می تواند درباره علنی یا غیر علنی بودن آن نظر بدهد. حجت الاسلام ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه در حاشیه همایش دفاع ملی، دفاع همه جانبه، در پاسخ به پرسشی درباره علنی یا غیر علنی بودن جلسه دوم پرونده کهریزک، تاکید کرد: این موضوع به قاضی پرونده بستگی دارد.

خانواده قربانیان کهریزک بعد از جلسه غیر علنی این پرونده خواستار علنی برگزار شدن آن شدند.

براساس احکام قضایی، تشخیص علنی بودن با قاضی است.

او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پرونده مهدی هاشمی از تعیین شدن قاضی این پرونده خبر داد.

رئیسی همچنین درباره زمان اجرا شدن حکم پرونده فساد بزرگ مالی، اظهار داشت: کار تائید حکم این پرونده توسط دیوان عالی کشور انجام گرفته و پرونده روند اجرایی خودش را طی می کند.
/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    1 15
    سوریه سوریه بشار بشار خمایتت میکنیم