تسنیم و مهر نوشتند:

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: را‌ه‌اندازی کارناوال‌ها و تجمعات خیابانی از سوی کاندیداها، هر کس که باشد، خلاف قانون است.
صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست خبری خود در واکنش به حضور پرسر و صدای یکی از دواطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: را‌ه‌اندازی کارناوال‌ها و تجمعات خیابانی از سوی کاندیداها، هر کس که باشد، خلاف قانون است.
وی تاکید کرد: هر کاندیدایی حداکثر ده تا پانزده نفر را می‌تواند همراه خود به وزارت کشور بیاورد و اقدام تبلیغاتی امروز ظهر طرفداران یکی از کاندیداها گزارش می‌شود.
مرتضوی تصریح کرد: مسئولین شورای نگهبان در محل ستاد انتخابات کشور حاضر هستند و لحظه به لحظه هرگونه تخلفات را گزارش می‌‌دهند.
رییس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که سفرهای استانی رئیس جمهور تخلفات انتخاباتی به حساب نمی‌آید، تصریح کرد: هر کس داوطلب انتخابات باشد و طی هر شرایطی تبلیغات زودرس انجام دهد، خلاف کرده است.
وی تاکید کرد که مهلت ثبت نام انتخابات تمدید نمی‌شود.
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در مورد همراهی برخی افراد با محسن رضایی و سخنرانی وی پیش از ورود به این وزارتخانه برای ثبت نام گفت: این اقدام را باید قوه قضائیه پیگیری کند.
حسنعلی نوری در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که آیا حرکت آقای رضایی قبل از ورود به وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات که با تجمع افراد زیادی همراه شد و او نیز برای آنها سخنرانی کرد مصداق تبلیغات زودرس نیست اظهار کرد: آنچه مربوط به وزارت کشور می شود پس از ورود کاندیداها به این وزارتخانه است.

وی افزود: حرکت آقای رضایی یک اقدام تبلیغاتی بود که قوه قضائیه مسئول پیگیری این اقدام در جهت تبلیغات زودرس است.

نوری تاکید کرد که پیشتر توصیه های لازم را به کاندیداها در خصوص چگونگی حضور در وزارت کشور داشته است.

روح الامینی: ما نماز جمعه بودیم و از آنجا پیاده به وزارت کشور آمدیم و این جمعیت نیز به صورت خودجوش به ما پیوستند

دبیرکل حزب عدالت و توسعه درباره نوع خاص ثبت نام محسن رضایی در انتخابات با بیان اینکه این کار مصداق تبلیغات انتخاباتی نیست چراکه ما نماز جمعه بودیم و از آنجا پیاده به وزارت کشور آمدیم و این جمعیت نیز به صورت خودجوش به ما پیوستند، گفت: آقای رضایی از چند ماه پیش در لبیک به رهبری در ایجاد حماسه سیاسی برنامه های استانی و همایش های انتخاباتی خود را شروع کردند و تنها هدف ایشان گرم نگه داشتن تنور انتخابات و فعال کردن صحنه انتخابات در راستای منافع ملی بوده است.
محسن روح الامینی که محسن رضایی را برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همراهی می کرد در پاسخ به این سئوال که شما در انتخابات گذشته نیز در ستاد آقای رضایی بودید و ایشان رای نیاوردند چرا باز هم با ایشان همراه هستید گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های مختلف شرایط افرادی که توانایی و ویژگی های رئیس جمهور شدن را دارند بیان کردند و من نیز این ویژگی ها را در آقای محسن رضایی می بینم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا راهپیمایی هواداران آقای رضایی و همراهی کردن ایشان تا وزارت کشور مصداق تبلیغات زودهنگام نیست گفت: این کار مصداق تبلیغات انتخاباتی نیست چراکه ما نماز جمعه بودیم و از آنجا پیاده به وزارت کشور آمدیم و این جمعیت نیز به صورت خودجوش به ما پیوستند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه حضور آقای هاشمی در عرصه انتخابات را چگونه پیش بینی می کنید گفت حضور ایشان را مفید نمی دانم.

وی تاکید کرد: حضور ک2سانی که در انتخابات طی چند دوره امتحانشان را پس داده اند نباید وارد صحنه شوند. نباید دنبال تکرار گذشته ها باشیم و باید مسیر انقلاب را برای آینده بسازیم.

روح الامینی در پاسخ به این سئوال که آیا نوع ثبت نام آقای رضایی در انتخابات که یک نوع بدعت بود فکر نمی کنید که ممکن است از سوی کاندیداهای دیگری همچون مشایی و هاشمی نیز صورت بگیرد گفت: آقای محسن رضایی از چند ماه پیش در لبیک به رهبری در ایجاد حماسه سیاسی برنامه های استانی و همایش های انتخاباتی خود را شروع کردند و تنها هدف ایشان گرم نگه داشتن تنور انتخابات و فعال کردن صحنه انتخابات و در راستای منافع ملی بوده است.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    "کسانی که در انتخابات طی چند دوره امتحانشان را پس داده اند نباید وارد صحنه شوند." آقای رضائی که در همه دوره‌ها شرکت کردن و شکست خوردن چه توجیهی دارند؟ همان گرم کردن تنور است دیگر!
  • حامی حاج محسن IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    13 60
    انشاالله امیدواریم این دوره به دور از هیجانات کاذب، عقلانی به کسی رای دهیم که واقعا برنامه های مدون و فکرشده ای در دستور کار دارد چرا که الان بیش از همه چیز مملکت ما نیازمند برنامه ریزی همراه با تفکره و نه تصمیمات عجولانه و بر پایه احساس...فقط حاج محسن میتونه ما رو از این وضعیت نجات بده
  • بدون نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    40 26
    من خودم به رضایی رایی ندادم. ولی همیشه با برنامه بودن . برنامه هاشون عملیاتی و دقیق هستش ولی نمیدونم چرا به دل نمیشینه شاید اگر اخیرا یکبار توسط یک رئیس جمهور امتحان میشد در مسند یک وزیر بیشتر میشد و در اون حوزه کارایی خودش رو نشون میداد میشد به ایشون اعتماد کرد
  • علی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    13 68
    ولی این بار نوبت آدم های با برنامه مثل محسن رضاییه عوض شدن یک شخص از اصولگرا به اصلاحطلب یا بلعکس هیچ نفعی برای ما نداره باید برنامه ها عوض شوند فقط آبی فیروزه ای