محسن رضایی در برنامه «با دوربین» که از شبکه اول سیما پخش شد برنامه های خود برای انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن رضایی در نخستین برنامه تبلیغاتی نامزدها در رسانه ملی با بیان این که می خواهم از از دغدغه و نگرانی ها و امیدها صحبت کنم، گفت: فرزند کوچکی از ملت بزرگ هستم. من در حوادث زیادی بوده ام و می خواهم سخن خود را از یک حادثه آغاز کنم
وی ادامه داد: من در 9 ماه گذتشه به 250 شهرستان و 40 دانشگاه رفته ام و با همه از جمله کارگران و صاحبان کارخانه ها صحبت کردم و صحبت پدر 3 شهید برای من تکان دهنده بود. این پدر به من می گفت آقای رضایی من 5 فرزند دارم و هر 5 فرزند بیکارند و حدود 600 هزار تومان حقوق دریافت می کنم و این حادثه مرا تکان داد. این شایسته ملت است که در فقر باشند؟
رضایی با بیان این که البته تنها این خانواده شهید نیست، گفت: من با همه صحبت کردم و وضعیت فقر و بیکاری و گرانی مخصوصا با تحریم ها خوب نیست.
وی افزود: فساد رشوه و تبعیض در اداره کشور از حد معمول خود تجاوز کرده است و این موارد در ایران تشدید شده است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مسئله سوم که مهم است سقوط ارزش پول ملی ما است و پول ملی جزو نوامیس و نماد قومیتی کشور است و پول ملی ما در حال سقوط است و می خواهند آن را از ارزش ساقط کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من با سیاه نمایی در کشور و با کسانی که مردم را خواب می کنند و طوری حرف می زنند که انگار مشکلی نداریم.
وی با بیان این که موشک های ما از بسیاری از مناطق عبور می کند اما در کنترل قیمت گوشت و مرغ می مانیم، گفت: باید به جای خواب کردن مردم واقع بین باشیم و عدم تعادل میان سیاست و زندگی مردم را برطرف کنیم.
رضایی افزود: در شرایطی که کسی جرات حمله به ایران را ندارد باید مشکلات دیگر را هم برطرف کنیم تا جایگاه بین المللی ایران را تقویت کنیم.
وی ادامه داد: باید واقع بین بود و اگر به مشکلات اعتراف نکنیم راهکاری برای آنها نداریم.
وی با بیان این که چند اشکال اساسی داریم که باید آنها را حل کنیم، گفت: اولین مسئله این است که سفره دولت و مردم از هم جدا است. ما باید سفره دولت و مردم را یکی کنیم.
رضایی با بیان این که مردم باید به اداره کشور بازگردند، تصریح کرد: ما از ورود مردم آسیب ندیده ایم و مردم باید به فرهنگ و اقتصاد بیایند. چرا دولت پای خود را در اقتصاد و فرهنگ گذاشته است؟
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مسئله دیگر این است که دوران سعی و خطا در کشور تمام شده است و اخطار می دهم به همه که به دوران سعی و خطا باید پایان دهیم و دیگر کسی تحمل شعار ندارد.
وی با بیان این که به جای این که همه با من باشند همه با هم باشیم، تاکید کرد: بنده با هر سه دولت دغدغه ها را مطرح کرده ام و تلاش هایی را برای برطرف کردن آنها انجام داده ام اما این تلاش ها دستاوردهای کمی داشت.
رضایی افزود: وقتی من امروز 250 شهرستان می روم و پدری را می بینم که نگران آینده فرزندش است و جوانی به من می گوید خسته شده ام و وقتی معلمی را می بینم که با 20 سال سابقه 600 هزار تومان حقوق می گیرد نباید کاری کرد؟ به این دلیل آمده ام و باید مشکلات برطرف شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت باید درست شود و رفت و آمد تیم ها مناسب نیست. 3 دولت را تجربه کرده ایم اما رشد اقتصادی ایران در هر 3 دولت حدود 4 درصد بوده و تورم و گرانی را داشته ایم. من هیچگاه از تخریب به عنوان پلکان برای رسیدن به قدرت استفاده نکرده ام.
وی با تاکید بر این که ما باید در مسئله دولت یک تغییر اساسی بدهیم و من به آن نوسازی دولت می گویم، گفت: رفتار دولتی ها با مردم خوب نیست و ساختار دولت پادگانی است که میراث دوره رضاخان است و تمام اختیارها در تهران است. دولت نباید خود را رقیب مردم بداند و باید از مردم حمایت کند.
وی با اشاره به سطوح مختلف مدیریت گفت: یکی از سطوح مدیریتی سطح اجرایی است و در دولت ما اختیارات وسیعی به شهرداری ها و شورا ها می دهم.
رضایی افزود: یک سطح عملیاتی داریم که در کشور ما نیست و ایالت اقتصادی وجود ندارد و شهرهای ما در اقتصاد بی صاحب هستند. اما در بعد سیاسی و امنیتی و انتخاباتی صاحب دارند. مدیریت راهبردی اهمیت زیادی دارد و در یکی از همین دوره ها و زمانی که خطر تحریم وجود نداشت درهای نطنز را بستند و زمانی که تهدیدها جدی بود آنها را جدی نگرفتند و جایی که باید با تمام قدرت جلو برویم نمی رویم.
وی تاکید کرد: مسئله بعدی مسئله فرهنگ است که باید متحول شود. فرهنگ زندگی را باید درست کنیم و وقتی قدرت مردان ما نمی توانند با هم باشند چه انتظاری از کف جامعه داریم؟
وی با بیان اینکه من در دولتی که تشکیل می دهیم تحمل پذیری و گفت و گو را در تمام ارکان دولت ایجاد می کنم، گفت: تحول کشاورزی از جمله برنامه های اقتصادی بنده است بر همین اساس ما یارانه سبز می دهیم و به کشاورزانی که بخواهند از سنتی به مدرنیته حرکت کنند یارانه سبز می دهیم. بیمه کشاورزان و تامین اجتماعی کشاورزان را تامین می کنیم.
وی ادامه داد: مسئله بعدی مسئله کسب و کار خانگی است و من 5 میلیون کسب و کار خانگی تعریف کرده ام. ال سی دی هایی که در منازل ایران وجود دارد در خانه های تایوانی ها درست شده است و چطور نمی توان در ایران این کار را کنیم. بنده بانک مردم را درست می کنم که به مردم وام پرداخت کند و سود آن را دولت بدهد.
رضایی تاکید کرد: در مرحله بعدی یارانه 65 هزار تومانی را به حساب ها واریز می کنم که به تولید کمک می کند و ضد تورمی خواهد بود. و باعث اشتغال مردان و زنان می شود.
وی با اشاره به نوسازی صنایع ایران افزود: طوفان کالاهای چینی آسیب جدی زده است و با حمایت جدی از کسب و کارهای ایرانی این مشکل را برطرف می کنم و هر کسب و کاری که در 3 سال دستگاه های خود را نو سازی کند از آن مالیات نمی گیریم.
رضایی با بیان این که اقتصاد ما یک ستون بیشتر ندارد، تصریح کرد: ما اقتصاد ایران را بر 10 ستنو بنا خواهیم کرد. 10 شهرک کشاورزی و 3 شهرک سلامت درست می کنم تا تنها متکی به نفت نباشیم. معدن ایران را از خام فروشی بیرون می آوریم.
وی با بیان این که سیاست خارجی ما تجربه گران قیمتی دارد و آن را باید از افراط و تفریط خارج کنیم، افزود: آمریکا نیت های خود را پشت الفاظ ظاهری پنهان کرده اند ولی ما آمریکا را در دوراهی قرار می دهیم و از این طریق این موضوع فضا را باز می کند تا از وقت کشی آمریکایی ها جلوگیری کنیم. من مذاکرات را جدی می گیرم و انشاالله مسئله هسته ایران حل می کنم.
وی افزود: عهد می بندم که حق ملت ایران را به آنها بازگردانم.
/27295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    درود بر رضایی لاقل هم تخصص داری هم دل و جرات و هم صداقت و هم برنامه که هیچ کدام ندارند حداقل دکترای اقتصاد داری و یک برنامه مدون
  • بدون نام IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    95 23
    واقعا عالی بود صحبتاش معلومه با برنامه اومده
    • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      5 26
      شعار و فقط شعاره
  • بدون نام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    42 80
    آقاي دكتر خوش خيال
  • احمد IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    87 20
    من از ديدگاههاي اقاي رضايي خيلي خوشم اومد موفق باشي آقا محسن خبر آنلاين حتما منعكس كن مرسي
  • بدون نام EU ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    54 39
    زنده باد شعار زنده باد شعار و زنده باد شعار
  • یاسی EU ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    71 20
    خدا کنهههههههههه محسن رضایی رای بیاره.....من که طرفدار توام.....حتی اگه فقط خودم و خودت بهت رای بدیم.........تو همونی که میتونی اقتصاد ما رو سر و سامون بدی
  • محسن IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    78 17
    درود بر دکتر رضایی مرد اقتصاد و با برنامه
  • بدون نام IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    51 11
    خدا کنه دکتر...
  • بدون نام IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    62 34
    اقای رضایی تمام صحبت های شما درست اما چگونه سفره دولت وملت را یکی می کنید لطفا برنامه بدهید؟ پرونده هسته ای مسئله نظام وحکومت است نه دولت لطفا به اندازه اختیارات رئیس جمهور سخن بگویید. شمایی که دکترای اقتصاد دارید در رابطه سیاست اقتصادی برنامه بدهید و فقط شعار ندهید لططططططططفففففا
    • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      16 12
      احسنت
    • کامران IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      1 0
      فکر میکنم با دقت صحبت های دیشب ایشون رو گوش ندادید ایشون در مورد برنامه های هسته ای و ... توضیح دادن که یه تیم ویژه از دیپلمات های باتجربه تشکیل میدن برای رسیدگی به پرونده هسته ای!
  • بدون نام GB ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    1 0
    درود بر دکتر رضایی ،ماهاتیرمحمد ایران
  • نادر IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    من که دیشب این برنامه آقای جلیلی را دیدم چیزی نفهمیدم اصلا برنامه نداشت باز صد رحمت به آقای محسن رضایی که دیشب برنامه اقتصادی خودشو گفت شبکه جام جم تو فهرست کنال تلویزیونی ما اصلا نیست برنامه آقای غرضی رو ندیدم
  • حجازی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    میکنم-میکنم حرف است اقای رضایی .باید گفت چطوروچگونه
  • امیر IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    داره مخ میزنه
  • علی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    دکترجون معلومه که فانخسه رامحکم بسته ای : ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش
  • موحدی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    صحبت های رضایی در حد توهم بود
  • بدون نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    یادش بخیر،هشت سال پیش هم یه بنده خدایی میگفت:مشکل مردم ما مدل موی جووناس؟؟؟ تو این هشت سال فهمیدیم که مشکل دقیقا همین مدل موی جووناس...
  • کاکتوس IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    27 6
    در دولت احمدی نژاد با طرح بنگاه های زود بازده از طریق دادن وام به افراد دارای تخصص ,خواستند مشکل بیکاری را حل کنند , چندی از اجرای این طرح نگذشته بودکه یکی از نمایندگان محترم مجلس که عضو هئیت مدیره هم هست گفت این چه طرحی است "ما اگر قبلا بیکار داشتیم , حالا بیکار بدهکار داریم " خوب تو مملکتی که هر کی بخواد هر کاری بکنه براش داستان درست میکنند اقای رضایی شما چطور مشاغل خانگی رامطرح میکنید مگر این چه فرقی با بنگاه های زود بازده دارد فقط اسم محل کار از کارگاه به خانه تبدیل شده و این درحالی که تو این مملکت بعضی از کارگاه های ما توانایی تولید بسیاری از قطعات را دارند اما به خاطر مافیایی بودن شبکه توزیع تولیداتشون رو نمی تونند بفروشند,اونوقت شما میخوای تو خونه lcd تولید کنی ؟ شاید بتونی!
    • محسن IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      7 1
      آقای رضایی من بااکثربرنامه های شماموافقم ولی این مطلب که کاکتوس دربالاگفته خیلی خیلی خیلی صحیح است وبایدجدی درنظربگیرید .ببینید بازار دست برندهای خارجی است اول بایدبرندهای معتبرایرانی احیا شوند و یاحتی کلیدبخورند سپس بایدبامکانیزم های کیفیت وقیمت رقابتی بازار رابگیرند واگرمشکلی دررابطه باتولید درکارخانه خودشان داشتند میتوانند راسا به کارگاههای کوچک ومنازل بدهندواین کاری است که الان هم بعضی ازتولیدکننده ها انجام میدهند.کمکی میتوانددولت بکند این است که مشکل تراشی ومزاحمت بیهوده دستگاههای نظارتی رانسبت به کارگاههای کوچک وخانگی ازبین ببردکه باهزینه سربارکمی بتوانندکار کنند.درغیراین صورت دولت بادخالت دراین کارهای جزیی وبی ارزش وقت خودش راهرزمیبردوبخش خصوصی راهم فشل میکند. ممنون ازتوجهتان
  • بدون نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    23 27
    اقا مواظب باش اون یک ستون هم خراب نشه بقیه اش پیش کش
  • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    35 7
    درود به شرفت...............
    • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      1 0
      شرف بر درودت
  • ف ش IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    16 35
    اون يك ستونم در نياري 9 ستون ديگد پيش كش آنقدر سيا نمايي كردي كه اگر در ايران نبودم فكر مي كردم ايجا ويرانه اي بيش نيست
    • خودم IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      1 0
      پس چی فکر کردی اینجا ویرانه ای بیشتره؟ شاید شما از اون آدمای مرفه بی دردی که از درد مردم و جامعه خبر نمداری یا شاید خبر نداری کشورت تو تحریمه یا خبر نداری هر روز چقدر شرکت و کارخونه و ... دارن ورشکست میشن یا خبر نداری تو ادارات دولتی چه خبره؟ من واقعا از شما میپرسم آیا شما واقعا در ایران هستی ؟
  • صمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    42 8
    آقای رضایی با صداقت ودارای برنامه خوبیست ولی متاسفانه نمی گذارند یه لر رئیس جمهور بشه.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    11 34
    ثبت شدی در رکوردهای گینس شک نکن " شعاری قهار "