بانی‌فیلم نوشت:

حامد کلاهداری پس از وقایع انتخابات سال 88 فیلم «پایان نامه» را با محوریت اتفاق‌های پس از انتخابات جلوی دوربین برد. فیلمی که چه در مرحله تولید و چه در اکران حاشیه‌های فراوان داشت.

برخی از بازیگرانی که حاضر به حضور در پایان نامه نشدند تحت فشار قرار گرفتند و امیر آقایی به دلیل انصراف از بازی در این فیلم در سینما ممنوع‌الکار شد و ظاهراً این اتفاق برای هانیه توسلی هم رخ داد.

حامد کلاهداری با حمایت مستقیم علیرضا سجادپور مدیر کل وقت اداره نظارت و ارزشیابی فیلم «پایان نامه» را کارگردانی کرد. جالب اینکه کلاهداری که در این سال‌ها از حمایت مدیریت سینما بهره‌مند بوده و «پایان نامه» را با حمایت مستقیم سجادپور و شمقدری ساخت پس از پیروزی نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات به انتقاد از مدیریت سینمایی فعلی پرداخت.

حامد کلاهداری در گفت و گو با فارس درباره ویژگی‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم گفت: «به عقیده من در دوره اصلاحات بهترین وزرا را داشتیم امیدواریم در این دوره  شاهد مدیران یک سویه با نگاه‌های یک طرفه نباشیم. وزیر ارشاد از نخبگان سینما و فرهنگ بهره ببرد و هنرمندان را با یک سو نگری فراری ندهد.»

وی در ادامه گفت: «متاسفانه باید بگویم بدترین دوره فرهنگ و هنر کشور را این دوره تجربه کردیم . وزیر باید فارغ از جناح بندی‌ها و سیاسی‌کاری‌ها  عمل کند و از عملکردهای سلیقه‌ای پرهیز کند. وی درباره خصوصیات مدیران میانی در وزارت ارشاد گفت: مدیران میانی باید دارای برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت باشند فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر با دیگر مدیریت‌ها متفاوت است و باید علاوه بر برنامه‌ریزی کوتاه مدت، برنامه‌ریزی بلند مدت‌هم داشته باشد. اگر مدیران از  اهالی سینما باشند و دردمند این حوزه باشند می‌توانند موفق عمل کنند اما باید از جنا‌ح بندی‌ها و روابط و دوستی‌ها برحذر باشند.»

هانیه توسلی و هاتف علیمردانی متنی را در اختیار «بانی فیلم» قرار دادند که در آن از اظهارات کلاهداری انتقاد شده است.

متن این یادداشت را پیش رو دارید:

«جناب آقای حامد کلاهداری

هر چند بنا نداشتیم به رفتارها و بداخلاقی‌های چند ساله جنابعالی پاسخ دهیم اما با توجه به اظهارات اخیر جنابعالی که دوران فعالیت شمقدری را بدترین دوره فرهنگ و هنر کشور ارزیابی کرده‌اید بر آن شدیم تا مواردی را برای جنابعالی متذکر شویم.

در زمانی که بسیاری از اهل هنر به بهانه‌های واهی کنار گذاشته شدند جنابعالی بی‌هیچ سابقه‌ای در زمینه فیلمسازی تنها و تنها به واسطه نزدیکی به یک جریان فکری توانستید سه فیلم بلند سینمایی بسازید. آن روز که با بازیگرانی که حاضر نشدند در فیلم شما بازی کنند به بدترین نحو برخورد کردید تا آن‌ها ممنوع‌الکار شوند.

 نباید فراموش می‌کردید که چرخه روزگار همیشه به کام نمی‌چرخد. اگر طرز تفکر شما همانی‌ست که چند سال است پیشه نمودید، اگرچه با آن مخالفیم اما به عنوان یک عقیده، به آن احترام می‌گذاریم، اما چرخش یک روزه شما بعد از انتخابات پرشور 92 نامی جز فرصت‌طلبی ندارد. شاید شما فراموش کرده‌اید رفتارها و سخنانی که در چند سال اخیر انجام دادید، اما این را بدانید تمام این‌ها در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شده است. ما فراموش نخواهیم کرد کسانی را که با هر تلنگری خود را به سمتی انداخته‌اند که نفع‌شان در آن بود.

با تمامی این‌ها امروز که ایران بیش از پیش به همدلی و دوستی نیاز دارد امیدواریم شما هم مانند دیگر فیلمسازان بدون دغدغه مشغول به کار باشید.»

5858

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    97 1
    این حسی که این عزیزان دارند من هم بعد از خوندن نامه حامد کمیلی به رییس جمهور منتخب بعد از شادی خیابانی مردم داشتم که چنان بر طبل آزادی خواهی کوبیده بود که انگاری در فیلم پایان نامه بازی نکرده...خدایا به تو پناه میبرم از مردمان هزار رنگ
    • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      18 37
      حامد کمیلی بیچاره که بارها بابت بازی کردن تو پایان نامه معذرت خواهی کرده
  • مجتبي A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    143 3
    ما اهل تلافي نيستيم. اما كساني كه تو اين 4 سال تازوندند، بيلن و پوزش بطلبند.
    • le petit prince IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      71 0
      اينا بازم اگه فرصتش پيش بياد همينن
  • آگاه IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    78 0
    ایشون با اتوبوس اومده هیچ بلیطم نداده اونم هیچ تازه رو سقفم سوار شده
  • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    86 2
    حالم از این حزب بادی ها به هم می خوره .......... تا دیروز جانماز یکی دیگه رو آب می کشیدند..... حالا باز از همون دارن انتقاد می کنن..... واقعاً خانوم توسلی دمتون گرم..........
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    خانم عزیز ! شما که از حامیان سرسخت فتنه و جنبش جلبکی سبز بودید باز هم اظهار فضل نمودید . شما که همین حالا فیلمهای تلویزیونی و سینمایی شما در حال پخش می باشد . پس چه ممنوع الکاری؟!!!!!
    • بی نام US ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      78 3
      ایشون هر چه بودند . . . یکرنگ یودند . . . نه مثل امثال حامد کلاهداری که یک شبه نظرش عوض میشه
    • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      37 1
      ممنوع الکار نه ممنوع التصویر!
    • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      32 4
      اتفاقا اهل فتنه شمائید
    • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      34 0
      این نظر که به یه هنرمند گفته فتنه گر و سبز جلبکی و ... توهین آمیز نبود که تایید کردی؟ عیب نداره، خوب جوابش رو هم تایید کن تا ببینه فکر نکنه خبریه
    • مهران A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      11 1
      عزیز جان....ممنوع التصویری ایشون بر طرف شد به لطف خدایی که بالاسرشه. ولی اون زمان که پایان نامه رو بازی نکرد فیلمبرداری فیلمش ندارها رو متوقف کردن انونس عصر روز دهم رو متوقف کردن و پوستراش رو برداشتن.
  • میثم IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    آقا لطفا امثال شریفی نیا و امین حیایی هم یادتون نره که تازه صد پله بدتر از این بودند.
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    81 4
    درود به خانم توسلی. امیدوارم همه ی ما مردم کمی حافظه تاریخی خودمونو تقویت کنیم که حزب باد برچیده شه.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    74 5
    هنرمند با مردم زندس ... مرحبا با توسلی ها ، رامین پرچمی ها ، ... نه امثال آقای کمیلی ، شریفی ، حیایی ...
  • ali IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    44 3
    باز گفت فتنه خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • امیر A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    22 0
    این رفیق مون فکر کنم سوار اتوبوس هم نشده باشه، این دنبال اتوبوس دویده! حالا حالاها هم باید دونده باشه
  • حسین IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    25 3
    امثال خانم توسلی نباید از حرف زدن بترسند تا آحاد جامعه با این دسته افراد حزب باد آشنا بشوند و دیگر حتی یک اقلیت کوچک هم فریب نخورند. مرسی خانم توسلی عزیز
  • پروتیی IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    11 0
    فقط میتونم بگم شرم باد این ادمهای خود فروش رو که خودشون رو به بادی میسپرن.یکی از یک جناح فکری حمایت میکنه چون تفکرش رو قبول داره اون درست اما ادمهایی که با جهت باد تغییر مسیر میدن حال من رو بهم میزنن
  • امین قاضی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    14 1
    وقتی هر بچه ای از راه برسه کارگردان بشه باید اوضاع هم همین باشه...
  • مهدی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    7 0
    هیچکس حق توهین به هیچ عقیده یا نگرشی ندارد اما اگر کسی به افکارت توهین کرد مرد و مردانه جلوش بایست.