رییس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که برای توقف حمایت از بازارها هنوز زود است.

افزایش سرعت احیاء و رشد اقتصادی آمریکا، کاهش بیکاری و افزایش حقوق‌ها همچنام محل اما و اگرهای مختلفی است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اینترنتی روزنامۀ لوموند، بن برنانکی، رییس بانک مرکزی آمریکا چند روز پیش در اظهارنظری محتاطانه اعلام کرد که هنوز زود است که بانک مرکزی حمایت‌های خود را از بازارها متوقف کند.
این در حالیست که در ماه ژوئن صندوق بین المللی پول، رقم نه چندان امیدوارکننده‌ و حتی کاهش ریتمی را برای رشد اقتصادی آمریکا پیش بینی کرده بود. با این حال امروز بسیاری از مراکز مطالعات اقتصادی نسبت به آینده ابراز خوش بینی کرده‌اند؛ البته نه برای سال 2013 بلکه شاید برای کوتاه مدت.
در گزارشی که به تازگی از سوی بانک فدرال کانزاس سیتی (یکی از 12 بانک محلی تشکیل‌دهندۀ بانک مرکزی آمریکا) منتشر شده، بر این مسئله تأکید شده است. در این گزارش با تأکید بر 23 عامل اقتصادی پیش بینی شده که سطح فعالیت‌های اقتصادی بین ژوئن و سپتامبر 2015 به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت. نویسندگان این گزارش بر این اعتقادند که اقتصاد آمریکا هرچند که پائین‌تر از حد متوسط است، اما از اواخر سال 2009 روند رو به بهبودی را در پیش گرفته است.
از سویی روند کاهش بیکاری و همچنین جلب اعتماد سرمایه‌گذاران هرچند که ریتم بسیار کندی داشته، اما با مانع جدی روبرو نشده است. نرخ بیکاری از رقم 10.2% جمعیت فعال در اکتبر 2009 به 7.9% و در نهایت به 7.6% در چهارماه اول سال جاری رسید.
خوش‌بینی‌های موجود پیرامون رشد اقتصادی آمریکا با افزایش فعالیت‌های در حوزۀ استخراج منابع گاز شیست و شن‌های قیری نیز همراه بوده است. طبق گزارش منتشر شده از سوی گروه مشاوره‌ای مکنزی این منابع می‌تواند سهم قابل توجهی در رشد اقتصادی آمریکا در آیندۀ نزدیک داشته باشد. افزایش میزان اشتغال در این بخش تا جایی خواهد بود که پیش بینی می‌شود از هم اکنون تا 2020 سالانه به میزان 690 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی اضافه و نزدیک به 1.7 میلیون شغل ایجاد خواهد کرد. البته به این شرط که راهکارهایی برای چالش‌های زیست محیطی استخراج گاز شیست پیدا شود.
عامل دیگری که می‌تواند سبب رشد اقتصادی آمریکا شود، افزایش تولیدات در بخش حمل و نقل، پتروشیمی و تجهیزات دارویی است. در گزارش مکنزی آمده است که این بخش می‌تواند 590 میلیارد دلار به طور سالانه به تولید ناخالص داخلی اضافه و تا سال 2020 نزدیک به 1.8 میلیون شغل ایجاد کند.
مجموع عواملی که سبب رشد اقتصادی آمریکا می‌شود، ایدۀ تقویت بخش صنعتی ایالات متحده آمریکا و همچنین محلی کردن برخی تولیدات صنعتی را افزایش می‌دهد.
3152

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • elnaz A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    4 6
    با سلام ممنون از اطلاع رسانیتون. اقتصاد امریکا هر چند سال یک بار مردم جهان رو غارت میکنه. یبار از طریق سهام یدفعه مسکن و حالا هم با بالا پایین کردن انس جهانی که درنهایت تا اواسط سال 2014 به 850 دلار میرسه و بعد شیب تندش به سمت 2000 رزو اغاز میکنه. لطفا فریب نخورید