رییس جمهور می گوید فضای دانشگاه باید بازتر و بانشاط تر باشد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در اولین نشست خبری خود در ادامه اظهاراتش در این نشست با بیان اینکه تاکید ما درآینده بر قانونگرایی و اخلاقمداری خواهد بود، گفت: اخلاق و قانون پایه‌های اساسی خط اعتدال خواهد بود. خوشبختانه از همین روزهای اولیه فضای مناسب کسب و کار در سایه ارتقای سرمایه اجتماعی در کشور ما بوجود آمده است. و این اولین چراغ امید و اولین حرکت به سمت ثبات و آرامش در کشور است.
وی افزود:این انتخابات نشان داد که چه سرمایه عظیم اجتماعی و عاطفی و ارتباطی در این کشور وجود دارد و ملت ما این سرمایه اجتماعی را در این انتخابات به نمایش گذاشت.
رییس جمهور با سپاسگزاری از حمایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری، اظهار کرد: از ایشان به خاطر تاثیر بیاناتشان در ایجاد این حماسه سیاسی سپاسگزاری می‌کنم، همچنین از دعوت معظم له در روز تنفیذ از همگان برای کمک به دولت نیز سپاسگزارم. ایشان همچنین نکته مهمی بیان فرمودند و آن اینکه برخورد ما با جامعه جهانی برخورد حکمت آمیز و از موضع منطق خواهد بود. همواره هدایت و رهنمودهای ایشان سرمایه‌ای بزرگ برای مردم و دولت خواهد بود.

رییس دولت در ادامه این نشست خبری به سوال خبرنگاران پاسخ داد.
روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر پیرامون اولویت دولت یازدهم در عرصه اقتصاد و وضعیت پرداخت یارانه نقدی در آینده، گفت: مسلما موضوعات اقتصادی براساس اولویت‌های دولت و براساس مشکلات مردم و خواست مردم خواهد بود.
وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت هماهنگ تعیین شده است، خاطرنشان ساخت: این تیم اقتصادی قبل از آن که معرفی شوند در کارگروه ها فعالیت می‌کردند و در آخرین دور بررسی‌های اقتصادی با حضور خود من مسائل مهم اقتصادی بررسی شد و برنامه ای برای 4 سال به طور کلی در کارگروه ها تدوین شده است.
روحانی ادامه داد: البته این برنامه‌ها در قالب بودجه‌های یک ساله تبلور خواهد یافت. دولت در اولین دستور جلسه خود که فردا است موضوع یارانه را در دستور کار دارد. یارانه به همان مقداری که پرداخت می‌شده دولت مصمم است همان را ادامه دهد البته با توجه به شرایط اقتصادی اقدامات مقتضی دیگر انجام خواهد شد.
رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه المیادین لبنان مبنی بر راهکارهای این دولت برای بهبود روابط فی مابین ایران و کشورهای عرب و منطقه، گفت: دولت آینده نسبت به روابط با همسایگان خودش و همچنین کشورهای منطقه اولویت قائل است. توسعه روابط با همسایگان جز دستورکار دولت فعلی خواهد بود. تلاش برای ایجاد آرامش و ثبات در منطقه و کاهش تنش‌هایی که امروز منطقه با آن مواجه است با کمک کشورهای دوست منطقه جز اولویت‌های این دولت خواهد بود.
وی تصریح کرد: در ملاقات‌هایی که در این چند روز با کشورهای منطقه داشتیم یکی از مواردی که مورد تاکید کشورهای منطقه بود حضور فعال‌تر ایران برای ثبات منطقه و در نهایت توسعه در این منطقه بود که دولت این راه و مسیر را آغاز و ادامه خواهد داد.
رییس دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا که پرسید« به عنوان یک حقوقدان چه برنامه‌ای برای احیای اصول معطل مانده قانون اساسی و حقوق مردم خواهید کرد و دولت شما چقدر به مطالبات دانشجویان و بازگرداندن نشاط به دانشگاه‌ها توجه خواهد کرد» اظهار داشت: همانگونه که قبلا وعده داده شده، تدوین حقوق شهروندی جز وعده های این دولت است و با شروع کار دولت در بخش مربوطه آغاز خواهد شد. مبنای اصلی ما در تدوین این حقوق فصل سوم قانون اساسی و حقوق ملت است. قانون اساسی ما قانون مترقی و پویایی است و می تواند به خوبی حقوق شهروندی مردم را تامین کند به شرط اینکه در کنار این قانون اساسی قوانین موضوعه مورد نیاز تدوین شود و دولت تلاش می کند اگر در این بخش اصولی از قانون اساسی معطل مانده اجرایی شود.
وی با بیان اینکه فضای دانشگاه باید فضای بازتری باشد، گفت: فضایی که در آن احساس امنیت بیشتر با آزادی بیشتر برای بیان اظهارنظر و با نشاط بیشتر و توام با فضای علمی و فرهنگی پررنگ و در کنارش فضای سیاسی مورد لزوم جامعه و کشور ما وجود داشته باشد.
رییس جمهور ادامه داد: در همین چارچوب با بخش فرهنگی دولت صحبت شده است. منظور از این بخش کاندیداهایی است که به مجلس پیشنهاد شده است و با فردی که به عنوان وزیر آینده علوم در نظر گرفته شده است با اون به طور مفصل صحبت شده امیدواریم دولت قادر باشد با کمم همکان و همه فعالان دانشجویی بتوانیم در دانشگاه فضای بهتری را برای تضارب آرا و گفتگو و بحث و بررسی علمی و انتقادات سازنده بوجد آوریم.


ادامه دارد...
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اردوان A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    53 19
    اگر يارانه را زيادتر كنند و قيمت ها ثابت بمونه خيلي خوب ميشه.
    • سراب IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      19 1
      يك پيشنهاد : در صورت امكان يارانه مرداد را شب عيد سعيد فطر واريز كنيد
    • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      11 20
      بعید میدونم همچین چیزی امکان پذیر باشه . چون خود پرداخت نقدی یارانه می تواند یکی از عوامل تورم زا باشد
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    33 18
    اخ جون یارانه ادامه پیدا میکنه !!! اصل مطلب همینه بقیه مباحث (روابط بین الملل. بحث هسته ای. تحریمها)فرع بر این موضوع هستن!!!!!
  • معين A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    26 3
    همه ما اميداريم كه اينگونه شود...
    • یاسی A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      8 7
      روحانی یادت باشه یارانه باید باشه
  • فردوس توسی A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    25 2
    انشاا... موفق باشید
    • بی نام A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      8 0
      انشاالله
  • علیرضا IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    42 4
    آقای روحانی دانشگاه باید بازتر باشد .لطفا برای دانشگاه امسال هم کاری بکنید من با رتبه 3200 دانشگاه اراک روزانه باید ترم دوم برم سر کلاس چون آقایان مسئول تفکیک جنسیتی کردن و ترم اول دخترا رو پذیرش می کنن . خاهشا یکی رسیدگی کنه
    • بی نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      9 1
      واقعا این همه درس خوندی بری دانشگاه باز! اونموقع بسته از آب در اومده
  • احمد IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    15 7
    سلام جناب اقای روحانی هرکاری می خواهی انجام بده فقط یارانه راقطع نکن ما یارانه کالایی وغیره نمی خواهیم شما می خواهید با این کار بازار سود جویان ودلالان رابازکنید واجناس خراب وفاسد را به خور مردم بدهند ما تحمل این گونه حقارت رانداریم همان یارانه نقدی برایمان بهتراست لطفا خرابش نکنید من خود نظامی ارتش هستم وروی همین یارانه حساب باز کردم لطفا مارااذیت نکنید بروید مسائل دیگر رااصلاح کنید یا اگر می توانید همه چیز رابه سال 88 برگردانید چیز دیگری نمی خواهیم
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    27 0
    حركتي زشت تر از تفكيك جنسيتي نيست
  • بی نام A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    9 5
    یارامه شده رگ حیات ملت بهش کاری نداشه باش
  • یاسی A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    14 4
    آقای روحانی یارانه را قطع نکن برادر
  • بی نام A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    7 5
    روحانی یادت باشه یارانه باید باشه
  • بی نام A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    6 7
    یارانه حق مسلم ماست
  • محمود IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    1 2
    من خیلی ازاقتصاد سر درنمی آرم.به همین دلیل به طور قطع نمی تونم بگم یارانه برای ملت ما به خصوص قشر متوسط وضعیف خوب هست یاخیر.اما ملت ما به آقای روحانی رای دادند که این وضعیت را رو به بهبود تغییر بدهند. مردم با این رای نشان دادند ازوضعیت کنونی خیلی ناراضی هستند.وبه دنبال تغییر هستند. ما انتظار داریم کارشناسان را برمبنای فقط وفقط شایسته سالاری انتخاب وتصمیمات کاملا کارشناسی شده باشه وازهمه پتانسیل های کارشناسی بهره بگیریم درآن صورت ضریب خطا وتصمیم گیری ما خیلی میاد پایین. به نظرم شرایط کشور خیلی خیلی حساسه جایی برای آزمونو خطا نیست. البته امیدوارم آقایان تندرو اینو درک کنند وبذارند دولت با فراغت خاطر تصمیم بگیره آقایان لطفا این را بفهمید وهرروز برای روحانی تز ندید.
  • بی نام A1 ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    1 1
    برا تفکیک جنسیتی دانشگاه ها کاری کنید اقای روحانی مصیبت به خدا