مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 23 مرداد 1392

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: کلاهبرداران تلفنی در روشی جدید به بهانه کمک از نمایندگان مجلس کلاهبرداری می کنند.
سرهنگ بهروز رهبریان با هشدار دوباره به هموطنان در خصوص کلاهبرداری های تلفنی به مهر گفت: کلاهبرداران تلفنی هر روز قشر خاصی را طعمه خود قرار داده و در آخرین روش در تماس با نمایندگان مجلس خود را یکی از اهالی حوزه انتخابیه آنها معرفی کرده و مدعی می شوند در سفر دچار مشکل شده و از نمایندگان درخواست کمک می کنند. نمایندگان نیز مبالغی را به عنوان کمک به حساب این افراد واریز می کنند.
کلاهبرداری تلفنی نیازی به آموزش ندارد و هر فرد با چرب زبانی می تواند این روش را اجرا کند. البته هموطنان باید بدانند رمز و اطلاعات کارتهای بانکی را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و برای واریز وجه به حسابشان نیازی به حضور در پای دستگاه خودپرداز نیست، در روشی دیگر کلاهبرداران مدعی برنده شدن افراد در قرعه کشی اپراتور های تلفن همراه شده و از آنها می خواهند برای دریافت جایزه پای دستگاه عابر بانک حاضر شوند.
به گفته رهبریان، برای دریافت جایزه از هر سازمان یا شرکتی نیاز به حضور در مقابل عابربانکها نیست و هموطنان فریب پرداخت این جایزه ها را نخورند. پلیس آگاهی در حال ساخت انیمیشن های آموزشی است تا با پخش آن در رسانه ها بتواند آگاهی مردم را افزایش داده و از بروز این جرم جلوگیری کند.
رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی درباره کلاهبرداری در قالب موسسات خیریه گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و آگاهی مردم، کلاهبرداری در قالب موسسات خیریه نزدیک به صفر است.
وی با اشاره به اینکه هیچ گزارش و پرونده ای درباره کلاهبرداری در حوزه فوتبال نداریم، تاکید کرد: هیچ پرونده ای در مورد کلاهبرداری در مدارس و تیم های فوتبال به پلیس آگاهی ارجاع نشده است و ممکن است این تخلفات به حراست وزارت ورزش و جوانان ارسال شده باشد. 

اعدام 6 متجاوز در زندان اهواز/ آزار و اذیت زنان در مقابل چشم همسران
معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان خوزستان از اعدام 6 متجاوز در زندان کارون اهواز خبر داد که 10 زن را در برابر همسرانشان مورد آزار و اذیت قرار داده بودند.
قاضی علی افتخاری در تشریح جزئیات جنایت سیاه این 6 متجاوز به مهر گفت: 28 دی ماه سال 90 گزارشی به ماموران پلیس آگاهی شوشتر رسید که آثاری از خون در یک منطقه گردشگری در این شهرستان دیده شده است. در ادامه تیمی از ماموران برای بررسی موضوع راهی محل مورد نظر شده و علاوه بر آثار خون با رد چرخ یک خودرو روبرو شدند. با ردیابی رد چرخ ماموران به محلی خلوت رسیدند که در آنجا یک چادر مشکی، کفش و لباس زنانه، آثار شکستگی شیشه خودرو و رد خون مشاهده می شد. این در حالی بود که در آن منطقه با چند مورد شکایت مشابه در خصوص تجاوز به عنف روبرو بودیم.
در ادامه با گزارش موضوع به دادستان شهرستان ، با دستور وی یک اکیپ از ماموران با خودروی پراید شیشه دودی راهی محل مورد نظر شده و به گشتزنی در این منطقه پرداختند. اعضای این باند متجاوز که تصور می کردند در داخل خودروی پراید طعمه های جدید آنها هستند با چاقو و قمه وارد خودرو شده اما با مشاهده ماموران موتورسیکلت های خود را در آن منطقه رها کرده و متواری شدند.
ماموران با ردیابی موتورسیکلت ها و انجام تحقیقات گسترده موفق شدند 6 نفر از اعضای این باند را دستگیر کنند که متهمان در جریان بازجویی ها اعترافات تکان دهنده ای را بیان کردند.
یکی از اعضای این باند درباره جزئیات جنایت خود گفت: 40 روز قبل از دستگیری ساعت 12 ظهر با یک خودروی پژوی مشکی در منطقه روبرو شدیم که دختر و پسر جوانی سوار آن بودند سه نفری به این خودرو حمله کرده و با تهدید چوب و ضرب و شتم راننده را به داخل دره ای در آن منطقه برده و بعد به همسرش تجاوز کردیم. زن جوان با التماس از ما می خواست که طلاهایش را بگیریم اما با او کاری نداشته باشیم اما ما بدون توجه به التماس های زن جوان او را مورد آزار و اذیت قرار داده و بعد طلاهایش را سرقت کردیم.
10 روز بعد دختر و پسر دیگری را دیدیم که 4 نفری به خودروی آنها حمله کرده و پس از شکستن شیشه خودرو راننده را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و در مقابل او نامزدش را مورد آزار و اذیت قرار دادیم. پس از تجاوز طلاهای زن جوان را سرقت کردیم. در جریان سرقت گوشواره های زن جوان یکی از اعضای باند به نام علی چنان وحشیانه عمل کرد که گوش های او دچار جراحت شدید شد. در جریان آخرین تجاوز نیز قربانی خود را بر روی زمین کشیده که رد خون باقی مانده در محل مربوط به جراحت های بدن او می باشد.
اعضای این باند در بازجویی ها به 10 فقره تجاوز به عنف اعتراف کردند که در خصوص شگردشان مدعی شدند با موتورسیکلت در مناطق گردشگری اطراف شوشتر پرسه می زدیم و با کمین در میان تپه ها قربانیان خود را از میان زوج های جوان شناسایی و در فرصتی مناسب آنها را به محاصره خود در می آوردیم. برای این که آنها در برابر ما مقاومت نکنند فضای رعب و وحشت را در منطقه ایجاد می کردیم. از سوی دیگر بررسی سابقه مجرمان نشان داد، اعضای این باند از مجرمان سابقه دار و دارای اعتیاد هستند.
با توجه به حساسیت موضوع بازپرس ویژه ای برای پرونده تعیین و تحقیقات گسترده ای در این زمینه برای اثبات جرم انجام شد. متجاوزان صحنه های وقوع جرم را به طور کامل بازسازی کرده و حتی در یکی از صحنه ها موی زنانه کشف شده با موی یکی از قربانیان تطابق داشت که این موضوع از سوی پزشکی قانونی نیز مورد تایید قرار گرفت. اعضای این باند وقتی با مقاومت این زن روبرو شده بودند او را از موی سر گرفته و بر روی زمین کشیده بودند که این اقدام آنها باعث شد آثار موی قربانی در محل حادثه باقی بماند. در ادامه بازپرس پرونده متهمان را با شاکیان روبرو کرده که تمام شاکیان پرونده آنها را مورد شناسایی قرار دادند. شدت اقدامات مجرمانه اعضای این باند به گونه ای بود که یکی از شاکیان پس از روبرو شدن با مجرمان دچار شوک عصبی شد و گفت: یکی از اعضای این باند گلوی مرا محکم گرفته و وقتی مقاومت کردم قصد داشت مرا خفه کند.
پس از اعتراف متهمان و تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان خوزستان فرستاده شد که با ابلاغ رئیس کل دادگستری شعبه ویژه ای رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد و 6 عضو این باند به اعدام محکوم شدند. با تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور و تنفیذ رئیس قوه قضائیه 6 مرد متجاوز سحرگاه امروز در زندان کارون اهواز به دار مجازات آویخته شدند.
روند رسیدگی به این پرونده یک سال و نیم به طول انجامید اما در این مدت تحقیقات گسترده ای بر روی پرونده انجام شد و پس از انجام مقدمات قانونی متجاوزین به سزای عمل خود رسیدند. آنها قبل از اجرای حکم از اقدامات مجرمانه خود اظهار پشیمانی کرده و می گفتند تصور نمی کردیم از سوی ماموران دستگیر و سرانجام اعدام شویم اما حالا از کارهای خود پشیمانیم و می دانیم دیر شده است.
معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: متجاوزین و ناامن کنندگان امنیت جامعه از اقدامات خود دست برداشته و بدانند قوه قضائیه با آنها به صورت قاطع برخورد می کند و اجازه نمی دهد آنها با اقدامات خود امنیت شهروندان را به خطر بیاندازند. به پرونده متجاوزین و نا امن کنندگان امنیت جامعه به صورت ویژه رسیدگی می شود و به سزای عمل خود می رسند.

قطع نخاع بدلکار سینما در مسابقات پارکور
یکی از بدلکاران سینما هنگام شرکت در مسابقات پارکور، دچار قطع نخاع شد.
تورج اجلی، عضو گروه بدلکاران سایه پنهان در این رابطه به مهر گفت: 19 مرداد امسال مسابقات پارکور از سوی یک باشگاه ورزشی در پارک ولایت تهران برگزار شد. در این مسابقات تعدادی از قهرمانان این رشته حضور داشتند که به مسابقه با هم پرداختند. در این مراسم ماموران پلیس و شهردار منطقه نیز حضور داشتند و تجهیزات با توجه به استاندارد ایران انتخاب شده بود.
سعید رامین که قهرمان رشته ژیمناستیک و شنا است در جریان این مسابقات دچار آسیب دیدگی شد و او را به بیمارستان شرکت نفت منتقل کردیم. تا دیروز سعید در بخش مراقبت های ویژه بستری بود اما امروز پزشکان اعلام کردند با توجه به شدت جراحات قطع نخاع شده و از ناحیه پا فلج شده است.
اجلی با اشاره به ایفای نقش رامین در بیش از 10 فیلم به عنوان بدلکار خاطرنشان کرد، پس از این حادثه ناگوار برای سعید رامین کسی در برابر آن پاسخگو نیست و وزارت ورزش موضوع را به فدراسیون ورزش های همگانی مربوط می داند. فدراسیون ورزش های همگانی نیز مدعی است ورزش پارکور غیر قانونی است. این در حالی است که چندین باشگاه در این حوزه فعالیت می کنند.
اجلی ادامه داد، هفته گذشته در جریان این مسابقات در کرج نیز یک ورزشکار مرگ مغزی شد و این ورزشکاران نمی توانند از بیمه ورزشی استفاده کنند.

قاتل پارک فضیلت شیراز دستگیر شد
پلیس قاتل جوان بسیجی پارک فضیلت شیراز را دستگیر کرد.
به گزارش ایسنا، فردی که جمعه در یک درگیری جوانی را در پارک فضیلت شیراز کشته بود، بامداد چهارشنبه، توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شد.
براساس این گزارش برخی سایت‎ها اعلام کرده بودند که جوان مقتول حین انجام فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر کشته شده است.
این در حالی است که دادستان شیراز، این خبر را تکذیب و تاکید کرده بود تحقیقات تاکنون این موضوع را اثبات نکرده است.
جوان مقتول از اعضای بسیج مسجد محل خود بوده است.
28245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    87 3
    بله، فقط می گم خدا بیامرز ایت الله طالقانی را.
  • رضا A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    59 41
    اين جنايتكاران جنسي حقشان است كه اعدام شوند.اما بد نيست مطابق با تعاليم اسلامي زمينه هايي در جامعه ايجاد شود (مانند ازدواج موقت)تا اين نوع ناهنجاري كه روز به روز زيادتر ميشود كنترل و كاهش يابد.
  • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    116 3
    هيچ جرمي رو بالاتر از تجاوز نميدونم،آينده و زندگي قرباني تباه ميشه اونم بخاطر بوالهوسي يه عده زياده خواه،اعدام حداقل مجازاتشونه،راههاي خشن تري هم هست.
    • بنده خدا IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      31 8
      با تمام احترام برای شما و با موافقت با نظر شما فقط میخوام این رو بگم اگر امکان ارضای جنسی به روش قانونی میسر نباشه و افراد تحت فشار باشن این جرایم بیشتر میشه. هر کسی این حق رو داره که بتونه به روش دینی و قانونی خودش رو ارضا بکنه. متاسفانه برای جوانان این امکان فراهم نیست . اونهایی هم که می تونن ازدواج کنن بعد از سنینی که قلیان این خواسته طبیعی است موفق به ازدواج میشن.
  • امین A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    70 4
    عامل این اتفاقات باید اعدام بشن
    • عباس IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      14 16
      همتون احساسی تصمیم میگیرید اعدام باید گردد اگه هم مخالف باشم میگید فکر کن خواهر خودت بودی نگه دارید این نظراتتوون را کجاش امار کم شده با اعدام فقط جامعه خشن تر شده
  • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    105 2
    اگر یک مورد این جنایت در آمریکا ویایکی از کشور های اروپا رخ می دادصداو سیما چه ها که نمی کرد ولی در این جنایت هولا مهر سکوت بر لب می زند
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    106 2
    من از مخالفین سر سخت اعدامم.ولی در مورد اون متجاوزین وحشی که نه یک بار و دو بار بلکه بارها و بارها اونم با کلی نقشه کشیدن و مقدمه چینی ..اونم به زنهایی که شوهرانشون همراهشون بودن و در مقابل شوهرانشون تجاوز کردن بهشون فقط میتونم بگم اعدام تنها راه چاره است.چون این ادما دیگه از انسانیت کاملا دور شدن و تبدیل به حیواناتی وحشی شدن!اگه دزدیه هدف که خیلی شیکتر از اینا میشه دزدی کرد.اگه غریزه جنسی و ایناست که باز میشد خیلی بهتر رفع و رجوعش کرد.این بیماری محضه و متاسفانه علاجی نداره!
    • علی A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      21 0
      کاملا با حرفت موافقم و بهترین پاسخ همینه به اضافه اینکه کسی میدونه سال هاست که مجازات تجاوز اینه و هرکی دستگیر شده اعدام میشه پس با اگاهی اینکارو کرده و رذالت حساب میشه عملش نه تربیت بد و جامعه بد و غیره
  • عباس A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    25 2
    دليل قطع نخاع شدن سعید رامین استاندارد نا مناسب بوده؟
  • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    78 2
    همه چی آرومه !!! با خوندن این مطالب پامو بیرون نمیذارم !
  • بی نام A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    70 7
    جالبه. این همه اعدام. حتی ذره ای از تجاوزها و جرم و جنایت که کم نمیشه هیچ، روز به روز بیشتر هم میشه!
    • بی نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      7 17
      كاش اين اعدامها در ملا عام بود تا درس عبرت بشه.
  • علی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    13 7
    این متجاوز ها رو باید جلوی چشم مردم تیربارون کنن
  • رضا A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    25 1
    نظر ايت الله طالقاني در كشور اجرا نشه با اين جنون جنسي كه در جامعه هست فردا به اقايون هم تجاوز ميكنن!!
    • شهروندایرانی A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      8 0
      فردا؟! خبر نداری که همین حالا هم شمار زیادی از آقایان قربانی این تجاوزات جنسی بیمارگونه اند ولی از ترس آبرو و به خاطر غرور و مردونگی حاضر به شکایت نیستن. از جامعه خبر نداری.
  • منصور نوین IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    16 0
    این ها از حیوان پست ترند...
  • هادی A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    15 0
    وقتی این همه مجازات سخت وحکم اعدام هست باز این جور جنایت درحق یک انسان انجام میشه وای به روزی که قانون در مقابل این مجرمها کوتاه بیاد،ضمن تشکر، امیدوارم قوه قضائیه ضمن برخورد شدید با جرایم خشن ریشه یابی این جرایم وهمچنین راهکار پیشگیری از جرم را هم در دستور کار قرار بده...
  • بی نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    13 14
    وقتی محرمان با سابقه ی خطرناک دوباره ازاد میشن طبیعیه که دوباره تجاوز کنن و یا دزدانی که خیلی راحت دوباره ازاد میشن راحت هم دزدی میکنن. اگه مثلا برای دزدی حکم اسلام که قطع دست است اجرا شود چقدر دزدی کم خواهد شد. این ها همه به خاطر این است که احکام درست اسلامی رعایت نمی شود
  • بی نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    25 0
    بعد می گند چرا توریست به ایران نمیاد
  • پرهام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    7 0
    من از دولتمردان عزیز خواهش می کنم بیان واسه یکبار هم که شده داستان مسائل جنسی رو تو جامعه حل کنن تا شاهد این همه تجاوزات جنسی نباشیم... واقعا تصورش هم سخته ادم چقدر باید پستو کثیف باشه که بیاد در مقابل و جلوی چشم همسر به زنش تجاوز کنه خدا لعنتشون کنه ...
  • مخالف مجازات اعدام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    1 10
    هیچ کس در جایگاهی نیست که حق زندگی را از دیگری (حتی یک مجرم جانی) بگیرد..با مجازات اعدام جامعه از جرم پاک نمی شود..برای مجازات راه دیگری باید در پیش گرفت!
    • سعید... A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      15 0
      امیدوارم سر خودت نیاد که ببینم نظرت همینه مخالف جان
  • عزیز A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    16 0
    هر کدوم اونا باید 10بار اعدا م میشدن