تسنیم نوشت:

دبیر کل سازمان ملل با پنج عضو دائم شورای امنیت دیدار و درباره بحران سوریه به گفت‌و‌گو خواهد پرداخت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از صدای روسیه؛ فرهان حق، معاون نماینده رسمی دبیر کل سازمان ملل، تأیید کرد که بان کی مون با پنج عضو دائم شورای امنیت شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلستان دیدار کرده و درباره سوریه گفتگو خواهد کرد.
این دیدار امروز (جمعه) برگزار خواهد شد اما خبری درباره ساعت دقیق این دیدار منتشر نشده است.
بان کی مون تور اروپایی خود را به دلیل وضعیت بغرنج بحران سوریه نیمه‌کاره گذاشت. وی هم‌اکنون در نیویورک منتظر بازگشت بازرسین سازمان ملل است که برای بررسی ادعاهای مرتبط با استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به این کشور سفر کرده‌اند.
این در حالی است که جلسه اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه در روز پنجشنبه بدون هیچ نتیجه‌ای به کار خود پایان داد.
این دومین جلسه اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه، در دو روز گذشته بود. روز چهارشنبه درباره قطعنامه پیشنهادی انگلیس بحث شد. انگلیس بندی را براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل، در این پیش‌نویس گنجانده بود که «اتخاذ همه تدابیر لازم برای حفاظت از غیرنظامیان» در سوریه را ضروری می‌دانست.
روسیه و چین به عنوان دو عضو دارای حق وتو در شورای امنیت، نشست نخست را در اعتراض به این قطعنامه ترک کرده بودند.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    2 4
    اگر برای حمله رای گیری کنن فرانسه و آمریکا و انگلیس موافق هستن.میمونه روسیه و چین,چین که کاری با این کارها نداره و روسیه هم فقط به فکر منافع خودشه.بهتون قول میدم روسیه و چین از حق وتوشون استفاده نمی کنن.....چون چه جنک بشه و چه نشه این کشورها فقط منفعتشونو در نظر میگیرن