۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۴

تسنیم نوشت:

یک رسانه لبنانی با اشاره به موضوع حمله احتمالی به سوریه به موضع حزب الله و سکوت آن در این باره و دلایل آن پرداخته و از آن به عنوان موضعی زیرکانه یاد کرده است.

روزنامه البلد لبنان در مطلبی با عنوان "حزب الله از نظر روانی پیروز است اما آیا تماشاگر خواهد بود" آورده است: جنجال درباره حمله نظامی به سوریه در کشاندن حزب الله به موضع گیری که خوشایند صهیونیست ها باشد با شکست روبرو شد.

این روزنامه نوشته است: حزب الله در سکوت کامل تصمیمات بین المللی و افول آنها را زیر نظر دارد و حتی یک موضع گیری در دفاع از همپیمان سوری اش اتخاذ نکرده است.حزب الله زیرک تر از آن است که مواضعی اتخاذ کند که جبهه داخلی جدیدی علیه خود بگشاید.حزب الله نمی خواهد خود را وارد تونلی کند که پایان آن روشن نیست.

البلد می نویسد: رژیم اسرائیل به گونه ای عمل کرد که گویا جنگ فوری و حتمی است و علت این تحرک رژیم صهیونیستی یا جنگ روانی بوده است یا اینکه از هزاران موشکی که به سوی این رژیم شلیک می شود هراس دارد.

این رسانه لبنانی به نقل از هشام جابر از نظامیان بازنشسته این کشور آورده است: حزب الله دخالت نخواهد کرد مگر اینکه جنگ سوریه با اسرائیل رخ دهد و اگر در حمله نظامی احتمالی آمریکا به سوریه اسرائیل دخالت نکند حزب الله نیز بی طرف خواهد ماند.

جابر درباره اینکه آیا اگر این حمله نظامی رخ دهد و با توجه به اینکه نیروهای حزب الله در سوریه هستند تماشاگر خواهد بود افزود: موضوع این نیست که تماشاگر باشد یا اقدامی باشد واقعیت این است که امکانات کافی برای مقابله با ناوهای جنگی آمریکا را ندارد به ویژه که عملیات برق آسا و سریع خواهد بود و اصلا به نفع حزب الله نیست که به این حمله واکنش نشان دهد.از سویی این غیر منطقی است که حزب الله قبل از اینکه سوریه که ده ها موشک پیشرفته در اختیار دارد، وارد عمل شود.ایران در صورت حمله برق آسا وارد نخواهد شد اما اگر جبهه اسرائیل گشوده شود حزب الله قبل از ایران وارد عمل می شود.

البلد در ادامه می نویسد: در حمله نظامی به سوریه آمریکا هنوز سرگردان است، انگلیس زمانی از مشارکت و زمان دیگر از عدم مشارکت سخن می گیرد، دولت ترکیه آماده مشارکت در حمله است اما مردم آن مخالفند، رژیم اسرائیل از ترس سناریوی بزرگ هراس دارد به ویژه که سامانه گنبد آهنی قادر به واکنش نشان دادن به ده ها موشک در آن واحد نیست اما حزب الله موضعی اتخاذ نکرده است و شاید این سیاست حزب الله باشد که اسرائیلی ها را تا زمان سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل خود در وضع عصبی نگه دارد اما این بار موضع غافلگیر کننده ای وجود ندارد و حزب الله محاسباتی برای خود دارد که فقط خود آنها از آن آگاه هستند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام MY ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    نصرا.. یک رهبر بسیار باهوش است خوش به حال لبنانی ها
    • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      70 55
      ماهواره به کول ها نصرالله عزیز رو دوست ندارند چون امریکا دوستش نداره.
    • علی صادقی A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      27 2
      درود بر سید عزیز
  • آرش A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    خدایا تمام رزمندگان اسلام را نصرت عطا بفرما
    • جواد A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      64 68
      اینجا دوست عزیزمون آقا آرش واسه رزمندگان اسلام دعا کرده...نمیدونم اونهایی که منفی دادن اینجا واقعا از چه فرقه ای هستند.....آیا مسلمونند؟؟ واقعا اگه اسم خودشون مسلمون گذاشتند باید برن خجالت بکشن...جای تاسف داره به خدا....!
    • سعید IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      51 66
      منفی ها خیلی معنی بدی میدن... تاسف
    • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      56 78
      هر منفی نماد یک دیش است
    • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      64 56
      واقعا برات متأسفم که داشتن ماهواره-یک وسیله ارتباطی ساده که کارکرد همچون سایر وسائل ارتباطی داره رو خطرناک می دونی. به نظر میاد شما تلاش می کنی بی سوادی و کم بودن اطلاعات و مطالعات خودت در زمینه های مختلف را از این طریق پنهان کنی. خیر. خواننده محترم. در جهانی زندگی می کنیم که باید برای ارتقاء خودمان، دانسته مان از هر وسیله ای کمک بگیریم. حتما همۀ مردم دنیا که یک آتن دارند آدم های بی درک و بیسوادی هستند؟ که چیزی سرشان نمی شود. کمی به خودت بیا و بیشتر فکر کن. فکر کردن کم هزینه ترین کاری است که میتونی بکنی؛ از مسائل اطرافت بت و تابو درست نکن خداوند به انسان قوۀ تعقل داده تا در روزگاری که در مقابل در مقابل هجمۀ گستردۀ اطلاعات قرار می گیریم خودمان هم توان تعقل داشته باشیم
    • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      11 14
      طرف حالا به هر دلیلی با کامنتت حال نکرده و منفی داده یکم جنبه داشته باشید. کی گفته همه ایرانی ها مسلمان هستند؟ چیزی از به اسم اقلیت مذهبی به گوشتون خورده؟ اونا هم ایرانی هستند و برای مملکت مایه گذاشتند و میزارند. متاسفم واقعا
    • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      22 12
      برای خودت متاسف باش جناب بی نام که متوجه نیستی موضوع اطلاعات و تکنولژی نیست. موضوع طرحی است به نام "تسخیر قلب ها و مغزها" که امریکا میلیاردها دلار براش هزینه میکنه و در همین راستا بیش از 100 شبکه فارسی زبان ماهواره ای پر هزینه راه انداخته و از طریق اون حس وطن پرستی ایرانیان رو با امریکا پرستی و وطن فروشی جایگزین میکنه. این کامنت ها رو که گاها میبینیم و به "صلابت" نظامی امریکا افتخار میکنند و به امریکا درود و "ایول" میفرستند و براش در نبرد با ارتش سوریه ارزوی موفقیت میکنند بخون تا متوجه بشی مشکل کجاست. به ایران از درون حمله کرده اند و حس اتحاد و میهن پرستی هزاران ساله ایرانیان رو دارند متلاشی میکنند. طوری خواهد شد که اگر مورد حمله قرار گرفتیم هزاران مجاهدین خلق از دل ملت بیرون بیاد.
    • amin A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      18 7
      شما خوب بلدین ژست بگیرین همه میدونن که 99درصد ایرانیایی که ماهواره دارن فقط باهاش بی بی سی و وی او ای و حریم سلطان میبینن نشنال جیوگرافیک که نمیبینن که میگی وسیله افزایش داناییه ماهواره!!
    • بی نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      4 1
      حالا 99 درصد رو نمیدونم درست میگید شما یا نه ولی تعدادشون خیلی زیاده.باید آسیب شناسی بشه.
    • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      10 2
      شاید یادتون بیاد یه شخص ایرانی به نام خسرو اومد تی وی آموزش کامپیوتر برا فارسی زبانان و کل ایران افتتاح کرد و بعد از چند ماهی از پخش این تلوزیون مقامات آمریکایی اجازه پخش ندادند برای اینکه نمیخواد ایران پیشرفت کنه ولی میاد ده ها کانال ضد اخلاقی به زبان فارسی ایجاد میکنه برای به انحراف کشوندن جامعه ایرانی!آیا آمریکا یا اسرائیل حامی مردم ایران هست قضاوت با شماست؟
  • اهوازی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    48 77
    سید حسن نصر الله یکی از نمادها و الگوهای سرداران حسینی است
  • محسن IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    17 33
    واقعا درسته . ببینید نیروها باید تقسیم وظیفه بشن. مثلا . سوریه مقابله با تهدید اصلی یعنی امریکا و جنگنده ها. حزب الله با اسراییل روسیه با تسلیحات و حمایت معنوی ایران هم با مدیریت جنگ و نیروهای مردمی و ارتشی سوریه . و طرح ریزی نقشه های سیاسی و جنگی . این خیلی منطقی هست.
  • عبدالرضا A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    38 39
    و ان حزب الله هم الغالبون
  • جانباز A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    29 5
    اینکه حزب اله درجنگ آمریکا و متحدانش شرکت نمی کند شاید زیرکانه باشد اما اشتباه نکنید چون حزب اله در سوریه بنفع بشار اسد وارد جنگ شد. واین جنگ تبعاتی را برایش بدنبال داشت: 1-ایجاد اختلاف در تشکیلا ت حزب اله هر چند عمیق نیست. 2- افزایش طرفداران گروه های رقیب حزب اله از جمله حماس 3- تشدید اختلاف گروه های رقیب با حزب اله ( بمب گذاری در مقر حزب اله ، و واکنش حزب اله به اسرائیل که بعد گفته شد کار حماس ویا طرفدارانش بوده) 4-تشکیل حزب اله سنی که در خوشبینانه ترین حالت میتواند کاهش محبوبیت و قدرت مردمی حزب اله را بهمراه داشته باشد 5-تشکیل بسیج نیرو های مخالفان دولت بشار اسد با حضور نوجوانان وجوانان سوریه،بابهره گیری از تعصبات تندمذهبی. به امیدظهور ظهور حضرت مهدی(عج) و صلح پایدارجهانی
    • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      8 2
      شما ببین شرایط به کجا رسیده بود کخ سید حسن مجبور به انتخاب از بین بد و بدتر شد..سید بد را انتخاب کرد و گفت تمام هزینه های آن را می داینم
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    22 0
    خیلی روی روسیه حساب باز نکنید که روسیه یک قمارباز ی است که دوست دارد همیشه برنده باشد و برای همین دقیقه 90 تصمیمش اگر به ضررش باشد را عوض می کند مهم ایران و عراق و لبنان هستند که از لحاظ اعتقادی صرفا و نه نژادی به هم گره خورده اند و اگر بحث اعتقادی هم که اخیرا دارد از بین می رود با حمایت ایران از مرسی که با دستور وی شیعیان را به فجیع ترین وجه شهید کردند اصولا همه چیز دچار به هم ریختگی شده و همه سردر گم ایا برای شیعه می جگیم یا اهل سنت اگر چه اگر همه علما اعلام جهاد به نفع غیر شیعه بدهند حتی یک میلیون نفر هم حاضر به پرداخت هزینه نخواهند بود اگر چه دفاع از مظلوم یک سنت همیشگی شیعه است ولی دوسر دعوا شیعه و سلفی باشد ملت راهش را از سیاسیون جدا می داند کما اینکه مردم دولت مرسی بسیار بدتر از رولت
  • عسکری حسین A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    13 5
    اقای اوبامابه قولهایی که به مردم خودت دادی عمل کنی بهترنیست ننگ ونفرین برکسانی که خون مردم بیگناه رامیریزند
  • مهدی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    5 5
    جناب اقایی که میگی اونایی که منفی میدن از چه فرقه ای هستند ...اولا جنبه داشته باش... دوما هر کشوری باید بفکر مردم خودش باشه اینقد سنگ دیگرانو به سینه نزنه...سوما نصراله سکوت کرده در حالی که نباید سکوت کنه ...
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    4 7
    با توجه به مثبت منفی های کامنتای جدید کاملا مشخصه که مثل کامنتای بخش ورزشی ، اینجا هم مثبت و منفی ها غیرواقعی و دستکاری شدست
    • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      8 4
      بفرمایید مثبت و منفی ها چطور باید باشه تا شما راضی شی؟ چه کامنتایی میخوای بیشتر منفی بگیرند؟
  • amir IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    6 5
    دوستانی که خیلی درگیر این منفیها هستند ،اصولا هنوز از میزان محبوبیت لفظ "حزب الله" در بین مردم آگاه نشدند. این انتخابات هم چیزی یادشون نداد..
    • بی نام A1 ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      6 1
      برادر من اینجا در مورد یک گروه مبارز به نام حزب الله داریم حرف میزنیم نه یک برند فکری خشک و عبوس.
  • msx A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    منفی و مثبت نشان دهنده نظرات مردمه اما چن وقتیه به کامنتا و منفی مثبتا دقت میکنم در یه ساعاتی کاملا جابجا میشن و برمیگردن که این برام خیلی عجیبه!