۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۵

تسنیم نوشت:

 مقامات ارشد دولت آمریکا عنوان کردند، کاخ سفید معتقد است کنگره حمله نظامی به سوریه را به دلیل خطر تسلیحات شیمیایی بر امنیت رژیم صهیونیستی، تأیید خواهد کرد.
به گزارش  «رویترز»، مقامات ارشد دولت آمریکا که خواستند، نامشان فاش نشود، روز شنبه، اعلام کردند، در کاخ سفید این اطمینان وجود دارد، که کنگره با اقدام نظامی علیه سوریه به دلیل خطر سلاح های شیمیایی بر امنیت اسرائیل و همپیمانان دیگر در منطقه، موافقت خواهد کرد.

این منابع افزودند:«رئیس جمهور اوباما، عصر جمعه، تصمیم به کسب موافقت کنگره گرفت؛ زیرا معتفد است، بحث و رای گیری، ملتی را که از این جنگ ها خسته شده اند، به خاطر این تصمیم (حمله نظامی) متحد خواهد کرد، هر چند قانون نیازمند این موافقت نیست و مشاوران وی نیز این اقدام را تأیید نمی کنند.»

طبق این گزارش، باراک اوباما، در سخنان شب گذشته اعلام کرد که تصمیم گرفته که آمریکا به اقدام نظامی علیه سوریه دست بزند.

اوباما تأکید کرد، آماده است که دستور حمله را به زودی صادر کند، اما این دستور را با موافقت کنگره صادر خواهد کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    74 31
    خدا رو شکر. اندکی صبر - جنگ نزدیک است
    • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      16 53
      چقدر از حمله به سوریه خوشحالین؟؟!!! مثبت دادنتون من رو کشته!!!!! کشور بعدی ایرانه
    • بی نام RS ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      9 24
      چرا با این جنگ موافقی هموطن عزیز؟ حداقل دلیلش رو بگو...میدونی این جنگ چه خطر ها میتونه برای ما داشته باشه؟
    • بی نام EU ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      1 2
      ببین دوست عزیز اصلا بحث خوب یا بد بودن اسد نیست (البته که هیج دیکتاتوری نمیتونه خوب باشه) ولی اوضاع سوریه یک جنگ فرسایشی شده و زمینه ای برای حضور هرچه بیشتر افراطی ها در سوریه که مطمئنا مشکلا بسیاری رو برای تمام منطقه به وجود خواهند اورد هم ما میدانیم هم شما این جنگ بین اسد و مخالفین هیچ پیروزی نخواهد داشت. اسد هرگز نخواهد توانست به دوران پیش از 2011 باز گردد و از سوی دیگر مخالفین نیز هرگز قادر به ساقط کردن اسد به شیوه فعلی نیستند و تنها مردم سوریه هستند که در این میان قربانی میشوند و زیرساخت ها و شهرهای سوریه بیش از پیش نابود میشود این موضوع باید تمام شود قطعا الویت با دیپلماسی است ولی دخالت نظامی نیز به عنوان آخرین گزینه مانند مدل بوسنی یا کوزوو و یا لیبی میتواند یک را حل باشد.
    • حامد A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      2 1
      درسته که جنگ فرسایشی شده و خیلی هم طولانی ولی اگر این مخالفین پایگاه مردمی داشتن، خیلی زودتر از اینها بشار اسد سقوط میکرد و جنگ تمام میشد. چون هر روز بهشون اسلحه و پول بیشتری داده میشه و الان تجهیزاتی مثل تانک و سلاح ضد هواپیما و ... هم دارن. ولی جنایاتی که انجام میدن، مقبولیت اونها رو خیلی کم کرده. الان دیگه جنگ از مسیر اولیه خودش که مبارزه یک عده سوری با حکومت بود خارج شده و ارتش آزاد دیگه هیچکارس. قدرت به دست گروه های تندرو مثل جبهه النصره افتاده که حتی چند وقت پیش یکی از فرمانده های ارتش آزاد رو هم کشتن و الان با کردها هم درگیر شدن! بیشتر این افراد اصلا سوری نیستن که دلشون برای سوریه و مردمش بسوزه.
  • کارشناس A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    58 11
    هوررررراااااااااا. چه خبر خوبیییییییییییی بسیار خرسندیم. حالا تاریخ دقیق حمله کی هست ؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    9 23
    توپ رو انداخته تو زمين کنگره تا فشار اين مسئله رو روي دوش لابي اسرائيل و افراطي هاي امريکا در صورت گسترش جنگ به کشور هاي ديگه بندازه بعد هم خدا به فرياد مردم بي دفاع و بچه هاي بيگناه برسه لعنت به هر چي جنگ و جنگ افروزه هر کي مي خواد باشه
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    7 27
    امریکا هم حمله بکن نیس. منتظره دیگران جلوشو بگیرن.تو رودرواسی مونده
    • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      3 9
      دقیقا همین طوره. امریکا دیگران رو سر کار گذاشته.
    • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      22 5
      وقتی سوریه با خاک یکسان شد ببین!
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    17 3
    وضع مردم سوریه از این بدتر که نمیتونه بشه! اگرچه امریکا منافع خودشو میبینه اما شاید این حمله باعث بشه اینهمه بی خانمان و آواره برگردن سر خونه هاشون
    • مسعود A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      10 2
      دقیقا. 250 هزار نفر فقط به ترکیه پناه بردن و در چادرها زندگی می کنن. و هر روز هزاران نفر به این تعداد افزوده می شن. ترکیه ماههاست غذا و مایحتاجشون رو تامین می کنه ولی پس فردا که زمستون شد چی ؟!
    • حامد A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      2 0
      عزیز دل برادر تعداد آواره های سوری توی کشورهای دیگه بیشتر از ترکیه است. بیشترین تعداد آواره ها توی لبنان که کوچکترین همسایه هم هست، قرار دارن و فقط در این اواخر حدود 300 هزار آواره وارد اقلیم کردستان شدن که خیلی فشار بیشتری نسبت به ترکیه به اینا میاد.
  • خسرو IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    11 5
    منم از سوریه خوشم نمیاد ولی دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم این یک حقیقت است که اگر سوریه سقوط کند وضعیت چانه زنی ایران در دنیا ضعیف میشه این یک حقیقت است الان علت اینکه ایران مستقیما با عربستان و قطر و اسراییل و غرب و آمریکا درگیر نیست وجود سوریه است که میتواند لبنان را تغذیه کند و گرنه لبنان و حزب اله نباشد ایران تحت فشار قرار میگیرد و وضع بدتر میشود
    • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      12 1
      وقتی تمام تخم مرغات رو تو سبد سوریه میزاری نتیجه اش همینه .