ناجا از کاهش میزان سرقت در کشور خبر می دهد، این در حالی است که بر اساس آمارهای رسمی سرقت در کشور رو به افزایش است. هرچند که فرمانده ناجا افزایش سرقت های خرد را تایید کرده است.

محمد حسین نجاتی: دزدی و سرقت همچنان پای ثابت روندی افزایش جرایم در کشور است. این در حالی است که فرمانده ناجا از کاهش جرایمی همچون سرقت طی یک دهه گذشته خبر می دهد. اما آمار های مرکز آمار ایران گفته های فرمانده ناجا در کشور را تایید نمی کند.
هفته گذشته سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه صبحگاه فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌غربی و در جمع خبرنگاران گفت: جرایمی همچون قتل، سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی، گروگانگیری، راهبندی، کمین و ترور از جمله جرایمی هستند که در دهه گذشته همواره روند نزولی داشته و کاهش این روند در سال‌جاری نیز ملموس است.
در حال حاضر براساس آمار ارایه‌شده از سوی مرکز آمار ایران، تعداد پرونده‌های مختومه زمینه سرقت در دادگاه‌های عمومی کشور روند کاهشی نداشته است. خبرآنلاین با بررسی آمار های مربوط به سرقت احشام، سرقت لوازم خودرو و وسایل داخل آن، سرقت از قایق و لوازم دریایی، سرقت از موتور سیکلت، سرقت از اتومبیل، سرقت از مراکز صنعتی و تجاری، سرقت از مغازها ، سرقت از منازل، سرقت از اماکن دولتی طی 15 سال اخیر نشان می دهد، سرقت در کشور نه تنها رو به کاهش نیست، بلکه رو به افزایش نیز هست.

در نمودارهای زیر میزان افزایش سرقت در 10 مورد مرسوم آن را  ببینید؛

 

 

 

 

 

 

4545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • drfarhad A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    14 0
    الحمد الله كه همه آمارها رو به كاهش است و مشكلي نداريم!!
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    12 0
    والا چی بگیم دیگه ؟! حدود یک هفته گذشته اومدن در فلزی خونه ما رو کندن بردن !!!! دری که 16 سال بود کسی بهش کاری نداشت و عملا محکم بود . برادرم میگه صدای وانت اومد نگاه کرده دیده یه وانت سفید هست بعد میگه تا پرده رو کشیدم صدای رفتنش اومد دیگه نگاه نکردم در بازه زمانی 1 دقیقه دره 30 کیلویی رو کنده برده . با پلیس تماس گرفتیم میگه نمیشه پیدا کرد به کسی مشکلوک هستید ؟!! پیگیری میخواید کنید؟ خوده پلیسه میگفت امروز دزدها رو میگرن فردا عفو میدن آزادشون میکنن !! شما الان چه توقعی دارید ؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    7 1
    اینهمه سرقت چی به ما نشون میده؟؟ فرهنگ یا فقر یا......
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    6 5
    اینا بخاطر فشار اقتصادیه اگه همه کار با حقوق مناسب نسبت به تورم کنونی داشته دباشن نه انقد مجرم داریم نه طلاق به خاطر فقر
  • دلال مرکزی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    10 2
    چهجوری که در یک کشور مسلمان، که همه هر روز نماز میخوانندو مسولین هم فشارشان برا افزایش شدید معنویت است ، پس چرا آمار دزدی زیاد میشود؟ آیا معنویت مردم دارد کمتر میشود و یا عادی شدن معنویت باعث چشم پوشی از گناه میشود؟
  • با نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    7 2
    مبارکه!! اگه آمار افرادی که از سر فقر رو به خرده فروشی و بساط و گدایی تو معابر ، مترو و کوچه و خیابون بدی یه مبارک باد دیگه هم بهت میگم....
  • دره گز IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    12 6
    شكم خالي رانميشه هيچ كاري كرد....
  • عطا IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 11
    اگر میخواهید مشکل سرقت حل بشود کلیه کارمندهای زن را بازنشته کنید و کار آنها را بدهید به مردها تا شغلی داشته باشند اگر سرقت کم نشد اسمم را میزارم سوسن
  • حسین IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    11 9
    تنها راه حل حکم صدام حسین است و آن قطع دست برای بار دوم اعدام.اون وقت ببینیم کسی جرات دزدی دارد.چرا میگن وقتی صدای اذان میاد همه عربها مغازه ها را آزاد ول میکنند و هجوم میبرند برای نماز به مسجد برای اینکه یکی ترس و دومی احترام به اذان است
    • علی A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      1 0
      دمت گرم گل گفتی