ایسنا نوشت:

 فرماندهان حاضر در اتاق عملیات بشار اسد با بیان اینکه موشک‌های اس- 300 در سوریه است، اعلام کردند که رژیم صهیونیستی گروگانی در دست مقاومت است.

به گزارش پایگاه خبری پانورامای خاورمیانه، فرماندهان برجسته در حزب الله لبنان که در اتاق عملیات اسد مشارکت دارند، اظهار کردند: اگر آمریکا به سوریه حمله کند و نظام سوریه بتواند در چارچوب اتاق عملیات به صورت سنجیده به حمله واشنگتن پاسخ دهد، این امر بعید است که لبنان مستقیما در این درگیری‌ها وارد شود.

آنها در مصاحبه با روزنامه الرای العام چاپ کویت، عنوان داشتند: اگر حجم حملات به گونه‌ای باشد که نظام سوریه بتواند به آنها پاسخ دهد، حزب الله و دیگر کشورهای حامی مقاومت در جنگ سوریه مشارکت نخواهند کرد، اما اگر حمله آمریکا شدید باشد، آن هنگام زمین زیر پای همگان خواهد لرزید.

آنها تصریح کردند: اسرائیل با وجود اینکه اعلام کرده است که تمایل دارد توانایی سامانه ضدموشکی گنبد آهنین خود را بیازماید، اما معنای لرزیدن زمین زیر پای همگان را هم درک می‌کند و با توجه به کارآمدی موشک‌های الفاتح 110 و اصابت دقیق آنها به هدف مورد نظر و توانایی تخریبی آنها، اسرائیل قادر نخواهد بود که میزان تلفات مالی و جانی در "غوش دان" و دیگر مناطق اسرائیل را تحمل کند.

فرماندهان حزب الله لبنان اعلام کردند: احتمالا لبنان از عملیات نظامی آمریکا علیه سوریه دور باشد چرا که همسایگی با اسرائیل از نعمت‌هایی است که خدا به لبنان داده است و تل‌آویو فرزند نازپروده آمریکا گروگانی در دست مقاومت به شمار می‌آید که می‌تواند به آن حمله کند.

آنها در خصوص دولت روسیه به عنوان شریک اصلی در جنگ کنونی با آمریکا این نکته را مطرح کردند که مسکو برخی از موشک‌های اس- 300 را به سوریه تحویل داد و این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه این مساله را تکذیب کرده بود اما آنها در ارائه تمام موشک‌ها و جنگنده‌های پیشرفته و موشک‌های دقیق تاخیر ورزیدند و این امر شاید به این دلیل است که مسکو احتمال این گونه مداخله آمریکا را در جنگ کنونی سوریه نداده بود.

فرماندهان حزب الله عنوان داشتند: آمریکا در مقابل این تعلل روسیه با بیشترین سرعت عمل کرد و بهانه حمله را به وجود آورد و ناوها را مستقر کرد.

آنها تصریح کردند: در جریان جنگی که احتمالا چند ماه به طول می‌انجامد، روسیه نخواهد توانست تجهیزات نظامی به سوری تحویل دهد چرا که در آن هنگام هیچ کشتی‌ نمی‌تواند به اسکله‌های سوریه نزدیک شود.

فرماندهان حزب الله اعلام کردند: پیشتر آمریکا و اسرائیل طرح حمله به سوریه را مطرح کرده بودند و از شواهد این امر این است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جریان سفر اخیرش به مسکو به پوتین گفت که درصدد حمله به سوریه نیست و در امور این کشور دخالت نخواهد کرد و سپس از وی خواست موشک‌های S300 را به سوریه ندهد، موشک‌هایی که به محض بلند شدن هواپیماهای اسرائیلی می‌توانند‌ آنها را هدف قرار دهند.

آنها عنوان داشتند، نتانیاهو اعلام کرد که نیازی به بر هم خوردن توازن نظامی در منطقه نیست، اما پوتین با این درخواست نتانیاهو برای عدم ارسال این موشک‌ها به سوریه موافقت نکرد و وی در آن هنگام بر این باور بود که برای جلوگیری از تحریک رژیم صهیونیستی و غرب باید در اجرای قراردادهای منعقد شده با سوریه تعلل بورزد.

فرماندهان حزب الله با اشاره به اینکه چند کانتینر به سوریه تحویل داده شده و چند کانتینر دیگر در راه این کشور هستند، اظهار کردند: به دنبال تحولات اخیر و اصرار باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای دستیابی به ائتلافی جهت حمله به سوریه، رئیس‌جمهور روسیه نیز کشتی‌های خود را به همراه تجهیزات پیشرفته به سوریه فرستاد که پیش‌بینی می‌شود ظرف چند روز آتی وارد اسکله‌های سوریه شوند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    51 62
    s 3000000000000 هم داشته باشن بی فایدس
    • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      31 20
      اس 300 اگر به تعداد کافی در سوریه باشد براحتی 80 درصد توانایی هوایی نیروهای مهاجم را میگیرد چراکه این موشک براحتی کروزها، و جنگده های اف 16 اق 18 و اف 15 را منهدم میکند و اکثر توانایی نظامی که امریکایی ها برای حمله در دریای مدیترانه تدارک دیده اند همینهاست! فاتح 110 کلاهکی 500کیلویی تا 1تنی را حمل میکند و توان نقطه زنی بالایی دارد این موشک خصوصا اگر نوع بهینه سازی شده ی نسل 4 و سطح به سطح ان باشد اگر در احتیار سوریه و حزب الله باشد میتواند تهدیدی بزرگ برای ناوهای بزرگ امریکایی باشد! و دراین معرکه هم این موشکها ازموده خواهند شد و هم توانایی دفاعی نیروهای متخاصم! یعنی ایا ناوهای هواپیمابر میتوانند حملات موشکی متعدد و متوالی را دفع کنند ؟
    • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      13 5
      در مورد صحبت بی نام،موشک فاتح نسل 4 موشک زمین به زمین هست و نوع ساحل به دریای آن برای زدن ناو و کشتی های کشور متخاصم استفاده می شود که همان موشک خلیج فارس هست و بدون شک ناو های امریکایی و هر کشور دیگری در برابر آن به علت سرعت فوق العاده بالا بیش از 5 ماخ هیچ راه فراری نداره...از جمله معدود مواردی هست که برای ایران برتری قابل توجه و بی نظیری به وجود آورده است
    • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      16 9
      به داشتن سلاح نيست. حكومت ديكتاتوري دير يا زود فرو مي ريزه.
    • راد IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      19 4
      چیه کم آوردین بوق بزنین اونهایی که میگفتن روسیه پشت سوریه رو خالی کرده و بهش اس300 نمیده. خیلی سوختین از شنیدن این خبر؟؟ حالتون جا بیاد
  • كامران IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    24 21
    جنگ طلب هاي خبرآنلاين نيستند!!!؟؟ متاسفانه براي در تيم برنده بودن به ابرقدرت ها پناه مي برند و يك جمله هم به مقاومت كمك نميكنند خداراشكر زمان جنگ عراق دلخوش به اين دوستان نبوديم!
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    27 17
    حداقل 10 سال داریم اسم اس300 میشنویم.فکر کنم دیگه این سیستم قدیمی شده.
    • بی نام AU ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      30 9
      چند سال اسم اف ١٥ رو ميشنوي؟
    • میلاد حمیدی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      9 5
      اسم این تجهیزات ممکن است کهنه باشد اما مداوما بهینه و به روز می شوند و تکامل می یابند. برخی مواقع هم برای حفاظت اطلاعات از نامهای کهنه استفاده می شود. مثلا یک اف 14 که بهینه سازی شده باشد بهتر حتی از اف 16 عمل می کند. حتی اف 22 در مقایسه با زمان زیادی که از تولید اف 14 می گذرد چنان شاهکاری محسوب نمی شود. بیشتر اینها تبلیغات است. ممکن است سیستم های رادار گریزی و موشک ها و تجهیزاتی که حمل می کند به روز شده باشد که این سامانه ها قابل نصب روی هواپیماهای دیگر هم هست. هر چند برای هواپیمای کوچکی مثل اف 14 همانند اف 22 قدرت حمل موشک در داخل بدنه وجود ندارد. اما به لحاظ کوچکی جسه هم رادار گریز خوبی است و هم بسیار تیز و با قدرت مانور بالاست.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    22 15
    اس ۳۰۰ هنوز هم غولی واسه خودش آمریکا هنوز ازش می ترسه. هر جنبده رو تو هوا تا ۳۰۰ کیلومتری می زنه.
    • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      8 18
      برد مفید s300 از هفت تا 30 کیلومتره دوست من
    • مهدی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      7 2
      این سامانه هرچند سال یکبار به روز شده و با کد اختصاری جدیدی عرضه می شود در مدل پی ام یو 2 موشک ها قادرند اهداف در فاصله 200 کیلومتری را نیز مورد اصابت قرار دهند
    • راد IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      6 0
      اس300 مدل پی.ام.یو از لحاظ اندازه و ابعاد دقیقاً مانند مدل قبلی بود ولی بردش به میزان ۱۰۵ کیلومتر افزایش یافته بود یعنی برد کلی آن به ۱۹۵ کیلومتر رسید. توانایی حمل آن نیز بیشتر شده‌است و می‌تواند ۱۸۰ کیلوگرم کلاهک را با خود حمل کند. دوستان این مطلب بالا رو از سایت ویکی پدیا گرفتم حالا ببین چقدر بعضیها اینجا دروغ و دونگ میگن. میگن بردش 7 تا 90 کیلومتره. واقعا که پینیکیو کم میاره دربراره این دروغگوها
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 5
    مقاومت مردم و دولت سوریه در برابر تروریست ها و موضع درست روسیه سرانجام حامیان تروریست ها رو مجبور به عقب نشینی کرد. همه ی مردم ازادی خواه و متمدن جهان از اینکه کشوری دیگر به دست تروریست ها نیفتاد خوشحالند. من فکر میکنم مردم ازادی خواه و متمدن ترکیه هم از اینکه اردوغان نتوانست نام ننگی برای ترکیه به جهت حمایت از ادم خوارها به شدت بیشتری در تاریخ ثبت کند خوشحالن. امیدوارم این مردم هر چه زودتر تکلیف خودشان با اردوغان رو هم روشن کنند.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    10 12
    روسيه هم خودشو كشت با اين اس 300 , اگه جاي آمريكا بود با اينهمه تكنولوژي فوق مدرن نظامي فكر كنم تا الان همه دنيا رو با خاك يكسان كرده بود . در جريان جنگ سرد در دهه 60 آمريكا هواپيماي يو2 رو داشت كه ميرفت رو سر روسها براي جاسوسي بعد از چندي روسها موشك سام 6 رو ساختند و يكيشو زدن , ميخوام بگم اونا هميشه حداقل يك قدم از آمريكا عقبترند , الان هم اس 300 كه براي اف 15 , 16 , 18 ساخته شده بود كاري در مقابل اف 22 و اف 33 كه جنگنده هاي نسل پنجم هستند از پيش نميبره
    • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      5 0
      بازاریاب خوبی میشی برای شرکتهای تسلیحاتی آمریکا
  • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 7
    اقااصلابزارببينيم ارتش بشارودارودسته اش كه ازپس مخالفينشون برنميان وسه ساله درحال پيشروي درحومه دمشق هستن!شايداينباربااس ٣٠٠يا٣٠٠٠٠جلوي امريكا وفرانسه روگرفتن....
  • علی علاقبند IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    0 0
    لطفا اخبار ازسال فرمایید