ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد، در صورتی که سوریه سلاح‌های شیمیایی خود را تحت کنترل جامعه بین‌المللی قرار دهد، آمریکا به این کشور حمله نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،با این حال باراک اوباما رئیس‌جمهوری امریکا مدعی شد که وی شک دارد حکومت سوریه این کار را انجام دهد.

در حالی کنگره آمریکا در حال بررسی برنامه دولت برای حمله به سوریه است، روسیه در روز دوشنبه پیشنهاد داد که سوریه سلاح های شیمیایی اش را در کنترل جامعه جهانی قرار دهد. پیشنهادی که مورد توجه دمشق قرار گرفت.

آمریکا، حکومت سوریه را متهم کرده که در روز ۲۱ ماه اوت در حومه دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده که در جریان آن ۱۴۲۹ نفر کشته شدند این در حالی است که سوریه این اتهام را رد می کند و در گفتگو با یک تلویزیون آمریکایی رئیس جمهوری سوریه گفت که وی اطلاعی از حمله شیمیایی ندارد.

اوباما در روز دوشنبه با شش شبکه تلویزیونی آمریکایی گفتگو کرد تا دلایل خود برای حمله به سوریه را به مردم آمریکا شرح دهد.

گفته می شود که اعضای کنگره به خاطر آنکه مردم مخالف این جنگ هستند، قصد دارند به آن رای منفی بدهند. هنوز در کنگره بیشتر نمایندگان می گویند قصد ندارند اجازه جنگ را صادر کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که حمله به سوریه برای تنبیه کشوری است که از سلاح شیمیایی استفاده می کند.

در گفتگویی با شبکه ای بی سی، اوباما گفت که می خواهد مطمئن شود، ممنوعیت استفاده از سلاح شیمیایی در جهان حفظ می شود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرد که رسیدن به این هدف برای امنیت ملی آمریکا مهم است و اضافه کرد که ترجیح می دهد این ماجرا از طریق دیپلماتیک حل شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده که بر اساس آن از هر پنج آمریکایی تنها یک نفر فکر می‌کند حمله به سوریه می تواند ابهت آمریکا را مقابل دیگر کشورها حفظ کند.

به گزارش شبکه بی بی سی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از دولت سوریه خواسته بود که تسلیحات شیمیایی این کشور را به عنوان راهی برای جلوگیری از حمله در اختیار جامعه بین الملل قرار دهد.

پیشتر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که در ادامه تلاش هایش در جهت جلب حمایت برای اقدام نظامی علیه سوریه به لندن سفر کرده، گفته بود که سوریه می تواند از حمله نظامی جلوگیری کند، در صورتی که بشار اسد، رئیس جمهور، تمامی تسلیحات شیمیایی این کشور را تا هفته آینده به جامعه بین الملل تحویل دهد. او بلافاصله افزود که البته دولت سوریه چنین نخواهد کرد.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا کمی بعد تاکید کرد آن چه که آقای کری گفته تنها یک استدلال لفظی بوده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    4 4
    برای فهم واقعیت در هر رویداد جهانی (اینکه فلان اتفاق می افتد یا خیر ) فقط باید به واکنش بازار ایران نگاه کرد (در گینه بیسائو رئیس جمهور خندید در ایران دلار ارزان شد )
  • دانشجوی خارج از کشور US ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    13 6
    اولا از اینکه جنگی نشد خوشحالم، ولی ای بابصیرت های عزیز، دیدید که بشار سلاح شیمیایی داشت و استفاده هم کرده بود؟ جان انسانها یعنی اینقدر در برابر عقاید تند شما بی ارزش بود؟ با همین عقاید تندتون بود که 8 سال ایران رو داغون کردید و اینهمه اختلاس بلا اوردید و پول به جیب مبارکتون زدید. متاسفم برای هرچی تندرو افراطی خودجوشه
    • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      1 4
      قبلا هم همه می دونستند که سوریه سلاح شیمیایی داره بحث بر سر استفاده کننده از اونهاست که هنوز ثابت نشده
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    24 0
    دیگه خسته شدیم از خبرهای سوریه.... دیگه حالم بهم میخوره. جنگ بشه تموم بشه بره این سوریه لعنتی