شهردار پایتخت در دومین جلسه چهارمین دوره شورای شهر تهران انتخاب شد. اگرچه تهرانی ها حتی یک هفته هم بدون شهردار نماندند،‌ اما این انتخاب بی حاشیه هم نبود.

امید کریمی: ۲۴ خرداد ۹۲ از یاد هیچ کس نمی رود. همانطور که ۲ خرداد ۷۶ و ۳ تیر ۸۴ تاریخی شدند. سه روزی که جهت دولت ها در جمهوری اسلامی ایران را عوض کرده و دورانی تازه از حیات سیاسی حکومت شروع شده است. 

اما ۲۴ خرداد ۹۲، روز دیگری است. چرخش فقط در دولت نبود؛ چون انتخابات دیگری هم برگزار شد؛ شوراهای شهر و روستا. انتخاباتی که زیر سایه پر رنگ ریاست جمهوری، کم رنگ شده بود. 

در همان روزها وقتی از احمد مسجدجامعی در کافه خبر پرسیدیم،‌ چقدر به پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر امیدوار است؟ گفت: اقبال اصلاح‌طلبان در مشارکت بالای مردم است. وقتی آن هیجان بالا برود، احتمال انتخاب اصلاح‌طلبان بالا می رود. درواقع ترکیب شورای شهر بستگی به مشارکت دارد. 

رییس فعلی شورای شهر تهران در روزی به خبرآنلاین آمد که محمدرضا عارف به توصیه سیدمحمد خاتمی و ائتلاف اصلاح‌طلبان از انتخابات کنار کشید. اما در همان روز هم مسجدجامعی چندان امیدوار نبود که در شورای شهر چهارم، اصلاح‌طلبان موفق باشند، این درحالی بود که او خودش یکی از افرادی بود که برای اجماع اصلاح‌طلبان بر حسن روحانی تلاش کرده بود.

به هرحال یک هفته بعد نتایج انتخابات شورای شهر تهران با مشارکت ۴۵ درصد مردم (اینجا) مشخص شد و اصلاح‌طلبان ۴۰ درصد شورای شهر تهران را از آن خود کردند. (اینجا و اینجا) و البته بیش از نیمی از اعضای علی البدل هم در لیست اصلاح‌طلبان بودند. (اینجا) هرچند این اتفاق در شهرهای دیگر نیفتاد و پیروزی از آن اصولگرایان و در مواردی هم جبهه پایداری بود. (اینجا)

اما بازگشت اصلاح‌طلبان به مدیریت شهری پایتخت زمانی اتفاق افتاد که در دو روز پایانی تبلیغات،‌ تراکت هایی در شهر پخش شد یک طرفش عکسی از آیت الله هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و سید محمد خاتمی بود و یک سویش لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان برای شورای شهر. برخی تراکت ها البته یک اشاره مستقیم هم به برنامه اصلاح‌طلبان برای شهر تهران هم داشت؛ یکی از این برنامه ها انتخاب محسن هاشمی برای شهرداری تهران بود. 

پس از خارج شدن مهدی مفتح اصولگرا از شورای شهر تهران و رفتن به مجلس،‌ مسعود سلطانی فر جایگزین او شد. (اینجا و اینجا) در نتیجه یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران هم اصلاح‌طلب شد. (اینجا) رفتن مهدی حجت از شورای شهر تهران هم تغییری در ترکیب سیاسی شورا نداد، هرچند که ولی الله شجاع پوریان که دوز اصلاح‌طلبی او بالاتر از حجت است،‌ وارد پارلمان پایتخت شد (اینجا)

از همان روزها بحث انتخاب شهردار تهران، به موازات کابینه دولت یازدهم سر زبان ها افتاد. قالیباف پیش از انتخابات گفته بود چه رییس جمهور شود و چه نشود، به ساختمان خیابان بهشت بر نمی گردد. اما پس از انتخابات این اتفاق نیفتاد و او از سوی اصولگرایان گزینه جدی و نهایی شهرداری تهران معرفی شد. هرچند گزینه هایی مانند رستم قاسمی و علی نیکزاد،‌ وزیرای دولت دوم محمود احمدی نژاد هم در این لیست بودند. (اینجا و اینجا) اما به دلیل سهم کم جبهه پایداری از شورای شهر تهران، او و دیگر گزینه ها هیچ گاه گزینه جدی نشد. 

به هرحال محمدباقر قالیباف و محسن هاشمی گزینه های نهایی شهرداری تهران شدند. (اینجا و اینجا) در روز ۱۲ شهریور اما رییس، نایب رییس، منشی های هیات رییسه و سخنگوی شورای شهر مشخص شدند؛ احمد مسجدجامعی،‌ رییس، مرتضی طلایی، نایب رییس، الله راستگو و هادی ساعی، منشی و رضا تقی پور سخنگو (اینجا، اینجا و اینجا). این یعنی برد با اصلاح‌طلبان. 

اما این حس پیروزی فقط چهار روز دوام داشت؛ چه اینکه روز ۱۶ شهریور، پیروزی از آن اصولگرایان بود؛ محمدباقر قالیباف دوباره شهردار تهران شد (اینجا)

این پیروزی البته بدون حاشیه نبود. پیش از رای گیری درباره رای ممتنع بحث شده بود که آیا مانند انتخاب وزرا، انتخاب شهردار هم به رای ممتنع بستگی دارد؟  (اینجا)

ضمن اینکه رای گیری بدون حضور رسانه ها (اینجا، اینجا و اینجا) یک بار رای گیری و مساوی شدن رای قالیباف و هاشمی، (اینجا) و در نهایت قالیباف شهردار شد. 

 

حاشیه ها اما با انتخاب شهردار تمام نشد. تازه این شروع ماجرا بود. سر رای دادن احمد دنیامالی و الهه راستگو به محمدباقر قالیباف. این دو در لیست اصلاح‌طلبان بودند. هرچند که نام دنیامالی در لیست اصولگرایان و حامیان قالیباف هم بود. دنیامالی همان روز به دفاع از خود پرداخت و گفت: مگر قرار است هر کسی با لیست اصلاح‌طلبان به شورا آمد، به کاندیدای آنها رای دهد؟ (اینجا)

هرچند این سخن هم با انتقادات دیگری مواجه شد، اما او درواقع دست بالا را داشت. پس نگاه ها به الهه راستگو چرخید؛ نفر دهم انتخابات شورای شهر تهران و یکی از گزینه های ثابت لیست های مختلف اصلاح‌طلبان برای شورای شهر چهارم (اینجا)

سوال این بود چرا او در رای گیری پایانی، به جای اینکه نام محسن هاشمی را بنویسد، به قالیباف رای داده است؟ او مگر از لیست اصلا‌ح‌طلبان به شورا راه پیدا نکرده است؟ پس باید به گزینه اصلاح‌طلبان رای می داد. صادق زیباکلام هم رای الهه راستگو خلاف نظر اصلاح‌طلبان را هم برنتافت (اینجا)

و این در سومین جلسه شورای شهر نمود پیدا کرد؛ سه عضو شورا که اتفاقا اصلاح‌طلب هم بودند، در هنگام نطق الهه راستگو صحن شورا را ترک کردند و در جمع خبرنگاران به او تاختند (اینجا)

پیش از آن البته محسن هاشمی گفته بود راستگو آزاد بوده تا به هرکسی می خواهد رای بدهد (اینجا) و همچنین مسجدجامعی روایتی از روز انتخاب شهردار ارائه کرد که گویا رای آوردن قالیباف قابل انتظار بوده است (اینجا)

البته او پیش از انتخاب شهردار ویژگی های شهردار تهران را چنین بیان کرده بود: با اوضاع کنونی تهران، بهتر است که شهردار به گونه‌ای انتخاب شود که بتواند حلقه واسط فرهیختگان، کارشناسان و نخبگان با توده مردم باشد که دیگر نیازی نیست همه تخصص‌ها را خودش داشته باشد و به تنهایی برای همه مشکلات شهر چاره‌اندیشی و اقدام کند (اینجا)

مسجدجامعی که پیش از انتخابات درباره شهردار شدن محسن هاشمی گفته بود: "آقای محسن هاشمی یکی از مدیران موفق شهرداری بود و اتفاقا در شورا همه همین نظر را داشتند. این جای خود دارد. اما با توجه به این مسایل و روح شهر و توان اجرا باید به یک تفاهم بهتر و بیشتر رسید." در روزهای منتهی به انتخاب شهردار، در حمایت ضمنی از محسن هاشمی گفت: او سیاسی‌کار نیست (اینجا)

مسجدجامعی اما پس از این حواشی تلاش بر آرام کردن فضا و دور کردن سیاست از شورا داشت و گفت: تفاوت‌ها در شورای شهر را باید فرصت دانست نه تهدید (اینجا)

انتقادات درحالی ادامه داشت که الهه راستگو در پاسخ گفت: من به عنوان نماینده منتخب مردم تهران، ری و شمیرانات، علیرغم احترامی که برای خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی قائل بوده و هستم و شناختی که از تخصص و تجارب آقای هاشمی داشتم و بررسی‌های همه جانبه و مقایسه سوابق، تجارب و برنامه‌های وی در مقایسه با قالیباف و با توجه به نیمه تمام بودن بعضی پروژه‌های شهری و هزینه‌های کلان اقتصادی که در این برهه از زمان برای مردم شهر تهران وجود دارد، به قالیباف رای دادم و امیدوارم عملکرد شایسته وی موجب خوشحالی و دلگرمی مردم شهرمان،‌ همکاران شورا و شهرداری تهران شود. (اینجا)

پس از آن هم در پاسخ به فاطمه دانشور، گفت: برای رای دادن به هاشمی قسم نخوردم (اینجا)

البته به موازات هم اصولگرایان انتقاداتی به عباس جدیدی وارد کردند (اینجا)

اما درحالی که این فضای سیاسی پر تنشی که در ابتدای شورای شهر چهارم تهران بوجود آمده،‌ حتی با انتقاد یکی دیگر از اصلاح‌طلبان شورا هم مواجه شد،‌ اما برخی دیگر از اصلاح‌طلبان شورا رفتار راستگو را غیرقابل تحمل دانستند (اینجا و اینجا)

در این حین و بین اما الهه راستگو از حزب اسلامی کار اخراج شد (اینجا) در بیانیه حزب اسلامی کار دراین باره آمده است: "شورای داوری حزب در تاریخ 20/6/92 در محل دفتر مرکزی حزب و با حضور اعضاء خود تشکیل جلسه داد و با بررسی مدارک و مستندات موجود و نیز اظهارات پنج تن از شهود، رای خود را مبنی بر اخراج نامبرده از حزب اسلامی کار صادر کرد. طبق آیین نامه، رای صادره ظرف مدت یک هفته قابل اعتراض می‌باشد. ضمن اینکه خانم الهه راستگو به رغم دعوت رسمی و کتبی، از حضور در جلسه شورای داوری امتناع کرد.

در شورای داوری رای نامبرده درجریان انتخاب شهردار تهران هرچند که برخلاف عرف و رویه کار تشکیلاتی و حزبی بود، ولی جزو موارد اتهامی قرار نگرفت، بلکه تخطی وی از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی منجر به صدور چنین رایی درباره ایشان گردید.

در هر حزبی اعم از اصلاح طلب یا اصولگرا نیز رعایت روش‌های اخلاقی و تشکیلاتی جزو الزامات اولیه است. بخصوص آنکه در بین اصلاح طلبان فرد دیگری نیز بوده که به کاندیدای رقیب رای داده است اما در خصوص عدم رعایت موازین تشکیلاتی و اخلاقی هم اکنون مورد اتهام قرار ندارد.

حزب اسلامی کار با توجه به اینکه خانم الهه راستگو به همراه دو نفر دیگراز طریق این حزب در لیست اصلاح طلبان قرارگرفتند و توانستند از طریق آرای مردم تهران به شورای شهر ورود پیدا کنند، به دلیل رفتار غیر مسئولانه خانم الهه راستگو صادقانه از مردم پوزش می‌طلبد و تلاش می‌کند تا با به کارگیری سازوکارهای لازم، درآینده از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نماید."

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متعادل A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    از ما اصلاح طلبا واقعا بعیده این کارها... پس فرق ما با افراطیون اصولگرا چیه؟ اگه فرق ما اینه که ما فقط در زمینه ای دیگری افراطی هستیم ، باید بگم در واقع هیچ فرقی با هم نخواهیم داشت... از رهبران اصلاح طلبان میخوام جلوی اظهار نظرهای عجولانه بعضی از خودی ها رو بگیرن؛ زنـــده بـــاد مـــخـــالـــف مــــن
    • سجاد A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      دوست من موضوع این نیست که کسی حق انتخاب نداشته باشه اما وقتی امثال من به ایشون به عنوان لیست اصلاح طلبان رای دادیم انتظار همصدایی ویکرنگی وجمعگرایی داریم اگه ایشون مستقل بود یا در چند لیست مثل دنیامالی بود اعتراضی نبود اما هزاران رای دهنده مثل من احساس خیانت کردن ایشون رو داریم وگرنه قالیباف هم کاندید بود و حق داشت رای بیاره زنده باد مخالف من
    • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      18 91
      یعنی هرکی با هر لیستی اومد باید تابع بدون چون و چرای حزبش باشه و به تمام تصمیماتش عمل کنه حتی اگر تشخیص بده به ضرر مردم داره رای میده این برداشت من از حرفای شما اصلح طلب ها هست اگر غیر از این هست توضیح بدیداین تفکر با مرامنامه خودتون جور در میاد؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      خانم راستگو اگر شورای محل کار سیاسی نیست چرا برای ورود به شورای شهر وارد لیست یک حزب شده ید؟ چه حرفهایی است که اگر نیاز باشد خواهید گفت لطفا حفهایی که میدانید را به مردم در میان بگذارید این حرکت شما بسیار غیر منطقی بوده و توجیهاتی که میاورید از ان هم بدتره بهتره استعفا بدهید
    • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      64 7
      هیاهو را برا اموری استفاده می کنند که بی ارزش باشد اما حرکت این خانم باب جدیدی را باز کرده که به رای مردم خیانت کنیم و بعد توجیه کنیم ناراحتی و عصبانیت مردم و نظراتی که ابراز میشود همه و همه نشان می دهد که هیاهیو به ان مفهوم مد نظر شما نیست.از شرق تا غرب عالم در همه ادیان و همه کشورها دروغ و خیانت به مردم امری نکوهیده است و توجیهی ندارد. این خانم ادعا می کند که نمیخواهد سیاسی کاری کند خب سوال ما هم این است که چرا وارد حزب شده ؟حزب سیاسی است همه می دانند. ادعا کرده که حزب دیکتاتورانه عمل می کند خب چرا وارد حزب دیکتاتورها شدین بعد خانم محترم مردم اون حزبی که به زعم شمادیکتاتور است را بهش رای داده اند توجیهات ایشان فقط عذر بدتر از گناه است و عمل ایشان در هیچ ایینی مورد قبول نیست حتی مغولها
    • محسن IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      68 3
      کسی میتونه به این سوال جواب بده؛ چه جوری میشه که خانم راستگو تو دور اول راِی گیری، رای سفید (ممتنع) میده و تو دور دوم به قالیباف، ولی توی دفاع از خودش میگه: «علیرغم احترامی که برای خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی قائل بوده و هستم و شناختی که از تخصص و تجارب آقای هاشمی داشتم و بررسی‌های همه جانبه و مقایسه سوابق، تجارب و برنامه‌های وی در مقایسه با قالیباف و با توجه به نیمه تمام بودن بعضی پروژه‌های شهری و هزینه‌های کلان اقتصادی که در این برهه از زمان برای مردم شهر تهران وجود دارد، به قالیباف رای دادم و...»؟؟؟ اگه ایشون بررسی کرده چرا همون دور اول رای نداده به قالیباف؟؟؟؟!!!!!!
    • بی نام US ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      150 9
      باز این اصولگراها خواستند کامنت بذارند گفتند: «ما اصلاح طلبها!» خودتون دیگه خسته نشدید؟
    • متعادل FR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      13 24
      بی نام دوم! هیچ نیازی نمیبینم به کسی-مخصوصا افراطیون- اثبات کنم که یه اصلاح طلب واقعی هستم چون نظراتم با همین نام در زمان انتخابات نشون دهنده همه چیزه... حالا دارم منظور آقای روحانی رو از تاکید زیاد بر تعادل درک میکنم ، شما هیچ فرقی با امثال رسایی ندارین فقط از اون طرف دره دارین میفتین... ؛ منتظر اظهار نظر اصلاح طلبان واقعی همچون آقای خاتمی هستم.
    • میم دات IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      14 2
      هر کارش که توجیه پذیر باشه (که نیست) این کارش توجیه ناپذیره که چرا با نگفتن رای خودش فرصت جایگزین کردن رو از اصلاح طلبا گرفت
    • علی A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      18 3
      من از شما چند سوال دارم: 1- اگر حزب اصلاح طلبان دیکتاتورمآبانه است پس چرا خانم راستگو وارد این لیست شدند؟ و اگر نیست چرا آنان را دیکتاتور خواندند؟ 2- اگر میخواست رای بده به قالیباف چرا زودتر (مثل دنیامالی) نگفت؟ یعنی دنبال شر بوده؟! 3- چرا میگه که بیشتر همکارانم این نظر را دارند؟ یعنی تشویش اذهان عمومی؟! لطفا پاسخ دهید! تو دنیا اگه کسی وارد حزبی باشه به این معناست که جمعا هم نظر باشند نه اینکه قسم بخوره زیرش بزنه، اونارو دیکتاتور بخونه و از همه بدتر بگه همه همکارانم این نظر را دارند! آیا این موارد با فامیل ایشان همخوانی دارد؟! خبر ایندفعه نذاری هرگز نمی بخشمت
    • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      8 0
      چه ربطی داره شما وقت عضو حزبی می شود باید یک سری اصول رعایت کنید وگرنه چرا باید حزب داشته باشیم
  • بی نام US ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    اصلاً فرض می گیریم که همه حرف های اصلاح طلبان درست! این همه توهین و تخریب و تهدید(؟؟؟!!!!) چه معنی داره؟ زنگ زدن و خانم راستگو رو به ضرب و شتم تهدید کردن. تهدید کردن دختر ایشون. این اخلاقه؟ این جوانمردیه؟ شما که می گفتید زنده باد مخالف من! «زنده باد» ی که می گید یعنی تخریب؟ یعنی متهم کردن خانم راستگو به تهمت زدن به آقای مسجد جامعی در مورد گفتن کلمه خائن و بلافاصله تهمت زدن به خانم راستگو و اسم بردن از برادرانش؟ این بی اخلاقی نیست که یک شخصی رو متهم به تهمت کنی بعد بهش تهمت بزنی؟ «زنده باد» ی که می گید یعنی پا شدن از جلسه نطق یک شخص و حتی گوش ندادن به سخنانش؟
    • بی نام US ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      113 7
      شما خبر داری یا خانم «راست»گو خودشون بهت گفتند؟
    • بی نام US ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      6 31
      بی نام دوم و هموطن عزیز، من این تهدید رو تو سایت ها خونده بودم و چون تکذیبیه ای از خانم راستگو ندیدم اونو گفتم ولی اگه اشتباهه مسئولیتش با تنظیم کنندگان اون خبرگزاری هست و یه بی اخلاقی هست که این هم محکومه. حالا از این بگذریم این همه هجمه و تخریب و «تهمت زدن» و حتی گوش نکردن به نطق «مخالف من» چه معنی داره؟ غیر اینه که تا اصلاح طلبان می برن اصولگرایان بهشون تبریک می گن و همه چیز خوبه و تا {به زعم خودشون} شکست می خورن این اتفاقات می افته. گرچه به نظر من اصلاً شکست معنی نداره. آخه مشکل اینجاست این اتفاقات مسبوق به سابقه است!!!! تازه مگه اصولگراها به «عباس جدیدی» که با لیست اونا اومد و به اونا قول هم داده بود تاختن. یا رأی دوم رضازاده که خط خوردگی داشت. تحمل چیز خوبیه.
    • حميد A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      53 2
      زنده باد مخالف من يعني به كسي كه نظرش بر خلاف ديدگاه ماست (دبير،چمران و ...) احترام بگذاريم نه به كسي كه تا لحظه آخر و به ظاهر با ديدگاهت موافقه و با حركتي منافقانه عملي مخالف ازش سر ميزنه
    • بی نام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      8 1
      همه این حرفا دروغه فقط و فقط برای مظلوم نمائیه چون هر که تلفنی تهدید کرده مطمئنا" مسئولین اطلاعاتی و امنیتی به راحتی افراد تهدید کننده را می توانند پیدا بکنند
    • بی نام اول A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      1 0
      من بابت بخش اول کامنتم از همه عذرخواهی می کنم منظورم قسمتی هست که در مورد تهدید بود. البته این باعث شد که من بعضی از خبرگزاری ها رو از لیست خودم حذف کنم. ولی سر حرفم در مورد بقیه موارد هستم. «تهمت زدن» و «تخریب» کار غیراخلاقی بوده و هست. حالا می خواد از هر جریانی باشه.
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    43 4
    مخصوصا ٣تير تاريخي!!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    126 9
    هیاهو یعنی چه؟ مردم از دروغ و نفاق و دو رویی خسته شده اند. . بجای عذرخواهی طلبکار هم هست
    • بی نام US ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      60 11
      لطفاً بحث مردم رو پیش نکشید. اگه واقعاً مردم مهمه برن نظرسنجی کنن از مردم ببینن چند درصد با شهرداری قالیباف موافقن چند درصد با شهرداری هاشمی!
  • پرهام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    100 6
    من یه سوال دارم اون فردی که تو مرحله اول رای گیری به آقای هاشمی رای می دهد در مرحله دوم بر اساس چه استدلالی به جناب قالیباف رای می دهد آرا در مرحله اول 15 به 15 بوده با یک رای مخدوش و در مرحله دوم 16 به 14 با یک رای مخدوش آیا این فرد در مرحله اول شناختش از آقای قالیباف کم بوده و در مرحله دوم به اون حد از شناخت رسیده که به آقای قالیباف رای داده؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    29 2
    نصب و پياده سازي
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    131 2
    شما یک کتاب هم در حمایت از این خانم بنویسید کارناوال راه بیندازید نمیدانم هر کار عجیب غریبی بکنید اصلا و ابدا این کار زشت غیر اصولی و غیر اخلاقی را توجیه نخواهد کرد ما سوالاتی داریم 1-ایشان چرا خودشان را در لیست حزبی قرار داده که به تعبیر خودشان دیکتاتور هستند؟از کی فهمیدند اینها دیکتاتور هستند؟ 2-چرا به دروغ گفتند رای من هاشمی است اما در عرض چند دقیقه رایشان عوض شد؟ 3-تعریف دروغ و خیانت چیست؟ 4- اصولگرایان از کجا میدانند قالیباف بر حق بوده هاشمی نبوده؟ 5- لیست دادن در هنگام انتخابات به چه معناست؟اساسا افراد برای چه اسمشان را در لیستی خاص رار می دهند؟ 6-ایا حزب شعار "زنده باد مخالف من " داده یا زنده با د منافق و دروغگو؟ 7-مردم چگونه باید خواست خود را برای تغییر قالیباف نشان میدادند؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    42 3
    همه این ها یک طرف نام خانوادگی این خانم یک طرف. برای همیشه در یاد مردم خواهد ماند.
  • علی A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    11 71
    اصلاح طلبها نشون دادند مثل سال 88فقط در صورت برد حرمت ملت نگه میدارند.
    • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      16 3
      شما اگر به رايي كه آورديد مطمئن هستيد چرا از هر موقعيتي براي اثبات چندين و چند باره خودتون استفاده - يا سو استفاده - مي كنيد؟! در ضمن اينكه رئيس جمهور محبوب شما حتي نظر وزيري كه مخالف ايشون - در حوزه ي تخصصي و سمتي كه خود ايشون به او واگذار كرده بود - نظري مي داد حذف مي شد، شما چطور خودتون رو وارد اين بحث ها مي كنيد در حالي كه طي اين چند سال كم اخراجي نداشتيد؟؟؟؟!!!!
  • بی نام EU ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    61 2
    به نظرمد من ربطی به اصولگرایی یا اصلاح طلبی ایشون نداره ، ایشون به عمد گل به خودی زد و هر تیمی هم که باشه با ایشون برخورد می کنه
  • احسان A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    37 2
    آنچه مغفول مانده وضعیت خاص اصلاح طلبان مثل اینکه تیمی هشت سال دور از جام جهانی باشد آنوقت بایک گل بخودی عمدی چهار سال دیگه انتظار بکشد بلکه هشت سال هم دور از انتظار نیست نکته دوم در حالی که آمریکا برای انتخاب بیش از دو دوره ریاست جمهوری منعی نیست ولی به احترام اینکه به بقیه فرصت برسد هیچ کس سه دوره ریس جمهور نشده حال چه ضرورت داشت آقای قالیباف سه دوره شهردار شود مگر قحط الرجال شده باآن سابقه نظامی گری که امام فرمودند نظامیان وارد سیاست نشوند لطفا حذف نکنید حرف خلاف واقع ای نگفتم باتشکر
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    62 4
    در قضیه جنگ صفین هم همین شد, نماینده حضرت علی به به امام خیانت کرد
    • محمد A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      0 0
      برادر عزیز. جنگ صفین قضیه اش چیز دیگه ای بود. با پول و فریب یارای امام رو خریدن. اما اینجا خانم راستگو با درک خودشون رفتن رایشون رو تغییر دادن. نمی گم خوب و نمی گم بد. اما این همه هجمه جای فکر داره.
  • حامد US ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    21 2
    کارایی یک هم حزبی در همچین جاهایه ,, وقتی کارایی نداشته باشه , همون بهتر که نباشه ,, فقط میتونم بگم که متاسفم برای نام فامیلشون ( خبر آن لاین ,, لطفا دست چین نکن و بگذار این نظر رو ... )
  • عباس A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    4 20
    بخش پایانی پوزش حزب اسلامی کار خطاب به مردم: ... و تلاش می‌کند تا با به کارگیری سازوکارهای لازم، درآینده از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نماید.. . در خبرها آمده که خانم راستگو و دختر ایشان بصورت تلفنی تهدید به ضرب و شتم شده اند. آیا ساز و کارهای لازم حزب اسلامی کار همین هاست؟؟؟!!!
  • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 2
    از همه اين كامنتها يك مطلب بسيار بديهي و روشن دستگير آدم مي شود تنها اصلاح طلبهاي دو آتشه و متعصب برخورد انجام شده با راستگو را توجيه مي كنند ولي افراد بيطرف نمي توانند اين توجيهات را بپذيرند!