مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 13 مهر 1392

پسر جوان که در جریان درگیری با دوستش مرتکب قتل مرد میانجی شده بود، صبح امروز در دادگاه کیفری به دفاع از خود پرداخت.
به گزارش مهر، 30 آبان ماه سال 89 مرد میوه فروش با چرخ دستی‌اش در محله سکینه بانو ورامین در حال گذر بود که ناگهان متوجه درگیری دو پسر جوان شد. مرد میوه‌فروش زمانی که خواست به درگیری آن‌ها پایان دهد جوان غریبه با چاقو ضربه‌ای به سر وی زد و داریوش 35 ساله روی زمین افتاد.
جوان غریبه وقتی دید مرد میوه‌‌فروش روی زمین افتاده پا به فرار گذاشت اما هنوز چند قدمی از محل درگیری فاصله نگرفته بود که یکی دیگر از بستگان مرد میوه‌فروش که محمدرضا نام دارد خواست جلوی فرار جوان چاقوکش را بگیرد که جوان فراری با تهدید و زدن ضربات چاقو توانست وی را از سر راهش بردارد و پا به فرار بگذارد. هنوز دقایقی از فرار جوان چاقوکش نگذشته بود که صدای آژیر خودروی پلیس و آمبولانس اورژانس از سناریوی مرموزی در سکینه بانوی ورامین خبر داد.
داریوش و محمدرضا که هدف ضربات چاقوی جوان غریبه قرار گرفته بودند به بیمارستان ورامین انتقال داده شدند. محمدرضا که از ناحیه دست و پیشانی زخمی شده بود تحت درمان قرار گرفت اما داریوش به خاطر ضربه‌ای که به سرش خورده بود برای معاینات تخصصی بیشتر به بیمارستان رامتین انتقال داده شد و پزشکان پس از درمان دستور ترخیص شدن را صادر کردند.
مأموران پلیس احسان را که در این درگیری حضور داشت تحت بازجویی گرفتند. وی به پلیس گفت: من و سعید- جوان غریبه- دوست و بچه محل هستیم که سعید شروع به شوخی کرد و همین شوخی باعث دعوایمان شد.
داریوش شوهرخاله‌ام با دیدن دعوای ما برای میانجیگری وارد عمل شد که سعید با چاقو ضربه‌ای به سرش زد. با ادعاهای احسان مأموران مأموریت یافتند تا چاقوکش آشنا را ردیابی کنند.
داریوش پس از این‌که از بیمارستان مرخص شد به خانه برادرش در شهرری رفت و با گذشت یک روز از ماجرای درگیری، مرد میوه فروش در خانه برادرش به کام مرگ فرو رفت.
با مشکوک بودن مرگ داریوش بازپرس کشیک قتل شهرری دستور داد تا برای رازگشایی مرگ مرموز، جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شود. پزشکان پس از معاینات تخصصی اعلام کردند که داریوش به خاطر ضربه چاقو که از پشت وارد سرش شده به کام مرگ فرو رفته است و این در حالی بود که پزشکان روز نخست آن را تشخیص نداده بودند.
کارآگاهان در تجسس‌ها پی بردند که سعید یک شرور سابقه‌دار است و توانستند خیلی زود مخفیگاه وی را شناسایی کنند اما عامل جنایت با اطلاع از مرگ داریوش پا به فرار گذاشته و ناپدید شده بود.
کارآگاهان با گذشت 3 سال تجسس‌های فنی و پلیسی توانستند مخفیگاه قاتل فراری را در پیشوای ورامین ردزنی کنند. روز 11 تیرماه امسال کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه سعید را به همراه جوان دیگری که در مخفیگاهشان در حال استراحت بودند، دستگیر کردند و جالب این‌که جوان دیگر کسی نبود جز احسان که شوهرخاله‌اش در سناریوی درگیری وی با سعید به قتل رسیده بود. با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح امروز متهم به ریاست قاضی عزیزمحمدی پای میز محاکمه قرار گرفت.
در ابتدای جلسه فرزندان مقتول برای قاتل تقاضای قصاص کردند و مدعی شدند به هیچ عنوان از خون پدرشان گذشت نمی کنند.
سپس سعید در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهامش گفت: روز حادثه با احسان درگیر شده بودم که مقتول قصد میانجیگری داشت اما نمی دانم چه اتفاقی رخ داد که ضربه چاقو به سرش اصابت کرد و باعث مرگش شد. بعد از این‌که پی بردم داریوش به قتل رسیده است به دامداری‌ام که بیرون از ورامین بود رفتم و چاقو و گوشی موبایلم را در آنجا پنهان کردم و مدتی در آنجا خودم را مخفی کردم و چون شرایط برایم سخت بود به کرمانشاه رفتم و پس از این‌که شرایط آرام شد به تهران برگشتم. حالا نیز حاضرم برای جلب رضایت اولیای دم دیه مقتول را پرداخت کنم. من قصد کشتن او را نداشتم.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

مرگ خاموش مادر و کودک در سوئیت 30 متری

مادر و فرزندی به علت استنشاق گاز سمی مونوکسید کربن در واحد مسکونی‌شان، جان خود را از دست دادند.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در تشریح جزئیات این خبر به ایسنا گفت: وقوع یک مورد حادثه گازگرفتگی در ساعت 14:30 امروز شنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 83 را به محل حادثه واقع در خزانه بخارایی خیابان تختی اعزام کردند.
وی با بیان اینکه محل حادثه زیرزمین یک ساختمان دو طبقه قدیمی بود که حدود 30 مترمربع مساحت داشت، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل با جسم بی‌جان زنی 35 ساله و پسر پنج ساله وی روبرو شدند که پس از خارج‌کردن و تحویل آنان به عوامل اورژانس، تکنیسین‌های اورژانس مرگ آنان را به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن تأیید کردند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران علت این حادثه را عدم نصب کلاهک ایمن در دودکش آبگرمکن و بسته بودن راه‌ها و نبود منافذ تهویه هوا در این سوئیت اعلام کرد و گفت: هنگام حضور آتش‌نشانان چیزی حدود یک تا دو ساعت از مرگ آنان گذشته بود.
به گفته وی، آتش‌نشانان در ساعت 15 به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

تأیید حکم قصاص قاتل مأمور پلیس ساختمانی
مرد جوان که بر سر ساخت و ساز غیرمجاز مأمور پلیس ساختمانی را به قتل رسانده بود با تأیید حکم قصاصش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
به گزارش مهر، شامگاه 15 اردیبهشت سال 88 مأموران پلیس شهرقدس از یک مورد چاقوخوردگی در بیمارستان 12 بهمن خبردار شدند. تیم پلیسی پس از حضور در محل دریافتند مرد 27 ساله ای به نام روح الله دقایقی قبل در حالی که با ضربه چاقو از پشت کتف مجروح شده بود به بیمارستان منتقل و بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده است.
با مرگ روح الله پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت. تیم جنایی در جریان تحقیقات از شاهدان دریافتند روح الله در جریان درگیری با دو برادر به نام های موسی و رضا مورد اصابت چاقو قرار گرفته اند. با شناسایی هویت ضاربان کارآگاهان راهی خانه این دو برادر شده و متوجه شدند متهمان همزمان با این جنایت به محل نامعلوم گریختند. تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این که 5 تیرماه سال 88 متمهمان شناسایی و دستگیر شدند.
با انتقال دو برادر به پلیس آگاهی رضا به قتل اعتراف کرد و گفت: مقتول مأمور پلیس ساختمانی بود و شب حادثه بر سر ساخت و ساز غیرمجاز با من و برادرم درگیر شد. با چاقو به تعقیب او پرداختم که وارد یک آژانس مسافرتی شد و کارمندان آژانس روح الله را به بیرون هل داده که ناگهان تعادلش را از دست و چاقو از پشت سر به کمرش اصابت کرد.
پس از محاکمه رضا در شعبه 113 دادگاه کیفری قضات دادگاه او را به قصاص محکوم کردند که حکم مجازاتش در دیوان عالی کشور تأیید شد.

سناریوی زوج جنایتکار برای قتل پیرمرد تنها
زوج جنایتکار که پس از قتل پیرمرد تنها جسد او را در بیابان های اطراف تهران رها کرده بودند پس از محاکمه به قصاص و زندان محکوم شدند.
به گزارش مهر، در این پرونده زهرا 48 ساله و غلامحسین 35 ساله متهم بودند در تاریخ ششم مرداد سال 85 پیرمرد تنهایی به نام علی را به قتل رسانده اند. آنها پس از این جنایت با سرقت وسایل خانه مقتول به محلی نامعلوم فرار کرده و با یکدیگر ازدواج کرده بودند. 6 سال پس از این جنایت، متهمان در تهران شناسایی و دستگیر شدند. آنها در بازجویی ها مدعی شدند به خاطر طلب 3 میلیون تومانی مقتول از زهرا، او را به قتل رسانده اند.
زوج جنایتکار هفته گذشته در شعبه 71 دادگاه گیفری محاکمه شدند. در ابتدای این جلسه اولیای دم مقتول برای متهمان درخواست قصاص کرده و مدعی شدند اظهارات متهمان در خصوص طلب پدرم و اصرارهای او صحت ندارد.
سپس غلامحسین در جایگاه حاضر شد و گفت: من و زهرا در کارگاه دوخت مانتوی مقتول کار می کردیم. زهرا همچنین به عنوان پرستار در خانه علی کار می کرد. یک روز او نزد من آمد و گفت علی از وی 3 میلیون تومان طلب دارد و به خاطر این موضوع او را تحت فشار قرار داده است، به همین خاطر تصمیم به قتل او گرفتیم.
شب حادثه زهرا در ماست قرص خواب آور ریخت و آن را به مقتول داد، من هم دست و پا و دهانش را بستم. زهرا سپس کیسه پلاستیکی را روی سر مقتول کشید که باعث مرگش شد. وقتی از مرگ او مطمئن شدیم جسد را داخل یک صندوقچه قرار داریم و در بیابان های اطراف آزادگان رها کردیم.
سپس زهرا در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهاماتش گفت: مقتول 3 میلیون تومان از من طلب داشت و به خاطر این طلب من را تحت فشار قرار داده بود. بعد از قتل او، وسایل خانه اش را سرقت کرده و همراه غلامحسین از تهران گریختیم.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکلای آنها قضات دادگاه وارد شور شده و غلامحسین را به قصاص محکوم کردند. زهرا نیز به اتهام معاونت در قتل به زندان محکوم شد.

اجرای حکم اعدام 2 قاتل در بابل
حکم اعدام 2 قاتل امروز در بابل اجرا شد.
دادستان عمومی و انقلاب بابل به واحد مرکزی خبر گفت : 2 تن از قاتلان خانواده توکل که در آبان سال 89 با ورود به منزل 4 نفر از جمله 2 فرزند خردسال پسر و دختر این خانواده به همراه پدر و مادر را بطور فجیعی به قتل رساندند صبح امروز در میدان مادر بابل با تأیید دیوان عالی کشور به دار مجازات آویخته شدند.
جعفری با بیان اینکه این دو دایی و خواهرزاده بودند و بعنوان کارگر ساختمانی مدتی در منزل مقتولان مشغول فعالیت بوده و به قصد سرقت دست به این فعالیت زدند گفت : علت طولانی شدن حکم اعدام این دو تشخیص مباشرت یکی از آنان توسط دادگاه بود که با اعتراض اولیاء دم این حکم به اعدام تغییر یافت.

پایان انتقام گیری زنانه با اسید
زن جوان برای انتقام گیری از همسایه اش بر روی او اسید پاشید.
به گزارش مهر، هفته گذشته یک مورد اسیدپاشی در محله نازی آباد به مأموران پلیس اطلاع داده شد. در ادامه تیمی از مأموران تجسس کلانتری نازی آباد راهی محل حادثه شده و در بررسی های خود دریافتند زن جوانی از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی با اسید شده است.
قربانی اسیدپاشی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و مأموران با حضور در بیمارستان تحقیقات از وی را آغاز کردند.
زن جوان پس از بهبودی حالش در جریان تحقیقات گفت مدتی بود با همسایه ام مشکل داشتم. روز حادثه زن همسایه وارد خانه ام شد و بر روی من اسید پاشید.
پس از طرح این شکایت زن اسیدپاش دستگیر و در بازجویی ها با اعتراف به جرم خود گفت: مدتی بود با همسایه ام اختلاف داشتم. روز حادثه برای انتقام از او یک ظرف اسید آماده کرده و از راه پشت بام وارد خانه اش شدم وقتی با قربانی اسیدپاشی رو به رو شدم بر روی او اسید پاشیده و از محل فرار کردم. هم اکنون متهم در بازداشت است و تحقیقات درباره شناسایی انگیزه او از این کار ادامه دارد.

محاکمه عامل جنایت خیابان شهید مدنی منتظر پاسخ پزشکی قانونی
قاضی نورالله عزیزمحمدی، رییس شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران به ایرنا گفت: دادگاه پرونده عامل جنایت خیابان شهید مدنی هنوز تعیین وقت نشده و منتظر پاسخ پزشکی قانونی هستیم.
این پرونده نقصی داشت که برای برطرف شدن آن از پزشکی قانونی استعلام کرده ایم.
پزشکی قانونی هنوز پاسخ استعلام ما را ارسال نکرده و منتظر رسیدن جواب پزشکی قانونی هستیم.
به محض رسیدن پاسخ پزشکی قانونی، زمان محاکمه تعیین خواهد شد.
پرونده حادثه خیابان مدنی که در آن جوانی به نام حسین اقدام به قتل و جرح تعدادی از شهروندان کرده بود بعد از صدور حکم اعدام به اتهام محاربه از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برای رسیدگی به جنبه خصوصی جرم به دادسرای امور جنایی تهران بازگشت.
بعد از اصرار خانواده مقتول این پرونده برای قصاص متهم، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داده شد که در نهایت قرار است شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران به این پرونده رسیدگی کند.

جوان اصفهانی در کویر مصر خور و بیابانک گم شد
با گذشت سه روز از گم‌شدن جوان اصفهانی در کویر مصر خور و بیابانک، امدادگران هلال احمر هم‌چنان در حال جستجو هستند.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خور و بیابانک‌ به ایسناگفت: طی اعلام EOC (ستاد هدایت عملیات بحران) واحد امداد استان اصفهان، علیرضا گودرزی جوان 30 ساله اصفهانی چهارشنبه دهم مهرماه به دلیل نا آشنا بودن با منطقه کویری روستای مصر گم شد.
حسین ایرجی با بیان اینکه با گذشت بیش از 50 ساعت از وقوع حادثه، فرد گم شده هنوز پیدا نشده است، افزود: بعد از انجام بررسی‌های اولیه و هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با اعزام نیرو و امکانات امدادی در منطقه، عملیات جستجو و نجات با هدف پیدا کردن این جوان آغاز شد.
12 نفر امدادگر با یک موتورسیکلت امدادی، یک خودروی امدادی پیکاب و یک آمبولانس و به محل حادثه اعزام شدند.
در این تیم امدادی، شهرداری جندق و تعدادی از اهالی روستای مصر با هلال احمر شهرستان همکاری دارند.
رییس جمعیت هلال احمرخورو بیابانک با بیان اینکه تلاش‌امدادگران ادامه‌ دارد و از بالگرد هوایی مستقر در استان نیز درخواست ‌کمک شده است، افزود: امسال برای دومین بار است که در کویر مصر افراد به دلیل ناآشنا بودن به موقعیت جغرافی منطقه گم می‌شوند.
خوروبیابانک شرقی‌ترین شهرستان گردشگری و توریستی استان اصفهان است که سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های طبیعی آن دیدن می‌کنند و روستای گردشگری مصر در 50 کیلومتری شمال‌غربی مرکز شهرستان خور و بیابانک قرار دارد.

سرقت مجسمه 3.5 متری حافظ در اهواز
ارسلان شهنی،مدیرعامل سازمان زیبازسازی شهرداری اهواز از سرقت یک مجسمه سه و نیم متری جمعه شب در اهواز خبر داد و به مهر گفت: مجسمه حافظ که سه روز پیش در فلکه دانیال کوی ملت نصب شده بود، دیشب از این محل سرقت شده است.
این مجسمه از سنگ یک پارچه ساخته شده و یک متر و 80 سانتی متر طول دارد که روی یک پایه یک و نیم متری نصب شده است.
شهنی، ارزش این مجسمه را بیش از 50 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: شهرداری اهواز برای ساخت پایه و نصب این مجسمه زحمت و هزینه زیادی متحمل شده است.
مجسمه شاعر نام آور و یکی از ارکان فرهنگ کشور، شبانه و بدون اطلاع حراست سازمان مفقود شده است.
شهنی با بیان اینکه شهرداری اعتراض شدید خود را نسبت به سرقت این مجسمه اعلام می کند، اضافه کرد: اعتقاد داریم وقتی یک مجسمه با این حجم بدون اطلاع از سطح شهر مفقود می شود دیگر جایی برای احساس امنیت شهروندان باقی نمی ماند.
پیش بینی از دلایل سرقت این مجسمه نداریم اما از طریق حقوقی در حال پیگیری موضوع هستیم.
به گفته وی، پیش از نصب مجسمه نظر نماینده ولی فقیه در استان و استفتای رهبری نیز اخذ شده بود و مانعی از نظر نصب آن وجود نداشت.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز همچنین درباره برداشتن مجسمه مادر و پرنده از بلوار ساحلی اهواز بیش از یک سال پیش توضیح داد: دوستانی نسبت به این مجسمه اعتراض داشتند. دستور دادند که آن را از بلوار ساحلی برداریم و ما هم آن را برداشتیم.
با وجود فقر کلان شهر اهواز در زمینه آثار حجمی، اما نصب مجسمه در شهر مخالفانی دارد. مرداد ماه 91 مجسمه اهدایی فرزانه اسعدی، مجسمه ساز مشهور کشور به مردم اهواز به نام مادر و پرنده که با موضوع دفاع مقدس بود از محل نصب آن (بلوار ساحلی) برداشته شد. در سال های اخیر همچنین چند مجسمه نیز در تهران سرقت شده بود.
45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    8 0
    تو تهران کلی مجسمه رو برداشتن بردن هنوزم هنوزه هیشکیو نگرفتن!!!!!!!!! فک کن تو خیابون اصلیای تهران که شبانه روز رفت و آمده و دوربینای کنترل ترافیک!!!!!!
  • بی نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    11 0
    وقتی مجسمه رو با این وزن وتو میدون شهر میدزدن دیگه وای به حال مردم نیرو انتظامی متچکریم
  • بی نام GB ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    6 0
    جالب اینه که فاصله پاسگاه نیروی انتظامی تا فلکه 50 متر هم نمیشه یعنی بد در عجبم؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    11 0
    نیرو انتظامی فقط وظیفه ارشاد جوانان را بعهده دارد که الحق هم خوب انجام می دهد دیگر بقیه به آنها مربوط نمی شود چقدر کار میخواهید از این ارگان.کمی هم انصاف داشته باشید