در آستانه مذاکرات هسته‌ای ژنو، نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای نسبت به هرگونه اخلال در روند مذاکرات به بهانه خشنود کردن اسرائیل هشدار دادند.

به گزارش خبرآنلاین، در متن این بیانیه که به امضای تمامی نمایندگان حاضر در جلسه امروز رسیده بود، آمده است:
1- جمهوری اسلامی ایران همواره بهترین مسیر برای حل و فصل پرونده هسته‌ای را مذاکره دانسته و همیشه بر لوازم مذاکرات پایبند بوده است.
2- جمهوری اسلامی ایران حقوق هسته‌ای خود را در چارچوب قواعد بین‌المللی، ان پی تی و پادمان پیگیری نموده و همکاری همه جانبه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است.
3- با یک نگاه آسیب‌شناسانه به روند یک دهه مذاکرات هویدا است که هر بار مذاکرات به توافق نزدیک شده است به ناگاه اسرائیل و دیگر قدرت‌های بزرگ در جهت اخلال در مذاکرات حرکت کرده‌اند و مذاکرات را به بن بست کشانده‌اند.
4- با توجه به مذاکرات ژنو اعلام می کنیم، ملت ایران به هیچ وجه از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد و سردرمداران غربی به جای خط و نشان کشیدن برای خشنودی اسرائیل بدانند این فرصت فراخ نبوده و اگر بخواهند مذاکرات به روند فرسایشی و وقت کشی بکشانند، مجلس شورای اسلامی تصمیمات مبتنی بر مطالبات ملت ایرن را اتخاذ کرده و در نوع همکاری با آژانس هم تجدیدنظر خواهد کرد.
5- ضمن اعتماد به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان، خصوصا وزیر امورخارجه، مجلس روند مذاکرات را رصد کرده و بر ایستادگی قدرتمندانه بر روی حقوق کامل هسته ای ملت ایران تاکید می نماید.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    3 5
    اصلا فراخ نیست؟؟!! یعنی چه؟اصلا فرض کنید مذاکرات به نتیجه نمی رسد ایران میخواهد چکار کند؟؟!! آمریکا یا اروپا یا جامعه بین الملل را تحریم کند؟؟ آخه بد نیست یک مقدار به واژه ها و جملات و تهدید هایی که میکنیم فکر کنیم که عاقبت کار به ضرر چه کشوری تمام میشود؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    4 8
    سکوت کنید و بگذارید دولت منتخب وضعیتی که شما هم در آن نقش داشتید به حالت عادی برگرداند
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    2 1
    نتيجه دهه ها دشمن تراشي
  • مخمد A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 1
    شما نماينده هاي عزيز الان وضع مملكت را چگونه مي بينيد شايد شما ندانيد بگذارد من بگويم تورم - ورشكستگي توليد كننده ها - گرسنگي مردم و غيره .... حالا باعث اين فلاكت كيست و يا چه كساني هستند . من مي گويم احمدي نزاد ؛ زماني كه رفت سازمان ملل و حرف از نابودي اسرائيل هولوكاست و غيره زد حرف هاي تحريك كننده زد . ايران را زير سوال برد . شما نماينده هاي عزير ان موقع به جاي به به چه چه تان به احمدي نژاد بايد او را استيضاح مي كرديد بايد او را به مجلس فرا مي خوانيديد و از او توضيح مي خواستيد. ولي نكرديد . حالا سكوت كنيد بگذاريد منتخب مردم كاري بكندلطفا.