مهر نوشت:

دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان با اشاره به قطع نخاع کامل و برگشت ناپذیر پلنگ تنکابن گفت: از آنجایی که ادامه زندگی برای این پلنگ بسیار سخت و رنج آور خواهد بود به همین دلیل و بر اساس نظر تیم تخصصی دامپزشکان، این پلنگ به شیوه مرگ بدون درد با تزریق دوز بالای داروی بیهوشی از بین برده خواهد شد.

دکتر ایمان معماریان افزود: با همکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و موسسه رویان طی چند روز آینده جهت استخراج سلول‌های بنیادی، از سلول های مغز استخوان این پلنگ نمونه برداری خواهد شد. همچنین قرار است از این پلنگ نر اسپرم‌گیری شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه برای اسپرم‌گیری نباید به حیوان بیهوشی عمیق داد و لازم است پلنگ دارای سطح مشخصی از هشیاری باشد، انجام این عمل در شرایط نیمه هشیاری با توجه به پرخاشگر بودن این پلنگ بسیار دشوار و خطرناک است.

به گفته معماریان، پس از نمونه گیری از مغز استخوان و برداشت اسپرم، باید چند روز منتظر بمانیم تا روند تکثیر سلول‌ها بررسی و از موفقیت نمونه برداری اطمینان حاصل شود.

دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت عمومی این پلنگ خوب است اما برای جلوگیری از احساس درد شدید در حیوان، از داروهای مسکن ضد درد استفاده می شود.

وی در مورد سرنوشت پلنگ تنکابن گفت: با توجه به قطع نخاع کامل و برگشت ناپذیر، ادامه زندگی برای این پلنگ بسیار سخت و رنج آور خواهد بود به همین دلیل و بر اساس نظر تیم تخصصی دامپزشکان، این پلنگ به شیوه مرگ بدون درد با تزریق دوز بالای داروی بیهوشی از بین برده خواهد شد.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    65 1
    چه غم انگیز...
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    56 1
    واقعا ادم متاسف میشه
  • سینا IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    54 1
    به نظرم شرف این حیوان بالاتر از آن انسانی است که این حیوان را قطع نخاع کرده . تف بر آن موجودی که نام انسان بر خود داشته و برای تفریح این حیوان را به این روز انداخته است .یکی از عوامل بازدارنده در مقابل این موجودات انسان نما این است که تصویر این بیماران روانی از سوی قوه قضاییه منتشر شود تا کسان دیگر بخاطر آبروی اجتماعی شان هم که شده دست به این کار نزنند. بنظرم قوه قضاییه می بایست پس از دستگیری این موجودات، بلافاصله آنان را به روانپزشک معرفی کند ممکنه حقیقتا وجود این موجودات برای انسان ها هم خطرناک باشند.
    • بی نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
      9 8
      سینا من باهات موافقم .... اما این هم در نظر بگیر که شاید شکارچی نبودن، این حیوان ها وقتی یه جای مشخصی ندارن و به سختی غداشون رو تهیه میکنن میان نزدیک روستاها و خونه های مردم... خوب شاید از ترس جون خودشون و بچه هاشون زدنش!!.... این پلنگه بیچاره که پنجـــه هم یه دست هم نداشت همین محیط زیستی ها با این وضعیت قطع نخاع شدش از تهران رفتن تنکابن که بیارنش اینجا ، که 2 تا از دندونای نیشش هم شکسته تو قفس غیر استاندار!!!! اونوقت از مردم عادی چه انتظاری دارید شما؟
  • (نیما) IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    41 1
    باید جریمه های خیلی سنگین برای شکارچیان در نظر بگیرن تا دیگر شاهد صدمه به این موجدات نباشیم حد اقل 10-15 سال زندان حق انها هست
    • مازيار A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      1 1
      اول فرهنگ سازي بشه،10 سال زندان پيشكش
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    21 0
    کاش به جای شنگول و منگول اینـا رو شبیه سازی میکردن... گناه داره اینقدر زجر بکشه حتی واسه اسپرم و...! من یکی که دلش رو ندارم امیدوارم حداقل بی فایده نباشه این کارا
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    14 0
    انگار این ها موجودات خداوند نیستند
  • رضا A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    9 14
    چگونه ما انسانی که دچار بیماری های بی مداوا شده و خود درخاست مرگ بدون درد خود را دارد نمیکشیم اما در مورد این پلنگ نر، خود را ساهِب اختیار و هُکمه مَرگش را سادِ ر میکنیم؟ آیا پرخاشگری این پلنگ نشانه ی کافی برای مخالفتش با این تَسمیم نیست؟