عارف: بحث تقلب درانتخابات بایددر دادگاه مشخص شود/برخی ازنمایندگان مجلس پیام 24 خرداد رادریافت نکردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است ، نباید از سخنان رهبری نیت خوانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محمدرضا عارف در دیدار با  جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران گفت: رهبر معظم انقلاب هیچوقت آقایان موسوی و کروبی را به عنوان سران فتنه نام نبرده اند و راس فتنه را متوجه برخی کشورهای خارجی و معاند دانسته‎اند.هر کسی با توجه به دیدگاه و گرایش سیاسی که دارد می خواهد برای آقای موسوی و کروبی حکم صادر کند که این کار درستی نیست.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مهمترین دغدغه مسئولان کشور حل مشکلات دانشجویان است،گفت:وزارت علوم که نهاد متولی امور دانشجویی است در دوره جدید با صلابت و با استفاده از خرد جمعی سعی در مرتفع کردن مشکلات دانشجویان و اساتید دانشگاه دارد در این راه اگرچه برخی به دنبال مانع تراشی هستند اما مسئولان وزارت علوم در این راه به پشتوانه همراهی و حمایت شما دانشجویان انشاالله ثابت قدم خواهند ماند.

وی با بیان اینکه بحث‌های سلیقه‌ای و اختلاف نظرهایی که وجود دارد به خاطر اعتلای کشور است گفت:باید اختلاف نظرها را  در کشور را به رسمیت بشناسیم و به دیدگاه‌ها و نظرات یکدیگر احترام بگذاریم،اگر فرض همسویی و برادری را بپذیریم دیگر اختلاف نظرهایمان به دعوا ختم نمی شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه باید تلاش کنیم سعه صدرمان را بالا ببریم گفت:متاسفانه روندی که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم یک دور باطل است چرا که همه برای اثبات خود دست به نفی دیگری  می زنند .این موضوع معضل امروز جامعه ما است و شما نسل های سوم و چهارم انقلاب باید این رویکرد را اصلاح کنید و اخلاق مداری و عقلانیت را محور فعالیت ها و تلاش های خود قرار دهید.

وی تاکید کرد:دانشجو به عنوان یک نخبه و روشنفکر باید خود را از وابستگی‌های سیاسی و جناحی رها کند و در جهت رشد و پیشرفت کشور حرکت کنند.اجازه ندهید از بیرون چیزی را به شما دیکته کند.در تاریح مبارزات 60 سال گذشته ما دانشجو همیشه پیشتاز بوده است.اما متاسفانه در طول 3 دهه بعد از انقلاب به دلیل مشغله بیش از حد متولیان امور و درگیر شدن در موضوعاتی مثل دفاع مقدس و ... کار فرهنگی در دانشگاه ها کمترانجام شده است و به همین دلیل هم سعه صدر در دانشگاه های ما به شدت کاهش پیدا کرده است،و دانشجویان نمی‌توانند نظرات مخالفی که در سطح دانشگاه و از ناحیه دوستان خودشان مطرح می شود را تحمل کنند.

عارف با  اشاره به تاثیر دانشگاه تهران در فضای سیاسی-اجتماعی کشور ،گفت:دانشجویان دانشگاه تهران مسئولیت سنگینی بر عهده دارند بنابراین از مسائل حاشیه‌ای و پرداختن به دعواهای سیاسی که بین دو جناح وجود دارد پرهیز کنید و با یک تفکر صحیح به فکر آبادانی و اعتلای فرهنگ سیاسی کشور باشید.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که از وضعیت تعامل میان مجلس و دولت ابراز نگرانی کرد بود، گفت:متاسفانه مجالس اخیر از مسیری که باید در آن باشند تا حدودی خارج شده اند،دولت باید مجلس را همراه و یاور خود ببیند،البته منظور این نیست که اگر از دولت خطایی سر زد مجلس نادیده بگیرد،قطعا مجلس باید اصلاح کند اما آنچه در مورد مجلس فعلی مشاهده می شود این است که برخی از نمانیدگان پیام ملت را در 24 خرداد 92 دریافت نکرده‌اند و یا نمی‌خواهند این پیام را باور کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان اینکه مجلس باید به منافع ملی فکر کند نه منافع شخصی و یا حتی منطقه‌ای و جناحی در مورد حضور خود در مجلس آینده و بر عهده گرفتن رهبری اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم و ابراز نگرانی دانشجویان از تداوم حضور افراطیون در مجلس آینده ،گفت:قطعا شکل گیری یک مجلس قوی به نفع دولت و کشور خواهد بود،برنامه ریزی ما برای انتخابات مجلس آینده این است که با کمک همفکران خود که هم از اصلاح طلبان و هم از اصولگرایان معتدل و خردگرا هستند افراد  برجسته‌ای را برای مجلس آینده معرفی کنیم تا مجلسی توانا،شایسته و در عین حال پرسشگر ،ناظر و قوی داشته باشیم که در راس امور باشد.

عارف با بیان اینکه برای اینکه پیام 24خرداد محقق شود باید بین مجلس و دولت تعامل نزدیک و صمیمی وجود داشته باشد،گفت:دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا باید با هم تعامل داشته باشند،ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان خردگرا آروزی من است و امیدوارم این دو جریان به جای واگرایی به سمت همگرایی و حرکت در چارچوب مشترکات و منافع نظام پیش روند.

وی همچنین درواکنش به اظهارات یکی ازدانشجویان که گفت" رهبری آقایان موسوی و کروبی را سران فتنه نامیدند" گفت: نباید از سخنان رهبری نیت خوانی کرد رهبر معظم انقلاب هیچوقت از این دو شخصیت به عنوان سران فتنه نام نبرده اند و راس فتنه را متوجه برخی کشورهای خارجی و معاند دانسته‎اند .

رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد:هر کس از زاویه مورد نظر خود روی برخی افراد نامگذاری می‎کند همانطور که  عده ای معتقدند آقای احمدی‌نژاد از سران فتنه است.باید به این موضوع رسیدگی شود ،اما رسیدگی باید توسط یک نهاد بیطرف انجام شود و گرنه هر کسی با توجه به دیدگاه و گرایش سیاسی که دارد می خواهد برای آقای موسوی و کروبی حکم صادر کند که این کار درستی نیست.

وی تاکید کرد:مسلما در انتخابات سال 88 تخلف صورت گرفته است اما بحث اینکه آیا در انتخابات تقلب صورت گرفته یا خیر باید در دادگاه مشخص شود.باید دادگاهی بیطرف تشکیل شود و در این دادگاه سهم افراد و گروه ها در آن حوادث مشخص شود.

عارف تصریح کرد: هدف از تشکیل این دادگاه باید جلوگیری از تکرار این حوادث که لکه ننگنی برای انقلاب بود باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دانشجوی سنی مذهب که پرسیده بود چرا قانون اساسی ما اجازه نمی دهد ما ایرانی هایی که جز اقلیت های مذهبی هستیم در پست و مقام های دولتی قرار گیریم ،گفت:این قانون نیست و یک رویکرد است که از سوی برخی تنگ نظران دنبال و به آن دامن زده می شود و گرنه رویکرد نظام احترام به تمامی اقلیت ها است،ضمنا مذهب تسنن در ایران جز اقلیت های مذهبی نیست و زنان و مردان سنی مذهب جز برادران و خواهران مسلمان ما محسوب می شوند.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    62 3
    ای کاش این مملکت چند نفر مانند دکتر عارف داشت .واقعا زمانی صحبت میکند این احساس به انسان دست میدهد که ایشان یک شخصیت بی نظیر و عالم و با فرهنگ هستند .
  • mohammad A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    43 2
    احسنت و هزاران درود بر روشن فکرانی چون عارف که الحق سرمایه های کشورند...اما افسوس که برخی هنوز به این درک نرسیده اند....درود بر همه وفاداران نظام
  • محمد A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    6 33
    ما نفهمیدیم این جریان یک بام و دو هوا رو زمانی که رای نمی اورند زمین و زمان را متهم میکنند زمانی هم که رای می اورند طرف مقابل رو تهدید به نگرفتن پیام انتخابات میکنند ، بیان توضیح بدن پیام 24 خرداد چی لبود؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    46 2
    درورد بر آقای عارف... آزاداندیش واقعی
  • نازنین A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    12 40
    آقای عارف شما سکوت کنید بهتره چرا که اونیکه پیام دوم خرداد رو نفهمید شما بودید.شما اگه پیام فهمیده بودید پس باید میفهمیدید که حتی شما برای اصللاح طلبها مهره سوخته اید
  • محمد رضا IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    24 3
    گل کاشتی آقای عارف
  • رضا A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    24 3
    درود بر مـــــــــــــــــــــــــــــرد اصلاحات
  • بهروز IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    35 4
    امیدوارم رئیس مجلس بعدی عارف شه
  • رضا A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    20 2
    دوستت داریم آقای دکتر عارف . خداوند شما و همه افراد با شخصیت و با سواد و متخصص و دلسوز نظام و کشور را محفوظ دارد و ما را از شر افراطیون مذهبی نما و انقلابی نمای تازه به دوران رسیده و بی ریشه نجات دهد. انشاءالله
  • حسن A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    11 40
    آقای عارف فکر می کردم منصفی اما با این اظهار نظرت فهمیدم شما هم دست کمی از دوستان دیگرت نداری فقط حفظ ظاهر میکنی. آیا رهبری فرمودند خارجی ها به تنهایی کشور را به لبه ی پرتگاه بردند یا فتنه گرانی همجون موسوی و کروبی؟ خدا کمی انصاف به بدهد...
  • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    30 1
    عارف خیلی خوب
  • بی نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    21 3
    درود بر دکتر عارف، سیاستمدار بزرگ و اخلاق گرا.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    7 14
    همون جور شماها پیام 22 خرداد رو نگرفتید این نماینده ها خوب تلافی میکنند
  • بی نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    4 28
    این انتخابات چرا اینقدر پیام داشته؟
  • مهدی A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    5 33
    آقای عارف نشان دادید که هیچ دلبستگی به راه امام و شهیدان ندارید. بعد از چهار سال هیاهو هنوز متوجه نشده اید از طرف دوستان شما چه خیانت بزرگی به نظام و انقلاب شد؟ البته که حق هم دارید چون هیچ هزینه ای برای این نظام نپرداخته اید و هیچ فداکاری هم برای آن انجام نداده اید
  • آرمان IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    26 2
    بازم درود بر روشنفكران و درود بر عارف
  • علی A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    20 3
    درود بر این مرد......
  • هیچکس A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    1 13
    بالاخره...........
  • ایلیا A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    32 3
    "وی تاکید کرد:مسلما در انتخابات سال 88 تخلف صورت گرفته است اما بحث اینکه آیا در انتخابات تقلب صورت گرفته یا خیر باید در دادگاه مشخص شود.باید دادگاهی بیطرف تشکیل شود و در این دادگاه سهم افراد و گروه ها در آن حوادث مشخص شود. عارف تصریح کرد: هدف از تشکیل این دادگاه باید جلوگیری از تکرار این حوادث که لکه ننگنی برای انقلاب بود باشد." به قول فامیل دور "من دیگه حرفی ندارم!!"
  • حافظ US ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    4 43
    آقای عارف : چرا از یک طرف اصرار دارید دادگاه عادلانه تشکیل بشه ولی حتی از یک مناظره کوچیک در جمع ملت ایران با آقای احمدی نژاد هراس دارید یک عده نیان بگن مناظره توش پره تهمته ولی دادگاه نیست ( آخه شما برای هر دادگاهی هم بهانه هایی دارید و خواهید داشت) در مناظره بجای قاضی ، ملت ایران قاضیه بین اقای موسوی و آقای احمدی نژاد آقای احمدی نژاد بپیشنهاد مناظره به اقای روحانی داد رد کردن ! ایشون حتی حاضرن با شخص اقای موسوی مجددا در برابر چشمهای ملت مناظره کنن چرا دم از دادگاه میزنید در حالیکه حتی از یه مناظره ساده و مردمی فراری هستید؟ شما اول چالش مناظره تون رو حل کنید وگرنه در هر دادگاهی به مشکل بر میخورید شما که انقدر مردم مردم میکنید مردم با وجود هر تهمت و سانسوری میتونن تشخیص بدن تمام !
  • کامران RO ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    5 37
    هفت درصد رای که انقدر سروصدا نداره
    • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      13 5
      ببین چجور دارن با امار بازی میکنند.اصئل گراها بازنده اصلی انتخابات بودن داری چیو ثابت میکنی؟اصلاح طلب ها 18 میلیون رای اوردن که اونم روحانی بود که پیروز شد.تازه خیلی ها هم شرکت نکردن چون اگر شرکت میکردن حتی به 25 میلیون رای هم میرسید.در ضمن اگر اصول گراها با هم متحد میشدن باز ارای همه به سبد یک نفر نمیریخت.مثلا افکار اقای جلیلی با ولایتی خیلی فرق داشت.پس اگر همه اصول گراها با هم متحد هم میشدن امار روحانی و اصلاح طلب ها خیلی بیشتر ازین هم میشد.کلا اصول گراها شکست سنگینی تو این انتخابات خوردن ولی بعضی افراد نمیخوان شکستشون رو قبول کنند که البته تقصیر ندارن.چون بدجوری شکست خوردن.مردم به روحانی رای دادن به خاطره حمایت سید عزیز خاتمی و هشامی بزرگوار.کلا اصول گراها 4 میلون هم تو کشور نیستن.واقعیته
    • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      5 1
      نبینم کم آورده باشید!!! اگه راست میگی بگو چه حرف نادرستی زده !
  • بی نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    26 4
    اخرش یک شیر مرد پیدا شد و حرف دل خیلی ها زد از اقای مطهری متشکریم
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    4 65
    این آقای عارف عزیز چرا نمی ره جلو بوق بزنه ؟!؟!
  • احسان A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    40 1
    سیاستمدار با اخلاق و دوست داشتنی اصلاح طلب. به امید انتخابات مجلس و رای به ایشان و هم فکرانشان
  • سارا آبان IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    30 5
    عارف مچکریم
  • بی نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    18 2
    عارف مچکریم...........امیدواریم روزی کشور از دست ادمهای تند رو نجات یابد....آمین.
  • سامان IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    7 34
    مگر همفکران شما پیام 22 خرداد 88 رو شنیدند
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    19 3
    آقای عارف از حمایت من برخورداری
  • بی نام A1 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    20 3
    درود بر هر چی اصلاح‌طلبه که واقعن آدم از منطق و دیدگاهشون کیف می‌کنه!
  • محمدرضا A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 15
    تابوده همین بوده بعضی ازما عادت کردیم برای خود بت بتراشیم وبدون اینکه بفهمیم او چیست .کیست .وچه میگوید اورا بپرستیم انهم فقط بخاطر اینکه از بت دیگران خوشمان نیامده .در طول تاریخ تاریخ ایران وایرانی فقط از خیانت خائنین و کج فهمی برخی مثلا بزرگان که برای رسیدن به خاسته های درست وعلط خود مردم وکشور را فدایی کرده اند اسیب دیده .لطفا درست ببینیم .درست بشنویم . ودرست بگوییم .دنیا محل گذر است واینده گان در باره ما قضاوت خواهند کرد
  • علیرضا IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    75 0
    درود بر دانشمند محبوب.دکتر مچکریم