علی آبان، سخنگوی هشتمین جشنواره شعر فجر درباره انتقاد برخی از شاعران به این جشنواره واکنش نشان داد.

به گزارش ستاد خبری هشتمین جشنواره شعر فجر، او گفت: «ما از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم و دست آن‌ها را می‌فشاریم و درباره نگرانی‌هایی که در ذهن آن‌هاست باید بگوییم که این جشنواره‌ها و نشست‌ها ادامه روند جشنواره‌های قبلی است از جهت احترام به شعر، شناخت شاعران و تپیدن قلب‌ها برای شعر.

علی آبان، سخنگوی هشتمین جشنواره شعر فجر درباره انتقادات برخی از شاعران نسبت به برگزاری این جشنواره گفت: دوستانی شاید نگران باشند مبادا این جشواره در مقابل جشنواره‌های دوره‌های پیشین قرار بگیرد اما این گونه نیست.
وی افزود: آقای کاکایی از کسانی هستند که با تفکرات دینی و انقلابی و یک بعد از روشنفکری شناخته می‌شوند. این جشنواره نه در مقابل جشنواره‌های گذشته است، نه قصد نقض آن‌ها را دارد و نه خدای نکرده قصد دارد به جشنواره‌های قبل پشت کند بلکه این جشواره برای تکامل و تعالی جشنواره قبل فعالیت می‌کند.

این شاعر با اشاره به انتقادات برخی دوستان نسبت به جشنواره گفت: متاسفانه پیش از تعیین من به عنوان معاون دبیر علمی و سخنگوی جشنواره، صحبت‌هایی از سوی برخی اعضا مطرح شد که نگرانی‌ها و واکنش‌هایی را به دنبال داشت. تا پیش از این انتصاب، دوستان شورا گمان می‌کردند که می‌توانند مصاحبه کنندو چون جوان هم بودند و شور و شوق جوانی داشتند، صحبت‌هایی را که در جلسه مطرح شده بود و به تصویب نرسیده بود را در رسانه‌‌ها اعلام کردند.

سخنگوی هشتمین دوره جشنواره شعر فجر افزود: اینکه ما از شخصیت‌های گوناگون دعوت کنیم یا اینکه از آن‌ها تقدیر ‌کنیم و... صرفا در جلسه مطرح شده بود و تصمیمی درباره آن‌ها گرفته نشده بود. حتی از کسانی نام برده شد که ما انتظار آن را نداشتیم که نام این افراد رسانه‌ای شود. این صحبت‌ها هیچ یک در جلسه به تصویب نرسیده بودند. پس از صحبت‌های آقای پوریا سوری، دوستان دیگر واکنش نشان دادند که واکنش آن‌ها هم طبیعی است.

آبان با اشاره به تحریف برخی از صحبت‌های پوریا سوری در رسانه‌ها گفت: پس از این واکنش‌ها جلسه‌ای در اتاق فکر تشکیل شد. آقای سوری هم در صفحات مجازی خود این موارد را تصحیح کرد وحتی اعلام کرد که خبرگزاری «ایسنا» بخشی از صحبت‌های او را تحریف کرده است، خصوصا تیتر مصاحبه را که «شرط‌هایی برای حضور شاعران مستقل» عنوان شده بود.
سخنگوی هشتمین جشنواره شعر فجر درباره هم صدایی در میان شاعران گفت: ما در این شورا همه با یکدیگر دوست و همصدا هستیم و صرفا تفاوتی‌ درصداهای ما با یکدیگر وجود دارد. ما می‌خواهیم که این صداهای متفاوت در جشنواره شعر فجر شرکت داشته باشند و در قبال این صحبت‌های بی‌غرضانه و تغییرهایی که صورت گرفته این واکنش ایجاد شد.

او افزود: ما با همه افرادی که موضع‌گیریکرده‌اند، دوست هستیم. با همه آن‌ها پس از این ماجرا تماس داشتیم و دلخوری خاصی مطرح نبود و صرف گله بود که این گله هم به پایان رسید.این صحبت‌ها قابل احترام هستند وما به این نظرات احترام می‌گذاریم.
علی آبانضمن تشکر و قدرانی از انتقادات مطرح شده گفت: ضمن تشکر از تمامی دوستانی که در حول و حوش جشنواره شعر فجر می‌نویسند و صحبت می‌کنند، چه آن‌هایی که به تایید می‌نویسند و چه آن‌هایی که به انکار، همه این‌ها نشان می‌‌دهد که این جشنواره برای آن‌ها اهمیت دارد.

آبان افزود: از آنجا که این جشنواره برای آن‌ها اهمیت دارد، ما از آن‌ها تشکر می کنیم. بویژه از دوستانی که این جشنواره از ابتدا با کمک‌های آن‌ها به اینجا رسید و چهره‌های شاخص و شناسنامه‌دار شعر انقلاب هستند. ما از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم و دست آن‌ها را می‌فشاریم و درباره نگرانی‌هایی که در ذهن آن‌هاست باید بگوییم که این جشنواره‌ها و نشست‌ها تکامل روند جشنواره‌های قبلی است از جهت احترام به شعر، شناخت شاعران و تپیدن قلب‌ها برای شعر.

او با تاکید بر چند صدایی بودن هشتمین جشنواره شعر فجر گفت:در این جشنواره ما شعار «چند صدایی بودن» را برند کرده‌ایم. در جشنواره‌های گذشته ممکن است که این تفکرات وجود داشتند اما به ظهور نرسیدند و ما در این جشنواره در پی آن هستیم که تمامی شاعران از تمامی گروه‌ها در سراسر کشور در قالب‌های نو، سنتی، شکسته، بومی و اقلیمی شرکت کنند. امیدورایم با این تمهیدات شاهد «چند صدای بودن» در جشنواره شعر امسال باشیم.

57۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =