نامه سرگشاده صادق زیباکلام به حضرت آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران

بسمه تعالی


محضر ارجمند حضرت آیت الله سید احمد خاتمی
عضوهیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران


با سلام و عرض احترام، حضرتعالی اخیرا در باب وضعیت فرهنگی کشور و تکلیف دینی دولت در قبال هدایت مردم مطالبی فرموده اید که مایل بودم توضیحاتی به استحضار برسانم. پیرامون وظیفه دولت در هدایت اجباری مردم به بهشت بنده هیچ اهلیتی برای اظهار نظرندارم. فقط مایل بودم از حضرتعالی و برخی آقایان دیگر از جمله حضرت آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه محترم مشهد که قائل به چنین تکلیفی برای دولت هستند استفتاء نمایم که آیا اساسا خداوند به پیامبر فقط وظیفه ابلاغ رسالت را محول کرده بوده و یا آنکه افزون بر ابلاغ رسالت، نبی اکرم(ص) وظیفه داشته تا هر طور که می شده مردم را به بهشت هم هدایت نماید؟ همانطور که عرض کردم بنده آگاهی در این فقره نداشته و بیشتر طرح سئوال نموده ام. اصل عرایضم در خصوص انتقادات جنابعالی و سایر منتقدین به عملکرد فرهنگی ده ماهه دولت آقای روحانی می باشد. شماری از ائمه محترم جمعه کشور بهمراه سایر منتقدین دولت یازدهم، دو ایراد بنیادی نسبت به عملکرد دولت در حوزه فرهنگ دارند. نخست آنکه مدعی اند که وضع حجاب و عفاف و فرهنگ از زمان به روی کار آمدن این دولت رو به انحطاط گذارده. سخن دوم شان آن است که مسبب این وضعیت دولت یازدهم و سیاست های فرهنگی آن از جمله عملکرد وزارت ارشاد بوده است.

بنده در صحت هر دو این مفروضه ها تردید دارم. اولا جنابعالی و سایر منتقدین بر چه اساسی می فرمائید که وضع فرهنگی در کشور به نسبت قبل بدتر شده ؟ اگر مشاهده گری در دوران دولت اصولگرا در ایران می بود و وضعیت حجاب و عفاف و فرهنگ و هر آنچه که مد نظر آقایان است را لحاظ می کرد و امروز وضعیت را با دوران آقای احمدی نژاد مقایسه می کرد، آیا نتیجه گیری می کرد که وضعیت فرهنگی آنگونه که مخالفین دولت معتقدند، خیلی دچار انحطاط شده؟ همه ما داریم در این مملکت زندگی می کنیم ، مگر واقعا ظرف 10 ماه ی که این دولت برسر کار بوده چه تغییر و تفاوت های فاحشی از نظر فرهنگی صورت گرفته که این همه برخی ها از جمله جنابعالی دچار نگرانی شده اند؟
اما فرض بگیریم که حق با آقایان است و وضع فرهنگی کشور خراب شده است . سئوال اساسی جناب آیت الله خاتمی آن است که مگر وظیفه دولت ( به عنوان قوه مجریه) حسب قانون اساسی اصلاح و تهذیب فرهنگ جامعه است؟ اینکه امور فرهنگی جامعه، هدایت و ارشاد مردم، متدین کردن آنان ، محجبه نمودن نسوان و .... وظیفه دولت است را جنابعالی یا آیت الله سید احمد علم الهدی یا حضرت آیت الله موحدی کرمانی یا آقایان دیگر از کدام یک از اصول قانون اساسی استخراج می نمایید؟ اصول 113 تا 142 قانون اساسی پیرامون وظایف و مسئولیت های رئیس جمهور و قوه مجریه است. این وظیفه که امور فرهنگی و اشاعه آن بایستی توسط دولت انجام بگیرد را جنابعالی از کدام یک از این سی اصل قانون اساسی برداشت می فرمائید؟
قانون اساسی به کنار، جناب آیت الله خاتمی در کشور قریب به 26 سازمان ، بنیاد، نهاد، شورا، موسسه، دانشگاه و غیره داریم که شان نزول تشکیل شان اشاعه و گسترش فرهنگ اسلامی است . یقیننا جنابعالی مستحضر می باشید که شاید کمتر کشوری در دنیا به اندازه ایران بودجه برای تبلیغات فرهنگی و ایدئولوژیک هزینه می کند. اینکه آیا اولویت با آموزش و پرورش ، بهداشت و درمان، محیط زیست و امور عام المنفعه زیر بنایی است یا تبلیغات اسلامی ، محل بحث نیست. اما بودجه هایی که صرف این دستگاهها و سازمان ها می شود، چندین و چند برابر بودجه وزارت ارشاد است. جهت استحضار حضرتعالی بنده صرفا برخی از این دستگاهها و بودجه های آنها را ذکر می نمایم تا منصفانه تر بتوان قضاوت نمود که آیا از قوه مجریه می بایستی انتظار اصلاح فرهنگ جامعه را داشته باشیم یا از این 26 دستگاه و سازمان متولی فرهنگی. ارقام ارائه شده بودجه سال جاری این دستگاهها و ارگان ها می باشد و در انتها برای مقایسه بودجه وزارت ارشاد هم آمده(رقم های آخر صفر شده اند)
1-مرکز خدمات حوزه های علمیه ...................................................................4200 میلیارد ریال
2-شورایعالی حوزه های علمیه .....................................................................4120 میلیارد ریال
3-سازمان تبلیغات اسلامی .........................................................................2350 میلیارد ریال
4-سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ...........................................................1800 میلیارد ریال
5-جامعه مصطفی العالمیه ..........................................................................1750 میلیارد ریال
6-نهاد کتابخانه های عمومی کشور...............................................................930 میلیارد ریال
7-سازمان اوقاف و خیریه .............................................................................800 میلیارد ریال
8- دفتر تبلیغات اسلامی .............................................................................750 میلیارد ریال
انون فرهنگی و نوجوانان .............................................................................600 میلیارد ریال
10-حوزه هنری (تبلیغات اسلامی) ................................................................430 میلیارد ریال
11-شورایعالی انقلاب فرهنگی ....................................................................400 میلیارد ریال
12-شورای برنامه ریزی حوزه های علمیه خراسان ...........................................370 میلیارد ریال
.-شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ...........................................................250 میلیارد ریال
14-موسسه نشر آثار حضرت امام خمینی .....................................................190 میلیارد ریال
15-موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ..............................................120 میلیارد ریال


بودجه این 15 سازمان و نهاد فرهنگی بیش از 19000 میلیارد ریال درسال است. به این مقدار اگر 9700 میلیارد ریال بودجه صدا و سیما را بیافزاییم بعلاوه بودجه سازمان ها و مراکز فرهنگی دیگری همچون " دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم" ، " دانشگاه اصول الدین" ، " بنیاد پانزده خرداد" ، "بنیاد انقلاب اسلامی" و ..... را هم در نظر بگیریم بودجه ایی که سالیانه رسما صرف امور فرهنگی می شود به سرعت از مرز 30000 میلیارد ریال در سال بالاتر می رود. این 30000 میلیارد ریال بصورت مستقیم برای امور فرهنگی در سال هزینه می شود. یک سری دستگاههای دیگرهم بصورت غیر مستقیم برای فرهنگ هزینه می کنند از جمله بسیج ، سپاه پاسدارن ،اداره جات سیاسی - عقیدتی، شهرداری ها و غیره. اگر همه این هزینه هایی که صرف امور فرهنگی می شود جمع آوری شود رقم واقعی خیلی بیشتر از 30000 میلیلرد ریال در سال خواهد شد.
بحث بر سر آن نیست که آیا مردم راضی هستند از مالیاتی که می پردازند و از درآمد کشور این همه برای تبلیغات و امور فرهنگی هزینه شود. بحث بر سر آن است که رقم رسمی 30000 میلیارد ریال تقریبا 5 برابر بودجه رسمی سالیانه وزارت ارشاد می باشد( کل بودجه سالیانه وزارت ارشاد بعلاوه تمامی نهادهای وابسته به آن در حدود 6000 میلیارد ریال می باشد). این فقط 5 برابر بودن بودجه نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی نیست که شگفت انگیز است. وزارت ارشاد و زیر مجموعه های وابسته به آن هر یک ریالی که هزینه می کنند با حساب و کتاب بوده و به دستگاههای نظارتی ازجمله مجلس پاسخگو هستند. در حالیکه بسیاری از نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی، به هیچ دستگاه و ارگانی در قبال نحوه هزینه ها و مخارجات شان موظف به پاسخگویی و حساب پس دادن نیستند.
علیرغم همه اینها، جناب آیت الله سید احمد خاتمی ، بنده یکبار ندیدم که جنابعالی یا سایر ائمه جمعه بعلاوه سایر منتقدین فرهنگی دولت به سروقت این نهادها بروند و محض خالی نبودن عریضه هم که شده یکبار از صدا و سیما، شورایعالی انقلاب فرهنگی، یک دوجین دستگاهها و نهادهای تبلیغاتی، شورایعالی حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و .... توضیح بخواهند که در برابر آن 30000 میلیارد ریالی که از بیت المال می گیرند، کدام گام جدی و اصولی را برای رشد، گسترش و ارتقاء فرهنگ کشور برداشته اند؟ اگر وضع فرهنگ کشور آنگونه که حضرتعالی معتقدید خراب است ، چرا فقط ارشاد و قوه مجریه می بایستی پاسخگو باشند و جنابعالی حاضر نیستید بالاتر از گل به آن 26 نهاد دیگر که 5 برابر ارشاد بودجه شان است و به احدی هم پاسخگو نیستند تذکری بدهید و چیزی بفرمائید؟ اگرهم به آنان انتقادی ندارید چون کارشان را درست انجام داده اند، پس خیلی هم وضع فرهنگی کشور نمی تواند آنگونه که می فرمائید آشفته و نابسامان باشد. شخصا از جنابعالی و سایر منتقدین فرهنگی دولت ممنونم چون حملات و انتقادات شما سبب طرح مسائلی گردید که تا قبل از آن مطرح کردنی بنظر نمی رسیدند.

 

ایام بکام باد
صادق زیباکلام
یازدهم خرداد یکهزاروسیصدونودوسه

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 476
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    مثل همیشه عالی و مستدل. خدا عمرتان دهد دکتر.
    • مجتبي نواب صفوي IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      متاسفانه كار به جايي رسيده كه افرادي مثل زيبا كلام شدن مجتهد و از ائمه جمعه ما انتقاد ميكنن انشااله روزي برسه كه اين امثال احمد كسروي ها كه وابسته ايادي استكبارن حكم ارتدادشان توسط مرجعي شجاع ايراد بشه به ولله من حاضرم از پشت سرش ببرم و تيكه تيكه اش كنم كه آبروي شيعه و خون 600هزار شهيد ما حفظ بشه كل دنيا دنبال نابودي شيعه وايران اسلامي هستند اون موقع اين بابا خوش خدمتي كفار ميكنه امثال زيبا كلام و شما فقط حرف ميزنيد و ترسو هستيد و سوسول و تيتيش به ولله اگر سال 88 اذن و دستور بود كه با اين كفار برخورد بشه بقرآن كاري ميشد كه فرار كنن به سمت داعش.خوشي زده زير ....اين امنيت وآسايش براش خون دادن تا تو آروغ روشن فكري بزني بعيد ميدونم نمايشش بدي اينم جوابه اما صريح و واقعي
    • ایرانی A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
      31 11
      صادق با صداقت زنده باد
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    آفرین صادق :
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    عالی بود
  • میثم A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    مثل همیشه عالی بود
  • بی نام A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    126 8
    درود عالی بود :
  • بی نام RO ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    خوش میاد زیبا کلام خیلی دلش میخواد کسانیکه بهشون نامه میده محلش بذارن ولی هیچ کسی جوابش رو نمیده. الان برخیها میگن جوابی ندارن نه خیر زیباکلام بیسواد رو به حساب نمیارن
    • دولت آبادی A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      تو الان به کدوم یک از این موسسه ها وصلی که بهت فشار اومد ؟ نگران نباش . به این زودی ها قرار نیست نونت آجر بشه . شما همچنان مشغول باش .البته از ادبیات نوشتاریت معلومه کدوم طرفی هستی
    • بی نام GB ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      89 2
      مهم ما مردميم كه كه به كسي كه حرف دلمون رو ميزنه محل ميديم بقيه در برابر مردم .............
    • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      112 4
      نه خیر به نفعشونه که به حساب نیارن
    • بی نام IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      136 4
      مي بينم حسابي دلواپس شدي
    • مريم A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      72 2
      عزيزم دليلش اينه كه حرف حساب جواب نداره
    • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      8 0
      جوابی ندارن بدن حرف حساب جواب نداره
  • بی نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    347 9
    عالی بود بنازم به فهم استاد زیباکلام
  • طاهر IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    214 8
    اين آمارها و رقم ها آدم رو پاك از اين مملكت نااميد ميكنه.
  • حسین A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    206 5
    دو کلام حرف حساب
  • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    افرین با رو کردن امار بودجه های کلانی که میگیرن زدی تو خال .ممنونتیم
  • حسین A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    410 8
    یعنی من عاشق سوال کردنتم زیباکلامشیر حلال خوردی دمت گرم
  • حسن EU ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    طبق قانون اساسی مرجع اصلی قانون گذار فقط و فقط مجلس است چرا باید این همه شورای به اصطلاح "بالا دستی" و "عالی" وجود داشته باشند که بودجه می گیرند و پاسخگو نیستند و طلبکارهم هستند؟ و اکثرا هم انتصابی اند
  • خراسانی A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    138 7
    خیلی زیبا و پرمغز نوشتید. دست مریزاد.
  • امیر A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    85 4
    دمت گرم
  • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    106 2
    صادق و زیباکلام
  • ایرانی GB ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    131 8
    دمت گرم مرد. هنوزم توو ایران مرد پیدا میشه. دمت گرم.
  • دولت آبادی IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    407 6
    ممنون آقای زیبا کلام . ممنون که یک بار دیگر ارقام شگفت انگیزی را که به قول شما از مالیات ما مالیات دهندگان در اختیار آقایان قرار میگیرد را اعلام کردید تا انگشت حیرت به دندان بگیریم . ولی این نامه شما حداقل این موضوع رو مشخص کرد که چرا آقایون هیچ وقت گرانی و تورم رو احساس نمیکنند . مشخص کرد که دلواپسی آقایون چقدر برای ملت آب میخوره
  • فتنه گر IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    84 8
    زنده باد استاد
  • آرمین A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    79 7
    دمت گرم استاد
  • سید حامد IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    94 5
    زیبا کلام دوست داریم....
  • مصطفی A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    71 4
    هزار آفرین
  • الیاس IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    78 6
    درود بر دکتر.بالاخره یکی پیدا شد جواب بده.
  • بی نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    64 5
    اي ول دمت گرم دكتر
  • ایرانی JP ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    104 3
    این هم حرف حساب باعدد و رقم . خب چه پاسخی هست ؟
  • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    باز این حرف زد ...
    • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      34 2
      نمیتونی منطقی جواب بدی کم آوردین بدجور
    • هادی A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      40 1
      باز این خواب خوش عده ای را بهم زد
  • محمد A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    76 4
    با تشکر از آقای زیبا کلام بخاطر کلام زیباو منطقی
  • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    118 5
    واقعا وا اسفا من که اصلا راضی نیستم یک ریال از مالیاتم خرج این جور جاها بشه
  • بی نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    61 2
    19000 میلیارد داره کجا میره ؟
  • روح الله A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    88 4
    واقعا جالب بود ... بسیار قشنگ
  • فرهاد A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    52 3
    حرف های دکتر کاملا به جا و خوب فقط تاریخ آخر نامه باید شنبه 10 خرداد باشه
  • وحید A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    دوباره این نامه نوشت؟ بابا دست از سرمون بردار عجب آدمیه منتظره یه چیزی بشه زودی نامه سرگشاده بنویسه
    • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      36 1
      میبینم که جناب وحید طاقت دو کلمه حرف حساب رو نداری
    • تیزبین A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      44 1
      خب دفعه ی بعد شما بنویس
  • بی نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    58 2
    ما امیدواریم و ادامه میدهیم
  • بي نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    59 5
    واقعا مردي دكتر صادق......زندهباد راستي و درستي
  • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    85 1
    به امید روزی که افراطی گری از کشور رخت بربندد.
  • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    76 5
    سئوال بسیار بجایی است که آقایان باید دلواپس پاسحش باشند.
  • حمید A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    74 6
    اوه اوه...درست زد به هدف
  • یوسف ف A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    57 4
    درود بر دکتر زیبا کلام عزیز با این استدلال قوی
  • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    50 3
    دکتر نگرانتیم. هر راستی را نشاید اما انصافا مطلب جدیدی بود تا حالا نظرم به همچین موردی جلب نشده بود
  • محمد A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    51 4
    هی.چی بگیم؟
  • حمید A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    54 4
    شیر مادر حلالت باد
  • بی نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    60 4
    احسنت
  • ایرانی JP ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    90 8
    هرچند علاقه ای به آقای زیباکلام ندارم اما حرف درست و حق رو از هرکسی که گفت باید پذیرفت ایشان با دلایل مستدل و مستنداتی که در بودجه کل کشور هست سخن گفته اند و وارد مباحث دینی هم نشدن .حالا آقای خاتمی باید پاسخی شفاف و روشن بدن که بعید به نظر میاد جوابی داشته باشه
  • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    74 3
    عالی بود
  • ندا A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    109 5
    این سازمان ها عجب بودچه ای دارنا حالا چرا خروجی نداره کارشون؟؟؟شاید ما نمیبینیم کاش آقایان در سخرانی هاشان زاویه دیدشون رو یکم وسعت بدن . یعنی میشه؟؟؟
  • با نام A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    136 7
    وااااااااااااااااااااااااای معرکه بود دمت گرم اینارو باید با طلا نوشت
  • بی نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    50 4
    استاد مثل همیشه تحلیل شان منطقی و عالمانه بود. الحق که هم صادقی هم زیبا کلام. خداوند یاری تان کند
  • بی نام US ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    54 2
    آفرین بر این استاد که علم و عمل را توامان دارد
  • ابوالفضل RU ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    70 9
    درود بر فطرت پاک صادق زیبا کلام....براستی که کلامش زیباست سلام بر هاشمی درود بر روحانی زنده باد خاتمی
  • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    48 2
    آفرین به این نوشته مستدل و منطقی
  • بی نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    36 1
    احسنت
  • بی نام RO ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    48 3
    یعنی کارت بیسته بیسته
  • ایرانی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    66 1
    اقای زیبا کلام این عدد ها واقعا درست هستند ؟ اگر درست هستند کی حسابرسی میکند که کجا هزینه شدن؟
  • بی نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    70 3
    زنده باد آقا صادق
  • سعید A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    59 3
    جانا سخن از زبان ما می گویی
  • کاوه IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    45 5
    آفرین بر شما انصافاً حق گفتید.
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ و کیسه IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    9 204
    کنفرانس برلین یادتون رفت
    • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      26 1
      سنون حالون یاخجیدی؟ بولار باغ دان دئیر سن چای دان
  • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    31 2
    واقعا عالی بود ایکاش اونها هم به همین صورت وبا دلیل ومدرک جواب میدادند
  • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    51 4
    اونا نسبت به این ارقام پاسخگو نیستن میخوای به این نامه پاسخگو باشند
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    63 3
    احسنت بسيار جواب دندان شکنی بود
  • مهدي محمدي IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    21 4
    سلام عليكم. جناب زيبا كلام از كي تا به حال حجت الاسلام خاتمي ايت االه شده اند كه ما بيخبريم دوما اقايان اين سازمان ها را مورد بازخواست قرار نداده اند درست. كدام قانون گفته اين اقايان ميتوانند ان سازمانها ونهارها را مورد بازخواست قرار دهند سوما شما كه تريبون وقلم وكاغذ در خدمتتان است چرا تأبه حال دست به اطلاع رساني درخصوص صرف هزينه هاي بيت المال ننموده ايد ؟مسامحه شما ازچه روي بوده ؟ أيا شماهم منافعي براي خود متصور بوده وازخان گسترده نعمتي نصيبتان ميگرديده ؟اساسا تعريف حجاب چيست بي حجابي چيست أزادي لباس وانتخاب ان ازوظايف حكومت است ؟كدام نظام ها وبرأي چه منظور تأبه اين حد در مسايل خصوصي مردم نقش براي خود قايل ميشوند به چه منظور؟خداوند انسان را ازاد أفريد ووظيفه نظام حمايت از أزادي هااست
    • سردار اسعد A1 ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      7 26
      شما اصلا میدونی فرق آیت الله با حجت الاسلام چیه؟ البته که خداوند انسان رو آزاد آفریده اما امر هم کرده که از این آزادی سوء استفاده نکنه. مثلا شما آزادی که شراب بنوشی و یا ننوشی. اما اگه نوشیدی باید بدانی که همون خدایی که به شما در امر نوشیدن اختیار داد در جایی دیگر هم فرمود در صورت نوشیدن نجسی 80 تازیانه به ایشان بزنید. والسلام
  • ســــــــــــــــام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    40 1
    قشنگ بود.
  • بی نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    39 1
    با سلام عالي بود افرين
  • وحید IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    32 2
    من چند بار همین حرفها رو زدم خبر سانسور کردی. چون پولش میره تو جیب خود دلواپسا. بیاین توضیح بدین تو این 35 سال چیکار کردن واسه فرهنگ؟زبان انتقاد که کاری نداره متاسفانه اینا مشکلشون بی حجابی نیس مث رسایی که گفته بود باید عروسکای باربی جمع بشه تا مشکلات فرهنگی کمتر بشه.اینا نه با اسراییل سرجنگ دارن نه با امریکا فقط با مردم ایران و جووون ها سرجنگ دارن...
  • وحيد A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    45 2
    عالى بود
  • امير بهادر IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 0
    حرف حساب به خدا تو هيچ جاي دنيا انقدر دستگاه هاي عريض و طويل فرهنگي ندارند بين اين همه رفتن يقه ارشاد گرفتن تهشم يه ختم ميشه به يه حكم از دولت يا شوراي انقلاب فرهنگي كه ون هاي ارشاد وايسن مراقب تار موي نسوان باشند كار فرهنگيه اين همه سازمان و نهاد و دانشگاه و شورا و .... به ون ارشاد ختم ميشه مرسي دكتر عالي بود
  • sajedi US ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    45 4
    واقعا حرف حساب زدن، با بعضی از نظراتشون موافق نیستم اما ایشان واقعا یک سری حرف های میزنند که هیچ کس جزات ندارند. البته 99 به جا و منطقی هستند
  • بی نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    44 1
    دمت گرم دکتر
  • بی نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    41 1
    بسيار بسيار درست و منطقى با ادلّه محكم، لذت بردم
  • بی نام A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    39 1
    دمت گرم
  • بی نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    8 176
    به به چه عالی مغالطه فرمودی استفاده کردند تشکر. راست گفتی دولت نمی تونه نقشی در فرهنگ داشته باشه یا سیاستی رو اعمال کنه چه برسه که تهمت کم کاری یا اهمال کاری یا تسهل بهش زد حتی تو هیچ دولتی این اتهام وارد نیست.
  • سعید1 A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    27 1
    درود بر استاد زیباکلام که حرف دل رو میزنید
  • كوروش IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    43 3
    فدايي داري
  • ارشاد A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    111 5
    آخ كه حرف دل مردم رو زدي من كه راضي نيستم ماليات اينجوري هزينه بشه حاضرم همه اين هزينه ها كه براي موسسات شده خرج جاده و درمان و معيشت و تكنولوژي روستا ها بشه من كه يارانه انصراف دادم پس ميتونم ادعا كنم اين پولارو بزارن رو يارانه قشر ضعيف
  • بی نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 1
    عالی بود .ممنون
  • بی نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    40 1
    شیر مادرت حلالت
  • امير احمد A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    26 2
    صادق جان دمت گرم. هي اينا حرف ميزنن و هي تو پته ها رو مي اندازي رو آب. ايول داري
  • sina IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 1
    عالی بود
  • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    114 4
    پوووووووف سرم سوت کشید. چه خبره تو این مملکت یه جورایی قضیه همون فوتبالیست هاست منتها تو اشل بزرگتر. من به شخصه راضی نیستم پول بیت المال در این زمینه ها صرف بشه. از نظر من یک نفر این پول حرامه حرام، باید اون دنیا جواب بدن
  • بی نام A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 1
    به امید پاسخ گویی خیلی دلسوزان فرهنگ
  • حیدری A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    27 4
    ایشان دلواپسن دیگه یه بارم از گرانی ها و بیکاری هابگن که به ارث مونده برای مردم
  • شاهچراغی A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    115 7
    احسنتم . به عنوان یک طلبه حوزه علمیه واقعا دغدغه ما را منعکس کردی . آقای دکتر بنده در لباس روحانیت هستم و اتفاقا در دانشگاه هم تدریس میکنم و همیشه هم در درجه اول خودمان را مسئول میدانم و فرا فکنی هم نمیکنم. امیدوارم که خدا هم به ما توفیق بده تا روش پیامبر را پیش بگیرم منطقی ، شجاع و محترمانه
    • علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      3 0
      دم شما هم گرم.
  • بی نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    28 1
    خدایا صادق زیباکلام را برای ما نگهدار. درود بر شرفت
  • محمدرضا A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    24 0
    احسنت
  • بی نام A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    31 0
    درود
  • معلم IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    33 1
    د ست مریزاد آقای زیبا کلام.
  • بی نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    29 2
    گل گفتی
  • بی نام A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    31 1
    یعنی واقعا احسنت
  • بی نام A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    33 2
    زنده باد دکتر زیبا کلام....
  • علی IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    43 3
    درود بر قلم ات آقای دکتر .
  • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    105 2
    من به عنوان يك ايراني حتي يك هزار توماني از اين پولهايي كه خرج اين نهادهاي به اصطلاح فرهنگي و در اصل بخور بخور را قبول ندارم ، راضي نيستم و حلال نميكنم
  • بی نام EU ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    34 0
    خدا خیرت بده. حرف دل مردم رو زدی.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 0
    كلمه به كلمه اش صحيح است، حرف حساب هم كه جواب ندارد، درود بر شما
  • آسیا رشت GB ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    69 5
    مرسی اقای زیباکلام مثل همیشه باحال ... دقیق.....عاشقتم
  • ali A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    40 0
    اقا صادق باز گل کاشتی دمت اتشین...
  • بهزاد IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    35 1
    ایول اما کیه که جواب بده دکترجون من و شما که می دونیم اینا مشکلشون چیه....
  • شیخ FI ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    27 0
    احسنت شیر مادرت حلالت .لااقل وجودشو داری مردمو اگاه کنی/
  • دیری A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    26 0
    شیر مادر هلالت باشه انشالله
  • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    75 2
    درود بر زیباکلام.... واما درمورد 30000 میلیارد ریال بودجه سازمانهایی که اشاره کردید معلومه دیگه هر جوری حال بکنن خرج میکنن اینو که همه میدونن دیگه
  • مریم A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    26 1
    ممنون که حرف دل ما رو میزنی
  • شایان A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    31 1
    زیبا کلام دوست داریم تا درآد چشم دشمنات
  • مستعار EU ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    34 0
    30000میلیارد میشد چقدر بدبخت و بیچاره و بیکار نجات داد خدایا تو کار ی کن
  • ترابی زاده EU ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    6 64
    با سلام به محضر تمام کسانی که نگران آینده فرزندانشا ن هستند آقای محترم که هراز گاهی فقط بلدید لب به اعتراض بگشایید تمام ارگانهایی که اسم آرودیدبجز دو مورد بقیه زیرمجموعه دولت محسوب شده و ردیف بوجه دارند ارایه برنامه سالانه و نظارت بر عملکرد سیستم جز وظایف الزامی هر دولتی است آقای محترم طغاری بشکند ماستی بریزد اون موقع خود شما لب به اعتراض باز میکنید چرا پیشگیری نکردیم و یک سوال از شما آیا شما قبول دارید که دشمن در وضعیت جنگ فرهنگی و صرف هزینه و برنامه ریزی و هماهنگی با عوامل خود با کشور اسلامی ما هست یا باور ندارید اگر جوابتان مثبت است کمترین راه مقابله ایا هشدار مسولین نیست دراین شبها بهترین زمان استغفار است
    • آرزو IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      31 0
      دریافت بودجه به معنی زیر مجموعه نیست. آیا هیئت های مذهبی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات، حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و دهها ارگان ریز و درشت که از بودجه عمومی مملکت ارتزاق میکنند، خط و ربطشان را از دولت میگیرند؟ آیا وزارت ارشاد میتواند به ائمه جمعه بگوید در خطبه ها چی بگویند یا نگویند؟ ایا مداخان که به واسطه هیئت های مذهبی از بیت المال پول میگیرند سیاست های دولت را تبلیغ میکنند یا حرف دل دلواپسین را میزنند؟ حتی صدا و سیما که یک نهاد باصطلاح دولتی است خود بزرگترین منتقد دولت است. وضعیت فرهنگی مملکت اگر خراب است، خود آقایانی که بیشتر از بقیه جیغ و داد میکنند بیشتر مقصرند فقط دارند توپ را توی زمین حریف پرت میکنند.
  • حسين TR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 1
    زنده باد و درود بر شما جناب دكتر زيبا كلام
  • مدرس A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    26 0
    مرید جناب دکتر زیبا کلام و کلمات بسیار زیباشون. زنده باشید دکتر جان
  • بی نام DK ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    32 1
    دمت گرم....
  • بی نام A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    26 0
    عالی بود
  • بی نام A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    38 2
    دمت گر م عالی بود
  • بی نام US ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    37 0
    عــــــــــــــــــــــــــــــــــالی بود ... چقدر حرف حق خواندنیست
  • فدایی صادق A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    24 0
    دنیافقط صادق زیبا کلام و علی مطهری ضمنا"بگذار هرچه میخواهند بگویند هرچه میخواهند،شنونده باید عاقل باشد صادق خان
  • ali A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    64 0
    فقط میگویم ممونم استاد.حرفی که چند سال بود منتظر بودم کسی بزند
  • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    6 256
    يعني چي؟ به نظر شما حوزيه علميه سازمان تبليغات سازمان اوقاف و كتابخانه ملي بايد بياد به وضع حجاب رسيدگي كنه؟
    • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      170 5
      پ نه پ ... برن باهاش كارخونه بزنن
    • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      40 1
      برادر پس بفرمایید کار حوزه علمیه چیه ؟ تا کنون از بودجه عمومی جقدر گرفته و فعالیت های آن چه تاثیر مشخصی در توسعه دین و اخلاق داشته.
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      22 0
      دوست عزیز به نظر شما سازمان تبلیغات اسلامی کارش دقیقا چیه؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      24 0
      مشکلت فقط حجابه؟ خب چادر ،عبا،برقع ، روسری ،مقنعه همه رو سرت کن تا حجاب کامل داشته باشی .دیگه نیازی به فلان سازمان وبهمان اداره نیست که این ارقام هنگفت خرجش بشه
    • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      17 5
      مگه نمی گن حجاب موضوع دینی هست؟ وظیفه شون هم هست تبلیغ و فرهنگ سازی کنن
  • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    26 0
    واقعا عالي بود، احسنت
  • رضا IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    24 0
    آفرین بر این مرد با وجدان و با جنم .....
  • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    36 1
    من حتی یک ریال راضی نیستم
  • فرزاد A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    40 1
    همين جمله هزاران حرف دران است "اینکه آیا اولویت با آموزش و پرورش ، بهداشت و درمان، محیط زیست و امور عام المنفعه زیر بنایی است یا تبلیغات اسلامی ، محل بحث نیست...." احسنت به شهامتت دكتر
  • هیدجی A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    35 0
    حرفهای دکتر زیبا کلام ، آبی در زمین تفتیده.....
  • ehsan FI ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    38 4
    دروود بر آزادمرد دوران شیر مادرت حلالت . سخن مردم بدبخت زبون بسته را گفتی . سی میلیون رای الان پشت این حرفته استاد
  • بهرام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    26 0
    جانا سخن از زبان ما میگویی...
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    34 2
    مه افرید خسروی تنها به اندازه اینا اختلاس کرده بود بنده خدا
  • بهروز IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    30 0
    احسنت بر آقای زیبا کلام گرامی که با این کلام متین و منطقی
  • بی نام A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    19 1
    عالی بود
  • بی نام US ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 0
    عالی بود دکتر. از برخی مقاله هایت شاید خوشم نیاید ولی در برخی از آنها خرف حساب را با شجاعت تحسین آمیزی می زنی.
  • بی نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    30 0
    زیبا گفتی زیباکلام
  • saeed A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    33 1
    واقعا مرسی از ایشان حتی اگر امار و ارقام درست نباشد ولی وضعیت کلی این سازمانها را که نمیشود کتمان کرد کمتر کسی جسارت پاسخ به اظهار تند اقایان دارد
  • بی نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    48 3
    دكتر 3000 ميليارد رو خوب اومدين ... يه سوال پرسيدن به هر حال جواب داره و ما منتظريم از خطيب محترم جواب گو باشن ...
  • علی IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    29 0
    ممنون جناب زیبا کلام که حقایق را بیان می کنید
  • بی نام A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    24 0
    خداييش دمت گرم دكتر، فقط همينو ميتونم بگم.
  • ایدین IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    30 0
    دمت گرم اقای زیبا کلام
  • وحيد IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    37 0
    من اگر در بهشت باشم، ولي به من بگويند حق نداري جهنم را به اين بهشت ترجيح دهی، از آن بهشت بيرون مي روم. ژان روستان.
  • بی سواد A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    27 1
    واقغا از همه مسوولین و کارشناسان عزیزی که با ارائه سند و مدرک ریس جمهور را حمایت میکنند ممنوووونیم
  • محسن RO ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    24 1
    درود بر استاد فقید دانشگاه تهران جناب آقای دکتر زیبا کلام
  • بیهوده A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    26 1
    سوال : چرا خود دولتمردان اینگونه موضوع را به چالش نمی کشند؟ جواب : برای اینکه همیشه موضوعی جهت مشغول نمودن اذهان عمومی بایستی در جامعه وجود داشته باشد .
  • بی نام IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 1
    تنها جمله ای که بنظرم میتواند در مقابل تفسیر کامل و صحیح شما ادای دین نماید این است:دمت گرم هموطن
  • زهرا A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    60 5
    دیدن ردیف های بودجه ی فرهنگی کشور فقط فرق بین کشور جهان هشتمی ما با بقیه ی کشورا رو نشون میده. میشه این نهادهایی که واسه ی انجام رسالتشون که ایشالا فی سبیل الله هم هست بفرمایند با این مبالغ نجومی چی کار میکنن ؟ من از حق خودم نه تو این دنیا و نه تو اون دنیا نمی گذرم ....
  • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    37 3
    احسنت
  • بی نام A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    31 0
    ای درود بر شرفت.
  • بی نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    29 0
    روح پدرت شاد در این شب ولادت امام حسین علیه السلام.....منطقی بود.
  • سهیل IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 0
    هم زیبا کلام هم صادق ولی دکتر عمرا جوابتو بدن
  • احمد A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    35 0
    دمت گرم دکتر جان .... انصافا استدلال کمی و کیفی عالی و بی نظیری بود. از قدیم گفتند: در خانه اگر کس است ... یک حرف بس است
  • مهدی IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    55 1
    جناب دکتر پرسشهای دقیق و مهمی را مطرح کرده اند. ولی نمی دونم چرا تاکنون هیچ یک از مخاطبان نامه های دکتر پاسخ مکتوبی به نامه های ایشان نداده اند تا حق و باطل را بتوان تشخیص داد. بالاخره یه دیالوگی باید شکل بگیره یا نه؟
  • بی نام A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    27 0
    لایک
  • g A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    20 0
    عالیییییی
  • بی نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    40 1
    من که راضی نیستم مالیاتم برای کاری خرج شود که حساب کتاب ندارد و همین فساد می آورد.
  • مهدی A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 0
    عجب شجاعتی دارین استاد
  • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 1
    واقعا زیبا بود من نمی دونم چرا بعضی ها کاسه داغ تر از آش هستن. اگه واقعا این ارقام راست باشه واقعا متاسفم چون من تا حالا هیچ تاثیری از این نهاد ها ندیدم حتی اس بعضی از این نهاد ها رو هم نمیدونستم. واقعا متاسفم.
  • ساغر ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    26 1
    واقعاً آمار خيره كننده است و صحبتشان منطقى است حال ببينيم آقايان جواب منطق را چگونه ميدهند يااصولاً جواب ميدهند حتى؟؟؟
  • قاسم A1 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    75 1
    آیا اجازه میدهند این صحبتها در نماز جمعه گفته شود یا خیر؟
  • بی نام A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    12 0
    واقعا حرف حساب به این میگن
  • فریاد خاموش A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 1
    احسنت دکتر... احسنت... زنده باد... باز هم مثل همیشه گل کاشتی دکتر جان.... تشکر تشکر.....
  • علی IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    34 0
    خدا پدرت را بیامرزه
  • حمید A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    31 3
    این شد حرف حساب... عجب ارقامی...
  • بی نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    24 2
    lدکتر جون دمت گرم خیلی چاکریم
  • بی نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    7 239
    اراجیــــــــــــــــف
    • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      41 0
      احتمالا خودت مسئول یکی از همین موسساتی که بهت برخورده و گرنه آحاد ملت که خوشحالند.
  • حقیقت IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    87 1
    ای خدااااااا ....... چه پولایی..... به خدا من دلم واسه خودم یکی سوخت..... از مال دنیا بعد 34 سال و 12 سال کار هیچی ندارم و فقط زندگی روزمره را با حداقل کیفیت متوسط میگذرونم. این پول رو خرج آینده و کار و اشتغال جوانان کنین،به خدا فساد و اعتیاد ریشه کن میشه. من راضی نیستم مالیات حقوقم که به زحمت در میارم بره اینجوری و بدون نظارت حیف و میل شه. بازم دم خبر آنلاین گرم که روشنمون کرد چه خبره و چه پولایی در کاره ..........
  • سیروس IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    9 171
    بحث سر این است که دولت وضعیت فرهنگی را اگر نمیخواهد بهتر بکند، لااقل بدتر از این نکنه.
  • روح الله A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    28 1
    اقای زیبا کلام قشنگ گفتی
  • سید سالار رضوی IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 1
    حرف حساب جواب نداره که میگن همینه. به کی میگی اینارو نوکرتم؟؟
  • بی نام CA ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    17 4
    بهتر بود در اول نامه به جای آیت الله از حجت الاسلام یا نهایتاً حجت الاسلام والمسلمین استفاده می کرد
  • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    26 0
    درود بر روانت اقای زیبا کلام
  • سید مهدی A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    21 1
    عالی بود منطقی وبا احترام نظرات خود را بیان کرده بود وسوالات در متن بود نه در حاشیه بحث
  • علي RO ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    23 1
    في الواقع خوشمان آمداز دوكلمه حرف حساب
  • akbar IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    29 0
    احسنت استاد حرف دل ما رو زدید، اگر چه نقد هایی به دولت وارده اما یک عده مغرضانه اظهار نظر میکنند
  • بی نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 1
    تشکر از جناب دکتر زیبا کلام عزیز
  • مسعود IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    31 1
    مرسي دكتر
  • علی A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 1
    واقعا هیچ گونه جوابی در برابر این حرف ها نمیشود داد جز سر تکان دادن ممنون از شما آقای دکتر
  • محسن موسوی A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    21 1
    واقعا عالی بود
  • محمد A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    23 1
    درود بر صداقتت
  • بی نام US ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    29 1
    واقعا خیلی مردی کاش ایران صدها صادق زیباکلام داشت تا بلوغ فکری مردم را بالا می برد کاش
  • ناشناس IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    20 0
    آفرین و خدا قوت دکتر
  • نصیر US ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 0
    دمت گرم دکتر، حرف حساب زدی
  • ایلیا GB ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    22 0
    چقدر بودجه این سازمان کمه
  • شهروند A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    22 0
    درود بر استاد فهیم درود برملت صبور ایران...
  • بی نام A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    20 0
    احسنت
  • صادق A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    23 1
    احسنت
  • بی نام A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    23 1
    چه پولايي كه دود نميشن
  • بی نام NO ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    22 0
    کاملا موافق ...
  • بی نام IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    5 134
    حرفهاي تكراري و نشنيدن صداي ديگران به جهت منافع شخصي ....
  • بی نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    43 0
    خدای ی ی ی من با این پول در سال چند کارخانه می شود ساخت تا تمام جوانان این سرزمین شاغل شوند و دیگر هیچ جوان نا امید از آینده ای نباشد وای خدای من
  • صمد IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    33 1
    زیبا کلام ، زیبا در کلام
  • ازاده A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    23 2
    ممنون دکتر جزاک الله جیرا
  • مسعود A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    29 0
    بخدا هم صادقی هم زیبا کلام حسابی حال کردم با نامه ات.گل گفتی.
  • کربلایی EU ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 1
    چه خوش گفتی ای مرد زیباکلام..........که بر تو هزاران سلام و سلام تو خود حرف مردم زدی ای صنم...........دگر هیچ نباشد سخن،والسلام
  • ایراندخت A1 ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    26 0
    خدا میدونه این میلیارد میلیاردها کجا میرن
  • کربلایی EU ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 1
    چه خوش گفتی ای مرد زیباکلام..........که بر تو هزاران سلام و سلام تو خود حرف مردم زدی ای صنم...........دگر هیچ نباشد سخن،والسلام
  • vahid A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    53 2
    اگه صادق زیبا کلام و علی مطهری تو این کشور نبودن..خیلی حرفا تو دلمون میموند...
  • وحید IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    19 1
    شیر مادرت حلالت باشه,بهتون افتخار میکنیم,علی یارت استاد
  • هومن IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    27 1
    درود فراوان به دکتر صادق...الحق که زیباکلامی
  • ناصر ج IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    180 2
    بچه ها آب طلا دم دستتون هست ؟ این سخنان رو باید با آب طلا نوشت و قاب کرد که شاید شاید برخی از این دلواپسان بخونن و یه کم، فقط یه کم خجالت بکشن
  • هادی A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    33 1
    عاشقتم به مولا.حرف حق سنگینه
  • حسين US ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    23 2
    دست آقاي زيبا كلام درد نكنه
  • دلواپس فرهنگ US ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    22 1
    واقعا این عزیزان با خشونت و افراطی که از اسلام نشان می دهند مسلمان را از مسلمانی پشیمان می کنند چه برسد به غیر مسلمان. آقایان خاتمی، علم الهدی و ... که دغدغه فرهنگی تان فقط حجاب و کنسرت است؛ آیا صداقت، احترام به حقوق افراد، عدم دخالت در زندگی دیگران، خوش اخلاقی، احترام به قانون، رعایت حق تقدم، گذشت و بخشش، احترام افراد جامعه به یکدیگر، حفظ محیط زیست،هم زیستی مسالمت آمیز با همسایگان، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ... فرهنگ نیست؟ شما چرا نگران دعواهای خیابانی بر سر جای پارک، دعواها در اتوبوس و مترو نیستید؟ صدا وسیما که شده آنتن فروشی و تبلیغات چن چاک. حوزه های علمیه که فقط در جهت جذب طلبه از کشورهای پاکستان و افغانستان و دیگر کشورهای گشنه تر از خودمان و بقیه سازمانها که خود بهتر میدانید.
  • بی نام A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    23 1
    آقای زیبا کلام مچکریم...
  • مهیار A1 ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    14 63
    من در مورد بودجه بحث نمیکنم چون واقعا خیلی چیزا قابل دفاع نیست. فرمودند :آیا اساسا خداوند به پیامبر فقط وظیفه ابلاغ رسالت را محول کرده بوده و یا آنکه افزون بر ابلاغ رسالت، نبی اکرمص وظیفه داشته تا هر طور که می شده مردم را به بهشت هم هدایت نماید؟ جواب :بله وظیفه ابلاغ بود اما روش نشون میده زمانیکه مکه فتح شد مشرکین دیگه نتونستندبیان داخل کعبه و بت هاشون هم جمع شد. اگر فقط وظیفه ابلاغ بود چرا جنگ؟ چرا تغییر کاربری کعبه؟ چرا .... حالا سوال من از ایشون : برای حجاب حد بزاریم یا نه؟ مثلا اگر یه نفر با فقط یک لباس زیر اومد بیرون درسته؟ اگر قایل به حد هستید که حدش رو کی تعیین کنه؟ من و شما یا خدا؟ اگر قایل به حد نیستید که یعنی اگر یه نفر لخت مادر زاد هم اومد تو خیابون کسی هیچی نگه.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      17 4
      ما همگی دارای شعور و درکیم که بخاطر همین خدا مارو از حیوانات جدا میکنه آقای مهیار...اگر مستند قبیله های آمازون رو هم دیده باشین با اینکه عملا مثل میمونها زندگی میکنن ولی باز هم پوششی برای خودشون دارن،پس اینقد شعور انسانی رو نادیده نگیر جانم مگه تو ترکیه یا همه کشورهای دیگه که اینهمه مسلمون دارند آن هم با حجاب کامل،اینقد واسه پوشش گیر میدن؟؟؟ جلوی یه بدکاره رو با زور هم نمیشه گرفت پس بزارین هر کسی هر جوری میخواد باشه شاید اونجوری خوبها بتونن رو بدها به طور غیر مستقیم تاثیر مثبت بزارن
    • انصاری A1 ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      5 4
      آقای مهیار درست میگن. وظیفه رسول الله چیزی بیش از ابلاغ بوده. فی المثل خداوند به ایشان فرموده: : يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ. خب این فرمان جهاد با کفار و منافقین است و سخت گیری برآنان است. آیا میشود گفت که این صرفا ابلاغ به مسلمانان بوده باشه؟؟خیر صریحا امر به فعل در آن به کار رفته.
    • بوالفضول A1 ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      8 11
      دوست بی نام شما ترکیه تشریف بردین؟در ترکیه همه با حجاب اسلامی هستن؟؟؟ اگه معیار شما ترکیه هست که باید یه آنتالیا هم در ایران درست کنیم. به نظرتون اگه رسول الله در قید حیات بودن اجازه تاسیس آنتالیا و استانبول را میدادن؟ به یه تیکه لچکی که همسر اردوغان میبنده نگاه نکن دوست عزیز و فکر نکن نماد اسلام هستن. اگه اسم اردوغان مسلمون باشه بنده از اسلام استعفا میدم. در اسراییل که با پرز عرق میخوره. آدم کشی در سوریه هم که میکنه. قربتا الی الله یه 2 رکعت نماز هم میخونه برای استحمار خلق الله. اینها که اسلام نیست عزیز دل برادر. خیلی از مردم ترکیه هم وضع بهتر از اردوغان ندارن.
  • بی نام EU ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 0
    فدایی داری
  • رویین تن A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 0
    دم صادق زیبا کلام گرم.
  • نوید A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    24 1
    مردِ این زیباکلام، مرد
  • بی نام CH ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    26 1
    دلم خنک شد. با این نامه می شه حداقل یه نفس راحت کشید. البته جا برای حرف خیلی زیاده.
  • فرهاد A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    23 0
    ممنون عمو صادق که حرف دل ما رو میزنی ، خیلی دمت گرم
  • مرتضی A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    23 1
    مثل همیشه زیبا بود کلامتان.
  • بی نام US ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    24 1
    ایول دکتر زیبا کلام
  • بی نام IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    7 9
    یکی جوابشو بده
  • مردم GB ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    17 0
    احسنت که حرف دل مردم را زدی با این همه پول میشه وضعیت اقتصادی کشور رو سامان داد همین بودجهای بی حساب کتاب دمار از روزگار این مملکت دراورده
  • سینا IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    24 1
    درود بر شرفت استاد
  • آرمان A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    29 1
    من با این حیف و میل ها کاملا مخالفم و خیلی حرف های دیگه که نمیشه گفت.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    23 0
    دمت گرم
  • بدون نام ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    41 0
    مطالب بسيار جالبي بيان شده بود و من نيز سوالي داشتم كه ايا در زمان حكومت پيامبر حجاب بر غير مسلما نان هم واجب بود و پيامبر انها را به زور مجبور به رعايا حجاب مي نمود !!!
  • مردم GB ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    45 2
    احسنت که حرف دل مردم را زدی با این پولها میشه وضعیت اقتصادی کشور رو سامان بخشید اخه این ارگانها یا هرچی که اسمشونو بزاریم چه نفعی برا کشور دارن وقتی این پولا رو بدن به اینا خودش یه نوع رانته
  • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    اولین بار بود که زیبا کلام حرف منطقی زد. همش میگفت من اسرائیلو قبول دارم، انرژی هسته ای نمیخوایمو از این چیزا
  • علی A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    22 1
    با اینکه از آفا صادق خوشم نمیاد ولی حرف حسابی و کاملا بحق زده. احسنت
  • بی نام RO ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    25 2
    اینقد فرهنگ رو به زور به مردم تحمیل نکنید. ایران کشوریست با قومیت های مختلف و عقاید متفاوت اجازه بدین مردم عقاید خودشون رو داشته باشن. باور کنین اونجوری ریا کاری هم برداشته میشه.
  • وحيد A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    29 2
    دو كلام حرف حساب .... كه البته بعيد ميدونم جواب قانع كنندهاي داشته باشه ... اگر هست بفرماييد ، ما هم بدونيم ....
  • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    22 0
    احسنت
  • بی نام A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    21 1
    دست استاد درست مثل همیشه
  • مهدی IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    28 2
    با 70 درصد حرفاش مخالفم ولی با این نامه 100 درصد موافقم
  • بهمن A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    241 3
    آزاده بودن یعنی به دور از هربندگی و بردگی فکری، نقد و اظهار نظر کردن. جانب انصاف را نگه داشتن و ... فرمایش امام حسین :اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. این آقا داره اینو میگه . چیز خلاف شرع و قانون هم نگفته یه نفر هست که همیشه حرف حق میزنه. خدا حفظت کنه دکتر.زنده باد حال این گوی و این میدان. دوستان منتقد دولت جواب بدن لطفا خبر آنلاین لطفا حذف نکن.
  • مهدی یار A1 ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    95 4
    به قول آقوی همساده ، داغوووونم کردی ، داغون
  • خواهشا چاپش کنید IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    407 6
    چی بگیم آقای دکتر که جیگرمون سوراخ سوراخ شده بخدا قسم شدیم عین نفرین شده ها
  • بی نام A1 ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    310 3
    دیروز در زیر یکی از مطالبی که پاسخ اقای رئیس جمهور بود درخواستی داشتم از علمای دینی و سیاسی کشور که داعیه همفکری با رئیس جمهور را دارند باید خود را وسط میدان قرار دهند عرض کردم وظیفه رئیس جمهور پاسخ باین انتقادات نیست چرا که طبق فرمایش جناب روحانی بعضیها بیکارند و از سر بیکاری حرفهایی میزنند بر عکس رئیس جمهور انقدر مشغله دارد که اگر هر 24 ساعت از شبانه روز را نخوابد باز همه کارها انجام نمی پزیرد اتفاقا تذکر داشتم که پاسخهای مستند بدهند خدا را شاکرم که یک مرد پیدا شد و بسیار شفاف به این موضوع پرداخت دست شما را میبوسم اقای زیبا کلام
  • محسنازنالرستان IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    496 7
    احسنت.وقتی یک کانال ماهواره ای با چند کارمند ویک دوربین ویک لب تاپ مخاطبی بیش از صدا وسیما با این دستگاه عریض وطویل دارد وبه زبان عامیانه در صدا وسیما را تخته کرده است چه انتظاری میتوان از وزارت ارشاد که وزیرش هنوز نتوانسته پس از ده ماه مسولان اداره ارشاد در شهرستانها را به علت مخالفت ائمه جمعه جابجا کند داشت.تحقیق کنید صدا وسیما با این بودجه عظیم چه اندازه مخاطب دارد
    • بی نام US ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
      6 0
      وزارت ارشاد که وزیرش هنوز نتوانسته پس از ده ماه مسولان اداره ارشاد در شهرستانها را به علت مخالفت ائمه جمعه جابجا کند
  • بی نام IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    111 9
    احسنت
  • حسین IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    آقای زیبا کلام ... این سازمان هایی که فرمودید برای فرستادن ما به بهشت تلاش میکنند ... پس برای انجام این کار خداپسندانه نیازی به پس دادن حساب و کتاب نیستن.
    • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      36 1
      چرا باید حساب پس بدن چون از پول بین المال دارن خرج می کنن باید برای قران قرانش حساب پس بدن
    • تاج IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      26 2
      البته به زور
    • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
      6 0
      يعني واقعا نشستي كه يكي ديگه تورو ببره بهشت؟ دوست عزيز، هر كسي فقط خودش ميتونه خودشو بهشتي كنه، پيغمبر هم كسي رو بهشتي نكرد...
  • بی نام GB ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    30 1
    واقعا بسیار زیبا و کامل فرمودن جناب زیبا کلام و با تشکر از اطلاع رسانی ایشون من که تا به حال از این همه هزینه در این زمینه اطلاع کافی نداشتم
  • بی نام IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    21 1
    درود بر دکتر زیبا کلام، واقعا که فامیلیتون برازندتونه.
  • هادی A1 ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    36 0
    حرف دل مردمو زدی.ممنون
  • بی نام A1 ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    21 1
    خوشمان امد از كلامت،زيبا كلام
  • بی نام A1 ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    39 0
    درود بر دکتر زیبا کلام
  • آرش A1 ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    205 7
    درود بر دکتر زیباکلام محبوب و فهیم ما..........
  • بی نام A1 ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    336 6
    دمت گرم استاد
  • بی نام A1 ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    240 5
    پول مملکت صرف چی میشه؟ چرا نظارتی بر این سازمان های شبه دولتی نیست؟؟؟؟
  • طلایه دار IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    24 90
    بسیار مطلب مفید و زیبایی بود اما این ها همش جنگ رسانه ای است که مردم بنزین 1000 تومنی روفراموش کنند و سرشون به این مباحث گرم بشه
    • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      13 2
      آقا مگه شما چقدر بنزین می‌زنید؟ مگه این همه کشور قیمت بنزین‌شان چند برابر ما نیست ولی بدون مشکل هم ماشین دارند و هم کار و ... ؟
  • بی نام A1 ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    187 5
    خدا نکشتت چقدر جالب بود
  • بی نام EU ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    12 1
    با سپاس از جناب آقای زیبا کلام که احساس مسئوليت کرده و احتمالا از باب النصیحة لأئمة المسلمین نکاتی دقیق و ضروری را به أئمه ی محترم جمعه متذکر شده اند. بزرگوارانی که در8 سال ریاست احمدی نژاد کمترین ايرادی نگرفتند و حالا با یک خيزش عمومی توسط ائمهء محترم جمعه ی سراسر کشور، دولت را مورد اعتراض قرار میدهند و بعضی از حضرات تحت تأثير بعضی نسبت به دولت پا را فراتر از مرز دين گذاشته و میفرمایند شلاق که سهل است ...غا فل از اینکه در احکام جزای اسلامی شلاق یا به صورت حد و یا به صورت تعزیر و نیز اعدام و نفی بلد مبنای مجازات است شلاق که سهل است یعنی چه؟
  • یک دلواپس A1 ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    131 5
    من کلا دهنم بسته شد.
    • بی نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      46 3
      درود به شرف صادق زیبا کلام.
  • بی نام IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    202 5
    امیدوارم جواب آقای زیباکلام در جایی غیر از دادگاه داده به ایشان شود
  • مریم IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    40 76
    با سلام خدمت آقای زیبا کلام بنده نامه جناب عالی رو که خوندم متوجه شدم شما یک اشتباه بزرگ دارید و اون اینه که فکر میکنید دغدغه ی ما و امثال ما آقای خاتمی و علم الهدی فقط همین حجاب و این چیزها هست.این در حالیه که توی دولتهای ما اصلا توجهی نه به این جور مساءل و نه بقیه مساءل مثل تهاجم خاموش و جنگ نرم میشه.در واقع این بحث حجاب و امر به معروف و بقیه موضوعات به این دلیل که تو راستای جنگ نرم هستند اهمیت بیشتری پیدا کردن و ما واقعا میترسیم که ماجرای آندلس برای ما ایرانیا اتفاق بیفته. در مورد اون 26 نهاد هم به نظر من باید جواب داده بشه اما اینطور نیست که اونها بدون انتقاد باقی مونده باشن.همین صدا و سیما کلی از طرف ما مورده انتقاده. این رو هم در نظر داشته باشید که ما وزارت ارشاد در دولت داریم
    • محمد IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      40 5
      به نظرم بهترین راهکار برای شما و همفکر هاتون اینه که کمتر به سخنرانی های جناب حسن عباسی و رائفی پور گوش کنین و در عوض بیشتر فکر کنین
  • مهدی IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    10 0
    دقیقا واقعیت همین است بعنوان نمونه بودجه امسال سازمان فرهنگی هنری و معاونت اجتماعی شهرداری تهران مبلغ 18000میلیارد ریال می باشدکه فقط برای شهر تهران در نظر گرفته شده است چیزی حدود 3 برابر بودجه وزارت ارشاد برای کل کشور
  • بی نام EU ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    17 0
    دقت کردید از وقتی که دولت جناب روحانی بر سر کار اومده هجم انتقاد از دولت در نماز جمعه ها چندین برابر بیشتر از انتقاد از امریکا و سیاست هاش شده ؟
  • احسان A1 ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    10 0
    عالي نوشتي. اسم صادق برازنده شماست.
  • بی نام A1 ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 1
    دمت گرم
  • بی نام CA ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    245 3
    کاملا منطقیه.
  • بی نام KR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    177 4
    دمت گرم آقای زیباکلام گل گفتی این جوری یعنی یک ششم مشکل فرهنگی گردن وزارت ارشاده. پس بهتره اول به بقیه که مسلما "حرف گوش کن"تر هم هستن انتقاد کنن.
  • محمد IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    187 4
    دمت گرم دکتر
  • mohamad US ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    160 6
    دمت گرم جانا سخن از دل ما میگوئی
  • بی نام A1 ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    137 4
    دمت گرم
  • بی نام IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    131 5
    آفرین به جناب دکتر
  • بی نام A1 ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    185 4
    رقم ٣٠٠٠ ميليارد اشناست
    • بی نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      83 2
      3000 بورسیه غیر قانونی که هر کدام 1 میلیارد تومان هزینه دارند 3000000000000 میلیارد تومان عدد عجیبیه لامصب همش داره تکرار میشه
  • بی نام IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    15 0
    شیری که خوردی حلالت.جیگر داری یه استانبولی
  • كوروش A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    15 0
    با بودجه يكي از اين سازمان ها ميشه مشكل وام ازدواج رو حل كرد،هرچند كه مختصري بيش نيس ولي حداقل پول حلقه كه ميشه
  • بی نام GB ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    13 0
    امیدوارم آقای احمد خاتمی به صورت شفاف و مشخص به این پرسش جواب داده و سهم خود و سایر همفکرانش را از این "وضعیت بد فرهنگی " مشخص نمایند
  • علی US ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    13 0
    اگر ده نفر دیگر مثل زیبا کلام با دلیل و منطق روشنگری می کردند دلواپسان اینگونه سوار احساسات مردم نمی شدند...
  • بی نام A1 ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 0
    کف مرتب...
  • محمدرضا IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 0
    بابا دمت گرم استاد ، خدا نگهدارت باشه
  • ممد IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    12 0
    احسنت
  • بی نام A1 ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 0
    جانا سخن از زبان ما ملیونها ایرانی میگوئی.
  • اسفندیار A1 ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    143 6
    درود بر زیبا کلام و همفکرانش سلام بر دولت اعتدال
  • عبدالوحید A1 ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    83 4
    کی خسته است دشمن
  • sina IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    187 5
    فدائییییییییییییییییییییییییییییییییییی داری 10000000000000000 لایک
  • کی هان IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    83 5
    حرف حساب زدی...این همه پول بدن خود مردم همه چی درست میشه....
  • بی نام IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    125 6
    شیر مادرت حلالت دکتر جان...
  • بی نام IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    108 5
    خدا شما رو براي ما نگهداره ، اقلا دلمون خوش باشه كه يكي هست كه ميتونه حرف حق بزنه .
  • بی نام IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    67 4
    افرين به اين سخنان گهربار
  • بی نام A1 ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    68 2
    کاش جواب منطقی بدن
  • رضا A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    15 0
    درود به شرفت دکتر
  • احسان IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 0
    منتظر جواب نامه هستیم ......البته اگه جوابی هست
  • بی نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    12 0
    دمت گرم دکتر دوست داریم
  • قاسم A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 1
    هر دم از اين باغ بري مي رسد. ارقام بسيار شگفت آور هستند. خدا امثال آقاي زيبا كلام را حفظ كند.
  • امیر علی IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    12 0
    یعنی صادق زیبا کلام یکدونه ای ، نمره ات ۲۰
  • مهدی A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    12 0
    ایول بابا دمت گرم.حرف دل ما رو زدی
  • عرشیا A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    دکتر زیباکلام حقا که اسمت بسیار برازنده است .درود بر این همه شرافت و صداقت .بهشت و جهنمی که ...
  • بهروز IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    حرف حق جواب نداره زنده باد راستگویی
    • بهروز IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      حق مردم که در نظام جمهوری اسلامی بدونن پول نفت کجا ها هزینه میشه مردم ایران انقلاب کردند که بپرسند
    • کاوه IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      اینا درست ولی مشکل کار اینجاست همه ی این نهادایی که اسم برده هیچوقت حرفشون باهم یکی نمیشه هرکدوم سازوبرنامه خودشونو دارن حتی خیلی وقتا خیلی از این نهادا برنامه هاشون مخالف همدیگه بوده چطور انتظار داری درست بشه؟ ثانیا بودجه ی فرهنگی ما اصلا قابل مقایسه با بودجه ای که دیگران ضد فرهنگ ما میکنن نیست
    • بی نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      به خدای احدو واحد به همان امام آزادگان من در این سخنان جز آزادگی ندیدم رحمت بر شیر مادری که چنین فرزندی زاده است
    • محمد IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      راضیم ازش
    • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      هم صادقی، هم زیبا کلام. درود بر تو.
    • m A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      ایام بکام باد
    • محسن A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      این جواب گوارایه وجودم شد باور کنین مثل یه لیوان شربت پر از یخ تو یه روز گرم تابستونی
    • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      88 6
      سلام.
    • رامین TR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      223 9
      ما ملت ایران راضی نیستیم این پولها که می تونند صرف کارهای زیرینایی بشند اینجوری در جاهایی خرج بشند که هیچ معلوم نیست چه فعالیتی توشون میشه
    • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      162 4
      دست مریزاد الحق و الانصاف که نامه ای منطقی و صادقانه بود...امیدوارم عبرت گیر باشد...
    • حیما A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      دوستانی که جناب آقای دکتر رو بیسواد تلقی نمودید، لطفا یک جستجویی در مورد مرکز اسلامی نیویورک بفرمایید english.iiny.org بعد متوجه میشید که اگه امریکایی ها به دنبال تخریب فرهنگ بودن یه همچین مرکز مهمی رو اجازه ساخت بهش نمیدادن، پیشرو بی فرهنگی در جامعه ما همین افرادی هستند که خودشون رو آیه ای از طرف خداوند می دونند و به اسم اسلام و دین دست به هر کاری می زنند و به زور می خواهند مردم رو به بهشت بفرستند.
    • بدیع الزمان A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      بارها گفتم زیباکلام تحلیگر نیست بلکه سخنگوی یک جریان خاص که گاها مانند شما ها جوگیر میشه..چندین تحلیل شاخص زیبا کلام..1 زیبا کلام حضور مشایی در انتخابات و تشبیه آن به بازی رئال و بارسا این در حالی که با یک تحلیل ساده میشد فهمید مشایی پایگاه آنچنانی نداره چون مردم از احمدی دلخوش نداشتند و مذهبیون هم که مشخص..2 ربط دادن ثبت نام یارانه و دلگیری مردم از ارزشها در جواب ارتباط با محبوبیت روحانی در حالی که هر دو غلط بود...3 ... حالا چطور هست حفظ آبرو عزت برای فرزندان مملکت از دولت نمیخواهد؟ مشکل تمامی دوستان هم این است صفر و یک با مخالفان خود برخورد میکنند..با هیچکس عقد اخوت نبندید
    • بدیع الزمان A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      14 91
      خبرآنلاین عزیز شماره 3 خیلی بد سانسور شده ؟؟ البته من به شما حق میدام خدا عمرتون بوده.....تنها ذکر بشه ایشان مذهبی بودن خانواده خودشون یک حسن بزرگ میدانستند حالا چرا همین حسن برای بقیه نمیخواد.
    • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      97 8
      اساتید دانشگاههای کشور از زیبا کلام یاد بگیرند و کمی به وضع جامعه نقد داشته باشند اینهمه سکوت و بعد نق زدن فایده نداره . حرف های حق زبا کلام جواب خوبی به امثال احمد خاتمی هست
    • بی نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      8 73
      هر نهادی هر کاری بکنه به اندازه یه جمله رییس جمهور نمیتونه فرهنگه مردمو به انحطاط بکشونه یا بالا ببره مردمی که میگن ماییم ماهایی که مسئول نیستیم ...خداوکیلی وقتی رییس جمهوری میاد میگه آزادی یا... اونایی که اعتقاد به حجاب ندارن حجابشون کمتر نمیشه؟؟؟ در مقابل این چاپ بنر و بروشور و سخنرانی برای حجاب توسط دستگاههای دیگه چقدر تاثیر داره؟؟؟ خداوکیلی فکر کنین منتشر کن لطفا
    • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
      35 2
      الکی نیست اینقدر بدبختیم
    • علی IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
      3 12
      لازم بود اقای زیبا کلام گروههای بیشتری رو نام ببره مثل بوجه وزارت ورزش بوجه وزارت علوم بوجه وزارت فرهنگ بوجه وزارت اقتصاد بوجه وزارت بهداشت چرا که همه اینها باید فرهنگ سازی کنن باید بگم اقای مصباح نصف اسامی که فرمودید و کانون های مطرح اموزشی هست و اییها ربطی به هزینه دولت در فرهنگ نداره مثلا موسسه امام جه ربطی به فرهنگ داره مرگز خدمات جه ربطی به فرهنگ داره اینا یه عده کارمندن همین فکر کنم اقای زیبا کلام اصلا این کانون ها رو از نزدیک ندیده و فقط ی چیزی شنیده
    • یاشار IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
      5 0
      منتظر جواب آقای خاتمی هستیم
    • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      0 0
      مهمترين مشکل اين سازمانهاي رنگ به رنگ اين است که پاسخگوي ماليات دهندگان يا صاحبان مملکت و مردم نيستند و هميشه و همه جا خودشان را مافوق ملت و فوق بشري ميدانند و خودشان را تنها در مقابل خداوند ميدانند
  • بی نام IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    حضرت علی علیه السلام : حقیقت را بگو اگر چه تلخ است.آفرین به شما دکتر عزیز
  • علی A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    305 3
    اولاً دست مریزاد دکتر ثانیاً مواظب خودت باش... ثالثاً چرا باید من کارمند مالیات بدم و صرف اموری بشه که هیچ ارتباطی با من ندارند و هیچ خدمتی از اونها عاید بنده و امثالهم نمیشه بنده به عنوان یک مسلمان به هیچ عنوان راضی نیستم و به خدا واگذار میکنم این آقایون را رابعاً از آقای دکتر روحانی خواهش میکنم صادقانه مسائل را هر چه سریعتر قبل از اینکه دیر بشه با مردم در میان بگذارند تا روسیاه شود هر آن که در او غش باشد
  • دهه 50 IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    445 8
    سخن فقط یک کلام دمت گرم زیبا کلام ...
  • مهدی IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    به این میگن اختلاس فرهنگی
    • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      108 4
      نكته سنجيت فوق العاده بود مهدي
  • mt A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    عالی بود، خیلی چیزام توی این نامه مشخص شد
  • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    احسنت شیر مادرت حلالت
  • جوان بیکار ایرانی A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    601 9
    احسنت به دکتر زیبا کلام، به این آقا بگید کارای مهمتری از فرهنگ است که پرداختن به اونا واجب تر است . آقای خاتمی و علم الهدی من فوق لیسانس الکترونیک دارم سه سال است بیکارم . همیشه تو صحبت های شما فتنه و دشمن و غیره......... یه فکری به حال ما جوان ها بکنید این همه درس خوندیم که آینده ای داشته باشیم.....
  • بهنام بهرامی A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    این جاهایی که اسم برده شده ، توی ایرانه اونوقت ؟؟؟؟ از بودجه ی بیت المال و این مملکت خرج میکنن ؟؟ یعنی از ... . اونوقت ما هم باید راضی باشیم خدای نکرده ؟؟ پنجمی که دیگه حتی به ذهنمم نمیرسه کجای این مملکته . خدایا ...
    • رضا ل ل A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      یعنی دولتی که برای یه همچین جاهایی یه همچین بودجه هایی رو میده کارش اشکال نداره اونوقت
    • آدیان A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      168 9
      پنجمی در قم است و محل تحصیل طلاب خارجی .. یعنی برای فرهنگ اونها هم ما نگران و دلواپسیم و بودجه اختصاص می دهیم...
    • هموطن A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      189 8
      آقا رضا مگه دست دولت هست که به اینا بودجه نده؟؟؟؟؟
    • بهنام بهرامی A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      75 4
      کامنتها رو که میخونم از بعضی ها تعجب میکنم ما میگیم چرا ؟؟ اونها میگن موقع حرف زدن چرا نایستادی و نشستی یعنی به همین اندازه بی ربط نه خیلی بیشتر ما میگیم چرا باید این مبالغ همیشه در سکوت به اموری که اکثر مردم ازش بی اطلاع هستن اختصاص داده بشه ؛ اون هم با کمترین منفعت برای افراد عادی جامعه ، اونوقت طرف میاد میگه : زیباکلام اصلاً هم زیبا کلام نیست . حکایت این خرج و مخارج مثل اون مدرسه ایه که از دانش آموزانش پول میگیره تا به کشورهای دوست و برادر کمک کنه اما دانش آموزان همون مدرسه در نبود بخاری استاندارد ، اون هم در قرن بیست و یکم طعمه ی آتش میشن و زنده زنده کباب میشن . آهای برادری که کامنت میزاری و از زیبا کلام گله میکنی که خرج و مخارج قابل بازخواست رو به زبون آورده ، با شما هستم
    • به رضا A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      58 1
      دولت در تخصیص بودجه به ابن نهادها دخالتی ندارد
    • انصاری A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      11 35
      آقای بهرامی عزیز. آیا مردم از بقیه بودجه های مصوب وزارتخانه ها اطلاع دارند که میفرمایید از این ارقام ذکر شده توسط جناب زیبا کلام اطلاع ندارند؟؟؟؟؟
    • بهنام بهرامی A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      19 2
      انصاری جان یه نگاه یه این خبر که در خبرآنلاین منتشر شده و تازه هم هست بیندازید . واقعاً چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام نیست ؟ http://khabaronline.ir/detail/358149/society/education
    • بی نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      13 7
      لطفا به بودجه دانشگاه ها منجمله دانشگاه محترم آزاد رو هم نگاه بیندازید
    • انصاری A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      7 13
      سلام بهرامی عزیز. لینک شما رو دیدم. اخوی.من که منکر اینها که درعکس دیدم نیستم. میدونم وزارت آموزش و پرورش یکی از بیچاره ترین وزارت خونه هاست. مهمترین وزارتخانه هست اما با بودجه کم. عرض بنده هم همینه که من ندیدم هیچوقت کسی به بودجه این وزارتخانه و همچنین وزارت علوم اعتراض جدی کنه. مردم ما از بودجه ایندو وزارتخانه مطلع نیستند و نمیدانند چه مسئولیت عظیمی دارند. دولتها هم که چه عرض کنم. همین دکتر زیبا کلام شده تا بحال به بودجه وزارت خارجه و نفت اعتراض کنن؟دستمزدشان اصلا قابل قیاس با بقیه جاها نیست؟این امیرخان ذیل کامنت من یه کامنتی گذاشته بود که من هم بهش مثبت دادم. بازدهی نهادهای مذکور در این مقاله در مقایسه با بودجه ای که میگیرن کم هست. باید بازدهی اینها بالاتر بره.ممنون از پاسخ شما.
  • علی IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 1
    واقعا عالی و منطقی به نظر می رسد و امیدواریم که جواب های منطقی و نه ایدئولوژیک ویا برهان خلف را از طرف مقابل ببینیم انشااله.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    13 0
    درود جناب زيبا كلام .جماعت دلواپس حتما" به موارد مورد اشاره شما اشراف نداشته اند وگرنه حتما" دلواپس آنجا هم مي شدند ممنون از روشنگري شما.
  • رضایی IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    6 8
    جناب زیبا کلام، سه هزار میلیارد تومن که بودجه دندان گیری نیست، فقط یه مه آفرید اومد و این رقم و زد و برد. برای فرهنگ سازی متعالی باید بیشتر از اینها سازمان و بنیاد و نهاد و شورا داشته باشیم تا بتونن ریشه یابی کنن که چرا اونجوری که فکر می کردیم نشد و این جوری شد....
  • سجاد غ... A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    10 0
    درود بر استاد بزرگوار، ای کاش هر استادی، هر صاحب سخنی به اندازه شما جسارت داشت و زیبایی کلام جناب دکتر زیبا کلام
  • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    33 3
    من اين مدل طرح موضوع را مي پسندم""" بحث بر سر آن نیست که آیا مردم راضی هستند از مالیاتی که می پردازند و از درآمد کشور این همه برای تبلیغات و امور فرهنگی هزینه شود""""
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    9 1
    ما در جامعه به چنين تحليل هاي منطقي نياز داريم تا هر عقل سليمي راه را از بيراهه تشخيص دهد. گسترش اينگونه تحليلها به بلوغ سطح فكري جامعه كه پايه اصلاحات است كمك شاياني مي نمايد. ما به جاي ايجاد تنش ها و درگيريهاي لفظي بايد با ارائه نظرات خود به طور منطقي و در كمال آرامش و صبر، راه طولاني و پرفراز و نشيب اصلاح فكر ديني را گام به گام بپيمائيم.
  • فرهاد RO ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    12 2
    استغفراله
  • بی نام EU ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 1
    دکتر جان. خیلی زیبا سخن می گویی . زنده باد
  • مهدی IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    21 1
    خوشا به حال توومن خوش به حال روزگار خوش باشی که کسی هست مارا بیدارکردممنون دکتردمت گرم
  • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    30 1
    انا لله و انا الیه راجعون متاسفیم برای خودمان
  • حسن A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    34 2
    البته توجه داشته باشید این آمارها را اولین بار هفته نامه صدا به سردبیری محمد قوچانی با تیتر هزینه های دلواپسی منتشر کرد و آقای دکتر زیبا کلام از آنجا برداشته اند.
    • بی نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      7 29
      چه ايرادي داره ؟
    • حسن A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      3 21
      هیچ ایرادی ندارد. اما روی سخنم با افرادی است که می گویند این آمارها اولین بار است که منتشر می شود. در حالی که قبلا منتشر شده بود.
  • مهدی a A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    21 2
    حرف حساب جواب ندارد. مثل همیشه زدید به هدف استاد عزیز.
  • بی نام IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    10 0
    پاسخ بسیار منطقی و محترمانه ای بود.مرسی استاد.
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    28 1
    به قول فاميل دور : كه با اين درد اگر در فكر درمانند ...درمانند
  • سید محمد RU ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    22 2
    خیلی متن زیبا و محترمانه و در عین حال دقیق و موشکافانه نوشته شده است . از آقای دکتر کمال تشکر و قدردانی را داریم
  • گرگانی A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    22 1
    موافق ایشانم
  • محمد A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    22 3
    احسنت
  • محمد IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    22 2
    دکتر درود درود درود رحمت به شیر پاکی که خوردی دلاور
  • بی نام US ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    22 0
    جانــــــا سخن از زبان ما می گویی
  • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    13 0
    این بودجه را اگه بین خود مردم تقسیم کنند تا الان بافرهنگترین مردم دنیا بودیم .
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    18 0
    اگر به هر زوج 50 میلیون تومان بدهند این 19000 میلیارد ریال می تواند باعث ازدواج 38000 زوج بشود و مسایل فرهنگی هم حل می شود. در صورتیکه می توانند آن را به صورت وام بدون بهره بدهند تا 19000 میلیارد هم به سیستم برگردد و این تعداد 38000 زوج سال بعد 2 برابر شود
  • علی خادمی IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 0
    سپاسگزارم . کلامتان حق زیبا و نافذ بود پاینده باشید دکتر خادمی
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    17 0
    آيا تمام 75 ميليون ايراني راضي به اين هزينه كرد از بيت المال هستند آقايان فردا در پل صراط بايد پاسخگو باشيد.
  • ehsan A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    5 74
    اصولا در سلامتی انسان دستگاههای مختلف در تعامل با یکدیگر مشغول به کار هستند که اگر هر کدام از قسمت ها دچار مشکل شود باید به رفع اشکال از آن ناحیه پرداخت لذا با توجه به این مثال منظور دکتر زیبا کلام این است که اگر پای شما دچار عارضه شد از این به بعد به متخصص قلب مراجعه نمایید تا مشکلتان برطرف شود تعجب می کنم از آن آدمهایی که بدون فکر احسنت احسنت می کنند
  • احسان IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 0
    من دیگه حرفی ندارم
  • بی نام US ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    13 0
    كاش از اين زيبا كلام ها چندتا داشتيم
  • هیچکس IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    14 0
    درود به شرفت مرد....بگو چون فریادمان به جایی نمیرسد...تو بگو باغیرت...تو بگو
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 0
    گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست آن چیز که بجایی نرسد فریاد است متاسفانه همه مردم میدانند این مباحث را ولی ...
  • بهمن A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    13 0
    شخصا از جنابعالی و سایر منتقدین فرهنگی دولت ممنونم چون حملات و انتقادات شما سبب طرح مسائلی گردید که تا قبل از آن مطرح کردنی بنظر نمی رسیدند.
  • يزدان A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 0
    حرف حساب
  • علی ناقدی IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 1
    آفرین به شما سیاستمدار عزیز که حرف را مستدل و بادلیل و منطق بیان می کنید
  • علی A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 1
    سلام علیکم جناب زیبا کلام هم کلام زیبا فرمودید وهم زیبا بدون اهانت و پرخاشگری واین خود اشاعه یک فرهنگ ناب اسلامی است که متاسفانه در جامه ما کم رنگ شده وان شاءالله برویم به سمت سوی انتقاد برای اصلاح نه تخریب وحریف از میدان به در کردن .اما صد حیف ودریغ این چشمه زلال وجوشانی که بایستی از حوزه های علمیه وروحانیت معزز بجوشد وجامعه را از معنویات سیراب کند مدت مدیدی است که سیاست زدگی وسیاست بازی آن را آلوده،کدر کرده که اگر برای درمانش فکری نشود رو به عفن شدن و...........می رود خدای ناکرده.
  • احسان A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    9 2
    من با اینکه جزو منتقدین آقای زیبا کلام هستم اما در این زمنیه با ایشان موافقم احسنت
  • علی آقا A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    5 70
    نگرانی مادرت را فراموش کردی ؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    10 0
    حالی درون پرده بسی فتنه میرود/ تا آن زمان که پرده برافتد چهااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا کنند دلواپسان گرامی پاسخ دهند
  • داود هودانلو IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    10 0
    آخه اینا که مشکل ما نیست . مافقط مشکلمون اینه که چرا واتس اپ و اینستاگرام فیلترنمی شه. دیگه هیچ مشکلی نداریم...
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    13 0
    تو این مملکت چه خبره ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    12 1
    حرف حقی بود من فقط یک نقد دارم من یاد دارم همین حرف را آقای احمدی نژاد در زمان تقدیم لایحه بودجه به مجلس به مجلس گفت حالا ایشان 26 هم نگفت 250 گفت گفت ما 250 مجموعه داریم که در ردیفهای بودجه بودجه مستقل دارند اما وزراء امکان نظارت بر آنها را ندارند و کل مجلس علیه ایشان برآشفت من سوالم اینجاست چرا حرف حق را از ایشان نشنیدیم و نشنیدید؟ اصلا ایشان بد و ... این حرفش که حق بود و با مقابله مجلس مواجه شد چرا هیچ کس از احمدی نژاد دفاع نکرد همین خود آقای زیبا کلام آن موقع کجا بود؟ چرا آن موقع این مطالب را ننوشت؟ ان شاء الله خدا به همه ما انصاف بدهد تا همیشه حرف حق را بگوییم نه آن موقع که دوستان ما سر کار هستند
  • احمد A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 0
    من زود تحت تاثیر هر حرفی قرار نمی گیرم . اما اظهارات اقای دکتر همراه با امار ارقام تامل بر انگیز است .
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    13 0
    بی نظیر بود . استاد . بی اندازه از توجه شما در آگاه سازی این مردم ستمدیده ممنونم .
  • دعاي فرج RU ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    7 14
    ظهور امام زمان مهدي جان بيا
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    22 3
    درود بر دکتر زیبا کلام صحبتهای منطقی عالی بود
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    41 1
    حالا فهمیدیم که چرا ما مردم داریم فقیرتر می شیم. خدا تورو برای این کشور حفظ کنه. گریه کردم به حال خودمون و فهمیدم چرا این تندروها برای چی دارن داد و فریاد میکنن
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    37 1
    استاد زيبا كلام : سالهاي سال است كه اين نهادها اين بودجه ها رو دارند لطفا ارقامتان را در تعداد سالهاي شروع به كار اين نهادها ضرب كنيد انوقت عمق فاجعه مشخص ميشود
  • hosseinh IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    14 0
    وظیفه مجلس و نمایندگان مردم در مقابل اینطور هزینه تراشی ها چیست؟ اصلا حق ورود به این مسایل را دارند؟
  • محمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    24 0
    احسنت احتمالا الان جناب خاتمی و دوستانشون که شروع به باز کردن این بحث کردن خودشون پشیمون شدن... اون ازحرف های دیروز آقای روحانی که «یه عده بیکار میخوان همه ش نگران دین مردم باشن» و اینم از این نامه ی جناب زیبا کلام که واقعا ارقام جالبی رو یادآوری کردن کاش صدا و سیما اونقد جرئت داشته باشه که وقتی سخنرانی جناب احمد خاتمی رو 10 بار پخش کرده، این نامه ور هم یک بار بخونه
  • مريم A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    21 5
    بي صبرانه منتظر پاسخ سخنگوي تمام وقت حضرات يعني"جناب بديع الزمان"هستم تا استاد زيبا كلام وما راروشن كنند
    • انصاری A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      13 4
      این دوست ما بدیع الزمان بچه خوبیه. حالا ممکنه بعضی وقتها تند بره اما خب از عقیده اش حرف میزنه. حالا تو این همه کامنت مخلصم و چاکرم که برای دکتر زیبا کلام عزیز نوشته میشه فرض کنید بدیع الزمان هم چیزی بگه که خوشایند شما نیست. اینقدر تنگ نظر نباشید بذارین ایشون هم صحبتش رو بنویسه. اما باید یه چیزی رو هم بگم. اسم بدیع الزمان رو که در میون کامنتها نمیبینم یه کمی احساس دلتنگی هم میکنم. ایشان را باید بدیم دست سید حسن نصرالله. در کارهای عملیاتی جوون جیگرداری هست. حق جلوه تون بده.
    • بدیع الزمان A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      7 18
      ..بنده سخنگوی هیچ شخصی و جریان سیاسی نیستم...من همینقدر که در مسائل سبک و زندگی اسلامی علیه جریان مقابل نظر نوشتم همینقدر هم به طرف دیگر انتقاد های جدی نوشتم...من مثل شما نیستم که با که به صورت صفر و یک با جریان های سیاسی برخورد کنم....دیدن حسن و عیب طرف لازمه و نباید عقد اخوت با هیچ شخصی بست ..میثاق ما قران کریم و قانون اساسی هست که در میان نیاز به رهنمودهای مراجع عظام و ولایت فقیه هستیم و تمام....
    • ندا A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      17 7
      بدیع الزمان منو یاد یکی میندازی که وقتی حرف نمیزد همه فک میکردن نفس هم نمیتونه بکشه
  • شهروند ایران A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    15 0
    زیباست کلامت زیبا کلام.
  • سعید IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    24 1
    تازه به این رقمی که دکتر گفت باید هزینه سفر رسایی به برزیل هم اضافه بشه آخه اونم یه کاره فرهنگیه.
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    14 0
    بايد دويست تا قلم مشابه قلم زيبا كلام و علي مطهري داشته باشيم
  • ایرانی A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    29 0
    من یه ایرانی 30 ساله هستم. از سال 90 بیکار شدم. بهانه شون هم اینه که بودجه نیست. خدا رو خوش میاد که شب و روز دارم جون میکنم روم نمیشه بگم ماهی چقدر . که اگه بگم خودم رو تحقیر کردم. اونوقت آقایون این همه صرف میکنن واسه چیزهایی که هر مسلمون معتقد خودش بهشون پایبنده. واله اگه این هزینه ها نشه من میدونم چی حرومه و جی حروم نیست. چه کاری خوبه و چه کاری بد. ای خدا به فریادمون برس . خدا حفظت کنه دکتر
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    12 0
    احسنت
  • انصاری A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    33 67
    سلام بر دکتر زیبا کلام عزیز. اجازه بفرمایید بخشی از متن اصل 121 قانون اساسی را که مشتمل بر متن تحلیف رییس جمهور میباشد با هم مرور کنیم."من‏ به‏ عنوان‏ رئیس‏ جمهور در پیشگاه‏ قرآن‏ کریم‏ و در برابر ملت‏ ایران‏ به‏ خداوند قادر متعال‏ سوگند یاد می‏ کنم‏ که‏ پاسدار مذهب‏ رسمی‏ و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ و قانون‏ اساسی‏ کشور باشم‏ و همه‏ استعداد و صلاحیت‏ خویش‏ را درراه‏ ایفای‏ مسئولیتهایی‏ که‏ بر عهده‏ گرفته‏ ام‏ به‏ کار گیرم‏ و خود را وقف‏ خدمت‏ به‏ مردم‏ و اعتلای‏ کشور،" ترویج‏ دین‏ و اخلاق"‏، پشتیبانی‏ از حق‏ و گسترش‏ عدالت‏ سازم‏ و از هر گونه‏ خودکامگی‏ بپرهیزم..."آیا "ترویج دین و اخلاق" در متن فوق شامل هدایت و ارشاد و موضوع حجاب نمیباشد؟؟ استدلال شما در مورد قانون اساسی درست نیست آقای دکتر.
    • مهرداد A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      5 53
      ایشان در این مورد اصول قانون اساسی را ذکر کردند. اصل مطلب ایشان در رابطه با سهم بسیار کوچک دولت در این امور می باشد.
    • انصاری A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      13 1
      جناب مهرداد خان. عین نوشته جناب زیبا کلام در متن مقاله این است :"اینکه امور فرهنگی جامعه، هدایت و ارشاد مردم، متدین کردن آنان ، محجبه نمودن نسوان و .... وظیفه دولت است را جنابعالی یا آیت الله سید احمد علم الهدی یا حضرت آیت الله موحدی کرمانی یا آقایان دیگر از کدام یک از" اصول قانون اساسی" استخراج می نمایید؟" بنده هم سوالم در باره همین عبارت بود و کامنتی که نوشتم در رد این عبارت بود.در اینکه بقیه نهادهای حکومتی هم در این مهم وظیفه دارند با جناب زیبا کلام همعقیده هستم. اما اینکه بگوییم دولت بر اساس قانون اساسی در این راستا وظیف ای ندارد اشتباه است. یا حق
    • امیر A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      13 2
      ایشان در مورد سهم آن 15 نهاد هم مقایسه درستی نکردن. تعدادی از این نهادها موسسات پژوهشی و آموزش عالی بودن و ارتباط مستقیم با ترویج دین ندارند. فقط کار پژوهشی میکنند. ضمنا ایشان وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم را که ارتباط مستقیم با این موضوع دارند به حساب نیاوردند.نقش وزارتخانه های دولتی اصلا با نقش یه موسسه پژوهشی مثل جامعة المصطفی قابل قیاس نیست. حتی با جایی مثل سازمان تبلیغات اسلامی قابل قیاس نیست. البته از بودجه بعضی از این نهادها هم خیلی تعجب کردم. چه خبره که اینقدر میگیرند. این بودجه برای اینها زیاده.آقای قرائتی که میگفتند 120 نفر که یه دوره تفسیر کامل قرآن را بلد باشن نداشتن که به دانشگاه ببرند. پس این بودجه ها صرف چی میشه؟
  • مرگ بر ضد ولایت فقیه A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    16 6
    تو کیستی ؟ بشری یا که فرشته ؟ مثل اینکه دکتر زندان زیاد دوست داره؟ خدایا حفظ اش کن ...
  • بی نام 1 IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    18 0
    اگر این بودجه صرف ساخت کارخانجات می شد الان من بیکار نبودم باتشکر از دکتر جهت روشن نمودن اذهان
  • ایمان A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    12 0
    احسنت بر دکتر زیباکلام.مشکل اصلی افراطی ها به نظر من دو چیز است:1 دولت فعلی نه هیچ نهاد دیگر یا حتی دولت قبلی . 2 مردم که رکن اصلی کشور هستند. افراطی ها و زعمای آنان مردم را رکن نظام نمی دانند.آنها فقط به چشم ابزار و وسیله ی رسیدن به اهداف خود به مردم می نگرند سیاست ماکیاول
  • کیش و مات A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    12 0
    کیش و مات .............. هیچی دیگه نمیشه گفت .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    12 0
    گوش اگر گوش توو ناله اگرناله من آنچه جايي نرسد فرياد است. ..دكتر صدآفرين.
  • هم وطن IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    12 0
    پس کجان دلواپسان فرهنگ؟ ممنون آقای دکتر
  • عادل IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    13 0
    فرق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با دفتر تبلیغات اسلامی با سازمان تبلیغات اسلامی دقیقا چیه که بودجه جداگونه میگیرن؟
  • پوریا A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    13 0
    درود بر شرفت...عاشق سیاست در گفتارتم دکی...همیشه سلامت و زنده باشی و مطمئن باش همین کسانی که همینجا واست نظر و لایک زدن واسه حمایتت کافی هستن هر چند رقم لایکات 70 میلیونیه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    14 0
    انتظار داریم اقای خاتمی جواب بدهند که وظیفه این همه نهاد و...چیست؟و چرا اینقدر بودجه میگیرند؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    14 0
    سلام درود به شرفت،الحق که زیبا کلامی.
  • نيك A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    14 0
    اين صداي ملت ايران است. ميشنوي؟ف
  • یاسر فوق لیسانس بدبخت A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    31 0
    هم رشته ای عزیز دکتر زیبا کلام براستی در این نامه که ایراد فرمودید نکات خیلی قابل تاملی هست، چرا اقای سید احمد خاتمی در روز پنجشنبه در اندیشه و همینطور روز جمعه ان هم تریبون نماز جمعه تهران به حاشیه ای ترین مساله در شرایط کنونی کشور اشاره می کنند، بنده به عنوان جوانی از این مرز و بوم که فریاد می زنم دوستان من نیز خودی هستم از حضرات سوالی دارم آقایان آیا مشکلات جوانان تحصیل کرده بیکار ، افسرده بی هدف را نمیبینید چه زمانی شما نسل اول انقلاب بازنشسته میشوید؟ چه زمانی امثال بابک زنجانی ها، شهرام جزایری ها دیگر تیتر یک روزنامه ها و جراید نمیشوند؟ چه زمانی رانت اطلاعاتی و ... به پایان می رسد؟ کی ما جوانان حالا دیگر 30 ساله صاحب شغل می شویم؟ تا کجا و چه مقطعی درس بخوانیم؟
    • بوالفضول A1 ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      8 17
      هر وقت دکتر زیباکلام اسراییل را به رسمیت نشناخت جزایریها و زنجانیها از تیتر اول روزنامه ها پاک میشن. یاسر جان چرا بیکاری برادر؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    5 2
    پس اگر وضع فرهنگ خراب است اين همه بودجه براي نهادها براي چه قطع كنند وضع خراب است ديگه حداقل پولها را هدر نديد . عجب حرفي زديم . چكار كنيم بعضي وقتها اينجوري ديگه گول مي خوريم حرفاي بد مي زنيم
  • عاطفه A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    9 1
    ممنون آقای دکتر، امید ما جوانان انسانهای اندیشمندی چون شماست که حرف حق میزنید. واقعا حوزه های علمیه و سایر نهادیی که دکتر فرمودند هیچ نظارتی به کارشان نیست. و برخی علمای افراطی افتادند به جان دولت محبوب و مردمی دکتر روحانی
  • soheyla A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    8 0
    اینکه ایا این بودجه های فرهنگی در محل درست وموثر مصرف می شود حرفی است اما سخن دیگر این است که اگر قرار نباشد همه مردم را به زور به بهشت بفرستند و بهشت جایی باشد که مردم خودشان با میل ورغبت و تلاش به سوی آن بروند آیا اصلا وجود چنین سازمان ها ونهاد هایی در شکل فعلی ضروری است یا ابنکه بهتر است نهاد های فرهنگی با ساختار کوچکتر وکارایی مفید تر طراحی نمود تا هم بحث اشتغالزایی برای روحانیون مغفول نماند و هم بالاخره به یک طریقی مردم را متوجه بهشت نمایند.
  • احسان A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    5 45
    قابل توجه اقای زیبا کلام و دوستان به وجد آمده از یادداشت ایشان. کافیه کمی جستجو کنید ببینید ردیف های زیر دولتی اند و یا نه موسسه نشر آثار حضرت امام خمینی 190 میلیارد ریال می دونید مال کیه؟ سید حسن خمینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی 1800 میلیارد ریال جزو و زیر نظر وزارت ارشاده نهاد کتابخانه های عمومی کشور 930 میلیارد ریال زیر نظر هیات دولت سازمان اوقاف و خیریه 800 میلیارد ریال جزو و زیر نظر وزارت ارشاده کانون فرهنگی و نوجوانان 600 میلیارد ریال زیر نظر هیات دولت شورایعالی انقلاب فرهنگی 400 میلیارد ریال رئیسش ريس جمهوره
    • بی سوات A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
      0 0
      ای ول
  • بی نام DE ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    12 0
    آقای زیبا کلام برعکس بیشتر نظریاتش ایندفعه با حساب کتاب حرف زد،عالی بود.بعد به ملت میگن بیاید از یارانه انصراف بدید نمیان جلوی اینهمه پایمال شدن حقوق مردم بگیرن آدم این عدد رقم هارو میبینه اینهمه فقیر و مریض و بیکار و بدبخت و فساد تو جامعه میبینه مخش سوت میکشه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    10 2
    جامعه مصطفی العالمیه ......1750 میلیارد ریال.... این نهاد دقیقا چیکار میکنه و کجاست؟ کسی میدونه؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 1
    دمت گرم صادق جان
  • قلی A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    5 45
    زیبا کلام جون می گم این اعداد و رقم ها رو از کجا در آوردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته ببخشیدا فقط شما تو این جامعه زندگی نمی کنید. ما هم هستیم یه سوال جواب بده فکر می کنی اگه وضع فرهنگ این جوری جلو بره فردا دشمن میگه من دارم میام براتون مراکز فحشا میارم همه نمی گن بیا بیا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و کشور رو نمی دن به دشمن ؟؟؟؟؟؟؟ آیا ناتو فرهنگی جنگ فرهنگی به همین نمی گن ؟؟؟؟؟ از ما گفتن بود
  • دانشجوی شما IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    10 1
    استاد حال کردم با این نامت
  • امید A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    5 37
    ظاهرا ایشون قانون اساسی نداره تو خونش...اگه این خبر درست باشه،متاسفم برا مملکتی که ایشون استاد یکی از معتبرترین دانشگاهاش باشه... چرا که: اصل سوم قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم ، همه امکانات خود را برای امور زیر به کار برد : 1. ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان وتقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی .
    • بی نام A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
      8 0
      مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی...... بی حجابی مظهر فساد و تباهی است یا رانت؟ دروغ؟ اختلاس؟ بورسیه غیرقانونی دکترا؟ فامیل بازی؟ پارتی بازی؟ اختصاص بودجه های کلان به نهادهای مثلاً فرهنگی در حالیکه بچه های این مملکت با بخاری نفتی جزغاله می شوند مظهر تباهی نیست؟ با این بودجه چند تا وام ازدواج 10 میلیون تومانی می شود پرداخت کرد؟ 300 هزار وام ازدواج در سال آیا این بهترین مبارزه با فساد نمی تواند باشد؟؟؟؟
  • مصطفي زارع A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    10 1
    ""بنده یکبار ندیدم ....محض خالی نبودن عریضه هم که شده یکبار از صدا و سیم بخواهيد که در برابر آن 30000 میلیارد ریالی که از بیت المال می گیرند، کدام گام جدی و اصولی را برای رشد، گسترش و ارتقاء فرهنگ کشور برداشته اند؟ "" خيلي دلم ميخواد بدونم چه جوابي داره بده
  • حیما A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    6 19
    برای کسانی که کامنت گذاشته اند و مشکلات فرهنگی رو به گردن ضد انقلاب و فتنه و کشورهای به اصطلاح دشمن که تو 8 سال دوران احمدی نژاد نمود بسیاری پیدا کرده متأسفم، کی این حرف رو باور می کنه که مثلا کشوری مثل آمریکا یک بخش اعظمی از بودجه خودش رو به این اختصاص بده که علیه ایران جو سازی کنه؟مگه اونها مثل ما دنبال این جور برنامه ها هستند و دنبال اینن که کسی رو مقصر نشون بدن؟ مگه ما خودمون ضد خودمون حرکتی نمی کنیم؟ اصلا به نظرم با این وضع و افرادی مثل ... نیازی به دشمن نداریم، نیازی نیست که دولتهایی مثل آمریکا ذره ای پول خرج تبلیغات ضد دینی و فرهنگی بکنن؟
    • انصاری A1 ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      8 1
      دوست محترم. یه قلم از بودجه هایی که آمریکا سالها پیش تصویب کرد بودجه 75 میلیون دلاری برای ضربه زدن به ایران بود. رادیو فردا هم با همین بودجه راه اندازی شد. وی او ای هم با همین بودجه های تصویبی اداره میشه. البته رقم 75 میلیون با در نظر گرفتن کل بودجه آمریکا رقم زیادی نیست. اما رقم کمی هم نیست. اما مطمئن باشید که عمو سام خیلی به براندازی جمهوری اسلامی علاقمند بوده و هست.حالا اگه کاری از پیش نبرده امری سواست. خرجی هم که در سوریه کردن بیشتر برای قطع پل ارتباطی ایران و حزب الله بود. اگه قضیه حزب الله وسط نبود مطمئنا به بشار اسد کاری نداشتن. این رقمها رو هم در نظر بگیرید.
  • دانشجوی دکتری IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    5 69
    آیت الله خاتمی که خدا برای این نظام حفظ نمایند تنها نقش وصرفا نقش دولت را راهگشای معضل فرهنگی نمی دانند بلکه بر سایر نها دهای فرهنگی هم که در امر وظایف خود کوتاهی می کنندنقد اساسی دارند شما کل بودجه فرهنگی سالانه سی هزار میلیارد ریال ذکر کرده اید در حالی که یارانه پرداختی یک ماهه چهل هزار میلیارد ریال است پس ارقام ذکر شده بیش از حد بزرگ وسیا ه نمایی نکنید بودجه های کلان دولتی نیزدر نظر بگیرید.
    • بی نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      25 3
      دانشجوی دکتری عزیز سی هزار میلیارد یعنی خیلی کوچک نمایی نکنید
    • تیزبین A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      20 1
      دکترجان یارانه میشه نون و آب و بالاخره یه فایده ای داره . این هزینه ها و بودجه ی اختصاصی که اشاره فرمودین نون و آب که نمیشه تازه نمک روی زخم فرهنگ هم شده . به نام فرهنگ به کام ...
    • yaser IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      18 2
      دانشجوی دکتری با کدام سهمیه و سفارش پذیرش شدید، ما که دکتری علوم سیاسی رتبه 200 آوردیم و دانشگاه علامه واسه مصاحبه دعوت شدیم با چند مقاله و داشتن 2 تافل اما از ترس بچه های بالای گزینش دانشگاهی نرفتیم چون امثال ماها در این کشور غیر خودی محسوب مبشویم و شما خودی .... اره جان دل برادر، شما یه نگاهی به کامنت های مخالف و تعداد لایک هاش بنداز و بعد نظرت رو با دانشجوی دکتری ثبت کن
  • خودمم دیگه نمیشناسین؟؟ EU ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 0
    ای بابا بردادر جان دلت خوشه ها در درستی و کامل بودن آمار شما جای تردیدی نیست. اما این آمارها چه تاثیری میتونه داشته باشه؟؟ خاتمی نمیدونه یا ملت؟؟ واسه کی داری بازگو میکنی؟؟ بوخور بخوره دیگه حالا اینبار به اسم فرهههنگ
  • سعید A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    11 0
    جای شما واقعا وسط بهشته اقای زیبا کلام
  • مهدی A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    3 44
    اگه آیت الله خانمی به دولت انتقاد میکنه بخاطر اینه که درون همین دولت کارهای ضد فرهنگی مثل برداشتن ممیزی کتاب و انتقاد به سانسور و ... شده و در دیگر نهاد ها همچین رفتار هایی سر نزده
  • احمدي EU ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    7 0
    سلام گرم خدمت مسلمان حق گو آقاي زيبا كلام كه حرف خدايي ودرد تو دل فقرا را گوشزد مي كني انشاالله همنشين امام حسين بزرگترين پرچم دار مبارزه با ظلم در قيامت به كامت گوارا باد وجهنم نصيب كساني است كه خدا بصيرت را از آنان گرفته ويا خود را به خواب مي زنند.ما در ميان مردم هستيم بيش از هشتاد درصد مردم مخالف اين گونه نظر ها يعني در رابطه با زور به بهشت بردن هستند چون صداقت در پشت آن نهفته نيست و ديگر جنس آن ها با مردم فرق دارد .
  • حاج داود IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    5 23
    با سلام و عرض ادب به محضر همه عزیزان و صاحب نظران بویژه استاد مسلم تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی ایران جناب دکتر صادق زیبا کلام دلسوز انقلاب اسلامی/ نکاتی چند به استحضار میرسد: 1 پرداختن به اصل موضوع خوب است، لیکن یکدیگر را متهم کردن کار خوبی نیست چون همه ما زیر یک خیمه به نام اسلام و در کشوری به نام ایران زندگی می کنیم خوب و بدش مال ماست. 2 آنطور که آیت ا ... خاتمی میفرمایند و آنچه دکتر زیبا کلام مرقوم داشته اند، همه حکایت از یک چیز است و آن اینکه ج.ا.ا در بخش فرهنگ و تعالی آن کمتر توفیق داشته است. 3 پیشنهاد می شود به جای متهم کردن یکدیگر لجنه ای (همایشی) از تمامی صاحب نظران در عرصه فرهنگ با پرهیز از باند بازیهای جناحی تشکیل و ابتداء آفت شناسی و سپس نسخه لازم تجویز گردد. به امید آن روز.
    • انصاری A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      5 5
      حاج داوود عزیز. یه مثبت بهتون دادم که بگم با نظر شما موافقم. اما با اون کلمه لجنه موافق نیستم. کلمه عربی نامانوسی هست. فارسی را پاس بداریم عزیز دل برادر. یا حق.
  • یه غریبه IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    8 0
    دکتر جان حرف دل ما رو زدید زنده باشید
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    9 0
    من خراب فرهنگم و دلواپس چرا نميفهميد....
  • محمد لنگي IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    8 2
    درود بر زيبا كلام پاسدار و اصول گرا
  • بی نام US ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    8 1
    اینها که همیشه ادعا دارند حوزه مستقل بوده و اصلا از هیچ کجا تامین مالی ندارد
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    5 38
    مفسدین یعنی شما اصلاح طلبانی که حتی ادعا دارید هم خداوهم چهارده معصوم رامیشود نقدکرداما شمارونه.چرخ زمانه اینجوری نمیمونه.ارواحنا فداه مهدی جان بیا که درایرانمان خاک شهیدانمان افرادی زمام دار شده اند ازسال92که ریشه خدا ومهدویت روبزنند.یوسف زهرا بیا.الهم عجل لولیک الفرج.
    • سام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
      6 0
      جناب بی نام عجله نفرمایید عجله کار شیطان هست و لفظ جلاله خداونداز این صفت مبراست
  • شاکر RO ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    10 0
    برایم جالب است که دوستان منتقد دکتر زیبا کلام چقدر اندک اند و چقدر پر مدعی دوستان عزیز نقد باید با رعایت انصاف و عدالت باشد نه از روی تعصبات جناحی دین و دنیای خود را به تعصباتتان نفروشید دکتر حرف حسابی زده است و حرف حساب جواب ندارد هیچ وقت از خود سئوال کرده اید این مقدار بودجه ایی که به این سازمانها و نهادهها تعلق میگیرد کجا خرج میشود که هیچ وقت نمود نداشته آیا بهتر نیست این وظیفه را فقط به متولیش تسلیم کنیم و از اصراف بودجه مملکت که بیت المال است جلوگیری کنیم
  • اسی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    8 1
    دکتر جان این آقایان دردشان از جای دیگه است خدا می داند هر چه خرابی در باب فرهگ واقتصاد وروابط داخلی وخارجی داریم هم اش میراث دولت قبل است تا بخو اهند درستش کنند سالها طول می کشد این آقایان هم دلشان برای این کشور نسوخته .
  • وحید ناروئی A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    2 59
    عزیزان بنده حقیر در متن جریانات هستم .گفته های این آقا دور از واقعیته.باور نکنید
    • سعید IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      22 17
      شما پس تو 20 تا نهاد و 200 تا سازمان و مجلس و دولت و وزارت ارشاد و همه جا مشغول به کاری. اصلا شما احمدی نژادی احتمالا که از همه چیز با خبر هستی. مردم مطمئن هستن هزینه ها بیشتر از اینهاست. همه چیز مستنده و از ردیف بودجه مجلسه. تا کی دروغ؟ شما هم نکنه دستت تو کاره؟
    • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      11 13
      برای کی کار میکنی
    • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
      12 0
      بنده هم در اصل جریان هستم. یکی از همین شوراهای عالی در عرض دو سال نزدیک به 500 میلیارد تومان بودجه گرفته که البته آقای زیباکلام از وجودش احتمالاً حتی آگاهی هم ندارد.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
      2 0
      من حتی نمیدونم شما کی هستی و کجایی. کسیکه با شناسنامه حرف میزنه، حداقلش اینه که آبروی خودش رو گذاشته وسط و اگه یه روز مشخص بشه حرفش دروغ بوده، اعتبار و حیثیتش ازبین رفته. حالا من حرف شما رو باور کنم یا حرف زیباکلام رو که حداقل اسم و فامیل و سوابقش رو میدونم؟
  • سارا IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    11 1
    خیلی از نظرات با این شروع شده «با اینکه حرفای زیبا کلامو قبول ندارم ولی این یکی منطقی بود.» یعنی بعضیا بحث پول که میشه تغییر موضع میدن. دکتر جان پیشنهاد میکنم از این به بعد موقع نامه نوشتن یه بخشی بذار با نام «گریزی بر بودجه»
  • محسن IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    8 0
    صادقی ولله .............. صادق.
  • مجتبی A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    7 0
    عالی بود دکتر ای دریغ مابقی اساتید کجان
  • m IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    7 0
    آن چه از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند
  • محسن م A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    11 0
    یکی به من بگه این پولا صرف چی میشه دقیقاً؟؟؟؟ 19000میلیارد ریال برابر است با 1900 میلیارد تومان درست؟ 1900 میلیارد تومان برابر است با 95000 خانواده ایرانی هر کدام 20 میلیون تومان من خفه خون میگیرم خودتون حساب کنید.........
  • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    5 31
    جناب آقای زيباکلام اگر هدفت از اين نامه خير است، خدا خيرت دهد، و چنانچه پشت پرده چيز ديگری است به خدا پناه ببر.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    9 0
    آفرین بر حق گویی تو دکتر زیبا کلام
  • ابوذر A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    9 1
    فقط می تونم بگم استاد مواظب خودتون باشید شماالان امیرکبیر ماهستید
  • سجاد A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    6 2
    درود دکتر
  • حسن IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    9 1
    صداوسیما را نگفتید چقدر میگیره و برنامه بی خاصیت نشون میده
  • بگه A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    7 1
    آفرین اگر چهارنفردیگراستاد باجرأت مثل آقای زیباکلام داشتیم آقایان اینقر فرافکنی نمی کردند
  • محمد IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    7 1
    حرف حساب ۲ کلام////// صادق زیبا کلام
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    10 0
    قطعا هر چقدر تلاش و تکاپوی مخالفان متحجر و کم سواد دولت بیشتر میشه نشانه موفقیت دولت در پیش بردن اهداف و کوتاه کردن دست افراطیون جیره خوار است. ای کاش دولت محترم تدبیر و امید رسانه ای مستقل تشکیل دهد تا جهت ارایه عملکردش متوسل به صدا و سیمای پر از دروغ ضرغامی نشود.
  • محمد IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    2 6
    من نمیدونم چرا بعضیا اصرار بر اصولگرا بودن آقای احمدی نژاد دارن در حالیکه خودآقای احمدی نژاد اعلام کرده من به هیچ خط و جناحی وابسته نیستم.
  • بسیج A1 ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 12
    آقای دکتر هرانسان بینایی می فهمد که فرهنگ رگ حیاتی وعامل دوام وقوام هر جامعه ای است بنا براین اگر نخواهیم دچار خودباختگی ودرجا زدگی شویم باید تلاش گنیم اول فرهنگ اسلامی ایرانی خود را تقویت کنیم تا بتونیم در سایه آن به شکوفایی وحصول نتیجه لازم برسیم و پس از آن به ساختن بعد مادی وتمدنی دست بیابیم
  • محمد IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    5 1
    درود درود بر قهرمان حقيقت
  • بی نام US ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    5 0
    عالی بود دکتر خیلی از شما سپاسگذارم با این حال کسی نمیتونه جلوی این افراد وبگیره که به اسم اسلانم دارند بیت المال و چپاول می کنند وهیچ کار مفیدی برای این جامعه انجام نمیدن
  • امید IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    4 0
    با سلام درود بر کسانی که با شهامت به نقد و بررسی مسائل می پردازند و بی هیچ ترسی مواردی را برای مردم بازگو میکنند که دیگران جرأت بیان آن را ندارند، این گوشه ای از واقعیات جامعه ماست ، اگر همه واقعیات و مسائل پشت پرده بطور شفاف در برابر و دیدگاه ملت قرار گیرد آن وقت میشود گفت تا چه حد کشور ما اسلامی است و یا چرا کشوری که دارای بیشترین انواع ذخایر و معادن و نفت و گاز و ... است مردمش دچار فقر مالی و فرهنگی اند و یا چرا متاسفانه بعد از سی و چند سال انقلاب فساد اداری و اخلاقی در تمام سطوح جامعه قابل حس و رویت است، بیایید منصفانه ببینیم خارج از هرگونه خط و خطوط سیاسی ، و ایرادات و اشکالاتمان را قبول کنیم چون همه ما در این مشکلات گرفتار شدیم و رفع معضلات نیاز به یک همدلی عظیم دارد، پس بسم الله
  • بی نام SE ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    1 12
    ایرادهای زیبا کلام نسبت به هزینه شدن بودجه های نهاد های فرهنگی کاملا منطقی است. اما اینکه می گوید امور فرهنگی ربطی به دولت ندارد نشانه جهالت او است. چون خود رییس جمهور در تحلیف خود به قرآن سوگند یاد می کند که پاسدار مذهب رسمی کشور تشیع حقه اثنی عشری باشد و این سوگند هیچ معنایی جز نقش مستقیم رییس جمهور در فعالیتهای دینی و فرهنگی ندارد. آقای زیبا کلام باید بداند که کاستیها و اهمال های نهادهایی مانند آنها که اسم آورد اصلا چیزی از ضعف های رییس جمهور را نمی پوشاند. اتفاقا نقش رییس جمهور در امور فرهنگی مهمتر از آن نهاد ها است.چرا که عملا این رفتارهای فرهنگی دولت است که در جامعه تبدیل به گفتمان غالب می شود و الناس علی دین ملوکهم.
  • یا حسین A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    11 0
    اقایان علم الهدی خاتمی و موحدی کرمانی ...خبر از دل ما بیچاره های روستایی که درامدمان به برجی 400 هزار تومان هم نمیرسه ندارن. اقای زیبا کلام رحمت خدا به شیری که مادرت داد بهت . اقایان اگه شما دم از علوی بودن میزنید مثل حضرت علی هم زندگی می کنید؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    4 0
    زنده باد استاد زيبا كلام
  • س.ع.م. IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 13
    جناب آقای زیبا کلام حوزه های علمیه در طول قرنها از اسلام محافظت کردند و به وظایفشان در حد توان خود به انجام رسانده اند ولی متأسفانه در این دوقرن اخیر وجود نقشه های زیرکانه استعماری از یکطرف و ساده اندیشی و بیسوادی برخی افراد که خود را بیش از حد مغز متفکر می دانستند از یکطرف باعث شده است که حاصل بزرگان دین به مخاطره بیافتد وزارت ارشاد وظایفی دارد که منحصر به این وزارتخانه عریض و طویل است که متأسفانه نه فقط به آن عمل نمیکند بلکه به آن اعتقاد ندارد حوزه علمیه ، اسلام را به ماتحویل داد وباعث افتخار ما است اگر امثال شما خود باخته ها آن رانابود نکنید.
  • یه نفر EU ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    6 0
    این نامه ها باید نوشته بشن و در واقع خود این نامه ها جوابند و احتیاجی به جواب ندارند ......
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 1
    قدر. اینگونه انسان ها رو ما کی باید بدونیم بعد از مرگشون