میزان نوشت:

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که کاهش قیمت نفت در ایران مقطعی است گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت نفت را تلاش آمریکا برای کاهش قیمت نفت از طریق عرضه ظرفیت مازاد نفت عربستان به بازار برای فشار بر ایران و روسیه اعلام می‌کنند و ما هم با کاهش تولید نفت با این سیاست مقابله خواهیم کرد.

نادر فریدونی از احتمال کاهش تولید نفت ایران در فصل زمستان برای مقابله با کاهش نرخ نفت خبر داد و گفت: به دلیل کاهش قیمت شدید و غیر متعارف قیمت نفت به زیر 90 دلار در هر بشکه به احتمال زیاد اوپک تصمیم به کاهش تولید نفت در بازارهای جهانی خواهد گرفت که در پی این تصمیم ایران نیز میزان تولید خود را کاهش خواهد داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در صورتی که ایران و سایر کشورهای اوپک میزان تولید نفت خود را در فصل زمستان کاهش دهند این اقدام موجب افزایش قیمت نفت در خواهد شد.

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس، با انتقاد از سیر نزولی قیمت نفت کشورهای عضو اوپک ادامه داد: هم اکنون متاسفانه کشورهای عضو اوپک دچار درگیری های سیاسی بین المللی هستند که توسط ابر قدرت ها سازماندهی می شود. بنابراین روی آرودند برای کاهش قیمت نفت که قطعا به نفع کشورهای عضو اوپک نیست.

نماینده مردم فیروزآباد در خصوص تولید بنزین توسط پتروشیمی ها ادامه داد: در دولت قبل، وزارت نفت برای حمایت از تولید ملی و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به سمت تولید بنزین پتروشیمی‌ها رفته بود، در حال حاضر سازمان استاندارد، حفاظت محیط زیست و سازمان‌های پژوهشی بر اساس آزمایش‌ها به این نتیجه رسیدند که بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها از آلایندگی بالایی برخوردار هستند و بر همین مبنا تولید پتروشیمی‌ها قطع شده است.

فریدونی، با اعلام این ‌که تغییرات قیمت حامل‌های انرژی تا سال 1397 ادامه خواهد داشت، ادامه داد: دولت باید به‌گونه‌ای قیمت سوخت و حامل‌های انرژی را در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی افزایش دهد که مانع تورم گسترده، جلوگیری از فشار زیاد بر مردم و در نهایت موجب افزایش نرخ اشتغال و رشد اقتصاد کشور شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =