روح‌الله حجازی کارگردان فیلم «مرگ ماهی» نسبت به اظهارات اخیر مهناز افشار واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرانجام و پس از انتشار نامه شکایت آمیز مهناز افشار نسبت به حذفش در فیلم «مرگ ماهی» روح‌الله حجازی کارگردان این فیلم در جوابیه‌ای نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد. او در جوابیه خود نوشته است:

«بنام خدا

اخیرا از طریق بعضی سایت‌ها از مدعای طرح شده توسط سرکار خانم مهناز افشار مطلع شدم. عجیب آنکه کسی که مدعی اخلاق‌مداری و رعایت اصول حرفه‌ایست، اینگونه عجولانه به نشر اکاذیب در فضای مجازی و نامه‌پراکنی در سایت‌های مختلف می‌پردازد تا جایی که در چند روز گذشته، شاهد انواع تهمت‌ها و حرمت‌شکنی‌ها در گفتار و نوشتار ایشان و برخی دوستان محترمشان بوده‌ام.

قصه «مرگ ماهی» که اولین قراردادش را با مهناز افشار امضاء کرد! غصه‌دار است. از اینکه بازیگری که می‌توانست و می‌بایست الگوی حرفه‌ای‌گری و اخلاق‌مداری باشد، بی‌واهمه مفاد قراردادش را زیر پا، و دست عوامل پروژه را در پوست گردو گذاشت! اما غصه‌ی بزرگتر آن است که وی به محض اطلاع از پذیرفته شدن «مرگ ماهی» در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، حتی بقدر تعیین تکلیف و بررسی مدعای خود توسط شورای داوری خانه سینما نیز تحمل نداشت و به امید مرگِ ماهی، از هیچ تلاشی برای گل‌آلود کردن این آب کوتاهی نكرد.

دریغ آنکه حداقل ای کاش از آن نفوذ و پشتوانه‌ای! که خانم افشار از آن دم می‌زنند برخوردار بودم، شاید از این طریق می‌توانستم مانع از خط خوردن دو فیلم قبلی‌ام؛ (زندگي خصوصي آقا و خانم ميم) و (زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو) از ليست رقبای دو دوره‌ قبلی جشنواره فيلم فجر شوم.

اما اگر نداشتن پشتوانه‌ای جز خدا هم از ویژگی‌های (به تعبیر ایشان) «یک کارگردان جوان و بی‌تجربه» است، به آن افتخار می‌کنم و بر خود می‌بالم.

از شما چه پنهان، من نه ماهیگیری از آب گل‌آلود را می‌دانم و نه هرگز نیازی به آن می‌بینم. لذا این عرصه را به اهلش وامی‌گذارم و تا صدور رای توسط مراجع ذیصلاح، به احترام سینمای نجیب ایران سکوت می‌کنم.

در پایان برای مهناز افشار عزیز، آرزوی سلامتی، شادی و سعه صدر دارم و هرگز دور از ذهن نمی‌پندارم که انشاالله ایشان در جشنواره‌های آتی، نه با غوغاسالاری و جنجال، که با تکیه بر توانایی‌های بازیگری‌ و اخلاق‌مداری‌شان پا به میدان رقابت و تیتر رسانه‌ها بگذارند. به امید آنروز... .»

مهناز افشار روز گذشته‌ای در نامه‌ای اعلام کرد که به علت کنار گذاشته شدن از فیلم «مرگ ماهی» از کارگردان این فیلم شکایت خواهد کرد. 

 

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    60 39
    توضیحات شما کامل نیست پس نمیتوان قضاوت کرد و حق را به شما داد
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    63 35
    این الان جواب بود؟ دقیقا افشار کدوم مفاد قرارداد رو زیر پا گذاشته بوده؟
  • محمد IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    35 8
    "اما غصه‌ی بزرگتر آن است که وی به محض اطلاع از پذیرفته شدن «مرگ ماهی» در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، حتی بقدر تعیین تکلیف و بررسی مدعای خود توسط شورای داوری خانه سینما نیز تحمل نداشت و به امید مرگِ ماهی، از هیچ تلاشی برای گل‌آلود کردن این آب کوتاهی نكرد." یعنی چکار کردن ایشان؟ چرا واضح حدف نمی زنید؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    مهناز افشار دیگه کیه ؟؟؟؟؟؟
  • اکبر A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    87 19
    من برای این کارگردان محجوب و مستعد سینمای ایران خیلی ناراحت شدم از یک طرف مشکلات کار و از طرف دیگه رفتار کودکانه بعضی از این قبیل
  • لیلی RO ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    97 11
    نامه موقرانه ای بود.
  • سامان IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    59 5
    نامه ایی بود به دور از هیاهوی رسانه ایی.
  • آینده نگر IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    36 5
    کی روش باید بیاد سینمارو هم مثل فوتبال از بازیکن سالاری تهی کنه.
    • ژیار IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
      8 0
      گل گفتی.
  • مهدی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    7 19
    1حکایت من نبودم دستم بوده. 2 ایشون اومده از خودش دفاع کنه یا اثر ادبی خلق کنه
  • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    30 4
    خانم افشار اگر حرف حقی داشت در رسانه ها مطرح نمی کرد. میرفت در خانه سینما و هیئت حل اختلافشون. کسی که دنبال ایجاد هیجانه عموما حرفش درست و حق نیست.
  • فرشته A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    25 8
    از آقای حجازی عزیز بخاطر گفتار زیبا و جوابیه موقرشان ممنونیم. آقای حجازی کارگردان بسیار با استعداد و اخلاق مداری هستند. اما در مورد افشار اخلاق و ادب مفهوم نداره. این خانم حق نداشت گستاخانه به ایشون توهین کنه. پشتوانه افشار امثال همون آقازاده هان که بخاطر ... زنشون رو طلاق میدن و ... افشار اسطوره بی اخلاقی حق توهین نداری .
  • امین A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    35 7
    واقعا خجالت اوره خانم افشار. این برخورد تو در دنیای سینما ارزش سینما رو زیر سوال میبره. آخه حسادت دیگه چقدر. آقای حجازی مرد با اخلاق و با استعدادیه اما رفتار تو دور از ادب.
  • دانشمند A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    33 12
    از پاسخ کوتاه، صریح و مودبانه حجازی کمال تشکر را داریم. همین حد برای دانستن حقیقت کفایت میکند.
  • فرناز A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    13 4
    آقای حجازی عزیز، بی صبرانه منتظر دیدن فیلم زیبایتان مرگ ماهی هستیم. موید باشید.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    3 11
    وقتی شما بدون هماهنگی و اطلاع بازیگر دیگری رو جایگزین میکنی ق خانوم افشار که شکایت کنه شما .خانوم افشار به پشتیبانیه سالها تلاش نیازی به خراب کردن شما برای بالا بردن خودشون ندارن . این آقای حجازی حتی تحمل انتقاد رو هم نداره و هرکی انتقاد کردرو از پیچچش بلاک کرده شما با این کار به مردم توهین کردین