چهارشنبه 29 شهریور 1396
دوشنبه 4 خرداد 1394 - 09:25:55 چاپ

کنکوری ها: تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی عادلانه نیست/ سازمان سنجش: در راستای حذف کنکور لازم است

جامعه > مشکلات مردم - در راستای لایحه سنجش و پذیرش دانشجو، یکی از ضوابط تعیین شده تاثیر 25 درصدی سابقه تحصیلی در کنکور است که این ضابطه در کنکور 93 اعمال شد و در کنکور امسال نیز ادامه می یابد.

به گزارش خبرآنلاین، داوطلبان کنکور سراسری که بخشی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم این خبرگزاری هستند، از تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی گلایه دارند و می گویند که عادلانه نیست.

آن ها معتقدند که امتحانات چون تشریحی هستند، نمرات سلیقه ای داده می شود و به نوع مصحح نیز بستگی دارد.

یکی از کاربران خبرآنلاین در این باره می نویسد: واقعا از سازمان سنجش تعجب می کنم که تاثیر مثبت را به تاثیر مستقیم تغییر داده بدون این که ساز و کار مناسبی برای تصحیح امتحانات بیندیشد. در خیلی از امتحانات تشریحی، سلیقه و سخت و آسان گیری تصحیح کننده ورقه تاثیرگذار است که همین می تواند زحمات ما را به باد دهد. لطفا مسئولین سازمان سنجش پاسخ بدهند.

سخنگوی سازمان سنجش در همین رابطه می گوید: بر اساس قانون حذف کنکور، کمیته ای تشکیل شد و قرار بر این شد که کارهای تخصصی روی آن انجام شود تا ببینیم چگونه برنامه ریزی کنیم که به قانون حذف نزدیک بشویم. کمیته به این نتیجه رسید که سوابق تحصیلی داوطلبان تجربی، ریاضی، انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خودشان را از سال 84 تا 93 اخذ کرده اند، و امتحاناتشان کشوری برگزار می شود، در کنکور تاثیر 25 درصدی داشته باشد.

او می افزاید: با توجه به برنامه ریزی اولیه، ابتدا این تاثیر، تاثیر مثبت بود یعنی چنانچه نمره باعث بهتر شدن نتیجه کنکور می شد، این 25 درصد اعمال می شد و اگر تغییر ایجاد نمی کرد و یا پایین می آورد، اعمال نمی شد.

بر اساس مصوبه سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که اعضایی مثل وزیر آوزش و پرورش، وزیر علوم، وزیر بهداشت، رییس دانشگاه آزاد، نماینده مجلس عضو کمیسیون آموزش، رییس سازمان سنجش دارد و در مورخ 23 مهرماه 92 برگزار شد، بنا بر این شد که کلیه دیپلم های نظام جدید متوسطه ریاضی، تجربی و انسانی که دیپلم نظام جدید را بین سال های 84 تا 93 اخذ کرده اند و امتحان سال سومشان به صورت سراسری باشد، مشمول سوابق با تاثیر قطعی 25 درصد بشوند.

سخنگوی سازمان سنجش درباره اظهارنظر کاربران مبنی بر بی عدالتی این طرح می گوید: در راستای حذف کنکور این تصمیم گیری انجام شده و در سال 93 نیز به همین صورت اجرا شده است. این طرح برای کنکور 94 نیز اجرا می شود یعنی سوابق تحصیلی هم تاثیر مثبت و هم منفی دارند و این تصمیمی است که شورای سنجش و پذیرش دانشجو در راستای حذف کنکور گرفته است.

23304

 

کلید واژه‌ها : مشکلات خوانندگان - کنکور -
مطالب مرتبط
72 دیدگاه
  • بی نام
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 09:37:41
    پاسخ
    129 3

    یک زمانی فکر میکردم کنکور خیلی نامردیه ولی الان به این نتیجه رسیدم با این وضع نظارت مسئولین غیر از کنکور هر راه دیگری در ایران غلط است.

    • بی نام
      دوشنبه 4 خرداد 1394 - 09:49:13
      86 1

      موافقم چون شاهد خريد سوالهاي امتحان نهايي توسط بعضي افراد و از طرق مختلف بوديم

    • بی نام
      دوشنبه 4 خرداد 1394 - 15:09:02
      55 5

      یعنی از این قانون هاست که هیچ جای دنیا پیدا نمی کنی الان اگه یه بنده خدایی امتحان نهایی رو خراب کرد باید چکار کنه هیچ راه جبرانی نیست خبرانلاین تو به داد ما برس

    • بی نام
      پنجشنبه 7 خرداد 1394 - 11:40:04
      23 0

      در راستاي رسيدن به رشته هاي نامطلوب خوب است آخه چرا اينقدر عمر مردم را با گذشته تباه مي كنيد اوني كه نمره هاش خوب است تاثير مثبت بدهيد ولي اون بيچاره هايي يه امتحان را بد ميده چرا بايست تا آخر عمرش محكوم به فنا باشه. من در دوره ليسانس استادم كلي از درسها را با ما داشت و مرا تهديد ميكرد كه نميگذارم معدلت بالاي 14 شود تا استخدام در هيچ جايي نشوي غافل اينكه اگرچه در ليسانس شرايط شركت در امتحانهاي استخدامي را نداشتم ولي خدا با من بود و بعد از دوره ارشد در يك آزمون قبول و سريع استخدام شدم. قابل توجه مسولين كه به خيلي از بچه هاي تجربي در رشته پزشكي دارن ظلم مي كنن.الام خواهر بنده خداي من داراي معدل 15 است ولي هر چه فكر مي كنم از خيلي ها قويتر بوده فقط بخاطر يك مريضي نتونسته بود.

    • بی نام
      پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 01:15:00
      5 16

      شخصی که می فرمایی شاید کسی امتحان نهایی و خراب کرد خوب یک امتحان رو خراب میکنه اتفاقا کاملا عادلانه ست اومدیم شما سر کنکور حاتون بد شد اگه این درصد امتحان نهایی نباشه که وا ویلاست تازه اونقدر هم تاثیر نداره که انقدر ناراحتید

  • بی نام
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 09:47:36
    پاسخ
    61 0

    تاثیر سوابق در صورتی عادلانه ست که ابتدا اموزش و پرورش اصلاح بشه،سطح تمام دبیرستانها تقریبا یکسان بسه دست دیگران از نمره دادن بسته باشه.بعد برید سراغ حذف کنگور.متخصصین فن که این نظریات رو میدم تو کدوم کشور تحصیل کردن که از وضعیت اموزشی ایران بی خبرن؟؟؟؟ ده سال نمرات در اختیار دبیران مربوطه ست،فقط یکسال رو نهایی کردن که اون مهمه،عدالت کجای کار قرار گرفته؟

    • بی نام
      دوشنبه 4 خرداد 1394 - 15:07:36
      37 0

      آقا من سال 88 دیپلم گرفتم الان یه مدرک دارم که هیچ فایده ای نداره میخوام دوباره کنکور بدم اما معدلم خوب نیست اون زمان که ما امتحان نهایی دادیم اصلا حرف از تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی نبود من از کجا میدونستم یه روزی معدل سومم تو ایندم تاثیر داره

    • ص
      دوشنبه 4 خرداد 1394 - 16:28:26
      39 3

      سطح تمام دبیرستان ها تقریبا چیه؟؟؟ سطح تمام دبیرستان کاملا یکسان بشه اقا ما سهمیه نمیخوایم ما عدالت میخوایم ما میخوایم اون دبیری که برا تهرانیا شیرازیا درس میده برا ما هم درس بده.

    • علی حسینی
      دوشنبه 4 خرداد 1394 - 18:08:29
      28 1

      واقعا موافقم

  • بی نام
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 11:11:20
    پاسخ
    24 2

    کنکور هم حذف نمی شه....و بچه های ما هم مثل خودمون بخش بسیار بزرگی از زندگیشون رو باید در استرس قبول شدن در کنکور باشن،در نهایت هم هیچی به هیچی...چون دقیقا نمی دونیم چی میخوایم

  • بی نام
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 12:44:11
    پاسخ
    20 5

    حداقل یکم امتاحان نهاییارو آسون بگیرید.کنکور 95 انگار 35درصد تاثیر داره

  • بی نام
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 12:44:22
    پاسخ
    26 2

    خبرانلاین خواهش می کنم بازم این خبر رو پیگیری کن به خدا داره حق خیلی ها توو کنکور خورده می شه..اینقدر سر جلسه های امتحان نهایی بعضیا تقلب می کنن...برگه ها سلیقه ای تصحیح می شه...یه معلم در یه شهر دست بالا می گیره یه معلم دست پایین...مثل کنکور نیست که سیستم تصحیح کنه...لطفا بازم پیگیری کنید...

  • علی
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 12:45:31
    پاسخ
    35 2

    اینا همه برای اینه که ملت بچه هاشون رو بفرستن مدرسه غیر انتفاعی و بعضی ها به نون و نوایی برسن و هم بچه به راحتی نمره ی عالی بگیره .

  • بی نام
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 12:46:42
    پاسخ
    33 6

    حداقل یکم امتحان نهاییارو آسونتر بگیرید.انگار کنکور 95، 35درصد تاثیر داره

  • دينا
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 12:48:52
    پاسخ
    46 1

    منم مخالف تاثير سوابقم خودم معدلم خوبه وليچون خيلي راحت تقلب ميشه و هم چنين بستگي به مصحح داره مخالفم عدالت اصلا رعايت نميشه حداقل تو كنكور نميشه تقلب كرد و سليقه اي نمره داد

  • بی نام
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 12:48:54
    پاسخ
    37 1

    منم موافقم چون معلم ها در نمره دهی بعضی سخت گیر و بعضی آسان گیر هستند و به این ترتیب سرنوشت بچه های مردم در دست معلم قرار می گیرد. همان امتحان کنکور بس است.

  • شایان
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 12:49:54
    پاسخ
    33 2

    به نظر من هم اصلا عادلانه نیست چون عواملی مثل حوزه و مراقب حوزه و نظر مصححین ورقه ها روی سرنوشت افراد تاثیر میذاره

  • amin278
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 13:17:40
    پاسخ
    42 3

    وقتی یه کاری انجام میشه که ایندمون رو تعیین میکنه خوبه حداقل یه نظر سنجی بشه نه اینکه سرخود یه چیزی تعیین بشه شمایی که قراره کنکورو حذف کنید و امتحانات نهایی رو برگذار کنید اول یه سر به حوزه های نهایی بزنید تقلبو جمع کنید بعدش حرف از حذف کنکور بزنید تنها ازمون عادلانه کنکوره شما میخواهید نا عادلانه کنید؟؟حذف کنکور بزرگترین ظلم در حق دانش اموزا

  • نسرین
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 13:32:09
    پاسخ
    30 5

    توووووووووووووووووروووووووووووووخدا این برش داریددددددددددد

  • agh9893
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 14:02:58
    پاسخ
    22 1

    تاثیر مستقیم تصمیمی بدون نظارت و تحقیق قبلی بوده و با وضعیت برگزاری امتحانات تشریحی در ایران تقلب های مکرر ، تصحیح سلیقه ای اوراق ، سطح سوالات و ... امری غیر هوشمندانه است. بسیاری از دانش آموزان از ناحق بودن امتحانات خبر داده اند. اگر به جای برگزاری امتحان تشریحی در وضعیت کنکور تجدید نظر شود بهتر است. طاهر موسوی مسئول نظارت بر امتحانات و سوابق تحصیلی

    • بی نام
      دوشنبه 4 خرداد 1394 - 21:06:41
      8 1

      بله شما امتحان دین و زندگی 94 رو ببینید.سطح سوالات به قدری غیر استاندارد بود که معلمان دینی هم از جواب درست بی اطلاع بودن.مطمئن باشید هیچ کس از این امتحانات راضی نیست

  • afsane in
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 14:05:59
    پاسخ
    14 1

    این که نمره رو تاثیر بدن عادلانس اما اینکه نهایی رو چطور برگزار میکنن عادلانه نیست وقتی تو نهایی به راحتی تقلب میکنن خیلی بده اگه میخوان تاثیر بدن امنیت نهاییرم باید مث کنکور ببرن بالا نه مثه الان

  • کنکوری 94
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 14:30:50
    پاسخ
    17 1

    من کاملا با تاثیر مستقیم مخالفم هر وقت برنامه ای اجرا بشه که امتحان نهایی در صحت کامل برگزار بشه بله اون موقع میشه تاثیر داد اینطوری خیلی از افراد در نمره فرد دخالت دارند و این اصلا عادلانه نیست ولی کو گوش شنوا............

  • بی نام
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 15:14:22
    پاسخ
    20 0

    کلا تو مملکت ما نظرخواهي مرسوم نيس بازم جاي شکرش باقيه که کارهاي تخصصي انجام دادن. بنده مخالف حذف کنکورم چون ميخوام و ميتونم اشتباهي که در گذشته تو امتحاناي نهايي انجام دادم رو جبران کنم ولي آقايون متخصص نميذارن.

  • بی نام
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 15:15:56
    پاسخ
    9 0

    اینا فقط به فکر دو چیز هستن نه بچه های مردم. یکی اینکه آقا زاده ها راحت تشریف ببرن دانشگاه های خوب دوم اینکه جا برای مدارس و کلاس های خصوصی بیشتر باز بشه و بیشتر بتونن از مردم پول بگیرن.

  • بهنام
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 15:38:42
    پاسخ
    16 0

    به نظر من دو تا کار باید انجام شود تا عدالت نسبی برقرار شه: 1 تاثیر و یا عدم تاثیر سوابق امتحانی باید انتخابی باشه. یعنی اینکه داوطلب باید اختیار داشته باشه که سوابق امتحانی در نتیجه کنکور اعمال بشه یا خیر. 2 به جای حذف کنکور، باید تعریف کنکور عوض بشه. یعنی اینکه هر درس در روزهای جداگانه برگزار بشه و سوالات هم شامل تشریحی و تستی باشه با وقت کافی. نه اینکه در 4 ساعت کلی سوالهای نکته ای و ... پر از استرس...

  • بی نام
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 16:17:22
    پاسخ
    17 0

    توروخدا اینو تائید کن دارم میترکم خسته شدم تو ایران تا پارت و پول نداشته باشی باید بری بمیری ، عدالت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الفاتحه من یه کنکوری با ارزوی پزشکی ام اواسط سال تحصیلی سوم تصادف کردیم پدر و مادرم فوت شدند اوضاع روحیم به هم خورده بود نهایی هارو نتوسنتم بخونم و معدل شد 10 در حین حال خدا شاهده چند نفر از دوستای خر پولم سوالاتو شب امتحان میگرفتن و میخوندن و میومدن 20 میشدن یا یه عده از مراقبا میومدن به فک و فامیلاشون جوابارو میگفتن هنوز تقلب بچه ها با هم به کنار ناعدالتی در اصلاح به کنار درس نگفتن دبیرا به کنار انصاف نیست .. انصاف نیست. زمونی بحث عدالت میشد که کل سال دوم سوم پیش رو نهایی میکردن نه فقط سال سوم.

  • ص
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 16:23:12
    پاسخ
    28 0

    منطقه 3 تهران با منطقه 3 یکی از شهرای آغ یکیه؟که سهمیشونم یکی میشه؟ دبیرای تهران با دبیرای یک شهر که حتی یک کتابخونه حتی یک کتابفروشی هم نداره قابل قیاسه؟که معدل رو دخالت میدن؟ فکر کنم تو هیچ کشوری تو هیچ کشوری به اندازه ایران به این دانش اموزا ظلم و بی عدالتی نمیشه. زمونی میتونن معدلو دخالت بدن که همون دبیری که تو تهران برا دانش اموزا درس میده برا ما بدبختا هم درس بده. انقدر سخن هست برا گفتن ولی افسوس که... کاش یکی ماهارو درک میکرد.کاش.

  • عماد
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 16:46:25
    پاسخ
    25 0

    پارسال من کنکوری بودم و خود کنکورو خوب دادم ولی چون معدل سال سومم پایین بود ب نتیجه کنکورمم گند زد.

    • حسین
      چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 16:54:51
      3 4

      دوست عزیز پارسال که نهایی ها فقط تاثیر مثبت داشتن پس نمیتونستن کنکورتو بیارن پایین ولی بالا میتونستن ببرن ولی کاهش نمیداد وضیعت توو...ولی در مجموع بی عدالتی خیلی بزرگیه...باید بریم یه جایی تجمعی چیزی بکنیم...

    • مصطفی
      شنبه 9 خرداد 1394 - 23:10:39
      2 0

      حسین جان سال پیش یعنی کنکور 93 تاثیر معدل مستقیم بوده مثل امساله.

  • رضا
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 17:01:45
    پاسخ
    18 0

    در حال حاضر کنکور در ایران قابل حذف نیست

  • مهسا
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 17:03:35
    پاسخ
    26 0

    خیلی ناعادلانس از تقلبها انگار خبر ندارین که چجوری ملت با تقلب معدلشون بیست میشه

  • saeed735
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 17:29:48
    پاسخ
    11 1

    بی عدالتیه محضه من الان معدلمم خوبه ها ولی هم دیدم هم شنیدم....دبیر خودمون که مصحح نهایی بود میگفت خیلی از مصححا بودن که با خودکار آبی ورق رو درست میکردن و نمره میدادن....لطفا بردارید

  • sepehr
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 18:19:50
    پاسخ
    12 1

    از خبرآنلاین می خوام که به پیگیری هاش ادامه بده...لطفا نظرات و اعتراضات کنکوریها رو به مسئولین اطلاع بدین تا تاثیر مستقیم سواق تحصیلی رو بردارند...حداقل اینو می دونیم که در کنکور تقلب نمی شه...در کنکور برگه ها توسط سیستم تصحیح می شه و مثل امتحانات نهایی معلمای هر شهر سلیقه ای تصحیح نمی کنن...یه معلم توو فلان جا دست بالا تصحیح کنه و یه معلم جای دیگه دست پایین...

  • ع
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 18:30:48
    پاسخ
    11 1

    این نامردیه محضه یعنی چی راه انداختن حذف بشه حذف بشه برا چی حذف بشه؟؟؟ ابتدایی ها رو که کردین خوب خیلی خوب و تلاش بیشتر کن با این کاراتون یه مش بی سواد تحویل جامعه میدین با حذف کنکورم که آقایونی که دستشون به دهنشون میرسه پول میدنو معدلارو بیس میکنن شرم آوره پیشرفت کشور همینه

  • بی نام
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 18:44:43
    پاسخ
    11 0

    لطفا این خبر رو پیگیری کنید

  • امیر
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 18:45:06
    پاسخ
    12 0

    خیلی بد ه تاثیر امتحان نهایی اصلا عادلانه نیست

  • علی
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 18:52:36
    پاسخ
    16 0

    واقعا در امتحانات نهايي بي عدالتيهبزاريد بگم بعدش مي فهميد. ديشب جايي بودم يکي بهم گفت که وقتي نمره درسش اومد 17 شده بود ولي اعتراض زدش و 20 شد.درس ديگه اي هم همين اتفاق افتاد.خود رييس سازمان سنجش گفتش که 20 در صد اعتراضا منجربه تغيير نمره ميشهيعني يک پنجم آمار کمي نيست خود دبير دين و زندگيم بهم گفتش که من روزي 300 200 تا برگه تصحيح مي کنم اگه براش بخوام وقت بزارم که نميشه يکي ديگه بهم گفتش که حوزه امتحاناتمون مدرسمون بودش راحت تقلب مي کرديم اين عادلانست؟ خبر آنلاين لطفا پيگيري کن که اين تاثير نمرات فقط مثبت باشه رييس مركز سنجش آموزش و پرورش در شيراز : تحليل نتايج امتحانات نهائي بهترين معيار براي سنجش و ارزيابي کل نظام آموزشي است. اين حرفايي که زدم قضاوتش با شما

  • mohammad
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 19:02:05
    پاسخ
    15 0

    توروخدالااقل فقط تاثیرشو مثبت کنید. منی که تو بیمارستان افتاده بودم و معدلم ۱۰ شده چه گناهی کردم که باید برای رشته مورد علاقم دو برابر خیلیایی که با تقلب و ... قبول شدن جون بکنم تورو خدا به کاری کنید

  • بی نام
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 19:55:32
    پاسخ
    12 0

    خواهشا پیگیری کنید این خبرو .توامتحان نهایی تقلب خیلی زیاده با اینده ی این همه کنکوری بازی نکنید

  • محمد
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 20:38:09
    پاسخ
    15 0

    من کاملا با تاثیر مستقیم مخالفم هر وقت برنامه ای اجرا بشه که امتحان نهایی در صحت کامل برگزار بشه بله اون موقع میشه تاثیر داد

  • sajjad jon
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 21:31:46
    پاسخ
    20 0

    من سال 90 دیپلم گرفتم اون موقع درس مهم نبود برام الا خبر مرگم بعد از سربازی ، تازه فهمیدم درس چیه ..... حالا با اون معدل داغونم که واسه کنکور 90 تاثیر خاصی نداشت باس برم کنکوریو بدم که 25 تاثیر منفی هم داره انصافه ناموسا ؟ خیلیا با تقلب معدل های بالا میگیرن .....

    • بی نام
      سه شنبه 5 خرداد 1394 - 18:40:45
      10 1

      کلمه به کلمه موافقم.

  • سارا
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 21:43:56
    پاسخ
    21 0

    بابا خجالت بکشید چقدر قراره با سرنوشتمون بازی کنین چرا دست از سر کچلمون بر نمیدارین... ماها نمیخوایم کنکور حذف شه واس خودتون میبرینو میدوزین... حالا تاثیرومستقیم کردین؟؟؟ واقعا شرم نمیکنین با این تصمیماتون؟؟ .3ساله پشت کنکورم خستم خسته....مگه اون موقع بهمون گفته بودین که مستقیم شده فقط گفتین مثبت...

  • شروین
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 21:49:29
    پاسخ
    17 0

    امتحانات نهایی نقض های زیادی داره 1.به هیچ وجه این امتحانات قادر به غربال گری دانش اموزان نیست و هر ساله چندین هزار معدل 20 داریم که خیلی از انها حتی مهارت پاسخ گویی 30 درصدی به دروس کنکور را هم ندارند 2.این قانون اذر 92 گذاشته شده برای اولین بار و دیپلمه های خرداد 92 و قبل ان از این قانون من در اوردی خبر نداشتند و این عین بی عدالتیست 3.در امتحانات نهایی تقلب بیداد میکند ولی در کنکور 8 دفترچه متفاوت وجود دارد که امکان تقلب تقریبا وجود ندارد 4.دیپلم را میتوان یک بار گرفت و کسی که نتیجه مطلوب کسب نکرد فرصت جبرانی ندارد .. خدای بزرگ توبه را میبخشد و در خود کنکور هم در صورت عدم نتیجه گیری مطلوب میتوان دوباره کنکور داد و جبران کرد 5.تاثیر مثبتنه مستقیم در صورت رفع مشکلات موجود عیبی ندارد

  • هانیه
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 22:25:40
    پاسخ
    18 0

    تاثیر مستقیمو برش دارین...خبر آنلاین به دادمون برس

  • محمد
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 22:33:55
    پاسخ
    12 0

    من معدل نهاییم بد نیست 19 شد ولی در اینکه در امتحانات نهایی به مقادیر متنابهی تفلب می شه و همچنین مصحح های گرامی که ممکنه دقت و حوصله کافی رو برای تصحیح اوراق امتحانی رو نداشته باشن و نمره کامل رو به سوال های سفید بدن و یا نمره 0 رو به سوال های صحیح بدن شکی ندارم ولی دستگاه های تصحیح پاسخبرگ کنکور هم حوصله دارن هم دقت و سلیقه ای و علاقه ای هم رفتار نمی کنن و از همه مهم تر نبود عدالت آموزشی که موجب نابودی رویای دانشگاه رفتن خیلی ها میشه و در فاصله یکسال مانده به کنکور جمع کثیری رو ناامید می کنه همه و همه دست به دست هم میدن تا مطمئن بشیم این راه برای تمییز دادن اینهمه دانش آموز به هیچ وجه منطقی نیست.

  • sajadami
    دوشنبه 4 خرداد 1394 - 22:37:23
    پاسخ
    12 0

    سلام باز نا عدالتی بخدا من کسایی رو میشناسم به زور معلم خصوصی و هزارتا کتاب کمک اموزشی میان 1819 میشن ظلمه بخدا شما مسئولین اگ به فکر ملتین با اینارم در نظر بگیرین با این وضع اقتصاد و بازار پر از کلاه برداری کنکور فقرا روز به روز فقیرتر و ثروتمندان هم روز به روز ثروتمندتر میشن بخدا صدای مظلوم رو خدا میشنوه امیدوارم همه افرادی ک برا کنکور زحمت واقعی میکشن به حقشون برسن یا علی

  • داوطبان مظلوم و موش آزمایشگاهی مسولان آموزشی
    سه شنبه 5 خرداد 1394 - 03:44:44
    پاسخ
    17 1

    سلام دوستان کنکوری مظلوم هیچ کس به حرف ما بدبخت بیچاره ها و موش های آزمایشگاهی این مسولین به ظاهر دانا و درس خوندهسبزی هم ریز نمی کند دانش آموز رو به مرگ گرفتن تا به تب راضی بشه هر روز استرس ، هر روز بچارگی ، هر روز عذاب خدایا ما را از دست بعضی ها تو این کشور خلاص کن آمین ثبت لطفاً

  • احسان
    چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 11:30:13
    پاسخ
    14 0

    توروخدا تاثیرش هرچقدر میکنید فقط جون مادرتو تاثیرش مثبت کنید. بخدا تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بینهایت ظلم و بی عدالتی هستش. دیگه هیچ فرصتی نمونده واسه جبران. بخدا مصححین سلیقه ای تصحیح میکنن. توروخدا تاثیرش مثبت کنید

  • مريم
    جمعه 8 خرداد 1394 - 10:08:11
    پاسخ
    18 2

    من يك فرهنگي با سابقه هستم با ٢٥ درصد نمرات كاملا مخالفم چون مي دانم موقع نمره دادن چقدر حق كشي ميشود

  • بی نام
    جمعه 8 خرداد 1394 - 13:32:51
    پاسخ
    11 0

    من دوستم وسط امتحان نهایی ها باباش فوت کرد و امتحانای آخرش رو خراب کرد و معدلش شد14 در صورتی که نوبت اول بالای 18 بود.حالا یکی به من به واقعا آینده ی این خراب نمیشه بخدا اگر پشت کنکور هم بمونه حدود 23 هزار تا راحت رتبش جا به جا میشه واقعا شرم کنید از این قانون فقط تاثیر رو مثبت کنید.

  • بی نام
    جمعه 8 خرداد 1394 - 17:34:08
    پاسخ
    5 0

    دوستان شاید باورتون نشه،من کنکور 93 شرکت کردم سال سوم که امتحان نهایی داشتیم اصلا خبر نداشتیم کنکور تاثیر قطعی دارهاوایل پیش کم کم زمزمه هاش بلند شدبابا گناه ما چیهحداقل یک تابصره برای داوطلبان کنکور 93 بزارید شاید یکی خواست 94 یا 95 و....کنکور بدهچه میدونم مثلا شرایط این افراد عین شرایط داوطلبان سال قبلش92باشه.

  • مبینا
    جمعه 8 خرداد 1394 - 20:56:29
    پاسخ
    12 1

    تو رو خدا تاثیر رو برش دارین...سرنوشت ما ب این کنکور بستگی داره...به نظرات ما هم کمی توجه کنین...این حق ماست که نظر بدیم..این اینده ماست..ما هم توش شریکیم...

  • بی نام
    جمعه 8 خرداد 1394 - 22:38:08
    پاسخ
    7 0

    من دیپلم سال 88 هستم و حرفی از تاثیر منفی نبود، کلا نوع برگزاری و تاثیر نهایی متفاوت بود.الان که میخوام دوباره کنکور بدم این چه عدالتیه که تاثیر منفیش باعث میشه کسایی که با معدل کم درصدای در حد رتبه زیر1000 دارن اما باتاثیر منفی رتبشون چن برابر میشه.یا کسایی با معدل19 و درصدای معمولی رتبه های عالی میارن.این درحالیه که اصلا بار علمی ربطی به نمرات نهایی سوم نداره.این چه عدالتیه کجای دنیا و کشورها این قانون اعمال میشه؟ این کارا باعث میشه قشر زیادی برن خارج از کشور برا تحصیل ن ایتجا شرایط روزبه روز سختتره.واقعا بی عدالتیه بخدا

  • سینا
    شنبه 9 خرداد 1394 - 01:50:43
    پاسخ
    7 0

    یعنی ظلم کامله...من به خاطر همین تاثیر مستقیم معدل نتونستم حتی از پردیس بین الملل هم قبول شم در صورتی که رتبه معادلم رو سال قبل تو قلم چی داده بود 30003500 من توان مالیشو داشتم از ایران رفتم...پشیمونم نیستم بر هم نمیگردم اما اونایی که مثل من نیستن چه گناهی کردن..؟

  • سپهر
    شنبه 9 خرداد 1394 - 09:24:36
    پاسخ
    11 0

    واقعا نا عادلانست.......1زمانی که ما امتحان نهایی میدادیم کسی بهمون نگفت 25 درصد تاثیر داره و یهو اومدن و گفتن 25 درصد تاثیر .....خب نامردا همون اول میگفتین تا ادم تکلیفش معلوم بشه....... 2متاسفانه توی همین امتحان نهایی ها انقدر تقلب میکنند که هیچ جای عدالتی باقی نمیمونه من خودم به چشم خودم دیدم که دارم میگم 3 کسی که معدلش کم شده دیگه راهی برای جبران نمره بدش نداره....... تو رو خدا یه فکری کنین من معدلم کمه نمیخوام یه سال زحمتی که کشیدم برای کنکور به خاطر نمره ی بد معدلم هدر بره.....

  • بیتا
    شنبه 9 خرداد 1394 - 09:48:35
    پاسخ
    14 1

    منم موافقم بی عدالتیه کامله چون سطح سوالای سالای مختلف متفاوته برگه ها سلیقه ای تصحیح میشن امکان خرید سوالا وجود داره و...

  • علی
    شنبه 9 خرداد 1394 - 11:23:34
    پاسخ
    9 1

    همه دانش اموزا دوست دارن تاثیر برداشته بشه یا حداقل از اینی که هست بیشتر نشه.... با تشکر

  • بنده ی خدا
    شنبه 9 خرداد 1394 - 13:51:14
    پاسخ
    11 0

    واقعا این تصمیم گیری جای بررسی داره... کسی که 92دیپلم گرفته و خبری از تاثیر مستقیم معدل نداشته ...ایا این انصافه که بیاین و به این چنین تاثیر معدل رو اعلام کنین؟... نه تنها کنکوربلکه در مقاطع بالاتر هم شاهد این تاثیر هستیم...به صورتی که برای شرکت در ازمون پزشکی از کارشناسی داشتن معدل سال سوم بالای 18 الزامی هست... یعنی اگه کسی سوم رو با وضعیت روحی نا مناسب با نمره ی ضعیف گذرونده باشه دیگه باید ایندش خراب بشه؟ من کسیم که شاگرد اول بودم همیشه ولی به دلیل مشکل روحی سال سوم معدلم خوب نشد...و با این تصمیم بر تاثیر مستقیم معدل رتبه ی من بیشتر از 4 هزار تا جا به جا شد و منو نشوند پشت کنکور... به جای تشویق به تحصیل دارین امید و انرزی رو از ما میگیرین.مگر ما اینده های این مملکت نیستیم...؟

    • سارا
      یکشنبه 10 خرداد 1394 - 02:42:58
      10 1

      بخدا خیلی ظلمه.یعنی کسیکه نمره های نهاییش کم یا متوسطه باید ایندش خراب شه؟ اونایی ک نمره های خوبی دارن با درصدای معمولی رتبه سه رقمی میشن اما بدبختایی که معدل کم دارن حتی با درصدای بالاترم رتبشون داغون میشه.این چه عدالتیه.ملاک سطح علمی توی کنکوره، نه اینکه سطح معدلایی که با تقلب و پول کسب شده.ای خدا خودت به دادمون برس

  • فریده
    شنبه 9 خرداد 1394 - 23:17:48
    پاسخ
    11 0

    دوستان بیاین یه جوری اعتراضمون رو به گوش مسئولین برسونیم.نظرتون درباره ی ایمیل به سنجش چیه.

  • الیا
    شنبه 9 خرداد 1394 - 23:37:38
    پاسخ
    11 0

    این خیلی بی انصافیه اینقدر به راحتی تو حوزه ها تقلب میکنن بچه ها....دوست خود من خیلی راحت به من میگه سوالاتونو باهم چک میکردید خب...اینطوری یه سریا که کل سالو خوندن ممکنه با بی دقتی نمره کم بیارن ولی یکی که نخونده با تقلب نمرش بالاتر از اون که خونده بشه...خیلی بی انصافیه....هرکاریم که بکنن بالاخره یه سریا تقلب میکنن...حالا تاثیرشومستقیمم کردن حق بقیه خیلی بیشترازاین حرفا ضایع میشه....کاش یه فکری بکنن حداقل دوباره تاثیرشو مثبت کنن....نه مستقیم

  • مهسا
    سه شنبه 12 خرداد 1394 - 02:40:25
    پاسخ
    13 0

    موافقمممم.کاش موثر واقع بشه نارضایتی مون.کاش سرنوشتمون براشون مهم باشع ای خدا.

  • علیرضا
    سه شنبه 12 خرداد 1394 - 11:48:16
    پاسخ
    15 0

    تاثیر معدل چیز بسیار مزخرفی است ...

  • فرناز
    پنجشنبه 21 خرداد 1394 - 16:33:15
    پاسخ
    13 1

    بی عدالتیه تاثیر مستقیم برای دیبلمه های سال 84 تا تقریبا 90 جون تو اون سالها بحث تاثیر مستقیم در کنکور نبوده و فقط خود نمرات کنکور بود..دیبلم های 90 ب بعد بجه ها اگاه بودن تقریبا ب مهم بودن بسیار معدل نهایی در نمره و رتبه کنکورشورن...

  • بی نام
    شنبه 6 تیر 1394 - 12:11:07
    پاسخ
    14 1

    آقا من دیپلمه ی 88 هستم؛ واقعا متوجه نمیشم تو این کشور داره چی میگذره... چی با خودشون فکر کردن این آقایون؛؛ تاثیر معدل مثبتش خوب بود..تاثیر مستقیم ناعادلانس...اونم برای ماها ک اون زمان معدل برامون مهم نبوده

  • نیما
    سه شنبه 6 مرداد 1394 - 17:41:46
    پاسخ
    0 1

    اقا جان من همون 25بمونه خوبه بابا من یک سری چه عرض کنم یک عالمه مشکل برام پیش اومد معدلم نهایم شد 17 بابا از طرف ذیگه من میشناسم یک نفر رو که پدرش مسول اوراق نمره ی ترم اولش16بوذه ترم ذومش شده19.6با .بابا اگه قرار زیادش کنند باید معدل پیش هم مواثر باشه .

  • بی نام
    جمعه 8 آبان 1394 - 12:25:27
    پاسخ
    0 0

    اقا چرا کنکور فرصت جبران داره وتی دیپتم نه

  • بی نام
    پنجشنبه 22 بهمن 1394 - 18:07:14
    پاسخ
    1 0

    سلام من هم با حذف معدل موافق هستم چون استاندارد نيست

  • بی نام
    دوشنبه 10 اسفند 1394 - 14:57:38
    پاسخ
    0 0

    مینا بهترین کار اینه که تاثیر مثبت داشته باشه تا حق ما هایی که خالصانه درس خوندیم ضایع نشه

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

آخرین مطالب
x