۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸

ایرنا نوشت: رییس سازمان غذا و دارو گفت: ورود مجدد آب معدنی های آلوده به بازار نیاز به انجام اصلاحات و تایید سلامت آنان از سوی این سازمان دارد.

رسول دیناروند روز سه شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه شرکت نوونوردیسک با ایران افزود: هر کدام از خط های تولید آب معدنی های آلوده که در بازرسی های مجدد دستور توقف خط تولید را رعایت نکرده باشند به مردم اطلاع رسانی می شود.

رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد در نمونه گیری های آب معدنی، 37 مورد آن مشکل داشت که 11 مورد آن منجر به توقف خط تولید شده و به آن ها اخطار دادیم که تولید و توزیع این آب ها را متوقف کنند.

دیناروند گفت: شرکت تولید آب معدنی دماوند به تولید و توزیع خود ادامه داد که مجبور شدیم به مردم در این زمینه اطلاع رسانی کنیم اما علاقه مند نیستیم که صنعت را دچار خطر کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه این شرکت تولیدی یک چهارم آب بسته بندی کشور را در اختیار دارد گستاخی است که با دستگاه نظارتی مقابله کند و این مسئله به نفع سلامت مردم نیست و آن ها باید ظوابط رعایت کنند.

واکسیناسیون همزمان تزریقی و خوراکی فلج اطفال در کشور

رییس سازمان غذا و دارو گفت: فلج اطفال در همه کشورها به جز سه کشور ریشه کن شده که متاسفانه دو کشور آن در همسایگی ایران قرار دارند.

دیناروند افزود: سازمان جهانی بهداشت تلاش دارد فلج اطفال را ریشه کن کند و بنابراین در سال 2015 واکسیناسیون فلج اطفال از شکل خوراکی به نوع تزریقی در حال تغییر است و امسال در کشور همزمان واکسیناسیون تزریقی و خوراکی انجام می شود. بعد از 6 تا 7 سال انتظار می رود نوع تزریقی واکسیناسیون فلج اطفال دیگر انجام نشود و این بیماری ریشه کن شود.
وی تاکید کرد: نمونه بومی فلج اطفال را در کشور نداریم اما واکسیناسیون آن باید تا زمانی که جهان عاری از فلج اطفال شود، ادامه یابد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    به نظر شما اگر این شرگتها به جای آب معدنی، آب شرب شهری به مردم می فروختند، انسانی تر نبود تا اینکه آب غیر بهداشتی بفروشند ؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    2 1
    بفرمایید برای اصلاح لبنیات آلوده چقدر موفق بوده اید که حالا برای اب های آلوده شرط و شروط می گذارید؟