مهر نوشت: هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بند دوم مصوبه شورای سنجش مبنی بر تاثیر ۲۵ درصدی معدل سال سوم متوسطه در کنکور برای داوطلبانی که طی سال‌های ۸۴تا ۹۲دیپلم گرفته‌اند را مغایر قانون دانست وابطال کرد.

شاکیه «فاطمه کریمی» به موجب دادخواستی ابطال بند ۲ مصوبه مورخ ششم آذر ماه سال ۹۲ شورای سنجش و پذیرش دانشجو را خواستار شده و در جهت تبیین خواسته اعلام کرده است که در تاریخ دهم شهریور ماه سال ۹۲ طرحی با عنوان « قانون سنجش دانشجو» در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و بر اساس آن مقرر شد از سال ۱۳۹۴-۱۳۹۳ به تدریج و طی یک دوره ۵ ساله، شیوه جدیدی در کنکور سراسری اعمال شود.

در این دادخواست آمده است؛ بر اساس ماده ۲ و ماده ۱۰ قانون سنجش و پذیرش دانشجو، می باید از سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۳ شورایی تحت عنوان شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل شود و مورد میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری تصمیم گیری کند. همچنین طبق ماده ۱۱ این قانون مقرر شد تا قبل از تاریخ اجرای این قانون، یعنی قبل از شروع سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۳ شیوه برگزاری کنکور همچنان بر اساس قانون مصوب مجلس به تاریخ نهم آبان ماه سال ۸۶ باشد و بعد از آن این قانون لغو و قانون جدید اجرا شود. از آن جایی که کنکور ۱۳۹۳ نیز در سال تحصیلی جاری (۱۳۹۳-۱۳۹۲) برگزار می‌شود باید بر اساس آخرین کارگروه ماده ۴ قانون مصوب سال ۱۳۸۶، سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به صورت تاثیر مثبت اعمال شود.

در ادامه می آید؛ ما در کمال شگفتی بنده و سایر داوطلبان، وزارت علوم و سازمان سنجش با تخطی آشکار از ماده ۱۰ و ۱۱ قانون سنجش و پذیرش در تاریخ ۶ آذر ماه سال ۱۳۹۲، یعنی یک سال قبل از زمانی که در قانون مصوب شده، با گردآوری چند تن از وزرا و معاونین، اقدام به برگزاری شورای سنجش و پذیرش دانشجو کرد و اعلام کرده که این شورا رأی به تاثیر قطعی (مستقیم) سوابق تحصیلی در کنکور ۱۳۹۳ داده است. این در حالی است که طبق ماده ۱۰ و ۱۱ قانون سنجش و پذیرش دانشجو، این شورا باید برای تصمیم گیری در مورد کنکور ۱۳۹۴ که در سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۳ برگزار می شود ایجاد شود و قبل از آن باید طبق آخرین رأی کارگروه ماده ۴ قانون سال ۱۳۸۶ و تاثیر مثبت باشد، اما تخلف و بی‌عدالتی دیگری که در اجرای این قانون مشهود است مربوط به ماده یک می‌شود.

به گفته شاکی؛ طبق ماده یک قانون سنجش و پذیرش دانشجو سوابق تحصیلی این گونه تعریف شده است: نمرات دروس ۳ سال آخر دوره متوسطه که به صورت سراسری، نهایی و استاندارد برگزار می‌شود.

شاکی معتقد است؛ اما در حال حاضر در کشور ما، فقط در یک سال یعنی فقط در سال سوم متوسطه امتحانات به صورت نهایی برگزار می شود و بیش از دو سوم سوابق تحصیلی که در این قانون مصوب شده برای بنده و سایر دانش آموزان موجود نیست. در حالی که طبق این قانون تاثیر سوابق تحصیلی، فارغ از میزان تاثیر آن باید شامل نمرات هر ۳ سال باشد نه تنها سال سوم، اما با این حال سازمان سنجش قصد دارد فقط نمرات سال سوم را تحت عنوان سوابق تحصیلی در کنکور تاثیر قطعی (مستقیم) بدهد. اجرایی کردن تاثیر سوابق تحصیلی تا زمانی که دولت و آموزش و پرورش زیر ساختهای لازم را ایجاد نکرده و امتحانات نهایی به صورت استاندارد در هر سه سال برگزار نمی شود و همچنان در امتحانات نهایی تقلب به طور گسترده صورت می پذیرد و هنوز داوطلبان اشکالات عمده ای را به نحوه تصحیح و نحوه اداره حوزه امتحانات نهایی وارد می کنند. ظلمی بس بزرگ در حق دانش آموزان است. کما این که امکان جبران سوابق تحصیلی هم به هیچ وجه پیش بینی نشده است.

در این دادخواست آمده است؛ در کنکور هر فرد می‌تواند چندین بار امتحان بدهد و شانس خود را برای ورود به دانشگاه بیازماید اما مثلاً کسی که چهار سال پیش دیپلم گرفته است نمی تواند نمرات خود را ارتقاء بدهد، با تاثیر قطعی ( مستقیم) دادن سوابق تحصیلی، اگر کسی به هر دلیلی در زمان امتحانات دچار مشکلی شد و نتوانست امتحانات را به خوبی سپری کند، دیگر هیچ فرصتی برای جبران نتایج آن ندارد. آیا به خاطر همین مسئله باید آینده اش تباه شود؟

به دنبال آن آمده است؛ تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی برخلاف عدالت سنجشی است و حتی اگر این امر برخلاف قانون تشخیص داده نشود یک بی عدالتی بزرگ است چرا که در زمان امتحانات، هیچ اطلاعی از تاثیر قطعی آنها در کنکور به من و سایر داوطلبان داده نشده و اساساً بنابر تاثیر قطعی نبوده، همچنین در سال سوم اغلب داوطلبان با این استدلال که نمرات امتحان نهایی تاثیر قطعی در کنکور ندارد به شیوه کنکوری درس خوانده اند و در امتحانات نهایی به دنبال کسب نمرات بالاتر نبوده اند، اما به یکباره و پس از گذشت چندین ماه شورای سنجش و پذیرش دانشجو شیوه دیگری اتخاذ کرده اگر این شیوه برای دانش آموزانی که در آینده امتحان می دهند اجرا شود، تا حدودی قابل پذیرش خواهد بود، چرا که حداقل آنها از قبل از امتحانات مطلع خواهند بود که نتایج این امتحانات در کنکور تاثیر قطعی خواهد داشت و فکری برای خود خواهند کرد.

در این دادخواست همچنین عنوان شده است؛ اهمیت این شکایت و دادخواست از آنجا نشأت می گیرد که داوطلبان سخت کوشی که برای رشته های عالی در دانشگاهها رقابت می کنند با تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بسیار متضرر می شوند چون در آن محدوده رتبه بندی، درصدها و ترازها آن قدر به هم نزدیک می شود که تاثیر قطعی این نمرات نهایی غیر استاندارد و غیر قابل جبران حتی به میزان نیم نمره هم می تواند داوطلب را از آن خواسته و رویای تمام دوران زندگیش دور کند. هنوز هم داوطلبانی مثل آقای رستگار رحمانی با معدل ۳۷/۱۳ اما رتبه ۱ کنکور سراسری ۱۳۸۸ در رشته زبان و تجربی وجود دارند که می خواهند گذشته خود را جبران کنند.

در ادامه می آید؛ اگر تاثیر سوابق تحصیلی همچون گذشته به صورت مثبت باشد، هیچ داوطلبی متضرر نمی شود کما این که قانون نیزنوع تاثیر سوابق تحصیلی ذکر شده و تاثیر مثبت هیچ مغایرتی با قانون ندارد. لذا از قضات عادل دیوان عدالت اداری تقاضا می شود با صدور دستور موقت، مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۶/۹/۱۳۹۲ مبنی بر تاثیر قطعی و مستقیم، سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۳۹۳ را به موجب مغایرت با عدالت سنجشی باطل اعلام کرده و این ابطال را به سازمان سنجش ابلاغ کنید تا از اجرای آن و بی عدالتی در حق بنده و سایر داوطلبان جلوگیری به عمل آید.

متن مصوبه مورخ ششم آذر ماه سال ۹۲ به قرار زیر است:

۱- پیش نویس آیین نامه اجرایی مورد بررسی و بحث قرار گرفت و نظرات اعضای شورا در پیش نویس اعمال شد و مقرر شد جهت تصویب با امضاء رئیس شورا به هیأت وزیران ارسال شود.

۲- پس از بحث های مفصل مقرر گردید سوابق تحصیلی مرتبط، موجود و تراز شده ( سال سوم آموزش متوسطه- دیپلم) دانش آموزانی که طی سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ دیپلم خود را در رشته های ریاضی فیزک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی بر اساس امتحان نهایی و کشوری اخذ نموده اند حداکثر تا ۲۵ درصد تاثیر قطعی داشته باشد.

۳- ضرایب و دروس آزمون سراسری و سوابق تحصیلی برای آزمون سراسری ۱۳۹۳ عیناً مطابق آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ است.

۴- مقرر گردید برای حدود ۷۰ درصد کل ظرفیت آموزش عالی کشور بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش صورت گیرد و این درصد برای دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۹۰ درصد، برای سایر دانشگاهها و موسسات آموز ش عالی حدود ۶۰ درصد است.

۵- مقرر گردید کارگروه هماهنگی برای بررسیهای کارشناسی و سایر موارد مورد نظر شورا با عضویت روسای مراکز آموزش و سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان رئیس کارگروه تشکیل شود. احکام اعضا مورد نظر توسط رئیس شورا صادر خواهد شد.

۶- مقرر گردید جلسه ای جهت هماهنگی رشته های پذیرش با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور آقایان دکتر خدایی، دکتر اقبالی و مهندس زرافشان تشکیل و رشته های مورد نظر جمع بندی و قبل از ثبت نام آزمون سراسری در ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۲ به اطلاع داوطلبان برسد.

۷- دانشگاه آزاد اسلامی جهت اعطای شانس بیشتر برای داوطلبان آزمون سراسری پیشنهاد تعدد برگزاری آزمون سراسری را ارائه نمود- شورا ضمن استقبال ازپیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی به صورت اصولی، تعدد آزمونها را پذیرفت و مصوب کرد با توجه به این که در قانون سنجش و پذیرش دانشجو مسؤولیت سنجش به عهده سازمان سنجش آموزش کشور است مسؤولیت تکرار و برگزاری چند باره آزمون نیز به عهده سازمان مذکور باشد و مقرر نمود کارگروه هماهنگی موضوع بند ۵ این صورتجلسه، بررسیهای لازم را در این خصوص انجام داده و تعداد، سال شروع این امر را جهت تصویب به شورا ارائه کند.

پاسخ سازمان سنجش به شکایت

در پاسخ به شکایت مذکور، مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان سنجش آموزش کشور به موجب لایحه شماره ۶۲۹۶۲-د مورخ ۲۰ آبان ماه سال ۹۴ توضیح داده است که: احتراماً پیرو جلسه مورخ ۱۲ آبان ماه سال ۹۴ که در خصوص رسیدگی به پرونده خانم فاطمه کریمی به شماره ۹۲۱۷۲۶ دایر بر ابطال مصوبه شورای سنجش پذیرش دانشجو در اداره کل هیأتهای تخصصی تشکیل شد نسبت به شبهه ایجاد شده در خصوص اجرای مصوبه مذکور به استحضار می رساند مطابق ماده ۲ قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب دهم شهریور ماه سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی، به منظور برنامه ریزی، تصویب مقررات، هماهنگی و نظارت بر نحوه سنجش علمی و پذیرش دانشجو برای کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور « شورای سنجش و پذیرش دانشجو» زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل می شود و طبق بند «ت» ماده ۳ همان قانون تصویب میزان تاثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی، آزمون عمومی و آزمون اختصاصی در سنجش داوطلبان از وظایف و اختیارات همین شورا است.

شورای سنجش پذیرش دانشجو نیز پس از تشکیل در جلسه شماره (۱) مورخ ششم آذر ماه سال ۹۲ مصوب کرد سوابق تحصیلی مرتبط، موجود و تراز شده ( سال سوم آموزش متوسطه- دیپلم) دانش آموزانی که طی سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ دیپلم خود را در رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی بر اساس امتحان نهایی و کشوری اخذ کرده اند، حداکثر تا ۲۵ درصد تاثیر قطعی داشته باشد.

با عنایت به مفاد مادتین مذکور و با توجه به این که ماده ۱۰ قانون سنجش و پذیرش دانشجو زمان اجرای آن را از سال تصیلی (۱۳۹۴-۱۳۹۳) تعیین کرده است و هر گونه تصمیم گیری راجع به این موضوع به شورای سنجش واگذار شده است بنابراین اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به اجرای مصوبهمذکور مطابق قانون و مقررات بوده و تخلفی در این خصوص صورت نگرفته است.

همچنین مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان سنجش آموزش کشور، به موجب لایحه تقدیمی به شعبه اول دیوان عدالت اداری به شماره ۷۶۲۶۷ -د مورخ ۱۵ اسفند ماه سال ۹۲ اعلام کرده است که:

" ...... قانون سنجش و پذیرش در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در تاریخ ۱۰/۶/۱۳۹۲ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۰/۶/۱۳۹۲ به تایید شورای نگهبان رسیده است طبق مواد ۲ و ۳ قانون فوق الذکر، شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مکلف به برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی در امر سنجش و پذیرش دانشگاهها و تصویب عناوین محتوا و مقررات آزمونها شده و بر این اساس شرایط و ضوابط مربوط به تاثیر میزان سوابق تحصیلی توسط این شورا در تاریخ ۶/۹/۱۳۹۲ تصویب و به میزان حداکثر تا ۲۵ درصد و با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی لحاظ خواهد شد.

مشارالیها در دادخواست تقدیمی اظهار کرده سازمان سنجش آموزش کشور از مواد ۱۰ و ۱۱ قانون فوق تخطی کرده است و قانون فوق باید در آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ اجرا شود و در آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ نباید اجرا می شد. در پاسخ لازم به ذکر است به استناد ماده ۱۰ قانون مذکور، این قانون از سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۳ لازم الاجرا است. لذا با توجه به این که پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ در سال تحصیلی ۱۳۹۴- ۱۳۹۳ شروع به تحصیل می نمایند لذا قانون فوق برخلاف ادعای شاکیه در آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ مرعی و لازم الاجرا است. همچنین در پاسخ به اعتراض مشارالیها نسبت به میزان تاثیر سوابق تحصیلی لازم به ذکر است به استناد ماده ۴ قانون صدرالاشاره پذیرش دانشجو در دانشگاهها بر اساس ظرفیت رشته محل و تقاضای داوطلبان بر اساس سابقه تحصیلی یا سابقه تحصیلی و آزمون (عملی یا تخصصی) صورت می گیرد و نیز به استناد تبصره ۵ این ماده در سال اول اجرای این قانون تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش داوطلبانی که دارای سابقه تحصیلی هستند حداقل ۲۵ درصد و طبق تبصره ۳ ماده ۴ این قانون تعیین میزان و نوع ورود به دانشگاهها بر اساس ظرفیت رشته ها و تقاضای داوطلبان بر عهده شورای سنجش و پذیرش دانشجو است که به صورت سالانه تعیین و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور قبل از ثبت نام اعلام می شود.

بر این اساس در اولین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ ششم آذر ماه سال ۹۲ مقرر شد سوابق تحصیلی موجود و تراز شده ( سال سوم دوره متوسطه) دانش آموزانی که طی سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ دیپلم خود را در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی بر اساس امتحان نهایی و کشوری اخذ کرده اند با توجه به تبصره ۵ ماده ۴ قانون مذکور حداکثر تا ۲۵ درصد تاثیر قطعی داشته باشد.

شاکیه در دادخواست تقدیمی به اعمال سوابق تحصیلی بر اساس امتحانات نهایی سال سوم دوره متوسطه معترض بوده و اظهار کرده است در تاثیر سوابق تحصیلی، فارغ از تاثیر آن باید شامل نمرات دروس ۳ ساله دوره متوسطه باشد نه صرفاً سال سوم. در پاسخ به این اظهارات با توجه به این که در حال حاضر منحصراً امتحانات نهایی سال سوم دوره متوسطه به صورت سراسری و یکسان در کشور برگزار می شود، لذا نمرات سال سوم دوره متوسطه داوطلبان به عنوان سوابق تحصیلی مد نظر قرار می‌گیرد.

با عنایت به مراتب فوق الذکر و نظر به این که ماده ۱۰ قانون به صراحت اعلام کرده است « این قانون از سال تحصیلی (۱۳۹۴-۱۳۹۳) لازم الاجراست و سازمان متبوع نیز دقیقاً طبق قانون عمل کرده و با توجه به لازم الاجرا بودن قوانین، ۱۵ روز پس از انتشار تخلفی از مقررات مشهود نیست. رد شکایت مطروحه مورد استدعاست.

رای هیئت عمومی دیوان عدالت

در نهایت هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۱۵ دی ماه سال ۹۴ با حضور رئیس، معاونین دیوان عدالت اداری، رؤسا، مستشاران و دادرسان شعب دیوان تشکیل شد و پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء به شرح زیر به صدور رأی مبادرت کرده است.

مطابق مواد ۱ و۱۰ و تبصره های ذیل ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۰/۶/۱۳۹۲، نتیجه امتحان سه سال آخر دوره متوسطه که به صورت سراسری و نهایی برگزار شده باشد در آزمون سراسری ورود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی قابل تاثیر می باشد و در صورت تحقق شرط مصرح در تبصره ۵ ماده ۵ قانون، امکان اجرای قانون فراهم است. نظر به این که در بند ۲ مصوبه مورخ ششم آذر ماه سال ۹۲ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، قبل از تحقق شرایط قانونی از حیث برگزاری آزمون نهایی برای ۳ سال آخر دوره متوسطه، صرفاً در خصوص تاثیر نتیجه امتحان نهایی سال آخر در آزمون سراسری اتخاذ تصمیم شده است، این بند از مصوبه، مغایر احکام قانونی فوق الذکر است و به استناد بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می شود.

 42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 207
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    خوب شد که این رای صادر شد، چون تاثیر معدل نا عادلانه بود و ظلم بزرگی در حق داوطلبان بود،
    • shain RO ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      من متوجه نشدم،الان برای کنکور 95 سوابق تحصیلی تاثیر نداره؟من پارسال امتحان نهایی دادم
    • زرنگ IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      معدل نهاییم 20 بود .ما زرنگ ها توکنکور هم معلوم میکنیم که چه معدل باشه چه نباشه زیاد فرقی به حالمون نداره.بزار بعضی ها کمی دلخوش باشن..کچه معدل باشه ونباشه برامون مهم نیست.ترازم 8000
    • مری71 IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      فقط ماییم که نسل سوخته ایم و این قانون برامون اجرا شد. خوش بحال بچه های الان. خدایا شکرت
    • بی نام DE ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      41 17
      به جای این همه بحث، برید بشنید سر درس و مشقتون.
    • موسی IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      21 4
      این خبر الان فایده نداره که دوماه تاجمع بندی مونده ..حداقل اگه مهر ماه خبرش مرسید یه حرفی. از همگی خواهش میکنم شادی یا استرس بیجا وارد نکنید معدل من متوسط شد .ولی حداقل واقع نگر هستم به این موضوع ................جوگیر نشین رقبای شما به معدل اهمیت نمیدن
    • بی نام IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      20 69
      یه مشت درس نخون فقط شلوغش کردن
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    خانم کریمی دمت گرم پوزه این سنجشی ها رو به خاک مالیدی، کارمنداشونم خدا رو بنده نیستند
    • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      واقعا حرف دل من و زدي انگار كه كارمند ناسا هستن و هركي مياد اونجا كاري داره باهاشون داره وقت گرانبهاشونو ميگيره.
    • بی نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      81 13
      هرچی بود زیر سر این مجلسو آموزش پرورش بود تو همه ی مناظره ها بنده خدا نایبای سنجش میگفتن این عادلانه و معنبر نیست ولی فشار آموزش پرورشو مجلس روشون بود
    • سهراب IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      خانم کریمی شما یک نابغه هستید واقعا یک شیرزن باهوش و با تدبیر
    • حسین EU ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
      15 7
      تکبیر
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    اتفاقا باید متاسف بود برای این رای تنها راه امتحانات فقط امتحانات نهایی است وگرنه مدارس غیر انتفاعی امتحانات گلابی برگزار می کنند و دانش آموزانشان نمرات بالا و بعد در کنکور لحاظ میشود. امتحانات نهایی بسیار عالی بود منتهی یک مشت درس نخوان شلوغش کردن
    • sina A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      دوست عزیز شما مثل این که نفهمیدی.رای می گه باید هر سه سال امتحانات نهایی باشه و اگه این طور بشه اون قضیۀ به قول شما امتحان گلابی هم وجود نداره.
    • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      اتفاقا خیلی از مدارس غیر انتفاعی سخت گیر تر از مدارس دولتی اند
    • محسن A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      امتحان های نهایی پر از تقلب و بی عدالتی هستند . تعجب میکنم از حرف شما . به شخصه در حوزه ی امتحانی که من بودم انواع و اقسام تقلب ها انجام میشد .
    • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      38 58
      قلابی نه گلابی اقای درسخوان
    • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      23 5
      این چی میگـــه ؟ :|||
    • حسین IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      29 1
      خوب عزیزم نهایی نباشه تاثیری در کنکور نداره که. مثل مهدل سال دوم اصلا معدلشون باشه 20
    • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      24 2
      ببین دیگه اصلا اعمال نمیکنند
    • محسن IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      56 3
      آقای درسخون شما که درسات خوبه مثل اینکه مطلبو خوب نگرفتی عزیز کلا هیچ معدلی قرار نیست تاثیر داشته باشه.. با دقت بیشتری بخون شما که درسخونی...
    • بی نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      29 7
      کاملا موافقم.
    • امیر US ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      25 5
      آقای درسخوان شما اگر ادعای درسخوانی داری کنکور 95 میبینمت
    • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      13 2
      الان شما که داعیه درسخوان بودن داری، متوجه نشدی چی بود خبر؟ با زور کتاب کنکور میان بالا همینه دیگه.
  • بی نام RO ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    این درسدت نیستکه باطل شد به ضرر بچه درس خوان های واقعی نه انهای که از مدارس غیر انتفاعی نمره ی الکی میگیرند بعدش هم یعنی مملکت به شکایت یک دانش آموز تغییر رای میده نه حتما بررسی کامل شده متاسفانه فقط اینده ی بچه های ما نامعلومه بعد میگن چرا فرار مغزها
    • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      92 8
      دوست عزیز این یه دنیای درسته ... که هر شخصی با هر سن و اعتقادی می تونه علیه قوانین نادرست کشور از طریق مراجع قانونی صالح دست به شکایت و اعتراض بزنه و منتظر جوابش بشینه ... شما هم به این دنیا خوش آمدید. و همچنین با تشکر از خانم کریمی
    • مجید A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      47 3
      دوست عزیز نگفته که امتحان نهایی حذف شد,میگه تاثیرش حذف شده و این یعنی امتخان نهایی هنوز هستش و دانش آموز غیرانتفاعی همچنان اگر درس نخونه نمیتونه درسا رو پاس کنه بنظر من ک خوب شد حذف شد,چون واقعا داشت تقلب میشد تو اون امتخانا,چه روز آزمون و چه موقع تصحیح کردن
  • بدون نام ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    فقط ازمون كنكور باشد بهتر است. تاييد مي كنيم اين فعل را.
  • amir A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    37 7
    این خبر تو این سایت اشتباه گذاشته شده چون اینجا نوشته برای کسانی که سال 84 تا 92 دیپلم گرفته اند و بقیه سایت ها حرفی از سال کسب دیپلم نزده اند بچه ها برین سایتا دیگه رو بخونین این سایته اشتباه زده
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    من الان پيش دانشگاهي هستم خدا مي دونه چقدر سال سوم زحمت كشيدم تا معدل كتبي نهاييم رو به ١٩/٩٠ رسوندم تستي خوندن با خوندن تشريحي كتاب فرق داره حالا كه ما اين همه زحمت كشيديم ميان ميگن باطله به نظر من چون از سال ٩٢ به بعد داوطلبان اطلاع داشتند كه سوم تاثير داره پس بايد اين نمره در كنكور لحاظ شه اما براي قبل اونها كه بي اطلاع بودن نبايد تاثير بدن
    • بی نام US ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      48 16
      برای خودت زحمت کشیدی و جوابش را هم میگیری
    • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      47 6
      اينكه خوندي و معدلت رسيده به ١٩/٩٠ همين امسال هم خيلي كمكت ميكنه و توي درس خوندم ارامش بيشتري داري چون سال سومتو خوب كار كردي ، واقعا اين يه نكته مثبته
    • مقسد RU ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      13 7
      عزیزم رای هم همینطوره. یعنی برای افرازی که دیپلومشونو قبل از 93 گرفتن حذفه نگران نباش.
    • تبریز IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      21 5
      من شاگرد ریاضی بودم اومدم تجربی تو ریاضی1200 اوردم اما پارسال واس این معدل تاثیر مستقیم بدبخ شدم 1عمرم هیچ شد . من تنها کس بودم ک شاهده تاثیر مستقیم بودم . معدلم تو ریاضی نهاییم 19.73 بود اومدم تجربی بعد کنکر معدلم 19087 شد اما بدون زیست و زمین من راضی کنکورمو 58 زده بودم ک شده بودم79 قیزیک و شیمی رو 60 زده بودم شدن 80 ک نفهمیدم چ جور اما زیستمو تو 1سال پشت کنکوری خوندم و دقیق 38 زدم شد 12 درصد و 2تا سئال زمین زده بودم شد منفی20 خودتون قاضی من چرا باید اینجوری درصدارو تحویل میگیرفتم. چون مستقیم بود؟چقد شاگرد مث من شدن؟خدا میدونه . شما ضرر نکردی اما ب فکر همه باشیم ن فقط خودمون. من با درصدای واقعی خودم باید 1000 میاوردم نه با این تاثیر مستقیم کارنامه 6000
  • رعنااصفهانی A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    84 8
    بنظر من اصلا تاثیر معدل را بردارید یکی توی محرومیت درس میخونه و معلم هایش خوب نیستند ممکنه معدلش کم بشه یکی توی رفاه درس میخونه و معلم هایش عالی هستند ممکنه معدلش عالی بشه ایا این عدالته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • نازنین A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      15 29
      بعد به نظرشما این محرومیت روی کنکور به اون سختی بی تاثبره؟...به نظرم حداقل واسه اون بچه های محروم این امتحان نهایی یه فرصت بهتره...
  • محمد A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    47 0
    از خبر آنلاین خواهش دارم اینکه چه تاثیری در کنکور امسال خواهد داشت رو پیگیری کنند ممنون
    • امید IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      2 5
      برای کنکور 95 تاثیر 25 درصد هست
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    34 2
    یعنی برای ما که همین پارسال سال سوم رو امتحان دادیم هم تاثیرش در کنکور ابطال میشه؟
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    41 92
    برای درسخوان واقعی بد شد برای تنبل خوب .
    • سمااااا IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      26 3
      دقیقا ....:/
  • ناشناس A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    11 2
    تکلیف 95 چیه خواهشا جواب بدید هر کی که میدونه
    • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      1 1
      کنکور 95و96و97 دیگه تاثیر معدل ندارن اما از کنکور1398 یعنی از کنکور نظام جدید دوباره معدل تاثیر میگیره
  • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    36 14
    عاااااااااالیههههههههههههههههه دمشون گرم من هندسه 8.5 گرفتم و الان هیچ فرقی با اون خرخونی که 20 گرفته نداااااااااارم این عالیهههههههههههههههه
    • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      2 0
      هر نمره ای گرفتی برای کنکور باید خوب وعمیف بخونی.کنکور مثل نهایی با تقلب وکلک نمیشه نمره اورد
  • محمد RO ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    16 4
    واقغا خبر بسیار خوبی بود . عااالیه عالی . امتحانات نهایی به شدت بی عدالتی بود
  • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    17 0
    رو سال 95 هم بی تاثیر شده؟؟
  • علی اصغر خورشیدی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    25 3
    دوستان خبر کاملا واقعی هست و رو سایت دیوان عدالت اداری کشور هست الان و خداروشکر و یه کشور و مدیون خودش کرد خانم فاطمه کریمی درود به شرفش این قانون شدیدا اشتباه بود و عمر خیلیا رو تباه کرد
  • بی نام A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    13 3
    مرسی از دیوان عدالت اداری و پیگیری ها آن داوطلب واقعا فهمیدم که این کشور قانون دارد
  • فاطمه A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    18 3
    عادلانه ترین قانونیه ک تصویب شده...خداخیرشون بده ...خیلیا هستن ک سال سوم واقعا مشکلی واسشون پیش اومده نتونستن چن تا امتحانشونو خوب بدن...با اون همه تقلبی ک بچه ها سر جلسه امتحان نهایی میکردن....واقعا خععععلی خوب شد ک برداشتنش
  • حسین IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    21 3
    کار درستی بود. همه شاهد تقلبات گسترده در امتحانات نهایی هستند. هنوز هم هستند رستگار رحمانی های رتبه یک اما معدل سیزده
  • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    7 5
    فک کنم برای داوطلبایی که سال 84تا 92دیپلم گرفتن برداشته میشه واسه ما تاثیر داده میشه متاسفانه
  • بی نام A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    5 1
    مال ارشدم وردارین توروخدا
  • محمدرضا A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    8 1
    من امسال باید کنکور بدم یعنی معدل سال سومم دیگه روی کنکورم تاثیر نداره؟؟؟ لطفا جواب بدید
  • روناک A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    7 3
    خب این یعنی کنکور 95 تاثیر معدل نداریم؟؟
  • شاهین A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    10 21
    من نمیدونم اونایی که معدلشون کم اومده چرا بحث رفاه و فلانو میکنن اقا جان درس نخوندی معدلت کم اومده بالاخره باید بین تو و اونی که زحمت کشیده فرقی باشه یا نه چرا الکی توجیه میکنی عدالت یعنی فرق بین کسی که تلاش میکنه و کسی که خوابیده بالاخره امتحان از کتابه و واسه همه شرایط یکسان
  • مقسد RU ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    3 8
    دوستان دقت کنید که قانونی که سال 9394 تصویب شده .. نه دیپلم های 9394 یعنی دیپلم های 92 و قبل تر الان باطلن. و دیپلمای 9394 اعمال میشه
  • بی نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    13 4
    واقعا طرح درستیه.اونایی که میگن معدلمون خوب شده و در حقمون ظلم میشه باید بهشون بگم شما که توانایی آوردن معدل خوب رو داری حتما این توانایی رو هم داری که بتونی کنکور رو خوب بدی.به نظرم بهترین نوع عدالت همینه که هرکسی روز کنکور سرنوشتشو رقم بزنه.نه اینکه قبل اینکه بره سر جلسه خودش رو باخته ببینه.کنکور شاید راه قطعی برای سنجش نباشه ولی بهترین راهه.
  • : A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    8 2
    وای خدااا یکی منووو توجیه کنههههههه لدفن الان من ک امسال ایشالله کنکور میدم ینی معدلم حساب نیست؟؟؟حوصله نداشتم بالارو بخونم تو اخبار شنیدم اومدم ببینم برا منم شامل میشه؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    11 16
    حیف کل زحماتمون به هدر رفت囧......... واقعا بی انصافیه
  • احمد A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    6 0
    سلام اقا من درست نفهمیدم قضیه این سوابق تحصیلی رو من معدل نهایی سوم رو گند زدم در حد تجدید و.. امسال که چهارمم درس میخونم معدلمو رسوندم 19 . الان یعنی من 25 درصد کنکور رو از دست دادم یا میتونم تو کنکور اون 25 درصد رو داشته باشم؟؟
  • علی A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    15 3
    واقعا شورشو در آورده اند دانش آموزا رو بازیچه کردن
  • سجاد RO ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    11 0
    خوبه...خوش خبر باشی خبر آنلاین...یعنی شایدم خوب نباشه نمیدونم...به هر حال باید صبر کنیم ببینیم سازمان سنجش چیکار میکنه... قانون مصوبه 92 خوب بود، اگه اولاً بطور کامل اجرا میشد نه امسال 25 درصد سال بعدش45 درصد...دوماً و مهم تر از همه اینکه جای جبران و امتحان مجدد برای مشمولین قانون وجود داشته باشه...نه اینکه یه عده رو به تیربار ببندن... به هر حال ان شالله که خیره...
  • iraj A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    9 3
    اقا الا ن طبق این قانون نمرات کتبی سال 94 تو کنکور 95 اعمال میشه یا نه؟؟؟؟؟؟؟ لطفا اطلاع رسانی کنید خواهشا
  • علی A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    6 0
    تورو یکی جوابمو بده این قانون کلا واسه هر کنکوریه یا فقط کنکور 95
  • امیر IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    9 2
    لطفا جواب بدین من 95 کنکور میدم دیپلم 94 دارم یعنی شامل من هم میشه؟؟؟
  • محمد اسدی A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    7 0
    تو رو خدا جان عزیزتون میشه یکی بگه الان برا کنکور ۹۵که ما میخوایم بدیم تکلیف چیه؟؟؟
  • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    10 2
    ضمن تبریک به این دوستمون که تونستن شکایتشون رو پیگیری کنن باید بگم کلا رویه سازمان سنجش به سمت اجحاف حق مناطق محروم داره میره و درحال کوتاه کردن دست بچه های منطقه محروم هست که با تلاش خودشون و نه معلم های آن چنانی تلاش می کنن.یه نکته ای هم باید بگم اینه که وقتی به سازمان سنجش برای پیگیری شکایت مراجعه کردم افرادی که به اصطلاح کارشناس بودن نه تنها برخورد خوبی نداشتن از اصول اولیه کنکور هم باخبر نبودن و جوابهایی هم که میدادن به نوعی رفع تکلیف بود و کار من و دیگران رو راه نمی انداختن.
  • مسعود A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    10 4
    کاره بسیار منطقی و معقولانه ای بود، واقعا از شما تشکر میکنم دل خیلی ها رو شاد کردید ، اجرتون با خدا
  • mrm A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    12 10
    این کار فقط به سود این منطقه دو 2ای ها شده....عملا تنها سهمیه ی بچه های منطقه 1 ازشون گرفته شد
  • زهرا RO ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    7 1
    یعنی برای کنکوری های 95 سال سوم تاثیری نداره؟؟؟
  • زهرا RO ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    7 0
    برای کنکوری های 95 سال سوم تاثیر نداره؟
    • خانوم مهندس RO ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      2 0
      ن عزیز نداره..
  • محمود رضا RO ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    15 5
    اونایی که مخالف ابطال تاثیر معدل هستن در صد کنکورشونو بالا ببرن اگر چه خیلی معدل ۱۹ . ۲۰ ها در صداشون به ۲۰ در صدم نمیرسه :
  • نگار A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    9 0
    میشه یمی به من بگه کنکور 95 معدل تاثیر داره یا نههه؟؟؟؟
  • احمد A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    12 3
    کار بسیار خوبی انجام دادند. اونایی هم که میگن در حق ما ظلم شده باید خودشون توی کنکور نشان بدن در امتحانات نهایی هیچ امنیتی وجود نداشت. بنده خود بارها افرادی را قبل امتحان میدیدم که مشغول حفظ کردن جوابهای امتحان بودند حرفم هم اصلا گزاف نیست و کاملا راست است.
  • بی نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    5 26
    واقا براتون متاسفم خودتونم موندید دارید چی،کار میکنید من از اول سال دارم برای نهایی جدی میخونم تا 25کنکور بگیرم با این کارتون انگیز درس خوندن ازم گرفتید براتون متاسفم
  • علی A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    11 1
    من چهارم رو اینجا بودم و معلم جواب سوالات رو از اول تا اخر روی تخته نوشت بیست شدیم اما سوم که تهران بودم هیچگونه تقلبی نشد از اون شکایتی ندارم اما اونایی که سوم رو اینجا گذروندن همشون معدل بالای 19.5 دارن انصافه؟؟؟
  • رامین A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    7 0
    ببخشید من قاطی کردم آیا در کنکور 95 تاثیر داره با نه؟؟؟
  • رضاع IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    15 20
    ,واقعیت اینه چون معدل بالاها کمتر از یک درصد دانش آموزان را تشکیل میدن صداشون به جایی نمیرسه ولی 99 درصد دیگر که معدلشون پایین است از چنین خبر کذبی خوشحال میشن. قانون تاثیر مثبت معدل باید با قدرت اجرا بشه اگرچه به مذاق اکثریت درس نخوان خوش نیاید
  • بی نام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    15 2
    الان کنکور 95 سوابق تحصیلی سوم تاثیر داره یا نه؟؟؟چقدر میپیچونین تو یه جمله بگین کلا فلسفی و حقوقی نوشتن
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    12 1
    خدایا شکرت
  • هادی A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    11 1
    یعنی تو کنکور ۹۵ معدل تاثیر مستقیم نداره ؟؟؟؟
  • علی سعادت A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    22 2
    واقعا خوشحالم که جلوی این امتحانات ناعادلانه گرفته شد طبق چیزایی که شنیدم کسی که مصحح بود برگه ای هزارتومن میگرفت و صحیح میکرد و براشم مهم نبود که ۲۵درصد از اینده ی دانش اموز توی همون برگه هست و این وسط حق دانش اموزای زیادی پایمال میشد من نمیگم کنکور خوبه ولی از هر نظر بهش نگاه کنیم فعلا بهترین راه برای سنجیدن توان دانش اموزان به صورت عادلانه هست جا داره از کسانی که باعث ابطال این قانون ناعادلانه شدند تشکر کنیم خدا یارتون
  • ددختربدبخت RO ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    8 1
    من نفهمیدممممم من خرداد ۹۴ دادم وگندزدم به خاطرمشکلات روحیم کل زندگیم عوض شد مشکل قلبی پیداکردم واسه این تاثیر نامردی معدل چون حقم نبوداون نمره ها ولی الان میگن تاثیرنداره ؟؟؟؟نوشداروبعدمرگ سهراب هه تازه همین الانشم کارشون معلوم نیست من الان خیرسرم واسه ترمیم معدل تصویب نشده بخونم یاکنکور تواین پنج ماه؟؟؟؟دارم دیوونه میشم
  • بی نام A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    22 2
    خدا خیرتون بده هر کی این قانون رو لغو کرد من حقم رو واسه تصحیح ورقه هام ضایع کردن ممنونم از لغو این قانون.
  • سارا RO ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    7 15
    واقعا كه اين چه وضعشه يه قانون ميزارن سريع ردش ميكنن به نظر من كه تاثير معدل قانون خوبيه اينجوري دانش آموزا از همه لحاظ سنجيده ميشن و عادلانه رقابت ميكنند فقط متاسفم براي كسانيكه انقدر سريع براي آينده سازان مملكت تصميم ميگيرن...
  • f.kh A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    14 3
    سلام من سال 94امتحان نهایی دادم وبا اینکه مدرسه ی فرزانگان درس میخوندم ومیتونستم معدل بالایی را کسب کنم اما به دلیل مشکلاتی که برام پیش اومد معدلم 17 شد که سبب شد من رو از خودم ناامید کنه و دیگه امیدی به قبولی در رشته مورد علاقم پزشکی نداشته باشم ولی الان باشنیدن این خبر انگار یه امید تازه گرفتم ایا این قانون شامل من نیز میشه یا نه توروخدا زودتر بهم خبر بدین اگه این خبر راسته چرا اخبار اعلام نکرده خدا کنه واسه ماهم لغو بشه چون حق منی که همیشه درسم خوب بوده معدلم 19.90وخورده ای میشده خیلی سخته سرنوشتم با یه معدل گند توی نهایی به باد بره امیدوارم لغو بشه مرسی خانم فاطمه کریمی تو ایندمو نجات دادی....
  • مهدی A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    7 0
    واقعا خیلیی خوب شد.فقط تاثیرش روی کنکور ۹۴ رو بگید ممنون
    • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
      5 0
      عزیزم منظورت کنکور 95ه؟
  • بی نام RO ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    15 1
    واقعا خیلی متشکریم ازتون مارو نجات دادین
  • مجتبی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    14 3
    ظلم سازمان سنجش نابخشودنی است.چه مصیبتهاوبلاهایی که سردانش اموزان مستعدوتلاشگر وخانواده های انها اورده اند واقعا سبی خسارات سنگین روحی روانی اجتماعی مالی واردکردند.ظلم مضاعف که درحق دواطلبان وخانواده های انها کردند.مابه شدت به سازمان سنجش اعتراض داریم وبایدحق واطلبان 93 و94 راایفادنماید.
  • سياوش سلگى IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    24 6
    لغو تاثير معدل عالى بود با اينکه درسم خيلى خوبه
  • محمد A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    19 1
    واسه دیپلم 93 لغو نکردن ما سر جلسه بودیم خیل تقلب به قدری گسترده بود که حوزه ی ما معدل زیر 19 نداشت بی عدالتی تا کجا
  • آریا IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    12 1
    یکی میتونه بهم بگه چرا تو سایت سنجش یا سازمان عدالت هیچ چیزی اعلام نکردن؟ ممنون
  • بی نام A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    9 27
    اصلا هم این خوب نیست
  • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    19 0
    من خودم دو سال قبل امتحان نهایی دادم بقیه دوستام که توی کلاس کناری بودن گفتن که مراقب امتحان کلاسشون گفته تقلب ازاده فقط یه جوری تقلب کنین که مراقب حوزه که برای سرکشی میاد نفهمه همشونم وقتی نمره هاشون اومد بالا شده بودن من حوزه ام توی یکی از مناطق خیلی خوبه تهران بود نه مثلا یه جای دورافتاده که هرکی به هرکیه تنها راه که توش ناحقی نداره کنکوره اگه 3 سال ام بخوان تاثیر بدن فایده نداره بازم توش تقلب میشه کرد
  • بی نام A1 ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    2 2
    بچه ها با این کار فقط واسه دیپلمیای تا سال 92 خوب میشه دیگه نه واسه 93 و 94 مگه نه؟
  • بی نام A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    5 1
    سلام امیدوارم این لغو واسه همه باشه چون 93 و 94 تقریبا سختر از سالهای دیگه شده بود ولی اگه اینجوری نشه به ما ظلم میشه
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    9 14
    خواهشات قانون را تغیر ندهید
  • دلارام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    13 7
    وااقعااا دم این خانم گرم خداروشکر منی که همیشه معدلم خوب بوده و دقیقا تو نهایی مشکل پیش اومده واسم و خراب شده معدلم حقم نبود که این همه عذاب بکشم به همه ی کنکوریا تبریک میگم
  • nima... IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    11 17
    سلام بابا اين چه كاريه خدايي انصاف نيس من خيلي واسه معدل سال سوم خوندم كه بالا اومد با اين كارتون اشكمو در اورديد .....خو اخه يعني چي ....
  • ناشناس A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    14 18
    خيلي بي انصافيه چهار ماه مونده به كنكور اينطوري استرس ميدن بچه هاييكه زحمت كشيدن اين حق كشيه حتمااين دختر خانم دختر يكي از مسئولينه كه اينقدر تحويل گرفتند شما را به خدا در حق ما ظلم نكنيد آه ما دامن شماها رو ميگيره شما نميدونيد ما به خاطر 25درصد چقدر زحمت واسترس كشيديم تا خودمونو بالا كشيديم اگه دختر يا پسر خودشون بود باز هم اين كارو ميكردند
  • فاطمه A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    15 8
    خانم فاطمه کریمی سلام واقعا نمیدونم چجوری از شما تشکر کنم فقط اینو بدونید چه امسال سازمان سنجش تاثیر رو اعمال کنه و چه نکنه به عنوان یه انسان بزرگ وشریف و یه قهرمان و شیر زن ایرانی تو ذهن و قلب من و هزاران جوان ایرانی خواهید موند دعای ما پشت سر شماست خدا بالاترین سعادت رو تو دنیا و آخرت نصیب شما و پدرو مادر بزرگوارتون بکنه واقعا دمت گرم آبجی امثال شما حکم اسلام رو اجرا میکنن که مقابل بی عدالتی ها می ایستند و انرژی براش صرف میکنن دم دیوان عدالتم گرم که نشون داد واقعا عدالت اسلامی داره امید که رستگار رحمانی های سرزمینم بیشترو بیشتر بشن
  • رعنا و سلوا A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    13 7
    ایول به مرامت...ما الان تو مدرسه این خبرو شنیدیم خیلیم خوشحالیم...عوضش معلمامون دارن حرص می خورن...ممنون...بای
  • فردین IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    14 2
    خدا خیرتون بده یه عمر تو مورسه شاگرد اول بودم فقط موقع امتحان نهایی سال سوم ب دلیل مشکلات خونوادگی و اتفاقیی ک برام افتادنشد ک بخونم و معدلمو خراب کردم واقعا خداخیرتون ک این طرحو برداشتین
  • حسين IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    7 8
    توكنكور95تاثيرداره عزيزانم
    • خسرو A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      23 2
      دوست عزیز نوشته 9493 هم خلاف قانون بوده و میگی واسه 95 تاثیر داره . اصلا مگه میشه کار ضد قانون خلاف قانون مجددا برای سومین بار تکراربشه . که اگه تکرار بشه اینبار همه با هم خانم کریمی میشیم حالشونو میگیریم
  • مریم A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    16 8
    خانوم کریمی دمت گرم....خدا بهترینا رو نصیبت کنه و هیچوقت بد نبینی. هممون مدیونتونیم
  • کامیار A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    16 6
    من کاری ندارم که این قانون ابطال شد یا نه اما به هرحال دم خانوم کریمی گرم که جنم این کارو داشت نه مثل خیلیا فقط نگاه کرد
  • مریم A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    19 6
    درود بر خانم فاطمه کریمی افرین بر پیگیری هایی که کردی .
  • احمدرضا A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    5 2
    سلام دوستان لطفا یکی جواب بده یعنی دیگه لازم نیست برای امتحان نهایی خودمونو بکشیم و همه چیز طبق روال گذشته برگشته دیگه معدل نهایی سال سوم تاثیر نداره تو رو خدا جواب بدید
  • ماهان IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    6 1
    سلام من به صورت کامل متوجه نشدم یکجا نوشته تاثیر معدل برداشته شده ولی از طرفی در کنکور 95 تاثیر داره میخواستم بدونم منکه در سال تحصیلی9293امتحان نهایی سوم دادم و الان یک ساله پشت کنکور نشستم تاثیر معدل برام چجوریه؟
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      1 0
      خواهشا اینو جواب بدید
  • پیمان A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    10 1
    ایا مطمعنید امسال دیگه معدل سوم تاثیر نداره تو رو خدا یکی سریع جوابمو بده
  • شا IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    24 5
    من خودم امسال امتحان نهایی دادم و امتحان نهایی تو مدرسه ی ما برگزار شد ولی شاید باور نکنین تو جلسه ی اتحان نهایی بچه ها ورقه جابجا میکردن ومراقب چیزی به اونا نمیگفت .این دیگه خیلی نامردیه.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    2 6
    واقعا براتون متاسفم.با این کار فقط ضعف و بی اعدالتیو با اینکار نشون دادین.باشه ما که کنکور میدیم ولی شما بودجه دارین که سه سال رو نهایی کنین ؟؟؟ سطح نمرات بچه ها خصوصا پیش چقد پایینه؟با این کار کاملا بی انگیزه کردین همه رو...تازه انگیزه درس خوندن واسه معدل ایجاد شده بود اونی که تلاش کرده درس خونده ...زحمت کشیده چه گناهی کرده که ی خانوم میاد کار همه رو زیر سوال میبره ببخشید اون موقع که همه دو سال پیش اعتراض میکردن من و امثال من خوشحال بودیم...ولی هیچ کس جوابگویی اعتراض ها نبود حالا آفتاب از کدوم طرف در اومده که دیوان عدالت برپا میکنینعجیبه به خدا اگه به قل دوستان پارسال خیلیا نگا کردن فقط به خاطره این بود که کسی نگاشون نمیکرد درست تصمیم بگیرین که معدل بالاها هم بلدن شکایت کنن
  • nam A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    6 0
    تازه معلوم شد که خبر انلاین قبلا پیگیر نبود.چون چند روز یکبار میگه مشکلاتتون رو بگید ما پیگیری میکنیم من هم همیشه به این قانون مسخره اعتراض داشتم ولی گویا خبر جان ما رو دست انداخته بودن...
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    11 25
    فقط باید بگم نامردیه
  • میلاد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    فک کنم این واسه دیپلمه های بین 84تا 92هستش یعنی واسه اونای که کنکور 94اولین کنکورشون بوده اعمال میشه و برای 95هم همینطور اما خب این طرح فایدش چیه مقله نوش دارو بعد مرگ سهرابه الان که دیگه کسی از دیپلمه.ها 84.تا.92نمکنده زیاد مخصوصا برای پسرها خب این شاید واسه یک عده معدود فایده داشته باشه خب یکی نیس بگه اگه چیزی اشتباه بود خب چرا واسه 84تا 92 بر میدارین در صورتی که.عده انگشت شماری از اونا میخوان کنکور بدن و خیلیاشون گرفتار این مشکل شده بودن اما واسه دیپلمه ها 92 ابه بعد که کلی ها میخوان امسال کنکور بدن یا پارسال دادن بر نیمدارن ؟؟؟خب این واقعا نامردیه چون دیگه نه دیپلمه ها 84تا 92میتونن برگردن ه کنکورهای 93.و 94رو بدن نه واسه دیپلمه های بعد 92حذف شده پس فایدش چیه ؟
  • ی معلم..ی مشاور.. ی دوست.. IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    4 3
    بچه ها آرووووووم باشید تو رو خدا... چقدر استرس به هم وارد می کنید ؟؟؟ فعلا یک رای صادر شده .. اینکه سازمان سنجش که مرجع تصمیم گیری هست چی بگه خیلی مهمه... بچه هایی که معدلشون بالا بوده یعنی که باید بتونن مباحث سال قبل رو توی کنکور خوب جواب بدن... بچه هایی هم که پایین بودن هم باید تلاش کنند که نمرات تراز رو بالا ببرن.... همه چیز رو به خدا بسپارین و ازش بخواهید که تو کار و آینده ای که دلخواه شماست و به صلاحتون باشه موفق بشید... نگرانی گذشته حال رو از شما می گیره تا آینده ی دلخواه رو از دست بدین... به عنوان مشاور مدارس فرزانگان ازتون می خوام بی توجه به گذشته و فقط با نگاه به آینده زندگی رو بسازید.. می خوام برای سرزمینم ایران بهترین ها باشید... آینده هرچی که باشه... مال شماست.....یا علی..
  • ناشناس RO ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    7 2
    الان بالاخره برای کسانی که امسال سوم هستن امتحان نهایی هست یا نه؟
    • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      0 5
      ن دیگ نیس
  • زهرا A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    خدا رو شکرکه تاثیر معدل حذف شد....بخدا من سال سوم دبیرستان مامانم مریض بود و دچار بیماری اعصاب بود و امتحانات نهاییم رو افتضاح ترین شکل ممکن دادم.بهترین خبر بود که توی این ایام شنیدم.....الان دیگه عدالت برقراره...ویا علی
  • عشقس A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    14 2
    چه عجب بلاخره یکی بلاخره پیدا شد تا جلوی این بی عدالتی ها رو بگیره احسنت خانووووووووم کریمی لاااااااایک
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    برای ما که فایده نداره چون حداقل یکی دو سالی باید پشت کنکور بوده باشی
  • احسان A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    4 8
    خیال همه رو راحت کنم این خبر قطعی است ،ابطال تاثیر 25 درصدی معدل سال سوم در کنکور برای کسانی است که دیپلم خود را در سال های ۸۴ تا ۹۲ گرفتند ،برای دیپلمه های سال ۹۳ و ۹۴ تاثیر معدل همچنان هست
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    7 1
    مرسی خانم کریمی تاثیر معدل فقط بی عدالتی بود . اخه ممکنه کسی بنا بر شرایطی نتو نسته امتحانات رو خوب بده.هر کی هر چی هست خودشو تو کنکور نشون بده چون وقت کافی واسه خوندن هست دیگه هم کسی نمیتونه بهونه بیاره .متشکریم خانم کریمی
  • سروش IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    6 2
    بسیار عالی واقعا کاره عاقلانه ای کردند
  • امیر محمّد IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    10 3
    واقعا دست همه کسایی که واسه این ابطال زحمت کشیدن درد نکنه فقط خواهشا اعلام کنید که بالاخره کسایی که امسال مه پارسال نهایی دادن و امسالیا تکلیفشون چیه ؟؟؟ کنکور95و96
  • عرفان A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    1 6
    به نظر من ابطال این قانون ظلمی بس بزرگ‌تر در حق داوطلبان است زیرا: اولا تاثیر 25 درصدی به صورت قطعی قبل از امتحانات نهایی نیز معلوم بوده و در سایت سازمان سنجش نیز مشهود است و اگر کسی با وجود اعلام گسترده مطلع نبوده است کوتاهی از خودش می‌باشد. ثانیا همواره سال سوم به صورت هماهنگ کشوری بوده و نمرات آن به عنوان سابقه تحصیلی در نظر گرفته می‌شده است. و ثالثا اگر کسی به فکر آینده خود است باید در طول امتحانات نهایی حداکثر تلاش خود را به عمل می‌اورده تا نتایج خوبی بگیرد. و شما هم که می گویی خوب شد که لغو شد معلومه خیلی تنبلی عزیز
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    11 3
    سلام کارتون عالی بود چون در حوزه های نهایی و حوزه تصجیح اوراق خیلی دخل و تصرف میشد
  • zahra A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    1 5
    این دیگه ته نامرررررررررررردیه......امتحانای نهایی هر چقدرم بد باشن تهش تاثیر مثبت دارن تو کنکور.. خیلیا با همین معلشون تونستن دانشگاه دولتی قبول. شن..... خیلی نامردی شد در حقمون... ان شالله که ابطال نمیشه.
  • بی نام RO ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    7 15
    این ماجرا افتضاحه واقعا که مگه میشه زحمت 4سال یه دانش اموز رو فقط با یه ازمون تعیین کرد؟؟؟؟
  • محمد A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    1 3
    شاید برای کسی توی امتحانای نهایی مشکلی پیش بیاد که از نظر اینا موجه نباشه و امتحان خراب بشه و تقلب که دیگه حسابی بیداد میکنه.امتحانای نهایی بی عدالتی در حق داوطلباس و برداشته شدنش نه ضرری برای درس خونا داره نه سودی برای درس نخونا.کسی که بخاد بخونه میخونه .
  • بی نام KZ ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    7 3
    یعنی چی اگه می خواستن اول سال می گفتن نه الان که 5 ماه از سال رفته
  • ناشناس IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    2 1
    حالا تاثیر مثبت داره یا هیچ تاثیر مثبت ومنفی نداره؟؟؟لطفا یکی بگه.الان قاطی کردم.
  • آریان A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    4 3
    واقعا از شما متشکریم ما نمی دانستیم که در سال سوم باید برای امتحانات نهایی بخوانیمیا برای کنکور
  • ناشناس IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    6 1
    حالاتاثیرمثبت داره یااصلا هیچ تاثیری نداره؟؟؟لطفا یکی بگه آخه هر کس یه چیز میگه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    3 0
    سلام اولا به این شیر زن ایرانی به خاطر این کار بزرگ تبریک میگم وبچه هایادتون باشه فقط ادمای بزرگ کارای بزرگ میکنن...دمت گرم ابجی جون...من نظرم بیشتر به سمت همین تصمیمی هستش که گرفته شده البته بهتون بگم من معدل نهایی قابل قبولی دارم اما هرکسی مثل خانم کریمی عزیز به این موضوع عمقی نگا کنه متوجه خواهد شدکه کفه ی ترازوی عدل وعدالت کاملا به سمت عدم تاثیر نهایی باتوجه به شرایط افتضاح امتحانات نهایی در تمام مراحلش هستش البته من میخوام یه چیزی هم به بچه هایی بگم که فکرمیکنن حقشون بااین قانون ضایع شده:بچه هاشماکه سال گذشته درس خوندید ضررکه نکردید الان هم توکلتون به خدا باشه اطمینان داشته باشید که اگر نتایج نهاییتون تصادفی نبوده باشه ایشالا توکنکورهم برتری خودتون رو اثبات خواهید کرد..
  • عدالت A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    2 1
    فکر میکنم ابطال تاثیر امتحان نهایی یک تصمیم بسیار خوب بود چون بسیاری از دانش امزان زرنگ به خاطر تاثیر معدل در کنکور بسیار استرس می گیرند و متاسفانه همین باعث میشه امحانو خراب کنند واین خودش باعث میشه روحیشون برای کنکر از دست بدند واز طرفی فکر میکنم قوانین امتحانات نهایی اصلا عادلانه نیست.
  • محمد A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    3 1
    افرین افرین خانم کریمی دمت گرم ایولا داری
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    دوستان لطفا یکی توضیح بده به من.الان یعنی معیار فقط کنکوره و معدل چهارسال دبیرستان هیچ.درسته؟لطفا جواب بدین خواهش میکنم
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    هیچ تاثیری نداره یعنی پر
  • الناز A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    2 1
    ایووووووول بابا...ینی دیگه مععدل نهایی تاثیر نداره... ؟؟؟والا این امتحان نهایی واسم از کنکور سختتره....خدابهم رحم کرد بین دوراهی گیر کرده بودم که واسه نهایی بخونم یا کنکور؟؟
  • مهدی A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    3 0
    امتحانات نهایی بی عدالتی محضه.ملاک فقط باید کنکور باشه. برای کسایی که امسال پیش دانشگاهی هستن هم اگه تاثیر نمرات نهایی رو حذف نمیکنید لااقل اون طرح ترمیم معدل رو اجرا کنید لطفا.عمرمونو تباه نکنید.
  • مهدی سورمه IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    3 0
    دست مريزاد ، فقط ما رو بدبخت کردن این سنجشي ها ، من رشته ی مورد علاقمو قبول شدن اما چون معدلم خوب نشد فقط تونستم آزادش رو بیارم، الان دو میلیون شهریه میدم و واقعا توی تنگنا قرار گرفتم ، ما شدیم موش آزمایشگاهی ، واقعا خدا ازتون نگاره سنجشي ها
  • امین IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    3 0
    من خودم دیدم داخل امتحانات نهایی یکی از دوستام جای یکی دیگه اومد امتحان داد نمره ی اون طرف هم 18 شد...آبم از آب تکون نخوردحالا ضررشو منه بدبخت و امثال من باید کنن؟؟؟؟
  • مهدی A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 5
    کسایی که خوشحالن اکثرا درس نخونایی هستن که حالا میخوان تنبلی شونو قایم کنن پشت مشکلات سال سوممگه چند تا داریم که به خاطر یه سری مشکل نتونسته باشن درس بخونناگه واقعا هم معدلوشونو خراب کرده باشن خب فقط تاثیر معدل25 درصد بود یعنی 75 درصد دیگه کنکور پس شهرستانی ها یا حتی روستایی های درسخونی که امیدشون به امتحانا بود تا یه کم خودشونو از بقیه جدا کنن چیحالا باید با با کسایی که رقابت کنن که روزو شب کلاس کنکور و صد جای دیگه میرن
  • سحر A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    6 0
    اونایی که میگید ما زرنگ بودیم نشستیم خوندیم زرنگا این مطلبو هم قشنگ بخونید خاهشا برای شما خرخونا که میدونستید نهایی مستقیمه ابطال نشده برای امثال من شده که دیپلمه سال 92 هستم و هرچی نشستم پشت کنکور معدل بدم نذاشت رتبه خوبی بیارم واقعا دم دیوان عدالت گرم اما یکم دیره چون دوسال عمره امثال من تلف شد ما اونموقه که نهایی میدادیم تاثیری نداشت برا همین سرسری گرفتیم و موقع امتحان نهاییا پاشدیم رفتیم کلاس تست برا کنکور .فاطمه کریمی خدا اجرت بده
  • بنیامین A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 2
    تیتر خبر نوشته که 25درصد حذف شد ولی تو متن میگه که اگر 25درصد تاثیر مثبت باشد طبق قانون است الان دقیقا کل 25درصد حذف شد یا تاثیر مستقیمش حذف شد اگه تاثیر مستقیمش حذف شده باشه منطقیه ولی اگه کلا حذف شده باشه عین بی عدالتیه چون بعضی ها که خوب نتیجه گرفتن و تلاش کردن حقشون ضایع میشه
  • پارسا A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 1
    سلام و خسته نباشید.من دیپلم سال9٣ هستم.تو متن این مصوبه نوشته دیپلمه های بین سال ٨۴ تا ٩٢ ابطال شده.اگه فقط برا اونا حذف شه خیلی ظلم میشه در حق ما.آیا الان برای من سوابق تحصیلی در کنکور تاثیر داده میشه؟لطفا جواب بدین
  • emad IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    5 0
    واس ما ها که کنکور 96 میدیم تاثیر داره؟؟؟ یکی جواب بده باو
    • شکوفه IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      2 0
      نه نداره
    • عاشق خدا A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      2 1
      25درصد تاثیر مثبت همچنان باقی است
  • شیوا A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    1 5
    من واقعا نمیبخشمشون .این همه استرس تحمل کردیم برا هیچ وپوچ
  • مهرسانا IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    1 0
    بچه ها یکی جواب من رو بده حالا واسه کنکور 95 اسوابق تحصیلی تاثیر داره یا ن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه همش حرف از کنکور 93 ب قبل بود
    • emad A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      3 1
      نه دیگه دوستان محبت کردن جواب دادن انگار تاثیر نداره
  • ن A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    1 0
    این یعنی اینکه واسه کنکور ۹۵ و ۹۶ و کنکور ۹۷ درصورتی که امسال واسه دوما نهایی نکنن تاثیر حذفه؟؟ ای کاش اگه قانونی گذاشته میشد تمام شرایط در نظر گرفته میشه. ما که دومیم الان اگه یهو بخوان امتحان نهایی بگیرن که نمیشه...
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    3 0
    چی بگم،اقایان مثل اینکه هنوز مشخص نکردند چه کنیم چه نکنیم،من ۹۴ ازمون دادم،فقط متاسفم برای اینکه شدیم مثل موش‌آزمایشگاهی
  • majid IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    8 2
    منو این همه خوشبختی محال محال محال اگر کشوری قانون دارد فقط ایران است و بس
  • علی A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    8 1
    خانم کریمی واقعا ازتون متشکریم بخاطر این لطفت تون اخ واقعا ظلم میشد .
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    8 1
    عدالت به کنکور برگشت با معدل 13 مثل اقای رستگار رحمانی با تلاش می توان نفر اول کنکور شد
  • mona IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    3 0
    خب از اول میگفتن نمیخوندیم دیگه... اون همه استرس کشیدیم سرنوشت ما میشه همون چند ساعت سر جلسه کنکور ینی نهاییه پیشم پرید؟
  • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    4 9
    کجاش شده عدالت عین بی انصافیه خیلی بی انصافیه بعضیا پارسال فقط نهایی خوندن بعضیا کنکور الان بی انصافیه این همه نهایی خونی اخرش بشه این
  • سهیل IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    3 1
    اخری چی شد////یکی میگه شعره یکی میگه راسته.خوب خوبم هست چون 94 نهاییش سخت بود ولی93 راحت...خوب این ظلم بود...
  • پرنیا IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    5 5
    ینی چی؟اکثر مادخترا نهایی مونوبهتر میدیم لااقل 25 درصدو میگرفتیم در صورتی که عادلانه بخواییم قضاوت کنیم تست زنی پسراخیلی بهتره بااین سوالای نجومی کنکور حالا بایدچی کارکنیم؟؟؟
  • بدبخت IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    7 0
    فقط نتیجه این کارا گیجیه دانش اموزا میشه هر لحظه یه جوره هیچ جایی هم واضح چیزی نمیگه. همیشه باید همه چی مبهم باشه
  • اشکان IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    2 1
    دبیران محترممون به ما نکته ی تستی نمی گفتند بهونه ی اونها هم این بود که امتحان نهایی دارید...........حالا که بهمن ماه اعلام کردن که سهم امتحان نهایی رو بر میداریم مگه دبیر چه قدر فرصت داره که بخواد نکته ی تستی بگه؟؟؟؟ چرا اینقدر قانون عوض میکنن که نه ما تکلیفمون رو بدونیم نه دبیران محترم حالا از فردا بریم تست بزنیم بعد دوباره میگن...........
  • سید محمود موسوی IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    8 1
    خدا رو شکر...ان شا الله حتما برداشته بشه....به نظر شما ابطال تاثیر به نفع ما میشه یا به ضررمون؟؟؟
  • امیر A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    9 1
    فاطمه کریمی ممنون ...حتی اگر این روند تاثیر ادامه داشه باشه من ازت واقعا ممنونم پیگیر بودی....من مشکل داشتم معدل دوم18 معدل سوم شد 11 ...ضمنا شما کلاسای درس تهران کرجو که خودم زندگی میکنم با شهرستانا مگه یکی کردید که دم از امتحان نهایی استاندار میزنید؟؟؟
  • هادی A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    7 3
    یعنی در سال 96 معدل تاثیر نداره؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    9 2
    وقتى وقت نيروى جوان يه قرون ارزش نداره...
  • سمپادی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    14 3
    من پارسال نهایی دادم یکی از دانش اموزا توی کل امتحانا با خودش تقلب میاورد و از دورو بریاشم تقلب میگرفت معدلشم نزدیک 20 شد. مامان و بابا ی خودمم توی حوضه نهایی بودن میگن دبیرا خیلی سلیقه ای نمره میدن... خودم معدلم 19 هستش ولی بنظرم واقعا نامردیه تاثیر معدل... خداروشکر که میخوان برش دارن خانوم کریمی خدا خیرت بده ان شالله به خاک دس بزنی طلا بشه p:
  • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    12 1
    بدترین چیز بلاتکلیفیه، نمیشینن یه بار خوب فکر کنن، تصمیم بگیرن. ملت رو کاملا گیج کردن.
  • پیمان IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    8 6
    ای بابا واسه چی دعوا میکنید؟ من ترم 8 دانشگاهم.وقتی اومدین دانشگاه میفهمین که چه اشتباهی کردین که اینقد واسه دانشگاه رفتن تلاش کردین
  • میلاد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    15 3
    عالی شد مرسی خانم فاطمه کریمی
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    11 2
    خیلی خوب شد .چون بعضیا با تقلب معدلشون زیاد بود
  • لیلی A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    16 4
    این بهترین خبر عمرم بوددددد.....ممنونم خانم کریمی عالی بود....
  • مریم IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    10 4
    اقا مجلس با دیوان عالی موافق نیس همچنان میخواد تاثیر قطعی باشه ما کنکوریا دستمون ب جایی بند نیس تورو خدا یکاری کنید خسته شدیم از بس استرس داشتیم بچها نمیشه پاشیم اعتراض کنیم؟
  • سعید A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    9 1
    درود بر همه کنکوری ها دوستان منم مثل شما کنکوریم توی این بحثم حق با شاکیه واقعا تاثیر معدل نا عادلانس بوده و دیدم و شنیدم مدارسی حتی در زمان امتحان معلما جوابو میگن بهشون تقلب و ... بماند حتی پدری دیدم بخاطر نمره دختر خنگش پول داد به حوضه تصحیح نمرش بردن بالا تا دلتون بخواد هست اونیم که ایقد خونده و معدلش 20 شده بخونه برا کنکورش اگر مرده تا بوده بهترین رتبه هارو اونایی میاوردن که معدل پایینی داشتن مملکت بی قانون ما هم جای این که نظام اموزش تغییر بده جای اینکه وضعیت تدریسش تغییر بده جای اینکه ب مناطق سه برسه فقط فکر تهرانیاس دوستان ما هر بلایی سرمون بیاد مقصر خودمونیم باید همگی شکایت کنیم تا کلا لغو بشه تمام به امید برقراری عدل علی ع
  • مهسا A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    3 8
    آقا به نظر من بهترین کار برگزاری مجدد امتحان نهایی هستش.در این صورت حق کسی خورده نمیشه.چون اگه تاثیر میدن باید راه جبران باشه.اگر هم تاثیر نمیدن معدلو چه مثبت چه قطعی اشتباهه.یبدن بعد دوباره برگزار کننا کلا تاثیر ندن یا کلا تاثیر
  • مهران DE ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    12 5
    خدایا شکرت من معدلم9.25 بود ولی امسال جبران کردم
  • alireza IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    7 6
    فک نمیکنم قطعی باشه ولی خب اگه بشه ک عالی میشه خدا کنه بردارن
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    15 2
    خانوم فاطمه کریمی آفرین
  • ساحل A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    5 14
    سلام دستتون خوب بدبختمون کردید آخه هرکی زرنگه خوب زرنگه ضعیفم ضعیفه دیگه حذف واسه چی؟؟؟؟؟؟
  • علیرضا IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    9 2
    ما که شب و روزمون برای کنکور یکی شده چه برداشته بشه معدل چه نشه
  • فرهنگی IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    5 3
    اگر قرار باشه همه داوطلبان قبلی به این مسئله معترض شده و به دنبال احقاق حق از دست رفته خود باشند پس باید ما هم که سالیان سال پیش دیپلم گرفته و در زمان ما قوانین دیگری وجود داشت که الان وجود ندارد اعتراض کنیم. یا مثلا فرزند من باید به شرکت داوطلبان در هر رشته دلخواه مثلا ریاضی در کنکور تجربی اعتراض کند و بگوید چرا زمان مادرم هر کس فقط در یک رشته و آن هم رشته دیپلمش حق شرکت در کنکور را داشت ولی اکنون دانش آموزان ریاضی حق بچه های تجربی را ضایع کرده و با پشتوانه ریاضی و فیزیک خوبشان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاهها قبول شده و خود بچه های تجربی پشت کنکور میمانند. اگر قرار به اعتراض باشد کل سیستم کنکور را باید عوض کرد.
  • فرهنگی IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    8 4
    اگه اینطوره پس باید تمام مدارس غیرانتفاعی رو جمع کنن چون من هم بودجه اش رو ندارم بچه ام رو بفرستم ولی آموزش و پرورش با احداث این مدارس به من نوعی ظلم کرده. به نظرتون گفتن این حرف درسته؟ میشه تمام قوانین به نفع من باشه؟ نه هیچ وقت نمیشه همه چیز رو با هم داشت. پس منصفانه به قضیه نگاه کنین و حالا که مستوجباتی فراهم شده تا بچه های زحمت کش این مملکت جای خوب قبول بشن به خاطر دوستان و هموطنانتون خوشحال باشین و از مسئولین سپاسگزار باشین. دستشون درد نکنه لااقل لااقل استرس دانش آموزان رو کم کردن و بچه ها رو واقعا خوشحال کردن. خدا به اعضای محترم دیوان عدالت اداری شادی و سلامتی و موفقیت عطا کنه.
  • دانشجو A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    14 4
    به نظرم قانون معدل ظلم زیادی ددر حق بچه هایی بود که در سال91 و92دیپلم گرفتند چون قطعی نشده بود وبچه ها هم بیشتر واسه کنکور میخوندند.....گرچه درس خوندن کنکور با نهایی فرق داره...افرین به خانم کریمی...امیدورام همه به اون چیزی که لایقشونه برسن
  • hana IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    4 7
    امروز مدیر مدرسه ی ما گفت که معدل نهایی تو کنکور 95 تاثیر داده میشه و اگه قانونی وضع بشه برای سالای بعده
  • زهرا IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    3 17
    امیدوارم تاثیر معدل حذف نشود .چون سال گذشته تبلیغات زیادی می شد که دراینده قراراست تاثیرمعدل بیشتر شود من هم تلاش کردم تامعدل بالایی کسب کنم حال اگر حذف شود تمام تلاش من هدرمیرود
    • farzane IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      15 2
      ما هم گناهی نداریم ک به خاطر یک سری مشکل سال سوم معدل پایین گرفتیم
  • فرهنگی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    8 0
    زهرا خانم با سلام به شما و دیگر دوستان. اگه به متن شکوائیه خانم کریمی دقت می کردید و از قبل هم در جریان مسائل حاشیه این موضوع قرار داشتید متوجه می شدید که وقتی 6000 دانش آموز با معدل نهایی 20 در کشور وجود دارد سایر دانش آموزان از بابت تاثیر معدل در کنکور تاثیر منفی می بینند و به ضررشان است. مگر اینکه شما هم معدلتان 20 باشد. پس اعتراض نکنید. با تشکر و آرزوی موفقیت همگی تان
  • کنکوری A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    11 1
    خوب که لغو شد منکه افسردگی گرفته بودم
  • بی نام RO ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    13 1
    خانم کریمی خیلی ممنون
  • احمد A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    8 0
    عالی شد اوففف
  • علیرضاا A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    6 2
    کارتون فوق العاده بوووووود
  • سایه A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    3 12
    من نمیدونم چرا دیوان عدالت نسبت به حرف یه نفر این همه سر و صدا به پا کرده این حرف من نیس حرف همه ی استادا و معلماس
    • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
      6 1
      پس چرا نسبت به کسی که رتبش 2000 میشه و هیچ جا قبول نمیشه واکنش نشون نمیدن نسبت به این همه حق خوری که هممون میدونیم چیه
  • امرایی A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    4 19
    تاثیر معدل باشه خوبه چون تنبلا هرچه باشه هی پیام نور بیشتر قبول نمی شن .
  • هی A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    9 0
    سلام دوستان ببخشید توروخدا اینو بگین اخرش معدل تاثیر داره یا ن ؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    14 1
    تاثیر معدل واقعا بی عدالتی بود
  • مونا A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    10 3
    اخرش چی شد
    • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
      7 6
      برا کسانی که سال ۹۶ کنکور میدن حذف شد
  • نسترن RO ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    12 5
    انشالله ک طبق قانون عمل میش و ب نفع همس
  • ساسان A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    2 2
    ایا واقعا تاثیر نهایی حذف شد یا نه؟