در پی انتشار خبر سوختگی شدید زنی که برای انجام عمل جراحی سزارین در بیمارستان چمران تهران بستری شده بود، وزیر بهداشت که در شیراز به سر می‌برد، بلافاصله پس از اطلاع دستور رسیدگی فوری و تحقیق از مسئولان و دست‌اندرکاران را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عصر امروز خبری با این مضمون دست به دست می شد؛ مادری هنگام سزارین و به دنیا آمدن دوقلوهایش در اتاق عمل دچار سوختگی شد و به کما رفت و خاطیان به مراجع قضایی معرفی شدند. اتفاقی تلخ در بیمارستان نیروهای مسلح چمران تهران موجب شد مادری هنگام سزارین و به دنیا آمدن دوقلوهایش، دچار سوختگی شدید از ناحیه صورت، دهان و ریه شود و به کما برود.

این زن که دوقلو باردار بود، در اتاق عمل به علت استنشاق ترکیبی از گازهای دی اکسید کربن و اکسید نیترو (N2O) که اشتباهاً به جای گاز تنفسی بیهوشی به او وصل شده بود، به کما رفت و دچار سوختگی شدید شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: متاسفانه قصوری صورت گرفته است و خاطیان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند اما هنوز دلیل قطعی این اتفاق در حال بررسی است.

کپسول گازهای مورد استفاده در اتاق‌های عمل به منظور جلوگیری از این گونه اشتباهات، هر کدام رنگ خاصی دارند ولی در این مورد حتما کوتاهی شده است و مشخص نیست این کپسول ها اساسا اشتباه پر شده یا سهوا اشتباهی به بیمار وصل شده است.

مادر دوقلوها بعد از اینکه از کما بیرون آمد از ناحیه ریه و مجاری تنفسی دچار مشکل حاد است

اکنون باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داده است؛  در پی انتشار خبر سوختگی شدید زنی که برای انجام عمل جراحی سزارین در بیمارستان چمران تهران بستری شده بود، وزیر بهداشت که در شیراز به سر می‌برد، بلافاصله پس از اطلاع دستور رسیدگی فوری و تحقیق از مسئولان و دست‌اندرکاران را صادر کرد.

27 دی ماه اتفاقی تلخ در بیمارستان نیروهای مسلح چمران تهران که هنوز علت آن روشن نیست ، موجب شد مادری هنگام سزارین و به دنیا آمدن دوقلوهایش، دچار سوختگی شدید از ناحیه صورت، دهان و ریه شود و به کما برود.

دکتر سید حسن هاشمی به معاون درمان وزارت بهداشت دستور داد بلافاصله مراحل و دلایل وقوع حادثه مذکور را پیگیری کرده و گزارش آن را سریعاً به شخص وزیر اطلاع دهد.

بر این اساس دکتر محمد آقاجانی شخصا برای بررسی حادثه به بیمارستان نیروهای مسلح چمران رفته و حادثه در دست بررسی است.

شایان ذکر است که معاون درمان وزارت بهداشت در جریان این ماجرا و پیگیر شرایط و وضعیت بیمار بوده و برای علت یابی حادثه بررسی ها و مکاتبات و بازرسی صورت گرفته اما نکته مهم اینجاست که وزیربهداشت بعد از یک ماه متوجه این اتفاق ناگوار شده و خودش جای سوال دارد؟

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    36 1
    وای بیمارستان چمران تهران این وضعشه؟
    • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      2 2
      بیمارستان بدی نیست. خیلی ها راضین ازش. ضمن اینکه بخش زنان و زایمانش معروفه
  • بی نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    7 1
    به نظر من که عمدا این کار انجام شده، یعنی کسی واقعا قصد داشته این مادر رو بکشه.
  • معلم IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    16 0
    اگر یه مرتبه برای این حوادث حکم محکمی از سوی مراجع قضایی صادر شود این اتفاقات خیلی کم پیش میاد. برای پرسنل بیمارستان خمینی شهر چه حکمی دادند؟ 1 سال انفصال و 1 سال صلب مهر نظام پزشکی از اقای دکتر همین این کسی که تو اتاق عمل این همه بی خیال به جای کپسول اکسیژن کپسول گاز میزاره اگر مادر بمیره سه تا قتل مرتکب شده مادر و دو تا بچه بی مادر آینده این دوقلوها رو تو بهترین حالت بدون مادر تصور کنید تا بفهمید عمق فاجعه چقدره بعد پیگیر باشید حکم مراجع قضایی رو در این مورد ببینید چقدر مسخرست
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    15 1
    بدبختانه بی ارزش بودن جان مردم در بیمارستانهای ایران درد بزرگیه که کسی به فکر ریشه کن کردن او نیست انگار....
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    13 0
    به همين راحتي با جون يك انسان بازي مي شه علت هر چي كه باشه مجازات هر نوعي هم كه باشه آيا از درد وحشتناكي كه يك مادر تحمل مي كنه كم مي شه آيا از يتيم شدن دو كودكي كه تا آخر عمرشون خودشون رو دليل فوت مادرشون مي دونن رهايي مي ده آيا جلوي تكرار چنين فاجعه هايي رو مي گيره
  • ایرانی A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    21 4
    ای قربان دهن مهران مدیری که حقایقی در مورد پزشکان بیسواد کشور ما را به تصویر کشید. درود بر مهران مدیری. اوجان بیمارستان در حاشیه بوده. هه هه هه.
    • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      4 3
      این مورد هیچ ارتباطی به پزشکا نداره.
    • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      3 6
      مزخرف میگی. انتظار داری پزشک بره تست کنه تو کپسول هوا، چی زدن؟ یکی دیگه اشتباه کرده. ربطی به پزشک نداره
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    4 2
    کپسول ها رو میدن کی کنترل می کنه؟ متخصص بیهوشی وجود نداره تو اون بیمارستنان؟
  • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    3 0
    عاقبت کسانی که این سهل انگاری را انجام دادند چی میشه؟
  • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    6 3
    اگه این اتفاق واسه همسر من می افتاد یا خودمو آتیش میزدم یا بیمارستانو به آتیش میکشیدم یکبار برای همیشه تا مسئولین بی کفایت از خواب بیدار بشن و مادرای گل پرپر نشن
  • بینام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    4 1
    من واقعا برای این مادر متاسف شدم ولی این اتفاق ربطی به کادر درمان اتاق عمل نداره کپسول گاز رو تیم واحد تاسیسات بیمارستان پر میکنند
  • بی نام A1 ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    1 0
    چند نفر دیگه باید قربانی بشن تامسولین به خودش بیاناین اتفاقا داغ رو دل اطرافیانشون میزاره حواستون هست