مهر نوشت: یک مقام مسئول در وزارت جهاد از کنترل عرضه میوه‌های خارجی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران خبر داد و گفت: سازمان میادین، گشت‌هایی را در این اماکن قرار داده است تا شرایط را کنترل کنند.

ابوالقاسم حسن‌پور، بخشنامه جدید گمرک درباره شرایط ترخیص میوه‌های وارداتی از گمرکات و ارسال میوه به مناطق آزاد را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: این پیشنهادی بود که خود ما آن را ارائه کرده بودیم، چون بسیاری از محموله‌هایی که قرار بود از اینجا به جای دیگر برود، وسط راه باز می‌شد و مشکلات زیادی را به‌وجود می‌آورد، بنابراین بخش‌نامه جدید گمرک می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه اقدام فوق کنترل‌ها را بیشتر و تاثیرگذارتر خواهد کرد، افزود: با این اقدام، ریسک خطر کاهش می‌یابد.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی همچنین از کنترل عرضه میوه‌های خارجی در سازمان میادین میوه و تره‌بار خبر داد و گفت: سازمان میادین گشت‌هایی را در این اماکن قرار داده است تا شرایط را کنترل کنند. حسن‌پور اضافه کرد: براین اساس اگر میوه ممنوعه خارجی در میادین مشاهده شود، امحا خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که این طرح از چه زمانی اجرایی شده است؟ ادامه داد: تقریبا از هفته گذشته ما شاهد این مساله هستیم.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا میوه‌های ممنوعه خارجی توزیع شده در تهران امحا شده‌‌اند؟ گفت: اصولا براساس قانون، این میوه‌ها باید امحا شوند و آن میزانی را که ماموران کشف و ضبط کردند، گفتند امحا کردیم؛ اینکه اقدام مذکور را انجام دادند یا خیر؟ خدا می‌داند.

حسن‌پور، اصرار برخی مبنی بر واردات نارنگی در هفته‌های اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما حدود ۶۰۰ هزارتن نارنگی تولید می‌کنیم که پاسخگوی نیاز کشور است.

وی با بیان اینکه نارنگی پاکستانی که وارد کشور می‌‌شود، بی‌شک آلوده به مگس میوه است، اضافه کرد: این محموله‌های وارداتی تولیدکنندگان را دچار مشکل می‌کند و بر بازار پرتقال و سیب درختی هم تاثیر منفی دارد، چراکه این میوه در سبد مصرفی مردم قرار خواهد گرفت و مصرف‌کنندگان بخشی از خرید خود را به آن اختصاص می‌دهند، بنابراین تولیدکننده داخلی مورد حمایت قرار نمی‌گیرد و آسیب می‌بیند.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه هنوز هم نارنگی داخلی در بازار وجود دارد، تصریح کرد: البته میزان آن کم است، چون فصل این میوه تمام شده، ضمن اینکه فصل نارنگی در ایران تا اواخر بهمن‌ماه است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی میرزائی US ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    1 0
    چرا جلو ورود میوه های ممنوعه از مرزها گرفته نمیشود؟ ظاهرا زور مرزبانان به برادران قاچاقچی نمیرسد؟
  • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    1 0
    واقعا جای تاسف میلیاردها دلار سود بردن حالا تازه وارد گود شدن؟؟این حرفا همش فریب مردمه هزینه اینها رو مردم و قشر ضعیف و تولید کننده میده شما تو هر میوه فروشی میتونی میوه قاچاق رو ببینی من نمیفهمم قاچاق با میوه قاچاق فرق میکنه؟؟