دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین تحلیل خود را درباره آینده روابط ایران و عربستان ارائه کرده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در آغاز مطلبش نوشته است:

«یکی از بزرگترین تهدیدهای فرهنگی علیه ایران طی سی سال گذشته از سمت و سوی سعودی بوده است. در واقع، سعودی با استفاده از تسلط ناحق خود بر حرمین، و با بهره گیری از امکانات اقتصادی و مالی و ابزار قرار دادن آن برای تحمیل خواسته های خود به مسلمانان فقیر در کشور های مختلف، سی سال است علیه تشیع و جمهوری اسلامی تلاش می کند. می توانم عرض کنم هزاران کتاب در میلیون ها نسخه علیه شیعه در سراسر جهان اسلام به زبان های مهم دنیا و نیز زبانهای منطقه ای نشر یافته و تاثیر بسیار زیادی در ارائه تصویری دشمنانه از ایران و تشیع در ذهن مسلمانان ایجاد کرده است. تصویری که بعید می دانم طی چند قرن بشود آن را از ذهن دیگران زدود و آسیب جدی به موقعیت ما و تشیع در جهان می زند.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش نوشته است:

« این دشمنی با این عمق نفوذ، با این حوزه گسترده خرابکاری علیه اسلام و ایران و تشیع، به هیچ وجه نباید از طرف ایران فراموش شود. اگر هر نوع مذاکره ای برای تفاهم وجود دارد، اگر قرار است بر سر اصولی با سعودی برای ترسیم چهره آینده کشورهای اسلامی و جهان اسلام گفتگو شود، باید یکی از شروط اصلی این باشد که سعودی از این پس دست از کینه ورزی نسبت به ایران، و تشیع بر دارد. تخم فتنه اختلاف با استفاده از موقعیت حرمین و آمدن میلیونها زائر به مکه و مدینه، در سعودی کاشت و برداشت می شود. در واقع سعودی ها نه تنها عامل اصلی فتنه سلفی گری و داعش و القاعده هستند، بلکه اختلاف شیعه و سنی را هم اینان رقم زده اند.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    1 2
    در یک جمله میشه گفت که عربستان استاد اسرائیل هست و بسیار بدتر از صهیونیست .چون بانی تمام فتنه گری ها و فساد در کشور هایی مثل سوریه و یمن و عراق تا افغانستان و...
  • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    سلام، لطفا نشانی ایمیل شما را می خواستم.