تسنیم نوشت: در حالی که کنگره برزیل رای به استیضاح رئیس جمهور داده است، ایالات متحده آمریکا موضع محتاطانه‌ای نسبت به تحولات سیاسی داخلی برزیل اتخاذ کرده است.

به گزارش رویترز، ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرده است که واشنگتن مطمئن است برزیل می تواند مساله استیضاح رئیس جمهور را از طریق دموکراتیک حل و فصل کند.

کنگره برزیل اخیرا رای به استیضاح دیلما روسف رئیس جمهور داده است و فضای سیاسی برزیل اکنون منتظر رای گیری سنا درباره استیضاح رئیس جمهور است.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره تاکید کرد: بی شک این یک لحظه سیاسی چالش برانگیز برای برزیل است ولی ما پیش از این نیز اعلام کرده ایم که معتقدیم نهادهای برزیل توانایی لازم را دارند تا چالش های کشور را مدیریت و حل و فصل نمایند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما مطمئن هستیم که برزیلی ها سخت تلاش خواهند کرد تا مشکلات و چالش های سیاسی را از طریق دموکراتیک حل و فصل کنند و این تلاش ها مطابق با اصول قانون اساسی برزیل خواهد بود.

اگر سنای برزیل نیز به طرح استیضاح رئیس جمهور رای مثبت بدهد، دیلما روسف از این سمت تعلیق خواهد شد و معاونش تا پایان رسیدگی به اتهامات فساد مالی روسف مسئولیت های وی را به طور موقت در اختیار خواهد گرفت.

روسف متهم است که از منابع مالی دولتی برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور برزیل، سوء استفاده کرده است. وی بارها هرگونه دست داشتن در پرونده فساد مالی را رد کرده و تلاش های صورت گرفته از سوی مخالفان برای استیضاح خود را نوعی کودتا ارزیابی کرده است.

اگر روسف مجبور به کناره گیری از این سمت شود، دوره زمامداری 13 ساله حزب کارگر برزیل به پایان خواهد رسید.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =