استفاده از نمادهای مقاومت و شهادت در مدیریت شهری

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خواستار استفاده از نمادهای مقاومت و شهادت در مدیریت شهری شد.

به گزارش خبر آنلاین از همدان ؛ علی بقایی، معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان که صبح امروز در جلسه‌ای در شهرداری مریانج با هدف گسترش فرهگ جهاد و شهادت، سخن می گفت با اشاره به استفاده از مقوله جهاد در مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: شهر مریانج با توجه به سوابق و پیشینه انقلاب و جهادی، باید در استفاده از نمادهایی مقاومت و شهادت پیشرو باشد.

وی افزود: به طور مثال وقتی وارد شهر یزد یا اصفهان می‎شویم، نمادهای شهری و معماری آن به خوبی منعکس‌کننده تاریخ و فرهنگ آن شهر است و این طرح باید در مریانج نیز نهادینه شود.

بقایی، خواستار ایجاد زمینه‎ای برای توسعه گردشگری دفاع مقدس در مریانج شد و گفت: خوشبختانه چند سالی است که اردوی راهیان نور مناطق غرب در کشور ایجاد شده و مریانج در مسیر این راه قرار گرفته است.

وی یاد آور شد: باید به سمتی برویم که حتی برای ساعتی این کاروان‌ها در مریانج توقف کنند تا از این شهر نمونه در دفاع مقدس دیدن کنند.

این مسئول فرهنگی افزود: نکات جالب و قابل توجهی در این شهر است که به طور مثال باید روی کوچه کوچکی که 24 شهید تقدیم اسلام کرده است کار شود که چگونه هر خانه از این کوچه یک شهید دارد.

بقایی تاکید کرد: خوشبختانه مریانج در اربعین ظرفیت خوبی از خود نشان داده است که ایجاد بزرگترین موکب پذیرایی غرب کشور در این شهر باید به خوبی نمایان شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ظرفیت‌های متمایز این شهر، پیشینه مذهبی و عاشورایی آن است که باید به خوبی روی آن کار شود.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در آخر افزود: سپاه همدان آماده است تا با همفکری شهرداری مریانج در راستای نمادسازی و واژه‌سازی برای این ظرفیت‎ها، همکاری خوبی را داشته باشد.

محسن معصوم زاده، شهردار مریانج نیز در ابتدای این جلسه با اشاره وضعیت شهر مریانج نسبت به جهاد و شهادت، خاطرنشان کرد: شهر مریانج در کشور به عنوان یکی از شهرهای مقاومت شناخته شده است.

وی افزود: حماسه آفرینی‌های فرزندان مریانج در لشگرهای محمد رسول‌الله(ص) و انصارالحسین(ع) را رزمندگان جبهه و جنگ به خوبی می‌شناسند.

معصوم زاده تاکید کرد: مریانج در زمان دفاع مقدس با جمعیت 6 هزار نفری قریب به یک‌هزار و 500 ایثارگر را روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کرد که از این تعداد 163 نفر شهید شدند که 10 نفر از ایشان از سرداران بزرگ دفاع مقدس بودند.

شهردار مریانج تصریح کرد: دفاع مقدس در این شهر رنگ و بوی دیگری دارد زیرا مردم باقی مانده در شهر، مریانج را مرکز پشتیبانی و کمک‌های مردمی از چندین لشگر، از جمله لشگر نصر اصفهان، محمد رسول‌الله(ص) تهران، انصارالحسین(ع) همدان و نبی اکرم(ص) کرمانشاه کرده بودند.

وی گفت: در عصر حاضر اوج دلدادگی مردم مریانج با فرهنگ ایثار و شهادت در ایام اربعین بیشتر نمایان‌گر است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =