اقتصاد نیوز نوشت:دبیر انجمن خودروسازان با تشریح چگونگی واریز 24 درصد از درآمد به فروش خودروسازان به حساب‌های دولتی گفت: هفت نهاد دولتی به بهانه‌های گوناگون از خودروسازان پول دریافت می‌کنند.

داوود میرخانی رشتی  با تشریح چگونگی واریز 24 درصد قیمت تمام شده یک خودرو به حساب دولتی گفت: هفت نهاد دولتی به بهانه‌های گوناگون از خودروسازان پول دریافت می‌کنند.


او افزود: بر اساس آمار مالی منتشر شده خودروسازان در سال 90 به عنوان سال پایه و همچنین سالی که تولید و قیمت خودرو با افزایش چشمگیری مواجه شد، با توجه به نسبت درآمد به فروش 10 هزار میلیارد تومانی صورت گرفته، نسبت پرداخت به فروش هر خودرو به نهادهای دولتی 24 درصد محاسبه شده است. 

میرخانی گفت: گمرک، تامین اجتماعی، مالیات بر عملکرد (دارایی)، مالیات بر ارزش افزوده (شماره‌گذاری)، مالیات حقوق و دستمزد، هزینه‌های مالی (سود بانکی و سود مشارکت) و هزینه‌های بیمه‌ای و بیمه شخص ثالث هفت خوانی هستند که خودروسازان باید از آن بگذرند تا یک خودرو را به دست مشتری برسانند.

او افزود: مجموع هزینه‌های پرداخت شده به نهادهای عمومی در عرض یک سال دو هزار و 600 میلیارد تومان است که 24 درصد نسبت درآمد به فروش یک خودرو را تشکیل می‌دهد. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    30 2
    از خيلي ها شنيدم مقداري از فروش پرايد قبلا ميرفت در يك نهادي، ايا اين صحت دارد???
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    14 1
    بازم مظلوم نمایی از صنعت بی کیفیت خودرو،مگه مالیات حقوق و دستمزد از جیب شما میره؟ از جیب کارگرو کارمند میره،بیمه شخص ثالث به شما چه ربطی داره؟ و......باز نقشه کشیدین قیمتهارو زیاد کنید؟دنبال بهانه هستین؟
  • مهدی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    7 0
    این هزینه هایی هست که از همه شرکتها گرفته میشه چیز عجیبی نیست. عجیبش اینجاست که مالیات حقوق و دستمزد هم به حساب خودش گذاشته. در حالی که این مالیات از حقوق کارمندان کم میشه و در واقع پولی هست که کارمندان خودروسازان دارن میدن مثل همه کارمندای دیگه. مالیات ارزش افزوده هم همینه. این پولی هست که مصرف کننده میده نه خودروساز.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    7 0
    واقعا این خودروسازها خیلی رو دارند، نه تو رو خدا میخوای فقط ما مردم مالیات بدیم، ما سود بانکی بدیم، بعدش شما از بانکها وام قرض الحسنه بگیرید و مالیات هم ندید؟ بعدش، بیمه و اینها رو هم بزنید به حساب خودتون و بگید درآمدتون رو دولت میگیره؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    7 0
    یعنی میخواین بیمه و مالیات کارمنداتونم ندین دیگه؟
  • مهدی A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    5 0
    یعنی بیمه شخص ثالث از درآمد های خودرو سازی محسوب میشه؟.سود متعارف خودرو ساز در دنیا 6 درصد و در ایران 120 درصد هست.واقعن باید به حال وضعیت رعایت حقوق مشتری در ایران گریست