جواد ظریف در گفتگویی از ناگفته‌های دیدارهایش با احمدی نژاد می‌گوید.

ایسکانیوز در گفتگویی با محمد جواد ظریف به دوران بازنشستگی او پرداخته و به ناگفته های جلسات خصوصی سفیر وقت ایران در سازمان ملل با احمدی نژاد پرداخته است. خلاصه این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

 *در زمان حضور من در سازمان ملل احمدی نژاد بحث هلوکاست را مطرح نکرد.

* با احمدی نژاد اختلاف نظر جدی داشتم و این موضوع را در جلسات خصوصی به صورت صریح بیان می‌کردم.

* اواخر سال 90 به در خواست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این دانشگاه مشغول به فعالیت شدم. اعتقاد داشتم و دارم که دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت عظیم فراملی دارد و من با استفاده از سوابق و تجربیاتم در وزارت امور خارجه، می توانستم به عنوان معاون بین الملل، دانشگاه را در سطح جهانی فعال کنم و با همکاری با سایر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی معتبر خارجی، از ظرفیت دانشگاه و تعاملات علمی و مطالعاتی برای مقابله با ایران هراسی استفاده کنم.

*هیچ وقت تدریس زبان نکردم. من برای خودم هیچ محلی از اعراب قائل نیستم ولی بخاطر لطف مردم، این روزها خیلی ها فامیل ما شده اند

*من هیچگاه کار اقتصادی نکرده ام که شریک داشته باشم. شنیده ام برخی حتی خودشان را به عنوان مدیر املاک بنده و خانواده ام در جزایر جنوب و شاید جاهای دیگر معرفی کرده اند که ما حتی یک متر ملک در آنجا نداریم.

*خیلی ها نیز هم اتاقی ما در دوران سربازی شده اند در حالی که من اصلا در ایران سربازی نرفتم و دوره سربازی من به تدبیر مسئولین عالی نظام به عنوان امریه در وزارت امور خارجه و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد سپری شده است.

*فرزندان من نه اجازه دارند جایی نام بنده را ذکر کنند و نه به لطف خدا تا کنون چنین کاری کرده اند. اخیرا با کمال تاسف شنیدم که یکی از حضرات – که فکرش را هم نمی کردم — برای بازارگرمی در معاملات خصوصی اش، خودش را به دروغ به عنوان رییس پسر من معرفی کرده و این در حالی است که پسرم در محیط و تماس های کاری حتی از نام خانوادگی ظریف استفاده نمی کند که شائبه ای پیدا نشود.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    5 12
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • معلم بسیجی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
    1 1
    سلام خداوخلق خدابرسرداربزرگ دیپلماسی ایران دکترظریف یقین بدانیدکه مردان بزرگ راتاریخ قضاوت خواهد کرد مردانی چون ظریف تاقیام قیامت نامشان برتارک تاریخ ایران بزرگ خواهددرخشید