شما نظر بدهید/ درباره استفاده روسیه از پایگاه شهید نوژه همدان چه نگاهی دارید؟

هفته گذشته وزارت دفاع روسیه و مقامات رسمی کشورمان استقرار بمب‌افکن‌های راهبردی مسکو در پایگاه همدان برای عملیات در سوریه را تائید کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روسیه پیشتر از ایران و عراق درخواست کرده بود که اجازه استفاده از حریم هوایی کشورشان را برای پرتاب موشک کروز علیه مواضع داعش در عراق و سوریه صادر کنند.

در همین راستا، سرار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز شنبه در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران دربارۀ استقرار هواپیماهای روسی در پایگاه نوژۀ همدان گفت: پذیرش هواپیماهای روسیه (در پایگاه هوایی نوژه) در راستای همکاری متقابل برای مقابله با تروریست‌ها و هدف‌قراردادن آنها است که به خواست دولت سوریه انجام می‌شود.

وی افزود: داعش امروز نفس‌های آخر را می کشد و در آینده نتیجه اقدام ایران و روسیه در سوریه را خواهید دید.

شما چه نظری دارید؟ آیا این تصمیم می تواند در راستای به حداکثر رساندن منافع ملی-امنیتی کشور باشد؟ 

 شما کاربران محترم خبرآنلاین می‌توانید نظرات تان را در ذیل همین خبر بنویسید. 

5252

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 230
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رر IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    کاملا موافقم چون در سوریه منافع ما و روسیه در یک راستا است پس باید با هم همکاری کنیم و به نظرم من این کار هیچ اشکالی ندارد.
    • احسان A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      قطعا مخالفم مغایرت بااصل 146قانون اساسی است ضمنا روسیه بااسراییل قراردادامنیتی داره وهمچنین ازکجاضمانت وجوددارد که اطلاعات پایگاه ما به کشورهای عربی واسراییل نفروشد به هرحال یک ضرب المثل روسی میگه : خدای من منفعت من است توخودحدیثی بخوان ازاین مجمل
    • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      حتی شاه هم اجازه این کار رو به امریکا نداده بود. در تاریخ ثبت شد.
    • عباس از روستای دهبه قیروکارزین فارس EU ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      همین استدلال برای کشورهای منطقه هم صادق است؟...الحق که حقیقت تابع قدرت است
    • حمید IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      سلام از دید من احسان بهترین نظر ممکن رو ارائه کرد روسها در طول تاریخ بیشترین نامردی را در حق ایران انجام داده است
    • حمید IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      حیف از جوونهایی که واسه این مملکت سینه سپر کردند تا بعضی ها امروز این خفت رو به بار بیارند....
    • بی نام بی نشان. A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      کشور ما بیشتر از هرکشوری از همین روس ها ضربه خوردند
    • شمس تبریزی A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      در پاسخ به احسان خان می گویم که اصل 146 می گوید « استقرار هر گونه پایگاه نظامی خارجی در کشور هر چند به عنوان استفاده های صلح آمیز باشد ممنوع است». توجه بفرمایید روسیه در ایران، پایگاه نظامی مستقر نکرده که بگوییم پایگاه روسی در ایران مستقر شده و اصل 146 نقض شده. او فقط دارد از پایگاهی که فرماندهی و پرسنل آن همگی ایرانی هستن برای پرواز استفاده میکند. ضمنا خدمه پروازهای روسی اجازه رفتن به تمام قسمتهای پایگاه را ندارند و حفاظت اطلاعات حواسش جمع است. یه سری اطلاعات مربوط به ظاهر پایگاه است که آمریکا با تصویر برداری ماهواره ای خودش می فهمد و نیازی به نیروی انسانی نیست.با استفاده روسیه از پایگاه موافقم.فقط مواظب باشید با این کار رسما به داعش اعلان جنگ داده اید و او هم برای ضربه زدن تلاش زیادی میکنه
    • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      متاسفانه یه عده ای کارشون اینه که هر جا بحثی از منافعی ملی ما مطرح میشه و یک تصمیم حکومتی پشتش هست میریزن به منفی بافی و منفی دادن. خداوکیلی اگه میگفتن آقای ظریف پشت قضیه هستن همه چی آروم بود ومثبت.چرا؟ اونایی که خیلی گریبان چاک آمریکا و اروپا هستن در جریان باشن که کشور آلمان پایگاه نظامی آمریکاست. حالا با چهار تا جنگنده روسی برای حمله به داعش بعضیا نعره میزنن.
    • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      اونی که برگشته میگه حتی شاه هم چنین اجازه ای رو به آمریکا نداده بود. از پایگاه دریایی اسرائیل در زمان شاه در شهر جاسک خبر داری؟ حالا دیگه آمریکا رو کاری ندارم که کل نیروی هوایی در دستش بود. درضمن اجازه ی استفاده از پایگاه زیر نظر ایران صادر شده. این با اینکه روسیه در ایران پایگاه داشته باشه متفاوته.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      یکی از اهداف اساسی پدران ما برای انقلاب علیه شاه همین موضوع پایگاه هوایی و در اختیار قرار دادن مکان نظامی به امریکا بود که شاه نداد ولی ما گفتیم داد. حالا چی؟
    • بی نام GB ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      این نقض قانون اساسی هست چون ما هیچ نظارتی بر روسها نداریم و اونها هر کاری بخواهند می کنند بدون دخالت ما پس اونها یک پایگاه مستقل دارند
    • بی نام US ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      91 8
      ایتجا پرادوکس پیش میاد که استعمار چیست؟
    • قاسم IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
      5 11
      اولا این هم مثل برجام تصمیم نظامه،چطور اون قبوله اما این نه؟دوما مغلطه نکنید پایگاه خارجی نیست و فقط اجازه استفاده محدود آن هم جهت تامین منافع ملی خودمان به روسها داده ایم.سوماشما که کلا نظام وقانون اساسی را قبول ندارید چطور به قانونی که قبولش ندارید استناد می کنید؟چهارما مشکل حضور روسها نیست .از جای دیگه می سوزید که آن هم عدم امکان حضور اربابتون آمریکا در ایرانه.خبری بچاپ لطفا
  • بدون نام ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    منافع ملي را تامين مي كند مشكل قانوني هم وجود ندارد
    • غلام رضا A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      در این مورد دو بحث است یکی اینکه در قضیه تکفیری ها داخل شویم یا نه ؟که ما وارد شده ایم . باتوجه به اینکه نیروی هوایی ایران دیگر صلابت گذشته را ندارد به سبب فرسودگی به همکاری با روس ها دست زدیم.اگر جبهه مقاومت سوریه شکست بخورد و حکومتی تکفیری در ان تشکیل شود بلا شک برای او شعار نه شرقی و نه غربی مهم نخواهد بود و اقدامات خصمانه خود را بر ضد ما انجام خواهد داد . میدانیم در جنگ جهانی دوم رضا خان اعلام بی طرفی کرد اما چه شد؟ایا انگلیس و روس به این بی طرفی ما احترام گذاشتند؟به نظرم صرفا برای این مقطع زمانی مجبوریم اینچنین کاری بکنیم و گرنه چه کسی بد عهدی های روس در زمینه هسته ای اس 300 و حق اب خزر و ... را در سال های اخیر فراموش کرده
    • بی نام DE ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      روسیه با نیروهای ایران در خان طومان چه کرد. ما با روسیه چه کردیم. کتاب تاریخ نوادگان ما خواندنی است.
    • بی نام GB ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      دوستان محترم مگه همینجوری الابختکی هستش؟ حتما یک تصمیم در حد شورای عالی امنیت ملی است و قطعا قبلا در مورد عواقب احتمالی و منافع احتمالی صحبت و بحث شده این جریان یک شب به وقوع نپیوسته یک شب هم جمع نخواهد شد. لطفا به نظرات افسران نیروی هوایی کشور احترام بزارید در ضمن منتظر خیلی اتفاقات دیگر بین ایران و روسیه باشید...
  • بی نام US ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    باید مواظب باشیم ازمون جاسوسی نکنن. و باید موقتی باشه
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    باید دید وقتی که روسیه استفاده کرد و منافعش رو پیش برد، هنگامی که مثلا ایران به رای روسیه در جایی احتیاج داشت، روسیه هم در اختیار قرار میده یا این رابطه همیشه یک طرفه و در خدمت منافع روسیه است
    • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      خوب ایران زیر دست دو کشور است اول چین که کالاهای بنجلش را جای نفت ارزشمند ما می دهد بعد برای زعفران ایران هم عوارض سنگین می گذارددر درجه دوم هم همین روسیه که هر کار دلش می خواهد با اب وخاک ودریای ما می کند بعد دیدیم چطور در ماجرای اتمی پشت ما را خالی کرد البته بعید می دانم شما چاپ کنید
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    شعار نه شرقی نه غربی چی شد؟
    • مهراد IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      نه غربی نه غربی فقط شرقیِ شرقی...
    • شمس تبریزی A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      شرق در شعار نه شرقی نه غربی ناظر به شرق کمونیسم به محوریت شوروی سابق است که امروز دیگر وجود ندارد. البته غرب به محوریت آمریکا کما فی السابق هست . لذا نه غربی شعار همچنان پابرجاست و نه شرقی آن حذف می شو چرا که اصل شعار مربوط به سال 1979 و دوران جنگ سرد است.
    • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      مهرداد خیلی قشنگ گفتی
    • فرشید IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      80 4
      ما مردمِ معمولیِ ایران از روسیه متنفریم. حتی خیلی بیشتر از آمریکا و انگلیس علیرغم همه بدیهایشان. قریه ترکمانچای از یادمان نرفته، زخم موشک‌های اسکاد نیز. حضراتِ از ما بهتران نیز عنایت کنند که ‏از ترسِ مار به عقرب نباید پناه بُرد و این دلبستگی دوستانِ این وری به ارتش روسیه همان قدری بد که دلبستگی عزیزان آن وری به وفای به عهد در آمریکا
  • على A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    همكارى نظامى براى نابودى داعش هيچ ايرادى ندارد. بنابر اين استفاده از پايگاه نوژه در همين راستا هم ايرادى ندارد.
    • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      63 8
      ک: ‏حالا قانون اساسی به کنار، دوستان اگر گمان می‌کنند رفاقت با روسیه در روز مبادای جنگ با آمریکا به قدر ارزنی به دردمان می‌خورد، سخت خوش خیالند دو: ‏بغداد در زمان صدام، یکی از پیشرفته ترین سامانه‌های پدافند هوایی را داشت. در جنگ کویت، روس‌ها کدهایش را دو دستی تقدیم آمریکا کردند، به چندغاز سه: ‏و کاش یکی از هموطنان همدانی می‌نوشت. وقتی غرش جت های جنگی روسی از پایگاه شکاری شهید نوژه را در خانه خود می‌شنود، احساس امنیت می‌کند یا ناامنی؟ چهار: ‏بعد هم خودمانیم دیگر، که هیچ کدام از سه قوه و دیگر قوای نظامی و امنیتی و غیره ما را داخل آدم حساب نکردند در اطلاع رسانی استقرار نظامیان روس. آن وقت ‏امام مدام تذکر می‌داد که مبادا مردم اخبار ایران را از رادیو اسرائیل بشنوند، کجاست که ببیند...
  • امید IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    وابستگی حکومت ایران به حکومت کومونیستی روسیه ثابت شد.
    • مهراد IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      رضایت جناب رفیق پوتین مهمتره... قانون اساسی ام کیلو چنده
    • حقیقت گو IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      بعضی می گویند مغایر قانون اساسی است، در حالی که در قانون اساسی آمده پایگاه به نیروهای خارجی نباید داده شود. اینکه هواپیماهای روسی در فرودگاهی تحت کنترل نظامیان ایرانی به زمین بنشینند یا از آن بلند شوند که کنترل کامل آن فرودگاه در اختیار نیروهای ایران است، کجاش یعنی در اختیار قرار دادن پایگاه نظامی به خارجی؟ پایگاه دادن به خارجی اونجاییه که مدیریت و کل پرسنل روسی باشند. مثل پایگاه های آمریکایی در منطقه که اصلا جزئی از خاک امریکا شده و تمامی تصمیمات و مسئولین داخل اون امریکایی هستند.
    • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      اقا ماله کشی نکنید خلاف قانون اساسی است استقرار چه یک روز چه یکسال
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    گاهی وقتها باید از بد و بدتر بد رو انتخاب کرد ... در حال حاضر اوضاع منطقه ایجاب میکنه که ما خارج از مرزهای خودمون با داعش و امثالش بجنگیم ... این امر باعث میشه که ما هزینه بدیم و از جمله هزینه ها همین اتفاقی است که افتاده که به نظر من زیادی دارن روش مانور میدن
    • احسان IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      48 6
      ‏گفتند اگر دمشق و بغداد نجنگیم، باید در تهران و مشهد بجنگیم. حکایت حالا است. وقتی موشک‌هایشان را از خزر پرتاب کردند، باید فکر همدان را می‌کردیم و ‏راستی این پادگان ولیعصر تهران عشرت‌آباد سابق نیز در جنگ جهانی دوم، محل استقرار قوای اشغالگر روس بود. در ادامه اگر لازم داشتند تعارف نکنند احیانا.
  • بی نام BE ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    اگر در کنار این همکاری، روسیه اجازه مونتاژ و خرید بعضی از هواپیماهاش مثل سوخو۳۰ و سوخو ۳۴ رو به ایران بده، قابل قبول هست. بهترین برخورد نظامی روس‌ها رو می شه در رابطه با هند دید. امیدوارم بتونیم همچین ارتباطی با روس ها بگیریم.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      195 8
      عزیز برادر هواپیمای جنگنده وانت نداره که ما تکنولوژیشو داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    مثل همیشه امتیازی دادیم و امتیازی نگرفتیم اصولا استاد دادن شتر و گرفتن مرغیم هرچند روسیه به ایران تخم مرغ هم نداد
    • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      8 51
      با شما قضیه رو درمیون گذاشتن . آمریکا پرستا اینجاست که از روابط سود آور ایران و باقی کشور میسوزن دیدیم که برجام چه سودی برای ایران داشت
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    من مخالف هستم، تاریخ رو بررسی کنید ببینید ما از روسیه بیشتر ضربه خوردیم یا آمریکا؟ شعار نه شرقی نه غربی چی شد پس؟ در ازای این این خوش خدمتی به روس ها چه چیزی عاید ملت ایران میشود؟ آیا روسیه یک قدم در مورد رژیم حقوقی خزر به سمت ما میاد؟ بخدا که نه به نظر من حکومت ما تحت تاثیر کاریزمای پوتین قرار گرفته
  • بی نام RO ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    من مخالف هستم.نه روس نه امریکایی.
  • شهاب IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    تاریخ ما پر از خیانت و طمع روسها به کشورمون هست. الان هم مطمئنا روسها به فکر منافع خودشون هستند و نباید به اونها اعتماد کرد
  • بهزاد ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    با سلام ، چه اشكال داره وقتي هدف نابودي تروريستهاي تكفيريه در ضمن پايگاه ثابت كه نبوده اتفاقا توي اين دنياي وحشي بايد هر از چند مدت جنگنده هاي ما هم بروند تا يكي از پايگاههاي روسيه يا حتي با چين و هند اين روزگار روزگار ارتباطات و رفت و امده دانش بيشتر با ارتباط بيشتر صورت ميگيره والسلام عليكم ورحمت الله
    • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      فکر نمی کنم روسیه اجازه بده سایه هواپیماهای ایرانی روی خاکش بیافته
    • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      برادر چند عیب داره اول اینکه ما رسمی اعلام کردیم که داریم می جنگیم که این اجازه را به اونها میده که جواب بدن دوم اینکه فضای ایران را برای عبور هواپیماهای تجاری نا امن نشون میده که کلی ضرر اقتصادی داره بر خلاف قانون اساسی هست امکان جاسوسی از پایگاه و مسیر حرکتی از خزر به پایگاه و از پایگاه تا لب مرز را فراهم میکنه امتیازی دادیم و امتیازی نگرفتیم که سرافکندی برای مردم و دلخوری مردم از مسئولین را به دنبال داره و .....
  • امین RO ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    میخوام ببینم فرق روسیه با آمریکا چیه؟آقایون برای یه دست دادن میخواستن وزیرخارجه رواعدام کنند الان خاک ایران دراختیارروسیه هست گل ازگلشون میشکفه..
    • حسین A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      خاااااک ایران در اختیار روسیه است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ داداش چی زدی؟ فرق امریکا با روسیه اینه که فعلا منافع ایجاب میکنه که با روسیه روابط حسنه داشته باشیم. سیاست همینه. مثل ترکیه که الان روابط رو با اسرائیل عادی کرده.
    • یاسر A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      اتفاقاً اگه دنبال منافع هم هستیم ، داشتن رابطه باآمریکا بیشتر به نفع ماست تا روسیه . درضمن برای همچین مسائلی تو همه ی جای دنیا رفراندوم میذارن . مردم تو این کشور فقط سیاهی لشکرن .
  • مهدی IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    من فقط از سیاستمداران کشورمون یک تقاضا دارم : « یک دقیقه به تصویر " عمران " کودک آواره سوری که از بمباران شهر حلب نجات پیدا کرده نگاه کنند ». همین.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      47 44
      شما چسبیدی به تصویر یک کودک ... در همین مملکت کودکهای اینچنینی بسیارن
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    202 8
    این کار باید اول در مجلس شود بعد به یک کشور بیگانه اجازه همچین کاری داد آقای احمدی نژاد که گفت مجلس دیگر در راس امور نیست راست میگفت گویا
  • علی IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    خیلی زودتر از اینها ما میبایست از کارت روسیه استفاده میکردیم...بهر حال بنظر من یکی از بهترین تصمیمات مسولین بود..
    • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      كارت روسيه ؟ از كي تا حالا روسيه شده كارت ما؟ جناب نقش ازلي و أبدي كارت رو فقط ما براي روسيه بازي مي كنيم و بس لطفا دچار خود بزرگ بيني نشو چون واقعيتِ ايران براي روسيه هرگز تا اين درجات ترفيع پيدا نمي كنه باور نداري يه نگاهي به نوع و كيفيت تعاملات آقايان با روسيه بنداز جايگاه واقعي ايران در چشم روسها دستت مياد. يه فقره اش همين مساله درياي مازندرانه فقره ديگه همين بند بازي هاي ناجوانمردانه روسيه سر مساله پرونده هسته ايه از نيروگاه بوشهرش گرفته تا نقشش تو تصويب قطعنامه هاي تحريم شوراي امنيت حرف گذشته رو نمي زنم كه بوي گندش متعفن ترِ
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    اینکه ما بیشتر از خود سوری ها به فکر مملکتشون هستیم هم خیلی جالبه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    اصولا طرح این موضوع اشتباه هست چون بر اساس اطلاعات غلط استوار است.واقعیت اینه که هر گلوله ای که روسها در سوریه شلیک میکنند رو از قبل پولش رو ما دادیم لذا استقرار هواپیماهاشون در ایران هم چیز عجیبی نیست.به قولی با پول ما میجنگند پس تعجبی نداره که در ایران هم مستقر بشن.به نظرتون عجیبه که اسلحه ها و کادر جنگی اجاره ای ما در کشورمون باشن؟
    • علی A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      شما طبق چه سندی این ادعای بزرگ رو میکنید؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      97 10
      آقا علی میتونید از مدافعین حرم که از سوریه برمیگردن بپرسین.من به نقل از یکی از این دوستان گفتم.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    92 6
    مردم حرف در میارن آقا میگن فلانی نوکر روس فلانی نوکر انگلیسه بهمانی غلام حلقه به گوش آمریکاست اینا حرفه نباید گوش کرد مهم اینه که ما باشیم
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    255 6
    امام خمینی فرمودند مبادا روزی مردم اخبار مملکت رو از رادیو اسرائیل و رادیو آمریکا بشنوند، امروز همون روزه، اگر شبکه های خارجی و خود روسیه اعلام نمیکرد این موضوع رو حاکمان مملکت هیچی به مردم نمیگفتند، مردم شریف ایران نامحرم حکومت هستند؟
    • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      136 4
      تازه فهمیدی این موضوع رو؟؟
  • سيدامير حسين IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    سلام تصميمي كه بزرگان نظام گرفتند براي مقابله با تروريست داعش و تكفيرها .. تصميمي خوب و سنجيده است ... دوست عزيزي كه نوشتي ما بيشتر از خود سوري ها بفكر آنها هستيم .. خير قربان انها سپر و خط اول مقدم جبهه مقاومت هستند تا من و شما و ديگران در اينجا ارامش داشته باشيم ...
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      خجالت آور نیست بچه ها و زن های سوری رو سپر بلای خودمون کردیم؟ میخوام همچین آرامشی نباشه. به خدا من از عمران خجالت کشیدم. بچه 5 ساله.
    • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      چیزی که نوشتی رو بخون دوباره "آنها سپر و خط اول مقدم جبهه مقاومت هستند"/ بله مردم سوریه رو سپر خودمون کردیم/ البته صادرات نفت زیاد شده و گویا کمک به حماس هم کاهش یافته پس بهترین راه خرج کردن پول ایرانی ها در سوریه هست
    • روستای دهبه قیروکارزین فارس EU ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      98 6
      توجیح شما بیشتر ماجراجویی ایران نشون میده.....اصلا با این توجیح باید به حاکمان نامحترم بحرین هم حق داد چون اونها هم میتونن بگن اگر ما اینکار نکنیم امنیت امروز نداریم....
    • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      7 94
      عزیزم، گفت سپر مقاومت نه سپر ما. معنای مقاومت هم فکر کنم بس که تو کشور گفته شده مفهوم باشه.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    139 6
    حالا پایگاه نظامی یا هر چیز به روس یه طرف با خبر شدن ملت ایران هم طرف دیگه بدبختا همشون از طریق تلگرام با خبر شدن
  • مهدی IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    بسیار این عمل خطرناکه و در دراز مدت تاثیر مخرب خودش رو نشون می ده یعنی سیاست مدارهای ما ارزش کشور ایران رو با قرقیزستان و تاجیکستان برابر می دونن که در این کشور ها هم روسیه هم پایگاه نظامی داره و هم از پایگاه های اونا استفاده می کنه. نکنه گام بعدی دادن پایگاه به روسیه و اعلام اقتدار و نفوذ روسیه در خلیج فارس باشه؟؟؟ به شخصه حاضرم داعش به ایران حمله کنه و باهاشون نبرد تن به تن داشته باشیم یا با آمریکا شرافتمندانه وارد جنگ بشیم ولی اجازه نفوذ روس صفت را در ایران ندیم. این چه طرز فکریه که برای ساکت کردت صدای سوت کتری از زوزه گرگ استفاده کنیم . وااای به حال ما با این سیاست هایی که پدر پیش گرفتیم. ایزد منان این سرزمین رو از قحطی، خشکسالی، جنگ و سیاست های نادرست در امان نگه داره
    • لاله A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      95 7
      احسسنت و مرحبا به این بیان سوت کتری و زوزه ی گرگ.....
    • آلاله A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      11 77
      شما كه ادعا ميكني اگه همين الان داعش به ايران حمله كنه حاضري بري بجنگي؟
  • فرهاد A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    به احترام شاه کلاه از سر بر میدارم.اون بنده خدا این کارم نکرده بود
    • علی A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      خخخخخخ خندیدیم... کاپیتولاسیون رو عمه من تصویب کرده بود
    • بی نام US ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      177 9
      علی خان خنده ات که تموم شد یاد اون راننده سفارت عربستان بیفت که در بلوار ارتش "مست" زد به پرایدی ایران و طرف رو کشت. فکر کردی چی شد؟ محاکمه شد رفت زندان؟ خیر .با عزت و احترام برگشت کشور خودش کاپیتولاسیون اجرایی شده است برادر من
    • رر A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      18 83
      وقتی چیزی رو نمیدونین همینطور نپرونین طبق معاهده ۱۹۶۱وین افراد دیپلمات دارای مصونیت قضایی هستند و کشور میزبان نمیتونه محاکمشون کنه،کاپیتولاسیون به توریست امریکاییم اجازه انجام دادن جرم رو میده
    • مهدی A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
      0 2
      حکایت خیلی از ما حکایت کارتونه گالیورهمن میدونم ما موفق نمیشیمیادمون باشه ایران امروز هیچ وقت مثل شاه ترسو و پاچه خوار نیست
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    كاملا مخالفم، تاريخ ثابت كرده روسيه بر عكس امريكا هميشه به متحدانش پشت كرده و قابل اعتماد نيست.
    • مصطفی A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      عذر میخوام امریکا نبود که هم پیمان عزیزش صدام رو دستگیر کرد؟ هم پیمانش عزیزش قذافی چطور؟ یا هم پیمان عزیزترش ترکیه که حاضر نیست گولن رو تحویلش بده؟
    • بی نام GB ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      97 7
      صدام و قذافی هم پیمان روسیه بودند
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      83 9
      آقا مصطفی عزیزم یکم مطالعه سطحی کنی متوجه میشی که صدام و قذافی متحد روسیه بودند و کمونیست و ارتشهایشان تماما روسی بود ، این دست و پایی هم که روسیه داره میزنه برای سوریه به خاطر حفظ آخرین متحدش یعنی اسد هست ، روسیه افغانستان ، لیبی و عراق رو از دست داد و از آمریکا شکست خورد حالا داره تمام تلاششو می کنه سوریه رو از دست نده
  • رضا A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    مستعمره روسیه شده ایم، با این وضعیت عزت و اقتدرامان زیر سوال رفته است، این مغایر با اصل 146 قانون اساسی است، مگر شعار ما نه شرقی نه غربی نبود؟ چرا به این روز افتاده ایم؟ ما با خودمان چه کردیم، حیف، حیف، متاسفم متاسفم متاسفم
    • بهادر A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      مطمئنم شما نه معنای استعمار رو میدونید و نه از حقوق و قانون سردرمیارید. قانون به پایگاه نظامی اشاره کرده. پایگاه نظامی تعریف خاص خودش رو داره.
  • جواد A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    کاملا موافقم دشمنان جبهه مقاوت همه نوع همکاری رادارند ماهم بایدازتمام ظرفیت ها استفاده کنیم
    • لاله A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      69 8
      آیا روسیه که با اسرائیل قرار داد امنیتی امضا میکنه دشمن مقاومت میشه یا دوست؟؟؟ باید قبول کنیم که به خاطر امنیت کشور باید هزینه بدیم ولی نه اینکه پای افسران روس به ایران رسما باز بشه... میدونید چرا روسیه یک ماه پیش نیروهاش را از سوریه خارج کرد؟چی شد یهو دوباره برگشت اونم هواایی اونم از ایران؟ خیلی خیلی داعش را برای ایران بزرگ نشون میدیم اگه بچه بسیجیهای ما نبودن عراق و سوریه یک ماه سقوط کرده بودن.. همه این را قبول دارند الا خودمون
  • محمد IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    این نظرسنجی از اساس غلط است. مردم عادی از جمله من با اطلاعات محدود چطور میتونیم قضاوت درستی داشته باشیم. کار نظامی رو بسپاریم به خود نظامی ها. اونها خودشون از ما متعب تر هستند.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      40 5
      مگه همه مردم از کشور داری سر در میارن که میرن رئیس جمهور انتخاب میکن؟؟ نه داداش اونچه که در دموکراسی مهمه حق مردم یک سرزمین برای تعیین سرنوشت مادی و معنوی شان فارغ از میزان سواد و درک مسائل پیچیده و ... هست همانقدر که از خاک اینکشور یک عالم سهم دارد یک شخص بدون دانش نیز سهم دارد
  • ارمان A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    93 6
    باید در مقابل این اقدام روس ها از انها امتیاز خاصی گرفت در ضمن قدرتمند شدن زیاد روسیه مطمئنا به نفع ایران نخواهد بود
  • رضا A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    116 9
    اشتباه وحشتناکِ استراتژیک ایران در قبال مسائل منطقه....هیچ کشوری به اندازه روسیه خواهان تجزیه ایران نیست، دخالت ما در سوریه بطور حتم لازم بود اما نباید اجازه میدادیم پنج شش سال طول بکشه و کار به اینجاها برسه، حالا که اجازه دادیم روسها بیان، مطمئن باشین دیگر نخواهند رفت......با این تدابیر و با این اشتباهات، در آینده ای نه چندان دور، ماهم به سرنوشت دیگر کشورهایی دچار میشیم که به هرشکل روی روسیه حساب باز کرده بودند..... میدونم درج نمیکنی، .ما وارد جنگ ...... خواهیم شد....
    • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      11 2
      رضای عزیز چیزی که گفتی خیلی تلخه ، اما چیزیه که منم بهش معتقدم.
  • میلاد A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    103 7
    این کار مغایر با اصل 146 قانون اساسی هستش و در تعجبم که بعضی از مسئولان ابراز می‌کنند که دادن پایگاه نوژه به معنای دادن پایگاه نظامی به یک کشور بیگانه نیست. در متن قانون اساسی قید شده "پایگاه نظامی"، حالا این پایگاه ممکنه دائمی باشه یا ممکنه موقتی باشه ولی به هر حال دادن "پایگاه نظامی" هستش...
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    11 79
    خِیـــلیــُـــم خـــــــوب ، خِیـــــلیـــُــــم عــــــــالی
  • بهادر A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    به دلایل زیر موافقم: فعلا منافع ما با روسیه در یک راستاست و سیاست اقتضا میکند که با هم همکاری داشته باشیم. سیاست همینه وقتی که منافع ایجاب میکنه حتی میشه با دشمن هم همکاری کرد. چطور برخی میگن به ترکیه نگاه کنید که با اسرائیل روابط دارد البته که منافع ترکیه ایجاب کرده این عین سیاست است. در مورد قانون اساسی: این اصلا پایگاه نظامی نیست که خلاف قانون اساسی باشه. دوستان چطور میتونید با همکاری که سبب نابودی داعش میشه مخالفت کنید؟؟؟؟ کمی بدون حب و بغض به مسائل نگاه کنیم
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    109 6
    از سایت خبرآنلاین تقاضا دارم که یک نظرسنجی در رابطه با این موضوع بزاره، من هر کسی رو میبینم با در اختیار قرار دادن حتی یک وجب به بیگانگان مخالف هست چه برسه به پایگاه و فرودگاه، البته هستند افرادی که موافق هستند و استدلال های خودشون رو هم دارن ولی یک نظرسنجی نظر اکثرت رو بیشتر نشان میدهد ممنون.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    137 7
    روسیه به آب های گرم خلیج فارس نزدیک میشود آرزوی سیصد ساله ای که بعید نیست تعبیر شود.
  • بدون نام ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    8 108
    اصل 176ق .ا هيچ منعي در باره قانوني بودن اين اقدام نمي شناسه با بي بي شي نباش
    • لاله A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      98 4
      تاریخ همیشه برای ما تکرار میشود چون عبرت نمیگیریم... روسها هیچوقت مورد اطمینان نبوده ونیستند...چه درقانون اساسی باشد چه نباشد...چه بی بی سی بگوید چه نگوید... اگه داعش بی لیاقت برای ما اینقدر خطرناکه پس روسیه خطری بسیار بزرگتری برای ما هست...
    • بی نام GB ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      47 4
      این نقض قانون اساسی هست چون ما هیچ نظارتی بر روسها نداریم و اونها هر کاری بخواهند می کنند بدون دخالت ما پس اونها یک پایگاه مستقل دارند
    • شمس تبریزی A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      12 12
      پدرجان قانون اساسی ایران 175 اصل داره. شما اصل 176 را از کجا آوردی ؟؟خخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    128 4
    نه شرقي نه غربي چي شد؟ قانون اساسي چي شد؟ معلوم شد همه ي اين حرف ها تاكتيكي و دروغ بوده،آفرين به بصيرت كسايي كه فرياد ميزدن سفارت روسيه،لانه ي جاسوسيه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    5 95
    اشکالی ندارد به شرط آنکه مدت دار باشد و این مدت طولانی نباشد و تنها در مورد مسئله ای خاص باشد. اگر مسائلی که گفتم در اجازه استفاده از این پایگاه رعایت شده باشد که حتما شده مغایر با قانون اساسی نیست.
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    116 5
    مخالفم چون روسیه درسته ایران را بوعی تنها نگذاشته اما در این سالها فقط منفعت از ایران کسب کرده ، نیروگاههای هسته ای .. خرید سلاح های بنسبت قدیمی .. خرید هواپیماهای مستهلک یا دارای ایمنی کم .. عقب نشینی ایران از حق خود در دریای خزر و بسنده کردن به فقط 5 درصد و هزاران مورد دیگه .. واقعا چی بدست آوردیم از دوستی با روسیه ؟
  • بینام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    121 9
    احساس میکنم اون اقتداری که داشتیمو دیگه نداریم... واقعا چرا هرچی روسیه میگه سر خم میاریم...عکس پسر 5 ساله ای که بهت زده نشسته خون آلود و پر از خاک....
  • امیر آریان IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    117 5
    استعمار روسیه
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    117 6
    اطلاعات نظامی کشور ما هم به فروش میرسد.برای روسها اسکناس دلار مهمتر از یک کشور به زعم آنها عقب افتاده است
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    78 7
    مخالفم
  • مهدی یزدانی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    111 6
    قطعا اقدامی خارج از اصول است. چرا که در تاریخ چندین ساله این مملکت روس و روس تبار هیچ خدمتی به ایران ما نکرده است بلکه چیزی جز چپاول و دست اندازی به حریم مردم مظلوم ما به یاد نمی آورد. واقعا شرم آور است.
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    130 5
    تعجب نکنید اگر یک روز فهمیدید که بخش هایی از ایران هم مثل کریمه به خاک روسیه ضمیمه شد. البته به شکل رفراندوم صوری و به ظاهر مردمی.
  • مرتضی DE ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    10 99
    در حالیکه استفاده روسیه از پایگاه نظامی ایران،منافع ما رو بهمراه داره،استفاده از اون چه مشکلی داره؟ ضمن اینکه یک پیام روشن هم به کشورهای غربی میدیم که برای ما هم همه گزینه ها روی میزه
    • لاله A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      34 5
      منافع مقطعی مارا داره... روسیه در ایران منافع بلند مدت خودشا دنبال میکنه... خودباور باشیم به هیچ کشوری اینجوری باج نمیدیم تنها گزینه روی میز باید وطن پرستی و احترام به مذاهب دنیا باشد همین کافیه... نه پایگاه هوایی را در اختیار استعمار شرق بگذریم
  • محمد A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    7 97
    با توجه به منافع مشترک ایران و روسیه کار بسیار خوبیه , البته به شرطی با سیاست عمل کنیم تا تندروهای داخلی و خارجی از این موضوع سو استفاده نکنن
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    105 7
    دادن اجازه حضور به کشوری که در قرن 21 ام هنوز دنبال کشور گشاییه یا نشانه عدم درایت و ساده لوحیه یا نشانه خیانت و لاغیر ذوب شدگان پوتین نگن کریمه مال خود روسا بوده پس گرفتن که اون موقع ما هم باید ادعای بحرین و اذربایجان و ارمنستان و ... کنیم که 90 درصدشو خود روسا دزدیدن ازما تصور کنید روزی ما نخایم به هر دلیلی روسا اینجا باشن و اونا قبول نکنن نتیجه چه خواهد شد ؟نتیجه این ائتلاف برای ما با خرس تو یه اتاق رفتنه بعضی حضرات فقط فکر موندن خودشون هستند و کاری به اینده مملکت ندارن درضمن از اه امثال عمران باید ترسید
  • بی نام EU ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    98 4
    انقدر این کار ضایع بود که آمریکا هم اظهار تاسف کرد
  • بی نام NL ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    163 3
    مگه ترتیب اثر داده میشه؟ کدوم کشور بیشترین سلاح را به عراق در جنگ داد؟ آیا این کشور وقتی شیمیایی شدیم عکس العمل نشان داد؟ آیا فقط یکیار تحریمهای هسته ای را وتو کرد در تمام طول مذاکرات از غربی ها با مهره ایران باج گرفت این کشور باج گیری تاریخیست، هفده شهر عزیز قفقاز را کدام کشور از سرزمینمان گرفت؟ نه شرق نه غرب فقط شعار ماست ؟ مرگ بر آمریکا برای کودتا و جنگ و گرگ بودنش اما گرگی که دستهاشو با آرد سفید کرده در خونه روش باز میشه آن گرگ عوض نشد فقط دستهاشو رنگ کرده. از این پایگاه بابایی ها بلند شدند، یک روس کارش در خصوصی ترین قسمت خانه وطن چیست ائتلاف با عراقی که هشت سال به ما تجاوز کرد در انتها خسارت نگرفتیم و روسیه که هفده شهرمان را به یغما برد این چه ائتلافیست
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    87 3
    مخالف این کارم
  • فرود IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    88 3
    به روسها هیچ وقت نباید اعتماد کرد روسها همواره در تاریخ به هیچ کشوری دوست نبوده و به هیچ رویه ای پایبند نبوده و نیستند روسها بیش از همه کشورها به ما ضربه زده اند و حدود نصف سرزمین های حاصلخیز ما را از بدنه کشور جدا کرده اند .
  • سقراط IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    102 4
    داریم برای وقوع جنگ جهانی سوم بستر سازی می کنیم خنده داره؟
  • محمد A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    93 3
    یاد شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی افتادم. این شعار باید با این شعار جدید جایگزین شود : نه غربی نه غربی جمهوری اسلامی
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    79 3
    1. مردم رای نمیدن که یه عده برن مجلس و بعد بدون نظارت اونها کشور بر خلاف قانون اساسی اداره بشه 2. مسولین باید کاملا نمایندگان مجلس رو مطلع کنن نسبت به متن دقیق این توافق ، امتیازات از دست رفته و به دست امده
  • بی نام US ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    107 2
    نزدیکی ایران به روسیه گیج کننده است فراموش نکنیم که روسیه و چین به تحریم‌های ایران رای مثبت دادند و اگر نبود رای آنها این تحریمها اینقدر گلو گیر نمی شد و باز فراموش نکنید بیشترین منفعت مالی را همین دو کشور بردند به نظر روسیه گام بگام در حال عقب راندن ایرانیها ی عصبی سرخورده است به نظر توجه زیاد به نبرد با غرب از شرق بیرون زده آمریکا و روسیه هردو مشغول بازی با ما هستند و ماهم باید بتوانیم دو طرفه بازی کنیم
  • اجاره نشين A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    85 4
    كاملا مخالفم. ما را به خير روسيه اميدي نيست...
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    62 2
    زمانی خود نظام علیه کشورهایی که پایگاه نظامی در اختیار این کشور یا کشور ثالث می گذاشتن تحلیل سیاسی میکرد و اعلام میکرد که وجود اینگونه پایگاه ها مبین مستعمره بودن و تحت سلطه کشور دارنده پایگاه است پس حالا یا دیدگاه ها عوض شده یا ما عوض شدیم
  • محمود IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    6 47
    در قانون اساسي احداث پايگاه و يا در اختيار قراردادن كامل پايگاه منع شده.مانند پايگاه اينجرليك تركيه و اوکیناوا و یوکوسوکای ژاپن،يا در كره جنوبي كه كشورهاي حاكم حتي خبر ندارند در اين پايگاه ها چي ميگذره. لذا اجازه براي سوخت گيري و مسلح شدن اونم در پايگاهي كه همه چيزش در اختيار خودمونه مشكلي نداره. كوتاه فكري اگر فكر كنيم همكاري با همپيمانانمان مستعمره اونها شدن باشه. اگر حمايت جنگنده هاي روسي نباشه جوون هاي خودمون اونجا با مشكلات بيشتري برخورد ميكنن
  • رامین IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    73 3
    تاریخ و تجربه معاصر ما نشاندهنده این می باشد که روسها قابل اعتماد نیستند . امیدوارم این تصمیم مقامات عوارض وحشتناکی برای کشور و مردم نداشته باشد.
  • رضا IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    105 4
    بشدت مخالف هستم. این کار به نفع ایران نیست . البته منافع ایران با منافع مسئولین فرق میکند
  • سعید IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    78 4
    ترکیه عضو ناتو هست پایگاه اینجرلیک رو به آمریکا وناتو میده ما عضو کجاییم پایگاه نوژه میدیم واقعا متاسفم
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    78 3
    موافق نیستم چون روسیه درطول تاریخ سابقه خوبی دررابطه بامانداره ومنطقه رامتشنج تر میکنه
  • من IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    67 1
    کاملا مخالفم...چی شد شعار نه شرقی نه غربی....کاملا خلافه آرمان های انفلاب
  • مهدی RO ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    126 2
    برای اینکه به آمریکا باج ندهیم داریم به کل دنیا باج می دهیم.
  • جلال A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    69 1
    روسیه در تقابل با غرب داره بهترین استفاده رو از ایران در راستایی منافع اش می کند همین که از غرب امتیازات لازم رو گرفت مثل همیشه ایران رو قربانی سیاست های کثیفش خواهد کرد. ایران با طناب پوسید روسیه داره به قعر چاه می رود
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    67 2
    من مخالف اين واگذاري هستم.بايد مراقب بود روس ها هيچوقت قابل اعتماد نيستند.وقتي خبرها را رصد مي کنيم به نظر ميرسد توده اي ها برگشته اند و دارند ارکان نظام را تحت يد روس ها در مي آورند.غافليم از اين که آمريکاستيزي تنها يک بهانه است براي بازيچه شدن. ما آمريکاستيزيم و مرگ بر آمريکا مي گوييم چون روس ها از ما مي خواهند.منصف باشيم مي شود جنايت روسها را در اين سرزمين فراموش کرد؟چرا مدام برنامه عليه آمريکا مي گذاريم اما راجع به جنايتهاي تاريخي روس ها هيچ برنامه اي از صداوسيما پخش نمي شود؟
  • یک فرهنگی A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    7 71
    برای ایجاد یک اتحاد منطقه ای در مقابل مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم این اقدام خیلی بجا و مناسب بود..
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    82 2
    قبلا مش چاوز بود و الان داداش پوتین. خدا سومی رو به خیر کنه
  • حسین IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    80 3
    تاریخ نشان داده که روسیه از تمام دول دنیا حتی از آمریکا هم استثمار گر تر است.پس از جنگ جهانی دوم روسها دست از اشغال ایران بر نمیداشتند و با تهدید امریکا از ایران خارج شدند.در ضمن هر گز متحدان قابل اعتمادی نیستند و به راحتی با کسب اندک منافعی پشت طرف را خالی میکنند.
  • بی نام DE ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    77 7
    نکنه موشکها و بمب افکنهای روسی یک روزی اشتباهی تهران وسایر شهرهای ایران را بجای داعش موشکباران و بمب باران کنند . در ضمن کسانی که با استقرار هواپیماها ی بمب افکن و موشکهای روسی موافق هستند ایرانی نیستد که دلشوره ایران باشند. مگر ما مستعمره روس ها هستیم .... وای .وای . .ای . برما .
    • خسته A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      4 50
      شما که از سیاست سردرنمیاری بهتره درباره ایران بودن بقیه قضاوت نکنی
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    85 3
    بازهم معلوم شد که مجلس ایران هیچ گونه صلابتی در کارهای کشور ندارد.
    • علی A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      24 1
      وقتی این خبر رو از رسانه های غیر ایرانی میشنوید معلومه که چه قدر پنهان کاری در این جور مسایل هست که نمیخواهند مردم متوجه شوند... این قصیه پایگاه هوایی شاید نتها یکی ازصدها همکاری نظامی امنیتی ایران و روسیه باشه
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    78 3
    ما را که هیچ لااقل از شهدا خجالت بکشید. آیا بود جواب شهید همت و باقری وبابایی ها؟
  • نوید IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    68 3
    مخالف هستم و بسیار ناراحت از اینکه یک کشور بیگانه و حق نشناس مستقیما از خاک کشورم برای اهداف خودش استفاده میکنه. هر جا که اینها حضور دارند، یک روز اتفاق بدی میوفته. آمریکا در ترکیه پایگاه داره و الانم این وضع ترک هاست که میبینیم. روسیه با اوکراین دیدیم چه کار کرد. با خود ایران دیدیم چه کارها کرده. الانم بعد از مدتی میگه اون پایگاه مال من هست و شما بروید پایگاه های دیگر خودتان را استفاده کنید. البته اگر من به شما هواپیما بدهم. در کل تصمیم خوب و درستی نبوده و امیدوارم هر چه سریعتر دست از سر پایگاه همدان بکشه و بره
  • فاتحي ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    19 1
    بايد ديد بعد از خروج از پايگاه نوژه آيا واقعا هدفشون فقط همين بود يا ... بعد آيا هدف فقط حمله به تروريست هاي سوريه است يا گروه داعش در عراقم هست كه بايد هدف حمله به داعش در عراقم باشه حتما
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    7 85
    اف 14 های ایران بدون اطلاع شاه در جنگ ویتنام در خدمت ارتش آمریکا بود قابل توجه بعضیا
    • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      49 2
      زمان شاه اف 14 ما رفته اونجا نه اینکه امریکایی ها اینجات مستفر شدن اف 14 رو هم خود امریکا به ما داده بود ببم جان
    • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      26 1
      جنگ ویئتنام 1975 پایان یافت. اولین f14 سال 1976 وارد ایران شد
    • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      30 1
      باهوش اف 14 های ایرانی سال 1977 وارد ایران شد و جنگ ویتنام سال 1975 تموم شد
  • بی نام EU ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    69 5
    از پایگاه هوایی ایران استفاده میکنه و از اونطرف با عربستان و ترکیه توافق میکنه تنها دوستی ایران و آمریکا میتواند کشورهای منطقه و روسیه را سر جای خود بنشاند
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    12 63
    من موافق موافقم حالاکه این روسیه ......شده و می خواد داعش رو بزنه بد نیست قسمتی از هزینه های ما رو هم اونا بدن چرا اینقد منفی می دین
  • بی نام RO ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    60 2
    فاجعه نزدیک شدن روسهابه خلیج فارس راتداعی میکند
  • حمید A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    8 70
    سلام علیکم دوستان مثل اینکه متوجه نیستند تو چه وضعیتی هستیم سال 93 داعش تا 25 کیلمتری مرزهای غربی ما پیش آمد اگر نبود دلاوروردی رزمندگان مدافع حرم العان بعضی از دوستان که نظر منفی میدن معلوم نبود کجا بودن دوم اینکه همکنون نیروهای ما در سوریه در حال نبرد هستند آنهم با دشنی که ریختن خون شیعه را ثواب می داند روسیه داره به ما کمک میکنه تا با پشتیبانی هوایی کمی فشار را بر روی نیروهای ما کم کنه شما طرف کی هستین داعش یا خودی پشتیبانی هوایی نبود تا حالا خیلی بیشتر از این باید شهید می دادیم العان روسیه در جبهه ما می جنگه ما تابع شرایط روز باید تصمیم بگیریم
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      39 1
      شرایط روز می گفت که ان زمانی که اوباما دست دوستی دراز کرد ولو به صورت صوری می پذیرفتیم تا با استفاده از موقعیت جدید مثلا جواب کشتار حجاج ایرانی را به عربستان می دادیم وخیلی از مسایل دیگه مثل برداشت چند برابری و زودتر قطر از منابع گازی مشترک با ایران.به علت در تحریم بودن نتوانستیم از حق خودمان دفاع کنیم و ....من نمی گم چرا به روسها راه دادید هر چند که اصلا احساس خوبی ندارم حرفم اینه که بجای لجاجت و پا فشاری بی جا سر بعضی از حرفها می بایست که هوشیار تر باشیم ایندگان ما را بخاطر بی کفایتی هایمان نخواهند بخشید.
    • اردلان IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      34 2
      اگه در جبهه ماست چرا نیروهای زمینی اش رو نمیفرسته کمک بچه های ما ؟
  • علیرضا IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    3 68
    با سلام بایدباافزایش حمله به داعشیها دست آنهارا از سرملت مظلوم وبی گناه سوریه کوتاه کرد تا درس عبرتی باشد برای ایادی سعودی وقطری ودیگر اربابان آنها
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    58 4
    روسیه کشوریه که فقط از ما استفاده میکنه . 38 ساله دارن پول میگیرن نیروگاه بوشهر را راه اندازی نکردن . یه ویزای روسیه 380 هزارتومن هست در حالیکه اگر دوست ما بدون حداقل ویزا رو برمیداشتن ...
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    3 34
    به نظر من با توجه به اوضاع منطقه و ضديت تاريخي كشورهاي مخالف اسد با ايران كار خوبي است.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    44 1
    روسها به خودشونم رحم نمیکنن .. یادتون نرفته که زیردریایی سری روسیه با 90 خدمه را دولت روسیه نجات نداد تا پروژه برملا نشه . حاضر شدن افراد خودشونو زنده زنده در عمق دریا خفه بشن ولی ....
  • ایرانی A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    45 2
    بنده مخالفم چون روسها صدها سال است در آرزوی رسیدن به آبهای گرم جنوب ایران هستند و این میتونه مقدمه ای برای نفوذ و نقض حاکمیت ملت ایران بشه. اصلا ما چرا اینقدر به روسها اطمینان داریم ؟؟؟ مگر جنایات روسیه در طول تاریخ رو فراموش کردیم؟؟؟
  • حسین A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    49 2
    کشورهای وابسته و مستعمره عربی حاشیه خلیج فارس همین توجیهات رو برای اسقرار نیروهای نظامی خارجی توی کشورشون دارن، البته اونا در قبالش از آمریکا و غرب کلی امتیاز اقتصادی و رفاه برای مردمشون میگیرن ولی روسیه که چیزی نداره بما بده جز سواستفاده هم کاری نکرده و نخواهد کرد
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    18 2
    در صورتیکه ما هم بتوانیم از پایگاه های نظامی آنها استفاده کنیم که نمی توانیم اشکال ندارد
  • ايراني IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    11 27
    در حال حاضر منافع ملي ما ايجاب مي كند با روسيه نهايت همكاري را داشته باشيم اما اميدوارم در ارتباط با همه قدرتهاي جهاني خصوصا امريكا نيز همين منافع ملي الگو باشد نه شعارهاي پوچ و تو خالي و از تاريخ گذشته
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    11 23
    خیلی خوب نیست که برای حل مشکلات خود با کشورهای مسلمان از اهل صلیب کمک بگیریم
    • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      23 3
      750 سال بیا جلو دوست عزیز
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    51 4
    ایران شده مستعمره روسیه استقلال کشور هم با زیر پا گذاشتن اصل 146 قانون اساسی بر باد رفت دوستان ماله کش هم در حال ماله مشی هستند که نه این به اون اصل کار نداره و..حالا اگر در موصغ مخالف بودن 1000 تا دلیل میاوردن و دلواپس بازی میکردن و...که بله ای وای پایگاه ما به امریکایی ها داده شد کدخدا فلان و....
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    31 2
    قانون اساسی پس یعنی چی؟؟مگر غیر از اینه که اطاعت و اجرای درست قانون اساسی وظیفه همگانی است؟؟
  • سرزمین پدران IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    44 8
    من از این تصمیم بسیار بسیار ناراجت هستم
  • بی نام RO ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    54 3
    جالبه اگر روسها نمی گفتند که ملت نمیفهمید ملت ایران نگران باشند که هفده شهرشان تقدیم روسها شد. اتحاد جماهیر شوروی که شهرهای ما جمهوریش را تشکیل میداد حال اینقدر رو دیده اومده همدان تو هشت سال جنگ کنار کدام کشور ایستاد از همون کشورهواپیما بپرونه چرا هواپیماهاشو از سوریه خارج کرد این شطرنج باز؟ که بیارتش تو نوژه بخاطر اینکه به آمریکا دهن کجی کنیم باید پایگاه به روسها بدیم؟ روسها کثیفند و ملت ایران را با آنها سازشی نیست اما افسوس که ملت کاره ای نیست. مرگ بر روسیه اشغالگر، دشمن قسم خورده ملت و خاک ایران زمین. هفده شهرمان کشور شد و پس نگرفتیمش بعد از پایان زمان ننگین نامه حال آسمانمان را نامن میکنیم و از طرفی دیگر پایگاه به روسها می دهیم. این ننگ هم مثل ترکمنچای و گلستان در تاریخ می ماند.
  • بی نام RO ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    54 5
    در اختيار قراردادن پايگاه نوژه به روسها در راستاى منافع ملى و ايران نيست شايد براى حكومت سودى داشته باشه ولى براى ايران وملت نه ....؟
  • خسته A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    5 61
    به نظر من این کار کاملا در راستای منافع کشورمون هست. دقت کنیم که روس ها به صورت موقتی از این پایگاه استفاده می کنن و اطلاعاتی که قرار باشه جاسوسی بشه ازش رو میشه از طریق ماهواره ها هم دریافت کنن. من هیچ منطق و دلیلی در کامنت ها پیدا نکردم که چرا نباید این اتفاق بیفته. اگر بحث گذشته اس که تجربه باید باعث بشه این کارو محتاط تر انجام بدیم نه اینکه اصلا انجام ندیم. شاید استفاده روس ها از پایگاه نوژه باعث زودتر پایان یافتن جنگ و کاهش شهدای ما بشه و کیه که بگه این بده ؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    54 5
    بسیار متاسفم که بدون آگاهی و رضایت مردم چنین قرارداد یا تفاهم نامه ی سیاهی منعقد شده که پای روس های مکار را به حریم امن وطن باز کرده است. امیدوارم در بین مسئولین افراد عاقل و میهن دوست هر چه سریعتر این شرم نامه را فسخ کنند تا نامشان در تاریخ به نیکی یاد شود و این اجنبی ها هر چه زودتر به کشور خودشان بازگردند.
  • اردلان IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    34 3
    آیاروسیه قبول میکنه که نیروهای زمینی و مستشاری بفرسته وایران پشتیبانی هوایی انجام بده؟ این کار روسیه فشار به امریکاست برای گرفتن امتیاز های بیشتر مثل جریان اس 300 . تجربه بوسنی و حماس و ساندنیست های نیکاراگوئه و.... میگه آبها که از آسیاب افتاد میرند سمت اونجا که پول و امتیاز بیشتری میدن . سوریه و عراق هم در نهایت میرند سمت ترکیه وآمریکا وروسیه ماهم باید بریم کمک یک کشور دیگه .
  • بي نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    6 44
    با سلام اتحاد روسيه و ايران تركيه براي به زمين نشاندن عربستان كه با پشتوانه آمريكا در منطقه بيداد ميكنه لازمه.در ضمن مگه بنيانگذار داعش همان عربها و آمريكا نبودن. به اميد روزي كه ظلم و ستم در سراسر جهان ريشه كن بشه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    44 4
    کاملا متناقض با شعار نه شرقی نه غربی است
  • نوری IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    3 22
    با سلام و احترام ، لطفا مسئولین محترم نظام با تمام احتیاط های لازمه دشمنان این مرز و بوم را از سر راه این مردم بی گناه بردارند و از سوء استفاده متجاوزین نقاب نما کشور را مسون نمایند .
  • امید خراسانی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    60 3
    صد درصد با هر گونه اعتماد و کمک به روسیه مخالفم. اگر میبینیم که ما جزئی از کشورها و اقمار شوروی نیستیم فقط و فقط به دلیل مخالفت شدید آمریکا با استالین در سال 1946 بوده است. آیا دولتمردان ما خیانت های شوروی و روسیه ی تزاری را نمی بینند و از ان درس نمی گیرند. واگذاری بخشی از کشور به روسها مخالف قانون اساسی است که حتی در زمان شاه هم انجام نشده است. اینکار تحقیر ملت ایران که در تاریخ هیچ گاه به بیگانه باج نداده است می باشد.
  • امير IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    5 50
    موافقم اي كاش اينكار زودتر انجام ميگرفت:
  • h3 RO ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    7 46
    بزرگترین عملیات هوایی تاریخ جهان که اوایل جنگ ،ایران علیه عراق انجام داد و بیشتر جنگنده های عراق رو در غرب عراق نابود کرد با کمک دولت حافظ اسد و استفاده از آسمان هوایی سوریه انجام گرفت.به نظر من فقط بخاطر همین لطفش ارزش داره حامی حکومت پسرش باشیم.
  • بی نام US ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    8 51
    موافقم. چون آمریکا داعش رو بوجود آورده تا در خاورمیانه ناامنی ایجاد کنه و اونجا رو غارت کنه و لذا باید از منطقه بیرونش کنن
  • بی نام GB ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    41 2
    کاری به خوب یابد بودن اینکار برای منافع ملی ندارم ،ولی خدا وکیلی این خبر نمی تونست محرمانه بمونه ، چرات ایران اعلام نکرد واولین بار خبرگزاری روسی اعلام کرد ، روس ها از اعلام همومی اینکار چه هدفی دارند ؟ جز اینکه رابطه غرب را با ایران تیره تر کنند.
  • امید IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    63 4
    فکر کنید دقیقا همین توافق با امریکا به منظور هدف قراردادن داعش توسط دولت صورت می گرفت . فرض محال تیترها : کیهان : وطن فروشی به خارجی ها جوان : لگد مال شدن استقللال کشور توسط آمریکایی های جنایتکار وطن امروز : دشمنی که صدام را تا بن دندان مسلح کرد مهمان پایگاه های ماشد و باز هم کیهان : فروش کشور به دشمن جنایتکار به ثمن بخس قرارداد همدان چای و ...
    • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
      8 1
      احسنت و هزاران احسنت
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    58 4
    استقلا کشور نابود شد . افسوس و دریغ
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    53 2
    نظر مردم مگه برای مسولین مهمه.
  • ابی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    52 3
    من به روسیه اعتماد ندارم
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    8 29
    من در اساس ارتباط قوی با کشورهای دیگر را بد نمیدانم اگر منافع درازمدت ما را تامین کند. ولی نظر مردم و مجلس برای این کار مهم است و اطلاع رسانی از آن پس از رسانه ای شدنش صورت خوبی نداشت.
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    6 58
    الان امریکا تو ترکیه پایگاه داره . دقت کنید چهارتا هواپیما رد نمیکنه یه پایگاه خود مختار داره که حتی تو جریان کودتا هم تاثیر داشت با این حال مردم ترکیه اعتراضی نکردن چی شده یقه جر میدین
    • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      32 4
      به این دلیل ناراحتیم که اگه کشوری به ترکیه حمله کنه آمریکا و ناتو پشتش هستن ولی خدا نکنه کشوری به ما حمله کنه،فکر میکنید روسیه که همیشه به وطن ما خیانت کرده میاد پشت ما و دفاع کنه؟
  • سید IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    71 4
    یاد عباس میرزا افتادم که برای اینکه حضرات روس رو از تبریز بیرون کنه که ناموس مردم را بی عفت کرده بودند چه خون دلها نخورد.با زور اونها رو بیرون کرد آقایون راهش دادن تو حساس ترین جای مملکت.کی خائنه قاجار؟
  • امين A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    7 65
    دوستان التماس ميكنم همينجوري حرف نزنيم ، بابا اينكار كاملا حرفه اي و درسته ، همه ميدونيم جنگ تو سوريه كاملا درسته و همه دنيا ميدونن اگه تو اين ٣ سال ما نرفته بوديم اونجا الان جنگ تو همدان و زنجان بود ، از حرفاي عجيب بعضي دوستان احساس خجالت ميكنم ، هر كاري واسه شكست داعش و حامي ماليش عربستان لازمه ،
    • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      91 5
      بترسید از بزرگ شدن فرزندانی آواره که به معنای واقعی کلمه با ما پدر کشتگی خواهند داشت.
  • حمید A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    38 2
    خلاف نص صریح قانون اساسی و توهین به ملت ایران
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    82 5
    اگر ایراد نداشت خبر رااز خبرگزاری های داخل و مردم پنهان نمیکردند.
  • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    27 2
    پس همین استدلال برای کشورهای منطقه هم صادق است؟.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    34 3
    با توجه به خوی متجاوز روس ها، اگر لنگر انداختن تکلیف چیه؟
  • سارا A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    22 4
    با این کار به یک خیانتکار تاریخی فرصت خیانت هایی مکرر داده شده،‌ ضمن اینکه ایران رو وارد جنگ ها و ناامنی های کردن
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    3 23
    این استفاده موقتی است و برای ورود ضربات مؤثرتر به داعش ضروری است.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    19 1
    هر چه قانون اساسی گفته است باید رعایت می‌شد
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    2 22
    چون دررابطه بامبارزه باتروریسیم تئافق صورت گرفته استفاده ازظرفیت روس بلااشکال است چه بسا ماازروسیه خواستیم تکفیری هاروبزنه یعنی مااین هواپیماها راشاید احاره کرده باشیم کی میدونه
  • میثم IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    15 1
    خدایش دیدین ما چقد پشت سر مث مرد نظرمونو میگیم ولی در روز عمل همه به کوچه علی چپ میزنن
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    4 27
    برای منهم به عنوان یک ایرانی کاملا روشنه که روسیه همیشه به دنبال منافع خودش بوده ولی اینکه توقع داشته باشیم که روسیه به دنبال منافع ما باشه احمقانه است. ما باید سعی کنیم با افزایش متحدان منافع ملی خودمان را پیش ببریم. گاهی این متحد روسیه است و گاهی امریکا و گاهی اروپا.شما تصویر بزرگتر را ببینید. اگر پادشاهان گذشته ما آنقدر احمق بودند که نتوانستند سرزمین های ما را حفظ کنند نمی توانیم گناهش را گردن شوروی بیندازیم. ما بی عرضه بودیم. در ثانی چرا حالا برای افتادن در آغوش غرب که اقتصادش بر اساس کارتل های مواد مخدر و صنایع اسلحه سازی بنا شده و برای بقا مجبور است مدام در جاهای مختلف دنیا جنگ راه بیندازد له له می زنید؟ آیا امریکا و کشورهای غربی در راه اندازی جنگ سوریه نقش نداشتند؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    30 2
    مخالفم
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    32 3
    می دانیم بعد از جنگ جهانی دوم . طبق کنفرانس برلین فشار غرب و آمریکا باعث خروج نیروهای روسی از ایران شدبا اینکار رفتن به شرق با توجه به شعار نه غربی و نه شرقی ،عملا باعث دشمنی غرب با خودمان خواهیم شد
  • مصطفی A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    47 4
    آمریکا با همه ی نیرنگ بازیش و اعمال بدی که در حق ایران کرده,بازم بهتر از روسیه س, بزودی همه میبینن که روسیه چه خنجری از پشت بزنه به ایران ,چقد زود فراموش میکنیم تاریخ 100 سال گذشته رو,
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    47 3
    حالا ببینید چند روز دیگه تو اتاق فکر به این نتیجه میرسن که خفت ادامه داشته باشه ولی رسانه ها به هیچ عنوان پوشش ندن تا کم رنگ و فراموش شه اینهم از فوائد وجود جاسوسهای بیگانه در مملکتمونه
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    57 3
    بالاخره دم خروس پیدا شد و معلوم شده که مملکت دست دست پروردگان کدوم ابرقدرته.
  • علی TR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    49 4
    سفارت روسیه لانه جاسوسیه اگر راس میگی منتشر کن اقای رییس
  • محمود A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    37 3
    روسها برای حمله به داعش نیاز به خاک ایران ندارند ،انها در داخل سوریه پایگاه دارند در ضمن در دریای مدیترانه ناوهای غول پیکر مستقر کرده اند پس استفاده از خاک ایران سیاسی کاری است و قطعا کاسه ای زیر نیم کاسه است
  • حمیدرضا IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    42 3
    با سلام... همچنان داریم درگیری خودمون تو جنگی قومی مذهبی داعش رو بیشتر می کنیم... روسها ذاتا خائنن... شاید امریکایی ها نامرد باشن ولی روسها از پشت خنجر می زنن... در نتیجه به شدت مخالفم... روسیه تحت هر شرایطی منافع خودش براش ارزش داره و هیچ ارزسی برای هیچ چیزی در دنیا قائل نیست
  • بی نام RO ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    59 4
    روسیه بهترین دوست ایران است برای کمک به ما ۲۴ تا شهر ایران را از ما گرفت تا محافظت کند تازگی هم دید که این دریای خزر برای مادرسر دارد سهم مارا از پنجاه در صد کرد یازده در صد . سحر تا چه زاید شب آبستن است.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    48 4
    روسها غیر قابل اعتماد اند. نباید به آنها زیاد نزدیک شد. آنها حاضر اند برای منافع خودشان دنیا را آتش بزنند.
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    45 4
    اولا که هیچ چیزی نبایستی " تمامیت ارضی و سرزمینی " ما را تحت الشعاع قرار دهد حتی حضور موقتی چند بمب افکن روسیه در یک پایگاه هوایی ایران. دوما بایستی ببینیم که به قول دانشمندان علم سیاست چی دادیم و چی گرفتیم؟ متاسفانه در زمان آقای احمدی نژاد که حقوق اساسی ما در دریای خزر به روسیه بخشیده شد. در زمان فعلی هم روسیه چندین بار از دریای خزر به سمت سوریه موشک کروز شلیک کرد که از خشکی ما نیز رد شد. همه اینها زیر سئوال رفتن تمامیت ارضی ماست. حالا مصلحت بزرگتر چیست و چرا ما داریم اینکارها را می کنیم، الله اعلم. همانطور که اغلب در بالا گفته اند اگر روسیه و آمریکا را مقایسه کنیم، ما از روسیه که همسایه مان بوده است خیلی خیلی در طول تاریخ لطمه خورده ایم ، در حالیکه از آمریکا شاید اینقدر لطمه نخورده باشیم
    • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
      5 17
      عزیز جان بحث دریای خزر مربوط به دوران خاتمی است.
  • عادل A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    43 8
    اقا بذار پایگاه بدن وگرنه ایران باید هزینه بلند شدن هواپیما از روسیه تا سوریه رو بده الان هزینه ایران نصف شده خدااااا رو شکر که حداقل نصف این مقدار هزینه میره تو جیب آقاراده ها خدا رو شکر که حداقل میشه با این پول جوانان فلسطینی رو تجهیز کرد و به جنگ با کفار فرستاد خدا رو شکر که ما هم سرمون زیر برفه و بقیه چیزا رو نمیبینیم و خدایا شکر بعد از 39 سال رسیدیم به سال 57
  • یاسر A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    11 51
    موافقم. غافل نباشیم که ما در تحریم سختگیرانه نظامی هستیم. از طرفی هم پایگاهی ندادیم بلکه استفاده از پایگاه ایرانی برای روسها زیر نظر فرماندهین پایگاه که ایرانی اند. پس فقط یک استفاده از فرودگاهه و نه پایگاه. در ثانی این میتونه موقعیتی باشه در پس زمینه برای یادگیری و انتقال تکنولوژی و ایجاد منافع مشترک که خودش باعث استحکام روابط میشه. و البته همه اینها شرط به مدیریت درست و کنترل شده است و آن چیزی که من از قوای نظامی ایران میدانم قطعا همینطور است. فراموش نکنیم که نیروی هوایی ایران در زمان شاه نیروی هوایی نشد مگر با حمایت و آموزش و انتقال تکنولوژی از آمریکا. ما به خیلی چیزها دسترسی نداریم پس باید دنبال راههایی باشیم که با مدیریت و کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری و انتقال صورت بگیرد. انشاالله.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    54 7
    هی میگن تحریمها نعمت هستش خوب یه نمونه اش همین قدرت نظامی.بعد از ۳۵ سال اخرش اومدیم زیر پر روسیه.حتی یه بال هواپیما هم نتونستیم درست کنیم...
  • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    1 10
    این اقدام چون در راستای منافع ملی و امنیت ملی است اقدام خوبی است همچنین اجبار در کار نبوده و داوطلبانه نیز اجرا شده
  • علیرضا عاشق ایران و آمریکا A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    18 2
    آقا نظر منو منتشر کن لطفا، رفتیم زیر استعمار روسیه و تاریخ آینده ما رو دوباره به عنوان استعمار روسیه تو کتابا مینویسن
  • بی نام A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    5 32
    با منافع ملی ما مرتبط است و با حضور انها موافقم
  • مجید A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    4 35
    با منافع ملی ما مرتبط است و من با حضور انها موافقم
  • فرشید A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    33 4
    به شدت مخالفم .شعار نه شرقی و نه غربی چی بود؟
  • عباس A1 ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    2 11
    سلام،منافع ملی حرف اول را می زند. اگر منافع ملی ما اقتضا می کند باید این همکاری ها ادامه یابد.روسیه نیز براساس منافع ملی خود عمل می کند واز روسیه نباید انتظار داشته باشیم براساس منافع ملی ما عمل کند. اکنون که منافع ملی ما در راستای منافع ملی روسیه قرار گرفته باید حداکثر استفاده را از این فرصت کرد وجایگاه منطقه ای وجهانی خود را تثبیت کنیم.
  • بی نام IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    12 3
    روسیه دشمن مسلمانان است.
  • علی A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    2 21
    احسنت عقل فعلا چنین حکم میکنه چون منغعت مادر این است علیه داعش بجنگیم تا او وارد خاک مانشود
  • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    26 1
    نمیشه دوتا از این هواپیماهاشون و دو دره کرد بشه خوبه
    • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
      10 1
      خیلی باحال بود .خخخخخ
  • داریوش IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    4 10
    با توجه به شرایط منطقه ، اقدام مثبتی هستش ولی یادمون باشه که در طول تاریخ و سوابق موجود از روسها ، نمی توان صد در صد به هم پیمانی با آنها اطمینان داشت و اونها صرفاً منافع خودشون رو در نظر میگیرند ولی فعلا ً مجبوریم مثبت به قضیه نگاه کنیم.
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    2 25
    هر همکاری بر ضد داعش مشروع و مقدس است .
  • ابوذر از لرستان IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    13 0
    چرا نظرات من رو نمی زارید؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    17 3
    آقا جان بيت المال است مشاع است و تا زماني که حتي يک نفر مخالف اين اقدام باشد حرااااام است. چرا کشور رو به اين راحتي به باد ميديد. حتي اگر روسيه واقعا خيرخواه ما بود نبايد اينکارو ميکرديم چه برسه به الان که اينننن همه ازش ضربه خورديم. نيروگاه بوشهر ، اس 300 و ووو کم بودن. حالا ديگه اگر تونستيد از پايگاه نوژه بيرونشون کنيد... خدايا کي ميخواد به داد ملت ايران برسه. بسه ديگه خوردن و بردن...
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    15 1
    چرا نظرات منو نميذاريد؟؟؟
  • sasha CH ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    16 2
    آقا از این روس ها آبی گرم نمیشه ها حالا ما هی بگیم ی سری بگن منافعمون توشه......
  • خدایار نوری فرخی A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    1 5
    همه باید برای ازبین بردن داعش متحد باشیم چون هدف نابودکردن داعش است ایرادی ندارد فقط مواظب حفاظت وامنیت پایگاه باید باشیم
  • بی نام A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    3 1
    الان مثلا ینی نظر ماها مهمه دیگه نه؟
  • sam US ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    6 1
    روسیه هیچوقت منافع اسرائیل را برای ایران به خطر نمی اندازد.
  • مسعود تراز A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    2 5
    اکثریت نظرات دوستان راخواندم نشان از بی اطلاعی نسل امروز از تاریخ سیاسی معاصر ایران در روابط بین الملل داراست با امکاناتی به یمن تکنولوژی دراختیار آنان قرار داده انتظار بیشتری داشتم متاسفانه اکثرا نگاه سطحی وخامی داشتند وبیشتر نظرات تاسی از تاریخ انگلیسی است بقدمت صدوپنجاه ساله که اونها برای مانوشتند برادرا درآخر میگویم جهان بدون آمریکا وانگلیس جهانی مملو ازآرامش وصلح را برای بشریت به ارمغان خواهد آورد
  • بی نام IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    9 1
    به روس جماعت اعتماد نکنید این هزار و چهل بار