چهارشنبه 29 شهریور 1396
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 16:50:34 چاپ

گزارش‌قالیباف از پلاسکو در مجلس؛ کلی‌‌بود، عذرخواهی‌ هم نکرد

اگر شهردار اختیار ندارد، بگوید تا مشکل را حل‌کنیم | آتش‌نشانی ۲.۵ دقیقه بعد رسید یا یک‌ربع بعد؟

جامعه > شهری - هرچند که یک بار زمان حضور وزیر کشور و شهردار تهران در مجلس برای گزارش فاجعه پلاسکو به تعویق افتاد، اما سخنان شهردار تهران که امروز در مجلس بیان شد و عذرخواهی نکردن او از مردم، حاشیه ساز بود.

امید کریمی: پنج روز پس از پایان آواربرداری از پلاسکو و تشییع و تدفین آتش‌نشان‌های شهید، وزیرکشور و شهرداری تهران به مجلس رفتند تا درباره فاجعه روز ۳۰ دی ۹۵ خیابان جمهوری، گزارش دهند. 

پیش از سخنان عبدالرضا رحمانی‌فضلی و محمدباقر قالیباف، گزارش‌های کمیسیون‌های مختلف مجلس دراین باره خوانده شد. 

محمدنعیم امینی فرد، سخنگوی کمیسیون بهداشت درباره حادثه پلاسکو با اشاره به گزارش کمیسیون مطبوعش گفت: یک مسئله، قانون‌گريزی پاره‌ای از شهروندان در ساختمان پلاسكو است و مسئله كمبود آموزش هاي لازم به مردم در اين امر موثر بود. حالا كه وجدان عمومي بيدار شده است لازم است كه صدا و سيما حضور جدي داشته باشد.

او همچنین گفت: درست است که 16 نفر را از دست دادیم اما در حوادث ترافیک هر شبانه روز نزدیک به ۴۰ نفر کشته داریم. 

سپس محمدرضا نجفی، نماینده مردم تهران گزارش مجمع نمايندگان شهر تهران درباره فاجعه پلاسکو را خواند. در بند پایانی این گزارش آمده بود: «مبتني بر نظام ارزشي پذيرش و مسئوليت و عذرخواهي دستگاه هاي ذي ربط مورد انتظار است،‌ ضمن تشكر ازتلاش هاي ارزشمند مديران به ويژه آتش نشان هاي عزيز بايد توجه داشت كه نقد افراد و دستگاه ها از جمله مدريت شهري به معناي ناديده انگاشتن خدمات آنها نيست مردم به عنوان صاحبان انقلاب و كشور حق دارند از شرايط ايمن و خدمات شهري مناسب برخوردار باشند. و از نتايج اصلاحي دستگاه ها مطلع شوند.»

اتفاقی که البته در پایان نیفتاد و شهردار عذرخواهی نکرد. 

اما در ادامه محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس در جریان خواندن گزارش کمیسیون مطبوعش، پرسید: این سؤال وجود دارد که آیا ساختار مدیریت بحران و امکانات و تجهیزات و تخصص‌های آنها می‌تواند خودش را مطابق استانداردهای جهانی ارتقا دهد؟ قوانین مختلفی از جمله قانون شهرداری‌ها وجود دارد که می‌تواند در پیشگیری از حوادث مشابه کمک کند؛ اگر این قوانین مشکلی نداشته، آیا اراده‌ای برای اجرای آنها بوده است و اگر این قوانین در اجرا مشکل داشته‌اند، چرا از قانونگذار نخواسته‌اند که اشکالات آنها برطرف شود؟

پس از این، سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گزارش این کمیسیون گفت: قطعاً باید برای ممانعت از بروز چنین وقایعی اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت انجام شود و این موضوع به صورت همه جانبه ارزیابی شود که کدام سیاست غلط، تخصیص نامناسب بودجه، ناکارآمدی در مدیریت صحنه و بی‌تدبیری در اطلاع‌رسانی باعث بروز این فاجعه و شدت یافتن ابعاد آن شد.

در ادامه علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف گفت: یک سوم بناهای تجاری کشور آسیب پذیر هستند، متاسفانه اصناف در امر سیاست گذاری بخصوص در امور شهری اختیاری ندارد و شرکت داده نمی شود. پس تقاضای ما این است که به این 3 میلیون بنگاه توجه بیشتر شود که متاسفانه شرایط خوبی در نظام برنامه ریزی کشور ندارند. تاکنون اصناف در 5 برنامه توسعه دیده نشده اند و متاسفانه در برنامه ششم نیز دیده نشده اند.

پس از گزارش‌های متعدد کمیسیون‌ها و اتاق اصناف، نوبت به وزیر کشور رسید تا گزارش خود را قرائت کند. در گزارش عبدالرضا رحمانی فضلی به مواردی اشاره شد که احتمالا در روزهای آینده چالش برانگیز می‌شود، همانطور که در همان صحن هم شد. 

در بخشی از گزارش او آمده بود: در جلسه اي كه با حضور اعضاي هيئت امناي ساختمان در وزارت كشور انجام شد،‌ اعضاي مذكور اعلام كردند كه آتش نشاني در ابتداي امر پس از 5 دقيقه از درخواست كمك، به محل حادثه رسيد ليكن به دليل نبود امكانات محل را ترك كردند و 15 دقيقه بعد با امكانات لازم در محل حاضر شدند. كه اين موضوع در دست بررسي است.

وزیر کشور همچنین در آماری درباره این حادثه گفت: زمان وقوع در روز 5 شنبه 30 دي ماه 95 در ساعت 7:58 دقيقه بوده و ساعت ۱۱:۲ دستور تخلیه صادر شده است. ۳ ساعت پس از شروع آتش سوزی. همچنین ريزش ساختمان در ساعت 11:34 دقيقه بوده است. آتش سوزي از طبقه 10 به دليل اتصال برقي ايجاد شده است كه اين موضوع نيازمند بررسي هاي دقيق تر است. ساختمان فاقد گاز بوده است و تامين گاز بوسيله سيلندهاي كوچك تهيه ميشد، كه بعضا موجب شدت حريق و وقوع برخي از انفجارها شده است. دراین حادثه 22 نفر جان باختند كه 16 نفراز آتش نشان ها هستند.

پس از وزیر کشور، محمدباقر قالیباف پشت تریبون رفت تا گزارش و دفاعیه خود دراین باره را ارائه کند. شهردار تهران تلاش کرد گزارشی کلی از حادثه پلاسکو ارائه دهد. او جزییات را به جلسات بررسی‌ کمیسیون های تخصصی مجلس واگذار کرد. به جای آن حواشی مختلفی را بیان کرد؛ از زلزله‌های منجیل و رودبار و بم تا فرود اضطراری یک هواپیما در اصفهان، حادثه مرگبار قطار نیشابور و تصادف اتوبوس‌ در اتوبان قم و مقایسه آمار تلفات حوادث قبلی با حادثه پلاسکو و حتی ۱۱ سپتامبر!

قالیباف که کلیپی را برای مجلس آماده کرده بود، پخش کرد که البته در میانه و به دستور رییس مجلس متوقف شد. 

شهردار تهران پس از یک مقدمه طولانی که بخش عمده گزارش ۳۵ دقیقه‌ای‌اش را پر کرد، گفت که آتش‌نشانی ۲.۵ دقیقه پس از اعلام حادثه، به محل رسیده است. همین جمله باعث شد غلامعلی جعفرزاده عصبانی شود و با فریاد به قالیباف اعتراض کند. پس از بالاگرفتن فریادها، لاریجانی از قالیباف پرسید چقدر از گزارشش باقی مانده و البته پس از آن گزارش شهردار ناتمام ماند.

جعفرزاده دوباره به این موضوع هم معترض شد که واکنش موسوی لارگانی را در پی داشت. او با فریادهای خود نسبت به اظهارات جعفرزاده معترض شد و خواستار ادامه سخنان شهردار شد.

قالیباف حتی در سخنانش ادعا کردکه آواربرداری صحیح و استاندارد انجام شده است: «در برداشت آوار با همه استاندارهایی که هست به طور دقیق و در کمترین زمان ممکن اتفاق افتاده است، در مقایسه با ۱۱سپتامبر که ۷ ماه برای پایان عملیات زمان برده است (۹۰ روز تخلیه آوار برج دوقلو) توانستیم در کمتر از ۹ روز کار پلاسکو را انجام دهیم. علت کندی در شروع آواربرداری هم به دلیل این بود که یک سازه متصل روی مجموعه قرار گرفته بود. اما تخلیه آوار به بهترین شکل ممکن پیش رفت.»

با افزایش تنش در مجلس، علی لاریجانی شروع به سخنرانی کرد. او در چند مورد به شهردار تذکر داد: براي آينده چه بايد كرد. خودمان هم مي بينيم در همين جمهوري چقدر ساختمانهاي شبيه اين است. آيا استاندار ايمني وجود دارد و مجريش مشخص است؟ اگر آقاي قاليباف مي‌گويد در برخي از موارد اختيار ندارند بگويند كجا به عنوان مسئول بحران اختيار ندارند تا ما از نظر قانوني مشكل را حل كنيم. اگر اختيار دارند بايد در آينده در مراكز تجاري و مراكز تجمع عمومي از اين آسيب ها است بايد جلوي آنها گرفته شود.لذا فصل بخش دوم يك نگاه به آينده براي پيشگيري از موارد مشابه است.

رئيس مجلس در پايان شهردار تهران را خطاب قرار داد و نكته ای در مورد بلندمرتبه سازي را به او گوشزد كرد: يك نكته اي را به آقاي قاليباف بگويم شهر تهران به دليل گستردگي و تراكم مسائل مختلفي دارد كه يك بخشش در اين مسائل بروز كرده است. يك بخش ديگر به دليل برج هايي است كه در تهران ساخته مي شود و گاهي استاندارها رعايت نمي‌شود،‌ ما نمي گوييم در تهران برج ساخته نشود اما برج ساختن يك استانداري دارد. حالا اينكه من خودم در بعضي از جاها مي بينم خيابان هاي تنگ كه در كنارش برج هاي وسيع ساخته مي شود كه اين قطعا براي آينده شما مشكلاتي ايجاد مي كند. خواستيد من مي‌گويم چه بخش هايي اين مشكلات را ايجاد كرده است. من خواهشم اين است كه شوراي شهر و شهردرا به اين موضوع توجه تام داشته باشند.

اما موضوع گزارش‌های متعدد درباره پلاسکو در مجلس به همین‌جا ختم نشد. پس از پایان جلسه علنی، سه نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگاران نارضایتی خود را اعلام کرد. 

محمدرضا عارف، رییس مجمع نمایندگان تهران گفت: مسئولان باید از مردم عذرخواهی کنند، عذرخواهی اصل مهمی است که متاسفانه هنوز در برنامه‌های ما به آن پرداخته نمی‌شود. گویا برخی بزرگتر از آن هستند که عذرخواهی کنند، از ابتدای وقوع حادثه پلاسکو تاکید شد تا با نگاه سیاسی به این موضوع پرداخته نشود و هم اکنون هم با توجه به مشکلات مطرح و گزارش‌ شهردار تهران که در صحن اعلام شد بهترین کار سکوت است که باید پیشه خود قرار دهیم.

سهیلا جلودارزاده، یکی دیگر از نمایندگان تهران در مجلس هم به عذرخواهی نکردن قالیباف معترض بود. او همچنین گفت: هم اکنون آتش نشانان از رییس‌شان ناراحت هستند. رییس آتش نشانی بازنشسته ارتش است و هیچ تخصصی ندارد. چرا این مسائل در مجلس مطرح نشد؟اینکه بودجه آتش نشانی برا خرید تجهیزات بی‌کیفیت هدر رفته، نکته‌ای است که مورد بی توجهی قرار گرفته است. اینکه تمام بودجه صرف نردبان‌ها و تجهیزاتی شود که در نهایت کار نمی‌کنند، بی‌فایده است. اگر شهرداری تهران بودجه ندارد، پس چگونه این همه فرهنگسرا در سطح شهر می سازد.

همه اینها به کنار، در پایان جلسه علنی مجلس،‌ غلاملی جعفرزاده که در حین سخنان قالیباف بسیار اعتراض کرد، گفت: گزارش‌های ضدونقیضی در صحن مجلس مطرح شد و باید مشخص شود کدام گزارش صحیح بوده است.رفتار بعضی از اصولگرایان بسیار نادرست و سوال برانگیز و جناحی بود. آنها باید به عنوان نماینده مجلس، مدافع مردم باشند اما متاسفانه به دنبال مسائل جناحی رفتند. نکته مهم دیگر این بود که شنیدم برخی از این نمایندگان، حکم مشاور شهرداری تهران را دارند که این اتفاق نگران کننده است و باید این مسئله بررسی و درصورت اثبات با آن برخورد شود.

۴۷۴۷

مطالب مرتبط
102 دیدگاه
  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 17:11:29
    پاسخ
    444 27

    مگه احمدی نژاد از فلاکتی که برای مملکت ارمغان آورد عذرخواهی کرد؟ مگه ترامپ از تصمیم نابخردانه خودش که بیشتر از همه به ضرر منافع امریکاست عذرخواهی کرد؟ تازه دادستان را هم برکنار کرد و گفت هر کسی اطاعت بی چون و چرا نمی کنه بره. به قول آقای فرهادی تندرو ها در همه جا از یک جنس هستند.

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:00:09
      187 57

      عذر خواهی را باید مالک پلاسکو بکند بنیاد مستضعفان

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:47:44
      196 39

      چرا قالیباف عذر خواهی کنه مگه چیکار نکرده که باید میکرد. عذر خواهی رو باید خاتمی از مردم بکند به خاطر تثبیت ثبات اقتصادی در دورا دولتش . تازه باید روحانی هم بابت حوادث حقوق نجومی با اینکه ۲۳ میلیارد تومن بوده کلا و همش برگشته به بیت المال عذر خواهی کنه و بعدشم احمدی نژاد راحت بچرخه و به ریش ملت بخنده

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 21:28:29
      182 8

      آتش نشان نمرده این شهرداره که مُرده

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 23:35:22
      343 83

      تو هم باور کردی حقوقهای نجومی برگشته؟

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 01:08:35
      199 6

      در حادثه پلاسکو هم بنیاد مستضعفان مقصر است و هم شهرداری اصولگرا و هم ریس اتشنشانی....و همه هم باید عذرخواهی کنند و هم مسولیت کیفری دارند و قوه قضاییه بی طرفانه باید برخورد کند....

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 06:42:43
      81 6

      عذرخواهی بکنه یا نه انشاا...خرداد۹۶دیگه شهردار نیست

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 08:55:16
      51 224

      حقوق نجومی ..حقوق نجومی میکنی میدونی کلش ۲۳میلیارد تومن بود که اصلا به این دولت ربطی نداشت و تازه اونهم بوسیله این دولت برگشت ..بنده خدا قبلیها و پشتیبانهاشون زیر هزار میلیارد را اصلا پول نمیدونستند و بابک زنجانی اون رقمی که فبالا کشیده و فعلا مشخص شده شانزده هزار میلیارد تومن بوده. ببین چقدر خوابی..بیدار شو دیگه افغانستان هم از ما دوری میکنه....

    • سید
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 09:06:08
      77 5

      اوار برداریه دو تا برج صد طبقه با اون حجم عظیم رو با ساختمان 15 طبقه پلاسکو مقایسه میکنه.محشری قالیباف.ضمنن اقای شهردار اگر این ساختمان عوارضو هم نمیداد فقط اخطار میدادی؟؟؟

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 10:28:43
      30 4

      دوستان با گاز انبر که نمی تونی بری جنگ آتش ومدیریت کنی..

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 11:09:53
      12 4

      البته حق با آقای قالیبافه باتوجه به مقایسه ایشون با برج های دقلو، ایشون و بنیاد لطف کردن به ملت ایران و حداقل پول دو سه تا هوپیما رو برای ملت ذخیره کردن و به صورت دستی برج رو منفجر نمودن.

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 17:40:20
    پاسخ
    387 23

    خدا رحم کرد قالیباف رئیس جمهور نشد حالا فرق روحانی رو با اصولگرا بفهمید در حادثه قطار که نهایتا هم گزارش شد که مربوط به خطای انسانی بوده هم وزیر عذرخواهی کرد و هم حتی رئیس راه آهن استعفا داد حالا اون حادثه رو بذارید کنار حادثه پلاسکو

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 19:46:36
      272 327

      تو اون حادثه 47 نفر جان باختند پس گسترده تر بود،درضمن اون استعفای صوری دردی رو دوا نمیکنه،اگه وزیر استعفا میداد باز شاید میشد قبول کرد

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:16:04
      29 231

      مردم چشمشونو بستن روی ضعف دولت.دوباره یکسری ریل راه آهن خراب شده باز هیچی وزیر راه سر جاشه.اما ساختمونی که صد تا متولی داره حالا قالیباف شده مسوولش

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:22:52
      38 4

      حالا شما به بزرگی خودتون قبول کنید

    • یاسر
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 23:09:58
      14 80

      استعفارو وزیر کار باید بده که ضابط قضایی بوده و ایشون باید عذرخواهی کنه.

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 17:42:08
    پاسخ
    237 5

    در مملکت ما عذرخواهی مسئولان یک کلمه تعریف نشده میباشد.در حوادث چند سال اخیر آیا مسئولی از مردم عذر خواهی کرده؟و می بینیم بعد از مدتی کمسیون تحقیق در نهایت تقصیر را به گردن یک کارگر یا سرباز می اندازد

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 18:15:49
    پاسخ
    185 2

    بله عذرخواهی خوب است اما عذرخواهی یعنی گردن گرفتن مسوولیت. درحالی که شهرداری و دولت و هیچ نهاد دیگر هیچکدام خود را مسوول مستقیم این فاجعه نمی دانند.

  • علی
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 18:16:11
    پاسخ
    20 248

    دیگران باید از مردم و شهرداری عذرخواهی کنند که بخاطر کوتاهیشان اون ساختمان فروریخت و شهرداری عزادار کوتاهی دیگران شد. شهرداری و آتش نشانی که زیرمجموعه شهرداری هست خودش در این زمینه طلبکار باید باشه نه متهم

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:36:08
      101 6

      امضا: سردار دکتر کپتن قالیباف و رفقا

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 21:32:21
      64 8

      کاش میشد دو تا منفی داد

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 22:45:10
      87 9

      آقاى قاليباف شماييد؟من از طرف خودم و مردم ازشما عذرخواهى مى ميكنم خاطرتون آشفته شد تو اين مدت

    • دکتر
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 22:58:10
      47 7

      شما و دوستانتون چندبار نظراتون ثبت میکنید.خیلی خیلی مشکوک میزنید..

    • یاسر
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 23:10:59
      33 2

      درست میگی دوست عزیز ولی این واقعیت زیر لایه لایه های جبهه های سیاسی مدفون شده

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 18:17:17
    پاسخ
    13 163

    دیگران باید از مردم و شهرداری عذرخواهی کنند که بخاطر کوتاهیشان اون ساختمان فروریخت و شهرداری عزادار کوتاهی دیگران شد. شهرداری و آتش نشانی که زیرمجموعه شهرداری هست خودش در این زمینه طلبکار باید باشه نه متهم

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 18:18:15
    پاسخ
    82 31

    در مقایسه با ۱۱سپتامبر که ۷ ماه برای پایان عملیات زمان برده است ۹۰ روز تخلیه آوار برج دوقلو توانستیم در کمتر از ۹ روز کار پلاسکو را انجام دهیم...بدون شرح

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:29:32
      84 2

      ساختمان سیصد و پنجاه طبقه را با پلاسکو مقایسه میکنی..فقط زیر زمبنهای برجها دو برابر کل پلاسکو بود اونجا را با صدتن بنزین هواپیما اینجاب بیست تا گاز پیک نیکی مقایسه نکن...

    • مرمحمدی
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:42:38
      74 2

      برج های تجارت جهانی یازده سپتامبر دو برج 110 طبقه بود اصلا قابل مقایسه با پلاسکو نبودند.

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 04:15:26
      46 1

      اتفاقا این مقایسه نشون میده که اگر چنین فاجعه ای در ایران رخ بده مثل 11 سپتامبر هرچند که ساختمونای اون اندازه و با اون حجم و اون همه جمعیت ادم هیچ جای ایران نداریم ولی فرض میکنیم داریم و اگه خدایی نکرده اتفاق بیوفته اگر بخوان مثل پلاسکو عمل کنن 7سال طول میکشه تا قضیه رو جمع کنن. وقتی یه ساختمون کوچیک مثل پلاسکو اینقدر وقتشون رو گرفت دیگه فکر کن ساختمونایی به اون عظمت که با هواپیماهای غول پیکر بزور ساختمونا افتادن و هواپیما که رفته بود توی ساختمون مثل خار یه گل میموند و اینقدر کوچیک بود. خدا نکنه چنین فجایعی یا مثلا زلزله توی تهران ما اتفاق بیوفته که بزرگترین مصیبت اتفاق میوفته

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 18:21:37
    پاسخ
    148 6

    مردم چه انتظاراتی دارن بخدا.معذرت خواهی ؟

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 18:21:43
    پاسخ
    105 4

    در مقایسه با ۱۱سپتامبر که ۷ ماه برای پایان عملیات زمان برده است ۹۰ روز تخلیه آوار برج دوقلو توانستیم در کمتر از ۹ روز کار پلاسکو را انجام دهیم برجهای دوقلو که داخل یه کشور جهان سومی بودن ، چه توقعی میشه از اونا داشت ، والا مدیریت بهران شما مثل برنامه مدیریت جهان توسط رئیس دولت مهرورز یک الگو و باعث افتخار است

    • یاسر
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 23:12:02
      8 41

      شما چند سالته عمو؟ بهران نه، بحران

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 18:31:03
    پاسخ
    222 10

    از شهردار گاز انبری توقع عذر خواهی نداشته باشید

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:19:24
      6 85

      با خون آتش نشانها دارید بازی سیاسی می کنید.وگرنه گاز انبر نیت خوانی رییس جمهور بود و واقعیت نداشت

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 19:06:13
    پاسخ
    107 7

    به خاطر بی خیالیس و عدم عذر خواهی دیگه باید حتما استیضاح بشه

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 19:08:33
    پاسخ
    20 200

    جالبه واللا شما تهرانیا تا یه بلای اسمونی سرتون نیاد ادم نمیشید فرق بین خدمتگذار رو با بازیگر نمیدونید هر کی بهتون خدمت میکنه هر جور شده میخواید کله پاش کنید خدا قالیباف رو از شما بگیره بده به ما انشاالله

    • یه تهرونی
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 19:47:03
      152 6

      ان شاالله

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:02:18
      130 5

      آمین

  • امیر تبریز اوغلی
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 19:23:55
    پاسخ
    20 213

    بعد از اینکه احمدی نزاد اعلام کرد نمیاد این بار به سوی قالیباف حمله ور شدن.. اما زهی خیال باطل.... شهرداری چه ربطی به مجلس داره اخه؟؟؟؟ وزیر راه رو نمیزارناستیضاح بشه.... عجب سیاستی

    • ایلیا
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:32:55
      60 5

      من که نفهمیدم شما کدوم وری هستی مطمئنا طرف مردم نیستی

    • تبریزی
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:42:44
      60 9

      منفی ، تبریز اوغلو روزی چند ساعت جلوی اینترنت هستی ؟

    • ایرانی
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 21:22:12
      46 6

      آقای امیرتبریز اوغلی : کمی هم اخبار مملکت را پیگیری کنید و تو روز روشن دروغ نگوئید حضرت آقا دستور دادند احمدی نژاد نیاید وگرنه احمدی نژاد باکله می آمد

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 22:52:11
      47 3

      يكبار شد ما بياييم ببينيم زير يك مطلب نظر شما نباشه؟ ماشالله كارشناس همه چي هم هستي

    • ali
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 17:15:39
      10 5

      آقای تبریزاوغلی چند می گیری تا نظر ندی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 19:45:07
    پاسخ
    17 150

    بدترین عکس و بدترین تیتر را انتخاب کردند گویی شهردار تهران پلاسکو را خراب کرده... والا یکم تقوا داشته باشید

    • یاسر
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 23:13:46
      4 30

      این عکس منو یاد یه عکس از خاتمی انداخت که اون موقع رئیس جمهور بود و تو دانشگاه فریاد میزد.

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 19:50:55
    پاسخ
    20 166

    آخه چه ربطی به قالیباف داره که عذرخواهی کنه، رییس جمهور و وزیر کار باید عذرخواهی کنن و همچنین مغازه دارهایی که اجازه ندادن ایمن بشه ساختمون و همینطور سازمان مستضعفان،تو ویدیویی هم که پخش شد قالیباف بارها اخطار داده بود که فاجعه رخ میده اگه گوش نکنن که نکردن.چقدر بدبختید شماها که فقط دنبال تخریب هستین

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:18:16
      50 10

      از طرز صحبتت معلوم هست خيلي دلواپسي، شما خودتا ناراحت نكن مردم خودشون مي دونند كي مقصر هست و چه بلايي در اين ١٠ سال سر شهرشون اومده

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:25:22
      8 50

      فعلا هدف سایتهای مثل این که باند رسانه ای اعتدال هستند تخریب شهرداره با تمام قوا. بعد از صدا وسیما ایراد میگیرند.همه مثل همیم.سانسور نکن

    • ایلیا
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:30:52
      47 6

      شما خودت ناراحت نکن ، آره شما درست میگی اصلا مقصر مردم هستند

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:38:54
      46 4

      آخه آی کیو اخطار دادن که سلب مسئولیت نمی کنه‌. ضمنا اخطار یک بار می دن دوبار می دن سه بار می دن . دفعه آخر عمل می کنند. پدری اگه به بچه ش بگه فلان کارو نکن و بچه انجام بده برای بار دوم هم اخطار و تذکر می ده و دفعه آخر گوش بچه شو می پیچونه

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 00:40:31
      4 25

      اونی که باید گوش بچه رو میپیچوند شهرداری نبوده.

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:16:04
    پاسخ
    135 11

    شهرداري تهران نه تنها مسئول اصلي اين فاجعه است بلكه مسئول تخريب باغات، درختان، پارك ها ، تراكم فروشي،برج سازي ودر يك كلام مسئول اين همه بي قانوني و تخلفات در شهر است ولي افسوس از يك برخورد قانوني با ايشان

  • سیامک
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:22:49
    پاسخ
    8 115

    قالیباف بهترین مدیر هم استراتژیک و هم اجرایی جمهوری اسلامی و یکی از بهترین مدیران تاریخ معاصر ایران است. از تهرانی ها می خواهم که منصف باشند و آلت دست دسته سوم ها و درپیتی های جناح های سیاسی نشوند که زرد و برادر هستند و جز به منافع سیاسی و اقتصادی خویش نمی اندیشند. اصلاح طلبان با گفتار معتدل شهردار دردانۀ تهران دشمنند که چرا در اردوی مانیست تا از بغلش موقعیت پیدا کنیم و بعدهم خرابش کنیم تا از چرخۀ خدمت حذف شود و اصولگرایان با رفتار قالیباف نابغه مشکل بنیادی دارند که چرا شهر را گالری می کند و پل طبیعت می سازد و برای پرندگان در پارک ها لانه می سازد و سینما و پردیس و تئاتر می سازد و .... قدر فرزند برومند ملت که بی رانت همۀ مدارج مدیریت را در نوردیده و روسفید است را بدانید. یا...هو

    • فاطمه
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 14:26:09
      9 2

      حالت خوبه تب نداری؟ما دنبال جناح نیستیم دنبال حق خودمونیم.تهران زندگی نمیکنی چطوری نظر میدی.قالیباف بره شهرای دیگه که خیلی دوسش دارن.بابا ما نمیخوایم تهران رو اباد کنه.تمام یادگاری های کودکی کوچه های پر از خاطرمونو از بین برد.قالیباف شهر ساز است شهردار نیست.شهر رو حفظ نمیکنه هی میسازه و خراب میکنه.

    • سیامک
      جمعه 15 بهمن 1395 - 10:05:09
      0 1

      فاطمه جان نوستالوژی های شما قابل احترام است. اما این ربطی به شهردار دردانه تان ندارد. اولاً که ورود مدرنیته با یک سری ضایعات لاجرم همراه است و گریزی نیست. ثانیاً تهران فقیر است و جز به پول نفت یا فروش تراکم درآمد پایدار قابلی ندارد. ثالثاً هر مظروفی ظرف خودش را هم می خواهد و کالبد شهر همانقدر مهم است تازه بماند که فرهنگ آن. رابعاً قالیباف یکی از بهترین مدیران متوجه به نرم افزار انسان و تربیت و آموزش آن است و بی نهایت اقدامات شهروندی گستری اجرا کرده و می کند. من از لندن این را می بینم و هیچ نفعی هم در تبلیغ قالیباف ندارم. او یگانه است و 18 سال در فاسد ترین سازمان های همه جای دنیا پلیس و شهرداری امتحان روسفیدی داده و نمره اش عالی است مرسی که توجه کری. یا...هو

  • مريم
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:28:39
    پاسخ
    43 1

    كاري به استعفاي كسي ندارم ولي براي غربت كارگراي مظلوم پلاسكو و خانواده هاي دردمندشون خيلي اشك ريختم .خدا به خانواده اين شهروندان غريب صبر بده. وبه خود عزيزاني كه غريبانه دفن شدن بهشت برين

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:30:14
    پاسخ
    40 8

    قالیباف به خاطر این فاجعه باید استعفا کند . عذر خواهی که دردی را دوا نمی کند .

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:35:32
    پاسخ
    6 53

    من هم به قالیباف انتقاد دارم اما خدایی اگر محسن هاشمی شهردار شده بود الان پلاسکو سالم بود و این اصلاحاتچی ها هم اینقدر وا مصیبتا می گفتند اینقدر بی انصاف نباشیم قالیباف واقعا در تهران خدمت کرد و این هجمه ها به وی فقط بخاطر انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هست اما همانطور که سرنوشت ناطق نوری سال 76 رقم خورد دوستان آقای روحانی مواظب باشند که برای آقای روحانی رقم نخورد تخطئه آخر و عاقبت نداره

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:37:04
    پاسخ
    51 5

    برای شما تهرانی ها متاسفم که کسایی رو وارد شورا میکنید که برای شما شهرداری انتخاب میکنند که حتی شهامت عذر خواهی کردن رو هم نداره

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 00:42:31
      2 19

      هر وقت رسما مقصر معلوم شد باید عذرخواهی کنن. چه وزیر چه شهردار.

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 12:45:01
      13 34

      مقصر اصلی مشخص شده،مردم خودشون بهترین قاضی هستند و حکمشونم تو انتخابات اجرا میکنند.زنده باد اصلاحات،زنده باد خاتمی،زنده باد روحانی،درود بر هاشمی.

    • بی نام
      جمعه 15 بهمن 1395 - 19:38:39
      2 0

      نه اینکه وضعیت جاهای دیگه گل و بلبله, دوره قبل تو رشت تمام اعضای شورا اختلاس کردن, تو تبریز همین طور و .........

  • ناشناس
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:42:17
    پاسخ
    23 1

    حضور این قبیل افراد در پارلمان جالب است

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:50:49
    پاسخ
    6 25

    خبر آنلاین و کیهان دو روی یک سکه اند.اونها علیه اینها اینها علیه اونها هردو یک طرفه و ناجوانمرد

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 20:59:45
    پاسخ
    150 42

    رییس جمهور هم عذرخواهی نکرد وزیر کار و مسکن و شهرسازی و استاندار هم عذرخواهی نکرد

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 21:28:54
    پاسخ
    26 0

    محمد باقر کلا همین جوریه کاریش نمیشه کرد از اول همین طوری بوده

  • سحر
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 22:00:26
    پاسخ
    20 0

    آقا جان رئیس آتش نشانی کی بوده؟ چرا هیچ اسمی از ایشون نیست

  • فاطمه
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 22:01:57
    پاسخ
    41 1

    چرا قالیباف نمیره یک شهر دیگرو اباد کنه.به خدا یازده سال تهران رو اباد کرد بسه دیگه.به نظر میاد شهرهای یدیگه ام نسبت به تهران بیشتر به اصول گراها و قالیباف متمایلند.چند نظر بالاتر هم شخصی این حرف رو علنا زده.که خدا قالیباف رو از شما بگیره بده به ما.ایران که فقط تهران نیست.جای دیگه اهم احتیاج به برج و ساختمون و ابادانی داره.

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 22:13:06
    پاسخ
    17 1

    خدا رحمت كند شهداي پلاسكو و آتشنشان را برج هاي علوم پزشكي هم را در سعادت اباد براي رضاي خدا بررسي كنيد كه چرا اغلب انها يا سيستم هشدار حريق ندارند و يا بعضا خاموش نموده اند انها راتوسط هيت مديره ها نا اشنا به أصول ايمني لطف شهر داري يا هر مسؤول ديگر انرا بررسي نماييد. پيشگيري بهتر از درمان است .

  • محمد
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 22:56:18
    پاسخ
    24 2

    نکته اول دزیغ از یک عذر خواهی. نمی خواهم زحمات آقای قالی باف را زیر سوال ببرم. ولی مدیریت ایشان بر کلانشهر تهران واقعا سوال آفرینه. نکته دوم مادامی که مسولیت های مهم و مدیریت های حساس شهری در دستان سیاسی کاران باشد, چیزی به عنوان مسئولیت پذیری و استعفا و عذر خواهی مسخره است. اگر این اتفاق در هرکجای جهان به غیر از کشور های عقب مانده , افتاده بود, استعفای شهردار که هیج؛ استعفا و محاکمه مدیران شهرداری را نیز به همراه داشت.یعنی جان باختن 26 انسان بی گناه و از دست رفتن مبالغ کلان سرمایه و اموال مردم , نباید به حساب کوتاهی وقصور شهردار گذاشته شود؟

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 23:10:17
    پاسخ
    6 40

    سایت بی منطق و مخاطبین بی منطق

    • بی نام
      چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 23:20:54
      5 29

      و همچنین مغرض

    • بی نام
      جمعه 15 بهمن 1395 - 19:34:31
      1 0

      به قول دکتر بهشتی از ما عصبانی باش و از این عصبانیت خود بمیرید.

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 23:18:07
    پاسخ
    17 6

    این نماینده ها چرا اینجورین؟ هنوز یاد نگرفتن بشینن و گوش بدن. وسط حرف زدن داد میزنن.

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 01:12:30
      2 3

      جناب آقای جعفرزاده...

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 23:24:39
    پاسخ
    23 1

    چطور میشه در تخلفات ساختمان یا فرنگی بودن اسم مغازه یا موارد عقیدتی و غیره ، شهرداری یا ارگانهای مربوطه براحتی مغازه را پلمپ و یا با قراردادن قطعات بتنی از ادامه فعالیت جلوگیری میکنن ، چرا در مورد ساختمان پلاسکو این کار را نکردن ؟

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 00:37:16
      2 11

      شما از قانون خبر نداری برو مطالعه کن. اون مکان ها به خاطر نداشتن ایمنی نیست که با بتون مسدود میشن. طبق قانون شهرداری حق نداره به خاطر ناایمن بودن مکانی اون رو ببنده.

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 23:30:20
    پاسخ
    385 2

    یکی از بدترین اقدامات دولت اصلاحات شکل گیری شوراهای شهر و روستا بود ، چون شوراها به هیچ عنوان کارکرد اصلی خودشو نداره ، مگه میشه یک نفر هم شورایی باشه هم ورزشکار هم بازیگر و ......فقط برای کار سیاسی و اقتصادی

  • بی نام
    چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 23:34:40
    پاسخ
    78 4

    جان مردم مسئله احساسی و سیاسی و حزبی نیست که بعضی از کاربران از آقای قالیباف دفاع میکنند و مردم را به تقوا دعوت میکنند ، شهردار وظیفه خودشو خوب انجام نداده چون ساختمان پلاسکو قبل از این اتفاقات و پس از سه بار اخطار پلمپ میشد

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 00:33:39
      4 8

      می دونی که وزارت کار هم مسوول بوده برای ایمن سازی ؟و اخطار دادن و همه اینهایی که فکر میکنی فقط شهردار مسوول بوده

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 03:36:00
      11 1

      کی باید پلمب میکرد؟

  • حیدرعلی
    پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 00:11:18
    پاسخ
    218 3

    وقتی نمایندگان مجلس نمی توانند یک شهردار را متقاعد به عذرخواهی کنند چطور می توانند ادعا کنند مجلس در راس امور است؟

  • بی نام
    پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 00:59:37
    پاسخ
    4 8

    یه اشاره ای هم به حرفای قالیباف میکردید که خیلی هم جای جواب دادن از طرف وزارت کار داره.

  • بی نام
    پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 02:30:18
    پاسخ
    18 4

    گزارش قالیباف: نیروهای ما نیم ساعت قبل از حادثه اونجا بودن ...اصلا کلا بچه ها همیشه تو دورن که اگر جایی آتیش بگیره سریع خودشونو برسونن....تجهیزات ما در حد بوندس لیگاست حالا اگه نتونستیم آتیش رو خاموش کنیم و جون آدمها رو نجات بدیم خاکها رو که زود تخیله کردیم...من خودم نیم ساعت بعد از حادثه اونجا بودم می دونید این یعنی چی؟شما می دونی بخوای گاز انبری آهن ها رو ببری یعنی چی؟ من فکر کردم من و دوست و رفقام رو گفتن بیائیم مجلس می خوان بهمون دستخوش بدن ...من به جرات قسم می خورم که تو این مدتی که من تو شهرداری بودم هیچ اتفاق بدی نیفتاده ،ما حتی یه اشتباه هم نداشتیم...هر کی یه دونه خطا یا اشتباه پیدا کنه من بهش یه خونه می دم

  • من
    پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 02:35:10
    پاسخ
    6 22

    میدونید چرا انتقاد علیه قالیباف انقد یاده؟ چون کارهایی که تو تهران کرده رو تو بوق و کرنا نکرده که من فلان کارو کردم. هر خدمتی که کرده رفته سراغ کار بعدی. برعکس دولت که برجام رو انجام داده و با اینکه هیچ چیزی عاید مردم نشده و به قول رهبری مردم لمس نکردن مدام داره میگه ما از برجام اینکارو کردیم. ما تورم رو کم کردیم. رونق اقتصادی انجام دادیم. از رکود عبور کردیم.

  • بی نام
    پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 03:40:49
    پاسخ
    7 18

    اینایی که میگن قالیباف باید عذرخواهی کنه میخوان بعد از عذرخواهی همه ی کوتاهی و قصور بقیه رو بندازن گردن قالیباف. بعد از عذرخواهی قالیباف، خیلی راحت میگن خب خودش که عذرخواهی کرد پس مقصر بوده. اگه مقصر نبود چرا عذرخواهی کرد؟ درحالیکه اول باید مقصر مشخص بشه. بعد اون عذرخواهی کنه. اینطوری هم نیست من و شما بشینیم اینجا بگیم فلانی مقصره. چون هیچی از قانون نوشته شده خبر نداریم و فقط از روی گرایش جناحی داریم نظر میدیم.

  • بی نام
    پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 07:12:41
    پاسخ
    44 3

    علت آن انفجار های تابلو که باعث ریزش سازه به آن شکل شد را هم می پرسیدید.

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 09:27:36
      2 24

      توهم.تو می خوای با این توهم دولت یا قالیباف رو مسوول بدونی.اونجا پر از کپسول گاز بوده چون لوله کشی گاز نداشته.اصلا حرف مردم یا عذر خواهی ار مردم اهمیتی نداره.فقط عذر خواهی ازخانواده کشته شده ها.مردم هم برن استیج ببینن بهتره.

    • بی نام
      جمعه 15 بهمن 1395 - 15:37:39
      0 0

      اگر کپسول گاز باعث آن انفجار ها می شد و به کمک آن بشر قادر به تخریب برج ها و بناهای این چنینی بود ،هرگز لازم نبود سی فور و ترمایت و .... ساخته شود،با همون به قول شما کپسول گاز برج ها رو تخریب می کردن.

  • بی نام
    پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 09:35:07
    پاسخ
    4 54

    ي سريا ميخوان از اب گل الود ماهي بگيرن ولي اينو مطمئن باشن كه مردم ما به همه چي آگاهن و با حرف و حديث يك عده مغرض هيچوقت تلاش و زحمات دكتر قاليباف رو فراموش نميكنن

    • بینام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 19:11:46
      9 1

      یه سوال رو برای همیشه برای ما روشن کنین ، کی به شما و دارو دسته شما و دلواپسان این حق رو داده که خودتونو همه مردم بدونین ؟؟؟؟ به تعداد منفی هات نگاه کن ، اگر کمی وجدان داشته باشی ، میفهمی همه مردم یعنی چی

    • بی نام
      جمعه 15 بهمن 1395 - 19:26:00
      1 0

      .........زحمات کپتان, سردار, دکتر قالیباف......خخخخخخخخ

  • بی نام
    پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 09:35:12
    پاسخ
    33 3

    قالیباف به جای استفا و عذرخواهی یک سری را استخدام کرده برای کامنت گذاری تو سایت ها و فضای مجازی

    • بی نام
      پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 10:12:18
      5 17

      ما مردم عادی هستیم که داریم یک جانبه نگری شما را در این سایت نقد میکنیم.اما به نظر میرسد این سایت و طرفداراش توسط اعتدالیون استخدام شدن

  • بی نام
    پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 11:12:20
    پاسخ
    57 0

    خدا کنه حافظه تاریخی ملت ایران , حوادث و اتفاقات اخیر و برخورد مسئولین کدوم مسئولیت ؟ محترم رو مثل گذشته ها از یاد نبره . چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید گفتا ز که نالیم از ماست که بر ماست . اینا همه اش نتیجه انتخابهای خودمونه ......

  • بی نام
    پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 11:20:23
    پاسخ
    86 0

    اینها بابت جون مردم پاسخگو نیستن خدا به خیر کنه بابت اونهمه انفجار و دلیل اصلی آتیش سوزی چی میخوان به خورد مردم بدن. واقعا الان کسی انتظار داره دلیل واقعی معلوم شه؟؟؟

  • بی نام
    پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 12:44:30
    پاسخ
    16 1

    صدا و سيما همچنين از قاليباف حمايت ميكنه كه احتمال ميره مدال شجاعت هم به خاطر اين نواقص و كوتاهي هاي شهرداري بايد بهش داد.... أفكار پوچ اين صدا و سيما آدم را ميرنجاند

  • بی نام
    پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 13:42:25
    پاسخ
    2 19

    قانون، تکلیف را مشخص کرده است نیازی به هوچیگری رسانه ای نیست بزرگترین مقصر، وزارت کار است . قالیباف چه خوب و چه بد در این قضیه مقصر نبود اما ظاهرا کوبیدن او در نزدیکی انتخابات توسط چنین سایت هایی بسیار ضروری به نظر می رسد

  • امیر
    پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 19:10:07
    پاسخ
    12 0

    به دانش آموزی گفتند بگو الف، هیچ نگفت. گفتند چرا دهان باز نمی کنی؟ پاسخ داد که اگر الف را بگوید، پس از آن می گویند بگو ب و بعد پ و سرانجام تا پایان الفبا را باید برشِمُرَد

  • علی پارساپور
    جمعه 15 بهمن 1395 - 12:50:35
    پاسخ
    2 0

    پلاسکو یک حادثه ی کوچک بود اگر در تهران زلزله بیاید فاجعه ی انسانی رخ خواهد داد بهتر است مقصرین حادثه،برکنار و یا حداقل توبیخ شوند

  • سیامک
    جمعه 15 بهمن 1395 - 17:31:32
    پاسخ
    0 0

    اینکه نظر خوانندگان را منعکس می کنید اقدام خوب و با ارزشی است. اینکه اخیراً کمی از حالت "رسوب کردن بر منافع جناحی و سهامداران سایت"تان پرهیز کرده و نظرات فاخر را نیز منتشر می کنید. متشکرم. البته نظرات من فاخر نیست لطفاً هنگامی که تصمیم می گیرید بهر دلیل از جمله کهنگی موضوع دیگر نظری را پابلیش نگنید یا موضوع را ازلیست پربحث ها حذف کنید و یا پنجرۀ مربوطه را ببندید. مثل گامنتهای جمعۀ این بحث. ممنون. یا...هو

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x