۴۵دقیقه هجمه بی‌پایان قالیباف به دولت روحانی/ چرا مردم ندانند ثروتم چقدراست/ از برجام پاسداری می‌کنم

قالیباف گفت: این سوال می شود که آیا می شود 5 میلیون شغل ایجاد کرد من با اطمینان می گویم بله می شود.

به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه دو حضور یافته بود. وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه برنامه ای برای حمایت از محرومان دارید، گفت: انقلاب ما انقلاب مستضعفین است، امام هم امام مستضعفین بود. فرهنگ ایران و مردم ما هم این است که توجه به نیازمندان و محرومان جز فرهنگ زندگی خودشان می دانند. مسئولان هم باید این را در اولویت بگذارند، اگر در انقلاب امروز مسئولیتی داریم به برکت همین تلاش های ملت و محرومین است.

وی تصریح کرد: امروزبخش قابل توجهی از مردم کم درآمد محسوب می شوند، یک بخشی هم داریم که در یک فقر مطلق به سر می برند. جمع اینها 25 میلیون نفر است. برنامه ریزی من این است که در یک حرکت اورژانسی بتوانیم مشکلات کوتاه مدت اینها را حل و فصل کنیم. ریشه اینکار هم همان بیکاری و رکود و گرانی است. برای کار درازمدت هم باید بیکاری را چاره اندیشی کرد. تا بیکاری حل شود حتما رفع بیکاری زمانی خواهد بود و باید برای این افراد پیش بینی داشته باشیم.مثل یک مجروح تصادفی است که خونش می‌رود اگر خونریزی او را بند نیاوریم ممکن نیست بتوانیم کاری برای او انجام دهیم.

قالیباف گفت: در بخش یارانه و هدفمند کردن یارانه ها باید به این قشر اولویت دهیم. آن یارانه 45 هزار تومانی امروز دیگر قدرت خریدش به یک سوم یعنی 15 هزار تومان تقلیل یافته است. باید قدرت خرید سال 89 را برای شان حفظ کنیم که می شود پرداخت یارانه 150 هزار تومانی.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: در حوزه بیکاری 5 میلیون شغل برنامه قطعی ما است که به مردم وعده دادیم. در این حوزه ما یک سامانه ملی کارانه داریم که همه جوانان بالای 18 سال که جویای کار هستیم با شروع «دولت مردم» آنجا ثبت نام می کنند، براساس آیین نامه این سامانه، مهارت و تحصیلات آنها بررسی می شود اشتغال داشتن در گذشته یا بیکار بودن، متاهلن یا مجرد و .... در این سامانه ثبت می شود و براساس این اطلاعات افراد را مشغول به کار خواهیم کرد.

وی گفت: الان یک مرد خانواده که متاهل هستند، از کار بیکار شده چه کار باید بکنند. ما برای مدتی که در سامانه هستند تا زمانیکه به کار مشغول شوند کمک هزینه 250 هزار تومان را به آنها می دهیم. بعد از جذب شدن به یک مرکز تولیدی این کمک را به آن مرکز کار می دهیم. البته تاکید داریم که اولویت ما در بخش خصوصی برای کار است. آنقدر که بخش خصوصی می‌تواند ایجاد کند بخش های دولتی قادر به این کار نیستند. زنان سرپرست خانوار یک موضوع جدی کشور ما است. الان مرد توی خانه است، دو شیفت کار می کند، خانم کار می کند باز هم مشکلات اقتصادی داریم. یک زن تنها، بدون سرپرست یا بدسرپرست هم باید زندگی را اداره کند هم بچه ها را تربیت کند اگر دولت به اینجا توجه نکند کجا باید توجه کند.

وی ادامه داد: این سوال می شود که آیا می شود 5 میلیون شغل ایجاد کرد من با اطمینان می گویم بله می شود. در حوزه آی تی، خدمات، صنعت و گردشگری و ...می شود ایجاد شغل کرد. امروز اولین کشور دنیا در جمع منابع گازی و نفتی خودمان هستیم. حدود 51 میلیون تن در حوزه پتروشیمی تولیدات داریم که می توانیم تا 60 میلیون تن ظرفیت کمتر از یک سال عملیاتی کنیم. هر میلیون تن 200 هزار شغل مستقیم و 400 هزار شعل غیرمستقیم ایجاد می کند. کاهش هزینه دولت و صالاح ساختار دولت و اصلاح نظام مالیاتی به نفع تولیدکنندگان و افراد خرده پا و جلوگیری از فرار مالیاتی از سیاست هایی است که می توان توجه به محرومان را داشته باشیم.

قالیباف گفت:‌اولین نکته ای که به مردم تهران قول دادم این بود که تلاش می کنم فاصله شمال و جنوب شهر را کم کنم و همین اتفاق افتاده و الان باید در تمام کشور این اتفاق بیفتد.

او تاکید کرد: اگر یارانه ها محقق شود، من به مردم قول می دهم این فاصله طبقای را کم کنیم تا مردم آن را در زندگی خود حس کنند.

وی درباره برخوردش به عنوان رئیس جمهور با مفاسد اقتصادی نیز اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز کشور ما که مردم از آن دل شکسته هستند مبارزه با فساد است. هر کسی به مفسد رحم کند به مردم و آرمان های انقلاب ظلم کرده است.

شهردار تهران تاکید کرد: اولین گام ما در دولت قطع دست کسانی است که وجودشان و جایگاهشان مفسده انگیز است یعنی آن 4درصدی که می گویم با رانت و نفوذ از امکانات استفاده می کنند.

او گفت: آیا الان کسی می داند باید جلوی 25هزار میلیارد قاچاق واردات کالا را بگیرد؟ الان کشاورزهای ما بسیار کار می کنند اما سودی نمی برد. در این بین دلالان سود کلان می کنند باید با آنها برخورد کرد.

قالیباف اظهار کرد‌: سابقه مدیریتی من نشان داده و همه دوستان هم می دانند که وقتی مدیر فسادی داشت باید برخورد کند. همین چند روز پیش گفته شد که در خانه فلان وزیر کالای قاچاق دیده شده، من اگر جای رئیس جمهور بودم وزیر را عزل و از مردم عذرخواهی می کردم.

او گفت: این مصیبت برای کشور است که کارچاق کن ها از نزدیکان وابستگان مسئولان باشند. رسانه ها باید در بیان این موضوعات آزاد باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره دست اندازی به منابع عمومی نیز اظهار کرد: یکی از دلایلی که می گویم به مردم توجه نمی شود همین منش اشرافی گری است. وقتی یک مدیر از خانه خارج نشود و تنها مسیر خانه و اداره را طی کند، در جریان مشکلات مردم قرار نمی گیرد.

او گفت:‌ می گویند برخی از اعضای کابینه ثروت خود را اعلام نکردند، من ‌گفتم حتما خجالت می کشند مطرح کنند که وقتی یک نفر حتی همان حداقل حقوق قانون کار یعنی 800 هزار تومان را ندارد، اینها خجالت می کشند بگویند چند صد میلیارد ثروت دارند. البته من نمی گویم این ثروت از راه نامشروع حاصل شده، همان ثروت حلال هم در شان مدیر ما نیست.

وی تاکید کرد: بنده به محمد باقر قالیباف هیچوقت کار اقتصادی حلال هم انجام نداده ام. وزرای من قبل از اینکه به قوه قضاییه دارایی خود را بگویند باید قبل از رای اعتماد دارایی خود را به مرد بگویند. وزیر من اجازه کار اقتصادی در دوزه کاری خود ندارد.

او در مورد راهکارهایش برای مقابله با آسیب های اجتماعی، گفت: من آشنایی دقیقی به این موضوع دارم. اولا این را بگویم که ریشه اصلی آسیب های اجتماعی گرانی و بیکاری است و در درجه بعد نابرابری های اجتماعی است که فرصت ها را به صورت برابر در اختیار مردم قرار نمی‎دهد. طلاق، مهاجرت و ... از آسیب های جدی است. امروز فاصله بین یک جوان تحصیل کرده با اعتیاد بسیار کوتاه است و آن بیکاری است. اگر جوانی به سمت اعتیاد رفت واقعا ما آن را از دست داده ایم. شما نگاه کنید امروز فاصله بین افسردگی دختران تحصیل کرده در منزل با یک دختر جوان بانشاط و موثر برای رشد کشور و فعالیت های فرهنگی، تنها یک کار است.

قالیباف با تاکید دوباره بر ایجاد 5 میلیون شغل ادامه داد: سامانه این کار را توضیح دادم؛ اما برخی مدام می گویند نمی شود! آخر چرا نمی شود؟ منابع این کار هست. هر سال بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر به متقاضیان کار اضافه می شوند.

او ادامه داد: درآسیب های اجتماعی ما باید اقدامات اورژانسی انجام دهیم، مانند شهر تهران که روزانه 30 هزارنفر را اسکان و غذا می دهیم اما در درازمدت همان اشتغال می تواند چاره ساز باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در مورد اعلام دارایی هایش در صورت انتخاب به عنوان رییس جمهور، گفت: وامصیبت از روزی که رئیس دولت و وزرا نخواهند قانون را انجام دهند. ما در دولت مردم بیش از این باید انجام دهیم، دانستن حق مردم است، چرا مردم نباید بدانند که ثروت قالیباف چقدر است؟ چرا مردم ندانند که وزرا و رئیس جمهور چه ماشینی سوار می شوند؟ من علاوه بر اینکه قانون را اجرا می کنیم و فهرست اموالم را در اختیار قوه قضائیه می گذارم؛ حتما آن را به اطلاع عموم مردم هم می رسانم. یعنی اگر توفیق خدمت یافتم بلافاصله می گویم که دارایی من این است و برای وزرا و استاندارها هم شرط می گذارم که این را بگویند.

مجری در این قسمت برنامه پرسید، برای رفع موانع ازدواج چه موانع عملی دارید؟ که قالیباف، گفت: مسئله ازدواج با نصیحت حل نمیشود، فرض کنید دخترمان بخواهد ازدواج کند، وقتی کسی می آید خواستگاری طبیعی است که میپرسیم شغلت چیست؟ میگوییم سرپناهت کجاست؟ آن جوان نمیداند. واقعا چطوری جوان ما باید ازدواج کند. اگر میخواهیم ازدواج اتفاق بیفتد باید به کارهای ریشه ای برگردیم. ازدواج مساوی با شغل است وقتی میگوییم 5 میلیون شغل یعنی 5 میلیون ازدواج.وقتی میگوییم اصلاح نظام بانکی یعنی ازدواج. ما 50 هزار میلیارد وام را به چند صد میدهیم اما چند میلیون زوج را یکی سه میلیون تومانش را نمیدهیم. 

وی تصریح کرد: اگر دست آن قاچاق چی کالا را قطع کنیم اگر دست وارادات چی را قطع کنیم، اگر به پیمان کار و کارآفرین کمک کنیم. مشکل حل میشود. اینطوری نگویید که فقط جوانان ما ازدواج کنیم، الان چرا آمار طلاق بالاست؟ وقتی نگاه میکنیم میبینیم که بیشتر طلاق ها در سال اول است، چون می آید می ییند که خانه و شغل ندارد و به طلاق ختم میشود، خب اگر میخواهند طلاق بگیرند ازدواج نکنند بهتر است.

او در مورد راهکارهایش برای مقابله با ریزگردها تأکید کرد: ما بحران اقتصادی و چالش های جدی احتماعی که صحبت کردیم داریم، و بعد چالش های جدی در حوزه محیط زیست و مخصوصا در بحران آب داریم. که این بحران خاک هم برای ما ایجاد می کند. حتی اگر ما رشد اقتصادی داشته باشیم ووضعیت معیشت مردم هم درست باشد، اگر آلودگی هوا، شامل ریزگردها که دیگر در جنوب به آن میگویند ریزمرگ، ایجاد شود، دیگر کیفیت زندگی پایین می آید.

قالیباف اظهار کرد: موضوع آلودگی محیط زیست موضوع مهمی است که باید بگویم متاسفانه دولت فعلی برای حقوق شهروندی چقدر وقت گذاشت، آیین نامه و بخش نامه تهیه کردند. اما من میگویم اولین حق مردم این است که اگر نان سر سفره شان نمی بریم هوا را از آنها نگیریم چه حقی بالاتر از حق هوای خدادای است؟ من نمیگویم آنها مهم نیستند، اما آیا از حق هوا مهم ترند؟ همین کاری که شروع کردند برای مالچ پاشی، خودش چندصد هزار شغل ایجاد میکند. خب چرا این کار نکردند؟

شهردار تهران درباره آلودگی هوای این شهر نیز بیان کرد:‌ من بارها گفتم که آلودگی تهران قابل حل است. من طرحم را به دولت بردم. همه کارشناس ها قبول کردم و گفتند بهترین طرح است اما اجرایی نشد.

او وعده ای هم به مردم داد: من به شما قول می دهم دولت مردم 50درصد در این چهار سال آلودگی هوا را کاهش می دهد و تلاش می کنم با روابط خوب با سایر کشورها مشکل ریزگردها در را حل کنیم.

قالیباف درباره حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب گفت:‌ مهمترین اصل این است که روحیه انقلابی را حفظ کنیم و روحیه انقلابی یعنی ما مشکلات را حل کنیم. در دولت مردم، مردم دولت هستند و دولت تافته جدابافته نیست. بعنی تجار، تولیدکنندگان، اندیشمندان و دانشمندان را بزرگ می داریم و در خدمت آنها خواهیم بود. انقلابی بودن این نیست که بگوییم نمی توانیم، نمی شود، نداریم. بلکه یعنی می توانیم، ‌می شود و داریم.

وی درباره راهکار برای مقابله با آمریکا نیز اظهار کرد: مهمترین کار این است که کار کنیم. اگر از من بپرسید مهمترین کار برای مقابله با آمریکا چه کنیم، می گویم کار، کار، کار. دیپلماسی قدرت بود که در مبارزه با آمریکا به ما قدرت داد. هر کارگری به کار گرفته شود، یعنی مبارزه با آمریکا. هر کارآفرینی شغل ایجاد کند یعنی مبارزه با آمریکا. ما با شعار به مقابله نمی رویم.

وی درباره توافق هسته ای نیز اظهار کرد:‌ این توافقنامه امروز، تعهد حاکمیت است و هیچ دولتی نمی تواند این برجام را برهم بزند. بنده هم حتما از آن پاسداری می کنم. اما باید بگویم هر دولتی غیر این دولت هم بود همین مسیر را طی می کرد چراکه مجموعه نظام تصمیم گرفته بود این روند را طی کنند.

قالیباف ادامه داد: حالا سوال مردم این است که نفع برجام برای مردم چه شد؟ این ضعف دولت ماست. اروپایی ها به ما محصولات خود را فروختند اما چرا برای مردم ما کار ایجاد نشد؟ چرا دولت وارد حوزه تجارت و بانک نشد؟ این ضعف است و مردم زجر آن را می کشند.

این کاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم، در ادامه افزود: در دولت مردم تحت هر شرایط سخت اقتصادی، من به مردم عزیز قول میدهم که همه عزیزانم در دو وزارت خانه آموزش و پروش و وزارت علوم، باید بدانند که رشد ما در تقویت این دو وزارتخانه است. با عدالت آموزشی و افزایش امکانات به این باید برسیم. ما میخواهیم بگوییم، منزل، مسجد،مدرسه و محله باید در کنار هم قرار بگیرند تا ما از بحران، اجتماعی، اقتصادی و ... نجات یابیم.

قالیباف در جمع بندی صحبت هایش، گفت: میخواهم بگویم که دولت مردم،در برنامه تحول اقتصادی که توضیح دادم در حوزه 5 میلیون شغل و رسیدگی به اقشار کم درامد و اصلاح نظام مالیات، متعهد به این کارها هستیم. مهم ترین نکته اما زمان است و ما حق نداریم 4 سال دیگر زمانمان را به این دولتی بدهیم که زمان را از دست داد. من در تمام زندگیم همیشه مثل ساعت کار کردم و در این شهر تهران کورنومتر زدم و با مردم این شهر قرار گذاشتم، مردم باور کنید که 4 سال زمان کمی نیست، من قول میدهم که هر سال در هفته دولت ببینید که زندگی شما در حال تحول است، این تعهد من به مردم این کشور است که همه امیدم به دختران گلم و پسران عزیز باسواد و خلاقی است که به امروز به کنار رانده شده اند.

او در پایان تأکید کرد:من در ابتدای انقلاب به عنوان یک جوان آمدم تا جان خودم را برای اسلام و انقلاب بدهم و امام و شما مردم امروز منی که یک روزی نیروی عادی و نوجوان بودم، امروز به اینجا رسیدم و اگر لازم باشد آبروی خودم را برای حفظ کشورمان بدهم، این کار را خواهم کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفری A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    3 0
    آقای قالیباف شما در طول 12 سال، هیچ کدام از مشکلات تهران را حل نکردید، چطور می توانید به صورت اورژانسی مشکلات کشور را حل کنید؟؟؟ مردم به خوبی می دانند که راه حل های اورژانسی همان گازانبری سابق بعدها چه بلاهایی سرشان می آورد و آنها را از چاله به چاه می اندازد
  • امیری A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    3 0
    شما حاضر به عذرخواهی بابت پلاسکو، املاک نجومی، استخدام های نجومی و ... نشدید پس چطور بقیه را به عذرخواهی دعوت می کنید؟ رطب می خورید و منع رطب می کنید؟
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    29 13
    45 دقیقه اتهام، دروغ، تحریف، بزرگنمایی، وعده توخالی