حسن روحانی و مصطفی هاشمی طبا آخرین نفراتی بودند که در مناظره امروز سخن گفتند. روحانی از رقبایش پرسید که آیا دولت هیچ کار خوبی انجام نداده است؟

به گزارش خبرآنلاین، در بخش پایانی مناظره امروز به هر کاندیدای فرصت داده شد که حرف پایانی خودش را بزند.

حسن روحانی گفت:‌ گفته شد که ما به دنبال صداقت و بیان واقعیت هستیم. من از مردم ایران می پرسم که کاندیداهایی عزیزی که در این دو هفته مداوم علیه دولت حرف می زنند که حق شان هست، آیا دولت در این مدت سال هیچ کار خوبی انجام نداده است؟ آیا تحریم را رفع نکرده؟ آیا حقوق مردم را احقاق نکرده است؟ آیا طرح تحول سلامت برای مردم راحتی نیاورده است؟

رئیس جمهور در ادامه مثال های دیگر را نیز بیان کرد: خودکفایی در گندم، گازوئیل و بنزین و زندگی کشاورزان که بهتر از گذشته شده، خوب نبوده است؟ در همین سالی که گذشت دولت 15 هزار میلیارد تومان پول آنها را پرداخت کرده است. قیمت گندم آنها نسبت به قیمت جهانی دو برابر خریداری می کند یعنی یارانه غیرمستقیم می دهد. راه های روستایی ایجاد شده، برقی که اکنون 10 خانوار به پایین تر در روستاها نداریم که برق نداشته باشد. گازرسانی که اگر در گذشته، 14 هزار روستا گازرسانی شده، اکنون 9 هزار روستای دیگر گازرسانی شده است. افزایش واردات غیرنفتی که در تاریخ شصت ساله بی نشیر بوده است.

روحانی گفت: بهره برداری از پارس جنوبی که آقای میرسلیم اظهار کردند. اگر برجام نبود،‌کمپرسورها نمی رسید. اگر برجام نبود، ستاره خلیج تا دو سال دیگر هم افتتاح نمی شد چون کمپرسور ها توقیف بود. ما به دقت اینها را بدانیم و به مردم اعلام کنیم.

آخرین کاندیدایی که در مناظره امروز سخن گفت، مصطفی هاشمی طبا بود. او سخنانش را با شعر شروع کرد: قلندران حقیقت به نیم جو نخرند/ قبای اطلس آن کس که از هنر عاری است.

او ادامه داد: هنر چشمه ای است زاینده و دولتی است پاینده. هنرمند هرجا که رود، قدر بیند و در صدر نشیند و بی هنر لقمه چیند و خواری بیند. هنر خوب زیستن، مهارتی است که همه مردم ما باید داشته باشند. شهیدان هنر خوب زیستن و هنر خوب مردم را خوب به یاد داشتند و مردم ایران میراثدار آن هنرمندان والاتبار هستند. مردم ایران باید به فرهنگی برسند که ادامه دهنده و میراث خوار آن هنرمندان بزرگ باشند.

اگر ما هنر خوب زیستن را سرلوحه کار خود قرار دهیم می توانیم به مراحلی برسیم که ایران را سربلند کنیم ایران را بسازیم و ایران راعاری از هرگونه عدم صداقت کنیم و با هنر صادق و صریح بودن، آینده نیکویی داشته باشیم.

29213

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662023

برچسب‌ها