ایرنا نوشت: قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: این انتخابات گزینش آزادانه و آگاهانه مردم از یک جریان و طرز تفکر بود و روحانی بعد از انتخابات، رئیس جمهوری همه کشور است چه آنهایی که به ایشان رای دادند و چه آنهایی که رای ندادند.

حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا گفت: در انتخابات ریاست جمهوری جریانی که در راس آن روحانی و مجموعه هوادارانش و جریان دیگر که در راس آن آقای رییسی و هوادارانش بود، در واقع دو نوع تفکر، گرایش و دیدگاه در برابر مردم بود. این انتخابات یک گزینش آزادانه و آگاهانه از انتخاب یک جریان و طرز تفکر بود.

منتجب نیا ادامه داد: رئیس جمهوری نمی تواند بگوید من رئیس جمهوری کسانی هستم که به من رای دادند و آنهایی هم که رای ندادند، نمی توانند بگویند ما چون رای ندادیم و ملزم نیستیم که از دولت حمایت کنیم. بنابراین همه باید به این نکته توجه داشته باشند که امروز تضعیف رئیس جمهوری تضعیف نظام است. باید همه تلاش کنیم که وحدت و اقتدار به وجود آید. این نظام در سه قوه ای که در راس همه آنها رهبری است خلاصه می شود. اگر بنا شود که ما تک تک این قوا را تضعیف کنیم و شعار حفظ نظام دهیم این تناقض در گفتار و عمل است بنابراین طیف مقابل دولت منتخب باید بداند که تبلیغات انتخابات تمام شده و دیگر تخریب و تضعیف از هر ناحیه بوده گذشته است. روحانی حال رئیس جمهوری هستند و چهارسال مسوولیت دارند و باید تلاش شود که این دولت موفقیت داشته باشد چراکه موفقیت رئیس جمهوری و دولت موفقیت نظام است.

او گفت: اصلاح طلب ها و حامیان ایشان و حتی اصولگرایان معتدل در صف نیستادند که سهمشان را بگیرند، آنها به وظیفه خودشان عمل کردند و رئیس جمهوری هم باید به وظیفه خودش عمل کند.

کسی کاسه داغ‌تر از آش نشود

همچنین ایلنا نوشت:

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: بیانات رهبری در چارچوب قانون است و منظور ایشان از کلمه آتش به اختیار کاملا روشن است نباید با سوء تفسیر از این کلمه دست به اقدامات خودسرانه زد.

حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز ایران خاطرنشان کرد : قطعاً رهبری بیانات خود را در چارچوب قانون بیان می‌کنند. هیچ کاری در کشور خارج از چارچوب قانون صورت نمی‌گیرد و همه دستگاه‌های اجرایی، تبلیغاتی و مسئولان وظیفه دارند بر اساس قانون عمل کنند.

کنعانی‌مقدم در ادامه با بیان این که حرکت خلاف قانون آشوب‌گری است و انقلابی‌گری با آشوبگری فرق دارد، عنوان کرد: انقلابی‌گری براساس عقلانیت است. او در ادامه افزود:‌ اصولگرایی یعنی قانونگرایی و آنهایی که خلاف این عمل می‌کنند به دنبال آشوب هستند. او گفت: در گذشته بارها شاهد جریان‌های نفوذی در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها بوده‌ایم که با اقداماتی سعی در تخریب چهره نظام داشتند. این افراد عمدتاً کاسته داغ‌تر از آش هستند.

کنعانی‌مقدم یادآور شد: در دوره‌ای شاهد بودیم که منافقان در بسیاری از بخش‌ها نفوذ کرده بودند و خود را برتر از دیگران اعلام می‌کردند و بر اساس آن دست به جنایت‌ها  زدند؛ باید مراقب نفوذی‌ها باشیم.

او در ادامه با اشاره به این که قانون برای تمامی هنجارشکنی‌ها شفاف است و نباید دست به اقدامات خودسرانه زد، گفت: در بحث مسائل اجتماعی قانون کاملاً شفاف و مشخص است.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676507

برچسب‌ها