معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بسیار امیدوارم روز بررسی صلاحیت وزرای کابینه دوازدهم، روزی خوب و نماد همکاری دولت و مجلس باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور می‌گوید: باید هوشیار باشیم که حواشی بر متن قالب نشود و اهمیت تحلیف با ویژگی‌هایی که داشت تحت الشعاع مسائل حاشیه‌ای و فرعی قرار نگیرد.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره تلاش برخی برای بزرگنمایی حواشی برگزاری مراسم تحلیف رياست جمهوري دوازدهم گفت: تحلیف در نوع خودش بی نظیر بود، حضور 105 هیأت خارجی، تعداد قابل توجهی رئیس دولت و رئیس کشور، روسای مجالس ملی و سنا و هیأت‎های بلندپایه در مراسم تحلیف، از بُعد بین المللی معنای ایران دوستی دارد.

وی افزود: باید مراقب بود در شرایط فعلی مسائل فرعی جای مسائل اصلی را نگیرد، باید هوشیار باشیم حواشی بر متن قالب نشود و اهمیت تحلیف با ویژگی هایی که داشت، تحت الشعاع مسائل حاشیه ای و فرعی قرار نگیرد و آن عظمت نظام جمهوری اسلامی در سطح دنیا تحت تأثیر بعضی از حواشی قرار نگیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حضور تعداد کثيري هیأت خارجی بلندپایه در مراسم تحلیف گفت: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ و امضای حکم ریاست جمهوری، به تعامل با دنیا تأکید داشتند. این توصیه رهبر معظم انقلاب در نطق آقای رئیس جمهور کاملا انعکاس داشت و دولت به تعامل با دنیا پایبند است.

وی درباره آخرین رایزنی ها با مجلس پيرامون کابینه دولت آینده، یادآور شد: صحبت هایی درباره کلیات موضوع کابینه با آقای لاریجانی، بعضی اعضای هیأت رئیسه و برخی نمایندگان داشتیم. منتظریم انشاءالله لیست وزرای پیشنهادی را آقای رئیس جمهور معرفي کند تا روی مصادیق هم رايزني‎ها پیگیری شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره زمان تحویل لیست وزرای پیشنهادی به مجلس گفت: هنوز نمی توان زمانی را اعلام کرد اما به نظر می رسد این هفته لیست وزرای پیشنهادی به مجلس داده شود و طبق آیین نامه داخلی مجلس یک هفته بعد نمايندگان صلاحيت وزراي پيشنهادي را بررسي خواهند کرد.

وی در واکنش به اظهارنظر برخی نمایندگان درباره اینکه برخی وزرای پیشنهادی نمی‎توانند از مجلس دهم رأی اعتماد بگیرد، اظهار کرد: باید صبر کرد تا پس از معرفی وزرای پیشنهادی نقطه نظرات نمایندگان را دریافت کرد. انشاءالله روز رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی، روزی بسیار خوب و نماد همکاری دولت و مجلس خواهد بود.

وی اظهار کرد: در واقع باید دید لیست وزرای پیشنهادی شامل چه کسانی است. الان نمی توان به طور قاطع گفت وزرای پیشنهادی چه کسانی هستند. نه لیستی منتشر شده و نه رئیس جمهور تصریحی داشته است. حتی امروز هم ما نمی دانیم مشخصا چه افرادی در چه سمت هایی پیشنهاد می شوند.

امیری در پاسخ به این سئوال که مهمترین قفلی که در دولت یازدهم باز کردید چه بود؟، بیان کرد: من در ابتدای آغاز به کار دولت، قائم مقام و معاون امور پارلمانی وزارت کشور بودم. استقرار دولت، انتخاب استانداران و فرمانداران آن هم همزمان با مجلس نهم کار بسیار سنگینی بود که به لطف خداوند متعال انجام شد.

وی ادامه داد: مدتی هم هست که معاون پارلمانی رئیس جمهور هستم. الحمدالله همکاری خیلی خوبی بین مجلس شورای اسلامی با دولت برقرار است. امور نظارتی مجلس با نگاه اقناعی، رسیدگی به طرح های مجلس و لوایح دولت به خوبی انجام می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در تشریح مهمترین اقداماتش یادآور شد: سه وزیر پیشنهادی که در مجلس نهم رأی اعتماد نگرفتند، در مجلس دهم رأی اعتماد گرفتند. جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی نیز با نگاه های کارشناسی مجلس برگزار و منجر به رای اعتماد دوباره به او شد که از نکات قابل توجهی است. ما معتقدیم اگر همکاری بین دولت و مجلس یک همکاری با دغدغه حل مشکلات کشور باشد، امورات پیش می رود و الحمدالله ها شاهد همین وضیعت هستیم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    2 0
    چرا نمی خواهیم قبول کنیم که بدنه وزارت کشور، خصوصاً فرمانداران و بخشداران مناطق محروم، با دولت همسو نیستند و حتی بعضاً علیه دولت کار می کنند؟ این چه نفعی به دولت و مردم می رساند؟ کمی عاقلانه حرف بزنیم. شما فقط تهران را می بینید. بابا، وضع در شهرستانهای کوچک خیلی خرابه.
  • رضا صدر A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    2 0
    ما با این حرف ها گول نمی خوریم.رحمانی فضلی باید برود.در صورت معرفی ان شا الله با تلاش دوستان نماینده ایشان تایید نخواهد شد.