ایسنا نوشت: آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی، گفت: تعداد زیاد شهدای روحانی، دهان بدگویان را می‌بندد، دیگر اینکه بگویند فرزندان و جوانان مردم را مقابل گلوله فرستادند، جایی ندارد.

 

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد عالی کنگره شهدای روحانی استان قم، با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) عنوان کرد: امیرالمومنان(ع) می‌فرماید من به هیچ کار خوبی دعوت نمی‌کنم، مگر اینکه قبل از شما خودم آن را به جا آورم و شما را از کاری نهی نمی‌کنم، مگر اینکه خودم قبلا ترک کرده باشم.

این مرجع تقلید ادامه داد: اینکه اگر مردم را به کاری دعوت و یا از امری نهی می‌کنیم، خودمان در انجام و یا اجتناب از آن پیشگام باشیم، فرهنگ علوی و اسلامی است و شهدای روحانیت با این تعداد زیاد، الهام گرفته از این کلام مولا است.

وی با اشاره به تعداد زیاد شهدای روحانی، گفت: این امر دهان بدگویان را می‌بندد، دیگر اینکه بگویند فرزندان و جوانان مردم را مقابل گلوله فرستادند، جایی ندارد؛ این باید در جامعه پررنگ شود و به جامعه نشان داده شود که روحانیت در شهادت پیشگام بوده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در دفاع مقدس همین مسئله پیوند معنویت و رزم سبب موفقیت شد، زیرا رزمندگان ما شب‌ها دعای کمیل و توسل و زیارت عاشورا می‌خواندند و به جنگ دشمن می رفتند و امروز نیز که ما دست‌مان از معنویت پُر است، باید مسایل نظامی با این موضوع گره بخورد.

این مفسر قرآن با بیان اینکه دشمنان هم فهمیده‌اند که رمز موفقیت ما این مسئله است عنوان کرد: به همین دلیل می‌بینیم که دشمن از این موضوع در هراس است و سعی می‌کند با مسایل فرهنگی باعث انحراف در عقاید و تزلزل در افکار جوانان ما شود و آنان را به فضای مجازی سرگرم کند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728672

برچسب‌ها