۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۳

حسن بیادی خبرهایی برای حامیان موسوی دارد.

 یاسر حسینی
میرحسین موسوی طی روزهای گذشته خبر از حمایت بخشی از اصولگرایان از خود را داده بود، آنچه که با نگاه تردید از سوی رسانه ها نگریسته می شد اما با عیان شدن مواضع انتخاباتی احزاب و گروههای سیاسی شرایط دارد به نفع او رقم می خورد تا طی روزهای آینده شاهد چرخش در میان بخشی از حامیان سابق احمدی نژاد به سمت میرحسین موسوی باشیم. حسن بیادی یکی از این افراد است که در گفت و گو با «خبر» خبرهایی برای حامیان موسوی دارد. نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه «معتقدم افرادی که کاندیدا شدن افراد دیگر در انتخابات ریاست جمهوری را بر نمی تابند بدنبال حکومت پادشاهی هستند و نمی خواهند برای خود رقیبی داشته باشند» عصر دیروز در مشهد به« خبر» گفت: اما طبق قانون اساسی کشور هر فردی که احساس می کند می تواند به کشور کمک کند در صحنه انتخابات حاضر شود و هیچ منع قانونی و شرعی ندارد لذا از آنجا که حکومت ما مردمی و دینی است حضور مردم همیشه در انتخابات سرنوشت‌ساز بوده از این رو تعدد کاندیداها بر شاداب شدن انتخابات می افزاید.

آقای بیادی! به نظر شما کدام بخش از اصولگرایان نسبت به موسوی اقبال نشان می دهند؟
به نظرم آقای مهندس موسوی ابتدا باید تناسب خود را با اصولگرایان معرفی کند، زیرا اگر تفکر خود را نسبت به جامعه اصول گرایان تعریف کند، اعتقاد دارم در بین اصولگریان واقعی جایگاه ویژه ای پیدا خواهد کرد.این طرز تفکر که موسوی را منتسب به اصلاحات کنیم حتما به وی خیانت کرده و از آرا وی کاسته خواهد شد.اگر آقای موسوی در ادامه موسوی 8 سال دفاع مقدس باشد حتما رای می آورد.آن موسوی که شاخص بچه حزب اللهی ها و رزمنده ها بوده و در میان خط امامی ها هم هنوز جایگاه ویژه ای دارد و باید کمک کرد این جایگاه حفظ شود. آبادگران جوان یک جمعیت نوپاست، نهادی است که از یک سری از جوانان وارسته و انقلابی تشکیل شده است و از اول اهدافشان بر مبنای تحقق فرمایش رهبری در مشارکت عمومی و شاداب کردن انتخابات بوده است، تا فضا سالم نشود هر اتفاقی احتمال دارد که به‌وقوع بپیوندد و در انتخابات اما اگر برابر باشد مردم می توانند کاندیدای خود را با سلایق خود انتخاب کنند. 

 آیا جبهه گیری در خصوص انتخابات از سوی موسوی دیر نیست؟
آقای موسوی باید تعریف کند اما هنوز تعریف نکرده، شاید ایشان هنوز برای اصلاحات تعریف نکرده باشند. چون شاخص اصول گرایی احمدی نژاد نیست و اصول گرایی در یک شخص جلوه گر نمی کند بلکه در تفکرات افراد وجود دارد.خود رهبر شاخص اصول گرایان است،مقام رهبری اصول گرای واقعی است. مقام معظم رهبری در تشخیص مصلحت نظام و در شورای عالی فرهنگی و در حساس ترین مناسبی که زیر نظر ایشان است افرادی را انتخاب می کنند که دغدغه جبهه ای بودن را نداشتند؛ زیرا اصول گرایی در جبهه ای بودن نیست.افرادی می آیند و می روند و با موفقیت و عدم موفقیتشان به تفکرات صدمه می زنند اینها نمی توانند شاخص بارز اصلاحات و اصول گرایان باشند.

آیا آباد گران جوان منهای چمران باز هم از میرحسین حمایت می کنند؟
چمران جزء آبادگران ایران اسلامی است جمعیتی بنام آباد گران ایران نداریم.آبادگران ایران یک ائتلاف بوده که رئیسش چمران بوده است آبادگران جوان هم مثل بسیاری از اصول گرایان از جانب موسوی منتظر یک اعلام تناسب هستند ما از طریق رئیس ستاد پیشنهاد کردیم که اگر ایشان یکی از اعضای کابینه شان که نیاز به رای گیری در مجلس ندارد و با ایشان همفکر است از جبهه اصول گرایان انتخاب کند مثلا برای معاون اولی فردی را انتخاب کند شاید این یک حرکت مثبتی در این راستا باشد.

قالیباف حتما از موسوی حمایت می کند. تفکر قالیباف برای اداره کشور با موسوی همراه است البته فقط برای اداره کشور نه برای اداره احزاب.

در این شرایط موضع آقای قالیباف در انتخابات چیست؟
هر کس نسبت به دوران خود سنجیده می شود شاید اگر قالیباف نامزد می شد جز‍ء کاندیداهای توانمند اصول گرایان قرار می گرفت،اگر قالیباف کاندید می شد موسوی انصراف می داد.

گفته می شود قالیباف جوان شده موسوی است؟
به نظر من اصلا سیاسی نبود بلکه یک اختلاف نظر بود برای اداره شورای شهر دوستان نظراتی داشتند به‌همین دلیل انتخابات یک هفته به تعویق افتاد.

در این شرایط یکی از موضوعاتی که رخ داد مساله انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران بود، بحث ریاست شورای شهر و انتخاب چمران چقدر سیاسی می دانید؟
به این مساله نمی شود زیاد اعتماد کرد چرا که شاید این رقم کمتر یا بیشتر باشد ولی حمایت این عده نیز دال بر اثرگزاری مردم نیست چون متاسفانه مجلس شورای اسلامی نتوانمسته که عملکرد خوبی را از دولت ارائه دهد.

آقای بیادی! در خصوص اعلام حمایت 50 نماینده مجلس از احمدی نژاد چه نظری دارید؟
عملکرد آقای احمدی نژاد در شورای اسلامی شهر تهران نشان داد که ایشان با ارائه برنامه های خوب و مناسب و تعریف شده رضایت مردم تهران را در شورای شهر تهران برانگیخت و از آنجایی که تهران بعنوان یک الگوی کوچک از جامعه تعریف شده بود اعتقاد پیدا کردیم که احمدی نژاد می تواند یک تحولی در جامعه ایجاد کند. در واقع ما اعتقاد داریم که دولتهای جمهوری اسلامی باید در طول هم حرکت کنند نه در عرض یکدیگر و چون حکومت ما یک حکومت اسلامی است پس رئیس جمهورمان نیز باید معتقد به دین باشد ولی متاسفانه این امر محقق نشد و دولت عزم خود را در موازات 27 سال انقلاب قرار داد. مراجعه به امار و ارقام ارائه شده در مراسم 22 بهمن سال 87 که متاسفانه هیچ‌کس بدنبال تایید این آمار نیست دولت نهم را در بعضی موقعیت در مقابل تاریخ ایران قرار دادند و در اکثر بخش در مقابل 27 سال انقلاب در واقع استنباط از این آمار و ارقام این بود که قبل از سال 84 هیچ کاری صورت نگرفته و طوری در اذهان جلوه کرد که دولتهای قبل به جامعه خیانت کرده اند.

شما به عنوان یکی از حامیان آقای احمدی نژاد در دور پیش نظرتان در خصوص مدل مدیریتی احمدی نژاد چیست؟
هر حرفی جایگاه خود را دارد مردم خود تحلیل می‌کنند و با مشاهدات خود خوب مقایسه می‌کنند.

ارزیابی شما از کارکرد دولت نهم چیست؟
من با این سیستم مخالفم مگر اینکه آقای نژاد، احمدی نژاد دیگری را تعریف کند و برای آینده کشور یک دولت دیگر را تعریف نماید و من ادامه فعالیت همین دولت فعلی در 4 سال آینده را به صلاح نمی دانم.

با این اوصاف عملکرد4 سال آینده را چگونه پیش بینی می کنید؟
من با این سیستم مخالفم مگر اینکه آقای نژاد، احمدی نژاد دیگری را تعریف کند و برای آینده کشور یک دولت دیگر را تعریف نماید و من ادامه فعالیت همین دولت فعلی در 4 سال آینده را به صلاح نمی دانم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۱:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۵
    0 0
    سوال آخر رو از خواننده پرسیدین دیگه؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۵
    2 0
    یعنی اتفاق می افتد:(قالیباف معاون اول موسوی )چه شود ...
  • بی نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۵
    0 0
    چهار خط مصاحبه رو نتونستین تنظیم کنین! سوالا از وسطهای مصاحبه یه دونه عقب افتاده و همه مصاحبه رو به هم ریخته! یعنی یه دونه ادیتوری که سرش به تنش بیرزه تو اون دستگاه عریض و طویل خبر و خبرآنلاین نیست؟!؟!
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۰
    0 0
    اگر قالیباف معاون اول میرحسین بشه شک نکنید میر حسین رای میاره
  • اعظم میرزاحسینی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 1
    با سلام . جناب آقای بیادی با توجه به وقایع سالهای گذشته و دسته گلهای که به حمایت آقای موسوی آبیاری شد . آیا سخنان شما حاکی از حمایت از افکار و عقاید ایشان است؟؟؟؟!!!!!!!