کفاشیان می گوید به اعضای کمیته تیم های ملی برای مصاحبه های شان علیه پیشکسوتان فوتبال تذکر داده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گویی با خبرآنلاین درباره جنجال ها بر سر انتخاب دستیاران سرمربی تیم ملی پاسخ داد. انتقادهایی که از انتخاب های همکاران سرمربی پرتغالی شکل گرفته و سبب شده تا بسیاری از بزرگان فوتبال ایران ، این انتخاب ها را تصمیمی غلط معرفی کنند. کفاشیان در گفت و گو با خبرآنلاین از موج انتقاد علیه سرمربی سخن گفت .

از تیم ملی شروع کنیم. انتخاب های دستیاران کروش حسابی همه چیز را به هم ریخت.

بله. می بینید. شما و رادیو ، تلویزیون هم که نشستید ، اینجوری شلوغش کنید . این کار اگر برای ما در فدراسیون فوتبال ، نان نداشت ، برای شما روزنامه ای ها که آب داشت!

اما این انتخاب های تان همه را شوکه کرد.

حالا خیلی هم بود نیست که ما یک کمی هم شما را شوکه کنیم. ببینید ما یکسری محدودیت های زمانی برای تیم امید هم داشتیم. برای همین وقتی حمید استیلی ، این تیم را قبول نکرد و چند مربی لیگ برتری هم حاضر نشدند به دلیل مشغولیت های کاری شان در لیگ به کمک ما بیایند ، منصوریان را به کروش معرفی کردیم و جالب اینجا بود که بعد از دیدار این دو با هم ، کروش گفت منصوریان این توان را دارد که نفر اول تیم امید ایران باشد. ما هیچ اصراری بر این انتخاب نداشتیم و خوشبختانه خود کروش بود که این تصمیم را گرفت. درباره مربیان دیگر هم ، این ها انتخاب شدند تا کارها فعلا پیش برود و این یک تصمیم نهایی که نیست. حالا در ادامه مسیر ، خیلی از مربیان دیگر هم در این جمع حضور خواهند داشت.

ولی حتی اکبر محمدی به تندی به انتقادها پاسخ داد تا محمود یاوری از این حرف ها دلگیر شود و این را از چشم فدراسیون ببیند.

من به خاطر این مصاحبه ها به معینی و محمدی تذکر دادم و گفتم شما سکوت کنید و حرمت بزرگان فوتبال ایران را نگه دارید. به هر حال من می گویم باید به انتخاب های این سرمربی تیم هم احترام گذاشت.

شاید شوک همه از این بود که می گفتید قرار است کروش در این مدت برای تیم ملی ، مربی تربیت کند.

قرار مان هنوز هم همین است. او پذیرفته تا به مربیان جوان ما آموزش بدهد. این ها در کنار او باشند و درس های زیادی یاد بگیرند.

امید نمازی قرار است سرمربی آینده باشد یا اکبر محمدی؟

اتفاقا هر دوی این ها خیلی با آتیه هستند و مدارج تحصیلی مربیگری را گذراندند اما غیر از این هایی که اسم آوردید ، قطعا مربیان دیگری هم به جمع تیم ملی در طول مسیر اضافه می شوند. اما شما اصلا امان نمی دهید تا کروش کمی با جو ایران آشنا شود. او از ابتدا می گفت تیم فنی اش کامل است اما به خواست ما پذیرفته تا سطح فنی مربیان جوان ما را ارتقا بدهد و این یک اتفاق خوشایند است. بهتر است کمی صبوری پیشه کنید تا به نتایجی بهتر برسیم.

آن وقت این انتخاب ها نباید در کمیته فنی بررسی می شد؟

ما گفتیم این اختیار را به سرمربی تیم ملی بدهیم که کارش را بکند.

یعنی کمیته فنی فدراسیون تعطیل شده؟

نه . به هر حال این دوستان قبلا به آوردن کروش و تفویض اختیار انتخاب مربیان ملی به او موافقت کرده بودند. حالا بزودی هم یک نشست کمیته فنی می گذاریم تا آنها با اعضای کادر فنی بیشتر آشنا شوند.

از مسئله مالی اش حرف بزنیم؟

او خودش چیزی نمی گوید اما ماشاالله شما همه نگران پولش هستید. قبلا هم که در این باره حرف زده بودیم. مشکل مان شیوه انتقال این پول است که به تازگی این مشکل هم حل شده و انشاالله در دو سه روز آینده پرداخت می شود.

پس برسیم به بحث بازی های دوستانه تیم ملی . بازی با ونزوئلا چرا لغو شد؟

فشردگی مسابقات باعثش بود. کروش گفت بازیکنان خسته می شوند. بازی های لیگ وبعدش هم فینال جام حذفی نمی گذاشت تا بتوانیم این بازی را برگزار کنیم. خیلی تلاش کردیم تا برنامه ها را ردیف کنیم که این بازی برگزار شود اما نشد.

مطمئن هستید؟ دلیلش واقعا این بود؟ پس چرا به محض اعلام خبر لغو ، ونزوئلا اعلام کرد با اسپانیا در همان روز بازی می کند؟

به هر حال ما گفتیم برای بازی با آنها وقت نداریم ، آنها هم رفتند سراغ یک تیم خوب دیگر.

چه جالب اما هر تیمی که ما برایش وقت نداریم می رود با بهترین های دنیا بازی می کند. بار قبل بازی اسکاتلند لغو شد تا آنها با برزیل بازی کنند. این بار هم ونزوئلا پس از جواب رد ما رفت به مصاف قهرمان دنیا!

می بینی چه قدم خوبی داریم؟ حالا غصه نخور. ما هم در تابستان ، بازی های بزرگ ملی مان را شروع می کنیم. بگذار سرمربی تیم ملی برنامه اش را اعلام کند. ما هم مصاف های بزرگ می گذاریم

مثلا بازی با ماداگاسکار؟ این تیم را از کجا پیدا کردید؟

از نقشه کره زمین دیگر. نمی دانم ماداگاسکار ، دقیقا کجای دنیاست اما پیشنهاد بازی داشتیم. مربیان بررسی کردند و پسندیدند تا ما هم قبول کنیم.

اسم ماداگاسکار  ما را یاد یک قصه کارتونی می اندازد.

من که در سن شما نیستم و کارتون نمی بینم! (خنده) اما به هر حال این بازی را کادرفنی قبول داشت ، ما هم ردیفش کردیم. حالا خیلی سخت نگیرید. بزودی با بازی های خوب ملی ، کاری می کنیم که راضی شوید.1740

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    0 0
    به قول اقای فرهاد اشراقی کفاشیان بازم رونالدینیویی عمل کرد
  • abi IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    0 0
    شما نه حرمت مردم ايران نه پيشكسوتان فوتبال را نگه نمي داريد هيچ بلكه همه فوتبالي هاي كاربلد را له كرديد به اميد كنار كشيدن سياسيون از اين فوتبال بي صاحب.
  • سید کوروش KM ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    0 0
    ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ دنیا در جنوب شرق آفریقاست که به خاطر زیبایی طبیعتش در فرانسه به بهشت گمشده ( پاغادی پغدو)معروف است
  • محسن IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
    0 0
    از اقای کفاشیان طنز جدید برای خنده نداریدبا تشکر !