تصویب ۳۰۰  طرح پشتیبان جهت دریافت تسهیلات از اعتبارات مشاغل خانگی لرستان

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۶۳ طرح پشتیبان کسب و کارهای خانگی جهت دریافت تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی در استان به تصویب رسید .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،سید فرهاد ناصری نیا در جلسه بررسی طرحهای پشتیبان مشاغل خانگی استان با بیان اینکه مهمترین راههای کسب درآمد و اشتغال در خانواده ها کسب و کارهای خانگی است ، اظهار کرد : امروز مشاغل خانگی در دنیا با سرعت در حال گسترش است و یکی از مهمترین سیاستهای کشورها برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال بین آحاد مردم به شمار می رود و فضای دیجیتال و شبکه های اجتماعی، مصداقی از انقلاب مشاغل خانگی در دوران امروزی است.

وی اولویت پرداخت تسهیلات حوزه مشاغل خانگی در سال جاری را به طرحهای پشتیبان عنوان کرد و افزود : امروز با همکاری دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل ۳۶۳ طرح پشتیبان حوزه کسب و کارهای خانگی با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارات مشاغل خانگی در استان به تصویب رسید که برای مرحله پرداخت به بانکهای ملی ، تجارت ، رفاه کارگران ، صادرات و توسعه تعاون معرفی می شوند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : با پرداخت این تسهیلات و بهره برداری از این طرحهای پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی امسال یک هزار و ۳۵۹ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد .

ناصری نیا تصریح کرد : یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توان وضعیت کسب و کار خانگی و خرد را رونق بدهیم استفاده از شرکت‌های پشتیبان در بخش مشاغل خانگی است که می توان برای پایداری و حمایت از این طرحها با هماهنگی و همراهی دستگاه های اجرایی برای عرصه و فروش مستقیم تولیدات این طرحها اقدام به برپایی نمایشگاههای دائمی و محلی در سطح استان کرد .

وی به اعتبار تخصیص یافته در سال جاری به مشاغل خانگی در لرستان اشاره کرد و گفت : امسال با پیگیری های صورت گرفته ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار ارزان قیمت تخصیص داده شده که مراحل پرداخت این تسهیلات با همکاری دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل استان در حال انجام می باشد .

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۷ هزار و ۷۲۱ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در بخشهای مستقل و پشتیبان در لرستان صادر شده و با همکاری بانکهای عامل ۱۶۵ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.

ناصری نیا بیشترین مجوز های صادره و متقاضیان مشاغل خانگی را در بخشهای صنعت ، کشاورزی و میراث فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد : ۵۱۵ رسته شغلی در سامانه مشاغل خانگی به ثبت رسیده که در بخش صنایع دستی ۲۵۱ رسته ، بخش فرهنگی هنری ۱۲۹ رسته ، بخش صنعت ۷۲ رسته و در بخش کشاورزی ۶۳ رسته شغلی مشاغل خانگی برای صدور مجوز فعالیت وجود دارد.

وی به بیان اینکه متقاضیان فعالیت در مشاغل خانگی می توانند در درگاه ملی مجوزه ها به نشانی https://mojavez.ir مراجعه و ثبت نام کنند ، بیان کرد : هر شخصی که مجوز این مشاغل را از طریق سامانه که کاملا فرآیند به صورت هوشمند و الکترونیکی صورت می گیرد، می تواند بعد از اتمام مراحل ثبت نام ، مجوز مشاغل خانگی را آنی دریافت کند و هنگامی که نظارت انجام شد و اهلیت شخص احراز گردید برای بهره مندی از تسهیلات در نوبت قرار می گیرد .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1811724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =