ترویج نماز پیوست همه فعالیتهای فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در جلسه شورای اقامه نماز این اداره کل گفت: ترویج نماز پیوست همه فعالیتهای فرهنگی است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، منصور احمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این نشست که با حضور مسئول ستاد اقامه نماز استان برگزار شد گفت: از همه ظرفیت حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای ترویج فرهنگ نماز استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: نماز است که در همه ابعاد زندگی انسان بهترین و ممتاز ترین نقشه راه هدایت انسان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان خاطرنشان کرد: به جهت رسالت خود در حوزه فرهنگ و هنر ضرورت دارد به همه موضوعات جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و هنری پیوست "نماز و نیایش" داده شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین چراغی مسئول ستاد اقامه نماز استان ، اظهار داشت: برای دعوت نسل جوان به نماز باید از زبان هنر استفاده کرده و با استفاده از توان هنری شعرا، نویسندگان و سایر هنرمندان، نسل جوان را با ستون اصلی دین آشنا کرد و لازم است که هر فرد، در هر موقعیتی که قرار دارد برای احیای فرهنگ اقامه نمار و ترویج آن در جامعه به ویژه در بین نسل جوان جامعه گام برداشته و تلاش کند.

وی گفت: افزایش نمازگزاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان ادارات و برداشتن موانع احتمالی پیش روی نمازگزاران و ارتقای سطح کیفی نمازخانه‌ها از اقدامات ضروری در ادارات و سازمان‌های دولتی است.

چراغی عنوان کرد: اگر تمامی مدیران باور و اعتقاد قلبی به امر نماز، آثار و برکات آن در زندگی شخصی خود داشته باشند، نماز اول وقت و اقامه نماز جماعت در جامعه ترویج می‌یابد و لازم است باور و اعتقاد قلبی افراد به نماز را تقویت کرده و ثواب‌های دنیوی را با ثواب اخروی نماز مقایسه کنیم که در این صورت توجه به امر نماز در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1815785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =