بیمارستان ٢٠٠ تختخوابی اعصاب و روان در کرمانشاه احداث می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: بیمارستان ٢٠٠ تختخوابی اعصاب و روان ویژه بنیاد شهید و جامعه هدف آن در کرمانشاه احداث می‌شود.

خسرو شهیدی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: طرح سپاس که مورد تأیید مقام معظم رهبری است در کرمانشاه اجرا می‌شود و سال گذشته ٢٨ هزار مورد برای ما تعهد ایجاد شد که با کمک همکاران بنیاد و بخشی با مشارکت دستگاه‌های اداری انجام شد.

وی افزود: امسال ٢٩ هزار مورد تکلیف و تعهد ایجاد شده که تلاش می‌کنیم طرح سپاس را به خوبی اجرا کرده و با خانواده‌های معظم شهدا دیدار داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه سه هزار مورد تاریخ شفاهی انجام شد و والدین و همسران شهدا را دعوت کرده و هر یک ٣٠ دقیقه الی یک ساعت صحبت کردند و به صورت فیلم تهیه و در مرکز اسناد تهران و استان نگهداری می‌شود و این اقدام ادامه دارد.

وی گفت: محور کار بنیاد شهید این است که اقدامات فرهنگی از جمله ساخت فیلم در باب زندگی شهدایی همچون شهید جعفری و شهید شمشادیان داشته باشد و در این زمینه پیشنهاداتی ارائه دادیم.

شهیدی اذعان کرد: در بحث نوشتن کتاب درباره زندگی و خانواده شهدا و مأموریت و زندگی آن‌ها این امکان در بنیاد شهید است که تمام افرادی که به نوعی دست به قلم هستند و توان نگارش دارند با بنیاد همکاری داشته و در این زمینه آن‌ها را حمایت می‌کنیم.

پیگیری مقدمات تهیه فیلم سینمایی از شهدای شاخص استان کرمانشاه

این مقام مسئول عنوان کرد: کارهای مقدماتی برای تهیه فیلم شهدا (شهید جعفری و شهید شمشادیان) در حال انجام است و فیلمنامه‌هایی تهیه شده بود اما به دلیل ضعف‌هایی که از سوی کارشناسان وارد شد به دنبال اصلاحیه فیلمنامه هستند.

وی ادامه داد: برای ساخت این فیلم از ظرفیت‌های استان کرمانشاه استفاده می‌کنیم و از تمام اقدامات در حوزه ترویج فرهنگ شهادت استقبال می‌کنیم.

شهیدی ابراز کرد: یک مرکز توانبخشی در کرمانشاه داشتیم که از ابتدای سال پیگیر آن بودیم لذا این مرکز کاملا آماده است و در انتظار امکانات هستیم که قبل از پایان امسال تجهیز شود.

وی عنوان کرد: یک ساختمان در خیابان گمرک داشتیم که در سفر رئیس جمهور به استان پیشنهاد احداث بیمارستان اعصاب و روان داده شد و از طریق دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کردیم و نواقصی به لحاظ ساختاری بر این ساختمان وارد بود لذا مرحله کار اداری آن را تمام کردیم که این ساختمان به یک مرکز خدمات درمانی یا پلی کلینیک تبدیل شود.

شهیدی خاطرنشان کرد: در بخش انتهایی این زمین هم یک بیمارستان ٢٠٠ تختخوابی اعصاب و روان مختص استان کرمانشاه و مورد استفاده استان‌های همجوار احداث می‌شود مقدمات فراهم شده و بخشی از اعتبارات در سفر رئیس جمهور تخصیص داده شد و به زودی اقدامات اولیه آن آغاز می‌شود.

وی افزود: از طریق اعتبارات سازمان اقتصادی کوثر و اعتبارات سفر رئیس جمهور به عنوان یک مرکز و پایگاه برای بنیاد و جامعه هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرداخت ١۴٠٠ مورد وام مسکن به خانواده شهدا در سال گذشته

وی بیان کرد: سال گذشته ١۴٠٠ فقره وام مسکن پرداخت و بخش محدودی به دلیل عدم همکاری بانک‌ها جذب نشد اما از نظر جذب اعتبارات در حوزه مسکن نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر در رده‌های نخست بودیم.

شهیدی گفت: سال گذشته به افرادی که در شهر کرمانشاه بودند ۴٠٠ میلیون تومان، شهرستان‌های تابعه استان به تناسب جمعیت ٣۰٠ میلیون تومان و افرادی که در روستاها جذب وام داشتند ٢۵٠ میلیون تومان وام با سود چهار درصد و بازپرداخت ٢٠ ساله پرداخت شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: خرید خودرو در مجلس در ارتباط با جانبازان ۵٠ درصد به بالا تصویب شده امید است که به زودی از طریق سیستم به تمامی جانبازان مشمول اعلام شود.

شهیدی افزود: بیش از چهار هزار نفر مشمول تبدیل وضعیت شدند کارهای آن‌ها انجام شد و تا پایان سال ١۴٠٠ این قانون قابل اجرا بود لذا افرادی که پیش از آن قانون شرایط داشتند و اکنون هم کارشان انجام نشده قابل پیگیری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1829972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =