رونمایی از ماکت طرح پرچمداری آموزش عشایر لرستان

از ماکت طرح پرچمداری آموزش عشایر همزمان با پایان این طرح موفق در استان لرستان رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،در حاشیه نشست معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و جمعی از خیرین محیط زیست از ماکت طرح پرچمداری آموزش عشایر همزمان با پایان این طرح، رونمایی شد.

در نشستی که با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با علی سالاروند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و جمعی از خیرین محیط زیست لرستان که در محل سالن همایش های سازمان حفاظت محیط زیست در تاریخ 12 آذرماه 1402 برگزار شد، از ماکت طرح پرچمداری آموزش عشایر رونمایی شد.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن توضیحاتی در این خصوص گفت: استان لرستان پرچمدار دو طرح آموزش عشایر و همچنین آموزش شهروندی را در کشور بر عهده داشته که در نشستی با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین جمعی از خیرین محیط زیست برگزار شد از ماکت طرح پرچمداری آموزش عشایر رونمایی شد.

سالاروند با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی که فرمودند عشایر ذخایر انقلاب هستند گفت: چنانچه آموزش‌های لازم در خصوص حفاظت از محیط زیست به عشایر ارائه گردد، عشایر می توانند قشری تاثیر گذار در پیشبرد اهداف سازمانی و همچنین در امر حفاظت از محیط زیست و حیات وحش باشند.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان طی تفاهم نامه ای که با اساتید دانشگاه لرستان منعقد نمود از ابتدای شروع طرح پرچمداری عشایر توانسته است بیش از 1000 نفر ساعت آموزش به این قشر مهم ارائه نماید.

سالاروند در ادامه افزود: این طرح بصورت یک کتابچه تهیه و آماده شده است و به طور قطع می‌تواند یک نمونه و یک الگوی موفق قابل تسری به سایر استان‌ها باشد که در امر آموزش عشایر در جهت بکارگیری همکاری این قشر تاثیر گذار در امر حفاظت با سازمان حفاظت محیط زیست مهم باشد.

مدیرکل محیط زیست لرستان در پایان اظهار داشت: طرح آموزش شهروندی از دیگر طرح های مهم اداره کل حفاظت محیط زیست استان می باشد که در حال اجرا می باشد و زیرساخت های این طرح در حال اجرا و راه اندازی می باشد و این طرح می تواند همانند طرح آموزش عشایری در امر حفاظت هر چه بهتر از محیط زیست نهادینه و تاثیر گذار باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =